Dzisiaj jest 24 lis 2024, 17:19



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 25 lut 2011, 22:28 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lis 2009, 18:52
Posty: 2610
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Pojazd: BMW E61
Wiele osób, boi się zakładać większych gaźników, gdyż skuter im będzie dużo palił.
Pytanie nasuwa się, w takim razie po co pchają się w tuning ?

Zwiększając cylinder, obowiązkiem jest zmiana gaźnika na większy. Lepiej żeby był trochę za duży, niż za mały.
Gaźnik 17,5 to jest to, czego brakuje pojazdom z cylindrem 50cc.
Dużo osób, myśli że nie warto, że lepiej kupić np. Sprzęgło.
Niestety to jest błąd. Jeśli, przykładowo, sprzęgło jest dobre, to do 50cc nie ma sensu kupować tych lepszych. Lepiej zainwestować w większy gaźnik.

Większy gaźnik, ma praktycznie same zalety.
Poprawia się chłodzenie, co jest bardzo ważne.
Silnikowi, też jest "lżej".

Ceny gaźników, nie są bardzo wysokie.
Używany gaźnik dellorto 17,5 kupimy mniej więcej za 100-150zł
Przy nowych gaźnikach, ceny się wahają, zależy to od firmy.
Tańsze są np. gaźniki Tec. Krążyły złe opinie o nich, lecz są też i dobre. Są zdecydowanie tańsze od delloro. Ale dellorto to dellorto.


Osobiście dokonałem zakupu gaźnika dellorto 17,5.
Przy skuterze Malaguti F15, miałem tylko sportowy wydech. Cylinder i wszystko inne, seria.
Trafiła mi się okazja, to nawet się nie zastanawiałem.

Pokaże Wam, przykładowo, jak u mnie wyglądała zmiana gaźnika, jak wpłynęła na osiągi.

Obrazek

Na samym sportowym wydechu (LeoVince zx) skuter chodził tak :
http://www.youtube.com/watch?v=hdDeshzxj5g

Seryjną dysze miałem w gaźniku dellorto 12mm PHVA miałem 78.

Przy gaźniku Dellorto 17,5 miałem 85.
Okazała się trochę za duża, zmieniłem na 82, i było idealnie :)
Przykładowy filmik, już na dellorto 17,5 :)

http://www.youtube.com/watch?v=TXWDzQ5uWLI

Jak widać, zmieniła się cała praca silnika :)

Co do spalania. Wiadomo wzrosło, ale naprawde nie dużo.
Wzrost spalania, zamazuje przyrost osiągów, i dzwięk, jaki otrzymał skuter po zmianie gaźnika na większy :)



Artykuł napisałem sam.
Zakaz kopiowania na inne fora, bez mojej zgody.

Porszę o podklejenie, jeśli tylko się podoba :)

Pozdrawiam seku145




_________________

REGULAMIN FORUM ---> viewtopic.php?t=3


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez seku145, łącznie zmieniany 5 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2011, 22:37 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2010, 14:32
Posty: 237
Lokalizacja: z POGO!!
Pojazd:
Mała literówka u góry co piszesz, że 17,5 to do 50cc. Ile wzrosło to spalanie byś mógł napisać i konkretnie osiągi?




_________________

Wolę pchać Opla niż jeździć VW... no chyba, że T4<3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2011, 22:42 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2010, 19:21
Posty: 529
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Bardzo dobry artykuł. Wymiana gaźnika to można powiedzieć same +;) Spalanie wzrośnie o jakieś 0.3l ze stożkiem wydaję mi się że więcej jak 1l nie przekroczy;) Ale za to lepsze chłodzenie i osiągi;)




_________________

http://motoklub.malopolska.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2011, 22:47 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lis 2009, 18:52
Posty: 2610
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Pojazd: BMW E61
U mnie, jak widać zmieniła się, że tak powiem, kultura pracy silnika :)
Przyspieszenie też wzrosło, znacząco.
Co do spalania, nie powiem dokładnie, ale więcej jak 0.6litra nie wzrosło na 100%.




_________________

REGULAMIN FORUM ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2011, 23:03 
***

Rejestracja: 20 cze 2010, 12:46
Posty: 515
Lokalizacja: Połomia
Pojazd:
seku145, gdybyś napisał jeszcze objawy źle dobranej dyszy (tzn. za mała co się dzieje, za duża i źle dobrana wysokość iglicy) to było by miodzio. :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2011, 23:38 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 kwie 2010, 19:53
Posty: 3247
Lokalizacja: Z Warsztatu:)
Pojazd:
Świetny artykuł:)




_________________

Mycen [*]
Malina[*]
:arrow: Morał z Historii Krótki,Lecz Nie Wszystkim Znany..Jak Nie Ma Warunków ,Nie Zapieprzamy xD
Wiele Serc Jedno Bicie BMW Ponad Życie !
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2011, 0:46 
*

Rejestracja: 04 cze 2009, 18:22
Posty: 95
Pojazd:
artykuł fajny,mogło by więcej ludzi opisać swoje projekty,jaki setup gaźnik dysza cylek itp i wrzucić filmik z przyśpieszenia,ale powiem ci kolego że na tym filmie spodziewałem się lepszego przyśpieszenia,cylinder masz seryjny? jaki v max miałeś wcześniej a jaki teraz na nowym gaźniku


Ostatnio zmieniony 26 lut 2011, 0:46 przez gibonek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2011, 11:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lis 2009, 18:52
Posty: 2610
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Pojazd: BMW E61
Cylinder mam seryjny.
Spodziewałeś się lepszego przyspieszenia, ale to nie był jeszcze napęd w 100% dobrze wyregulowany ;]
Ale różnica między 12mm a 17,5mm na 50cc jest naprawde spora. Niech się wypowiedzą jeszcze osoby, co doświadczyły tego :)




_________________

REGULAMIN FORUM ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2011, 12:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sty 2011, 23:36
Posty: 1
Lokalizacja: G-dz
Pojazd:
Jestem w trakcie wymiany gażnika z 12 na 17.5 przy wydechu next-r i sprzęgle i wariatorze top racing widać różnice chociaż nie jest do końca wyregulowany. lekko się dławi i potem normalnie ma taki moment.




_________________

KOCHAM MOTOCROSS




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2011, 21:45 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2010, 7:18
Posty: 117
Lokalizacja: Charlejów(Lubelskie)
Pojazd:
Kiedyś czytałem ze założenie takiego gaźnika daje bardzo mało lub wcale a spalanie wzrasta...
Po przeczytaniu tego artykułu jednak zmieniłem zdanie i raczej napewno zakupię taki gaźnik! :mrgreen:
Bardzo fajny artykuł.
Pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2011, 22:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 wrz 2009, 17:03
Posty: 83
Pojazd:
Róznice z przyspieszeniem słychac ale jak z v-maxem wzrósł czy sie nie zmienił ?? :)




_________________

Masz na sprzedaż Dellorto 17,5mm kompletny , sprawny z ssaniem automatycznym do piaggio nrg pisz na pw




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 mar 2011, 17:53 
*

Rejestracja: 26 lis 2009, 14:24
Posty: 142
Lokalizacja: Trzcianka
Pojazd:
Ej mam pytanko czy przy 70cc taki gażnik 17,5mm dużo da??Czy lepiej 19mm albo 21mm???




_________________

Honda x8r 99r.

Malossi Sport 70cc
Tecnigas next-R.
Polini SC (6,2gr).
Polini Air Speed.
Malossi E13.
Dellorto Phbg 21 BS




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 mar 2011, 16:39 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lis 2009, 18:52
Posty: 2610
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Pojazd: BMW E61
Przy zmianie cylindra na większy, zmiana gaźnika to podstawa.
Ważniejsze od sprzęgieł czy wariatorów.
Do cylindra klasy 70cc sport, najlepiej 19mm. Na 17,5 też da rade, ale lepiej 19mm.
Kacper11, Jaki masz ten cylinder ? Jeśli taki jak w podpisie, to proponuje 19mm.




_________________

REGULAMIN FORUM ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 mar 2011, 19:50 
*

Rejestracja: 13 sty 2011, 23:28
Posty: 119
Lokalizacja: Podkarpacie
Pojazd:
to jak ja mam w keewayu seryjny gaznik i seryjna dysz i zamowilem dzis gaznik 17,5 z scooterkingz to osiagi praca i osiagi zaje**scie sie podniesie? :D




_________________

______
Keeway Hurricane 2009r
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=124403




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 mar 2011, 20:44 
*

Rejestracja: 17 gru 2009, 14:06
Posty: 152
Pojazd: S1000rr , Pitbike 140RC-Z
Podziele sie z wami swoimi wrazeniami Silnik 100 cc seryjny faxnik 17.5 wiec postanowilem zmienic na stage 6 21 mm dellorto i powiem wam ze silnik sie tak juz nie grzeje , lepsze przyspieszenie , spalanie to jeszcze nie wiem rowno silniczek pracuje




_________________

Tłumik Yasuni R
Naklejki
Rolki 6.5 g
Nowy lakier
Głośniki
Spręzynki Czerwone




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 mar 2011, 14:36 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Niezły teścik, brawo Seku ; )




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 mar 2011, 19:14 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lut 2011, 20:21
Posty: 614
Lokalizacja: PTB
Pojazd:
Ja sam mam w apce 17.5 dellorto mam to szczęście,że w apkach z p/g sa seryjnie montowane :twisted:




_________________

"Scooter tuning is my lifestyle"

Moja SR----> Komentuj http://forum.mieloch.pl/davidssp-aprilia-sr-50-07-optyk-tuning-t285897-480.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 mar 2011, 9:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lip 2009, 19:02
Posty: 95
Lokalizacja: GŮRNY ŚLŮNSK
Pojazd:
Temat super mam zamiar wy testować ;p LukaszLuki, jak zamontujesz proszę napisz jakie efekty.




_________________

Pozdrawiam kamilo

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 93#1252493




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 mar 2011, 10:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2011, 16:13
Posty: 49
Lokalizacja: Ostróda
Pojazd:
bez porównania ;D miałem gaźnik 17,5 przy 50cc. skuter latał jak marzenie :)




_________________

Look at my Rox :D http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p ... f7#1076198




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2011, 0:22 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
Czy ja wiem że to tak dobrze idzie ?
U mnie na gaźniku 14mm Mikuni w TGB , (jedni sądzą że tam jest 12mm)
skuter tak się zbiera :
http://www31.zippyshare.com/v/66242195/file.html

U ciebie o wiele wiele wolniej nawet z gaźnikiem 17.5.
Mój wydech to Polini Super Race mam jeszcze sprzęgło s6 sport pro ..

Zamierzam włożyć gaźnik 17.5 i też zrobię filmik dla potwierdzenia tezy z tematu że daje na przyśpieszeniu .
Sorry za jakość ale toster już na wykończeniu ...


Ostatnio zmieniony 21 mar 2011, 0:24 przez Scratch, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy