Dzisiaj jest 02 lut 2025, 11:40



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 13 gru 2008, 20:07 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Witam... Tak sobie dzisiaj myślę dlaczego co 30 mth należy wymieniać tłok w evo? W sumie rozumiem, że obroty są ogromne, że cylinder jest wyżyłowany, często poddany portingowi, mieszanki do przepalenia jest dużo z powodu dużego gaźnika, ale... przecież wykonanie takiego tłoka także jest bardzo dobre - jakość jest świetna, bynajmniej jeśli chodzi o firmy takie jak Polini, Malossi czy Hebo... Tłoki są 1 pierścieniowe, więc wiadomo, że nie wytrzymują takich obciążeń jak 2 pierścieniowe... Po tych rozważaniach dochodzę do wniosku, że tłoki w EVO należy wymieniać często, ponieważ:
-są to tłoki 1-pierścieniowe
-wywierane są na nie duże siły
-wał kręci bardzo wysokie obroty

Jest jeszcze coś o czym zapomniałem? W sumie takie EVO to naprawdę "coś" :twisted:

Pozdrawiam i zapraszam do pisania własnych opinii, pytań, komentarzy o tuningu klasy Evolution... Jasiu226




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2008, 20:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2008, 13:56
Posty: 1073
Lokalizacja: Hajnówka (Podlaskie)
Pojazd:
No też się zastanawiałem nad tym.. Dlaczego właśnie ta wytrzymałość się tak różni. I chyba to co napisałeś jest słuszne im większa moc tym większe siły działające na tłok i pierścienie.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2008, 22:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2008, 13:43
Posty: 53
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Ja też myślę, nie wiem, możliwe, że się mylę, ale mam wrażenie, że muszą robić tłok z bardziej miękkiego metalu niż cylinder, bo inaczej szybko by to padało, a tak wyciera się jedynie tłok, co zwiększa żywotność samego cylindra, przynajmniej mi się tak wydaje. Możliwe, że czoło tłoka, przyjmuje bardzo wysokie temperatury, co też w pewnym stopniu obniża właściwości tłoka. Jak myślicie? :cool:




_________________

Gilera Runner Rider :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 gru 2008, 0:54 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
Jasiu226 myśli w dobrym kierunku, ale wy chłopaki chyba urwaliście sie z kosmosu. Trochę wiedzy na temat 2t wyjaśni sprawę. Dzięki czemu cylindry są wyżyłowane? Omówmy to na przykładzie Hebo Manston Replica i Hebo Manston Revolution. Niby dwa różne cylindry, lecz różniące się delikatnie głowicami i przede wszystkim czasem otwarcia okien cylindra. To właśnie to skraca żywotność tłoka. Czas otwarcia okna portu wydechowego w Hebo Manston Replica to coś około 175 stopni. Okno wydechowe Hebo Manston Revolution jest szersze i wyższe- czas otwarcia ok. 195 stopni. Im większe i dłuższe są okna, tym mniejsza żywotność :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 gru 2008, 9:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2008, 13:43
Posty: 53
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
No czyli tak jak pisałem wysoka temperatura działająca na tłok? :o No ale faktem jest, że tłoki dostają po dupie w tych cylkach i temu padają :)




_________________

Gilera Runner Rider :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 gru 2008, 9:36 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
No właśnie nie temperatura! Profesjonalnie przygotowany silnik Evo utrzymuje temperature max 50*C! Gdy jest większy czas otwarcia, tłok musi przebyć drogę po mniejszej powierzchni w dłuższym czasie, gdy zamykają się wszystkie okna, pierścień znów cały jest "ściśnięty".




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 gru 2008, 9:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2008, 13:43
Posty: 53
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Już rozumiem ;] Czyli, że miałem złe pojęcie na temat tych cylindrów :) Dzięki za nawrócenie mnie ze złej ścieżki rozumowania :D




_________________

Gilera Runner Rider :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy