Dzisiaj jest 29 lip 2025, 22:27



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 28 lut 2011, 13:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2010, 19:45
Posty: 150
Lokalizacja: Koniec Świata
Pojazd:
Witam
Tak jak w temacie ... słabe ładowanie akumulatora, na mierniku pokazuje mi 6 do 7V. Nowy aku mi sie po paru dniach rozładował więc zaczołem szukać przyczyny(myślałem że jakieś zwarcie jest i pobiera prąd... okazało się że poprostu nie ładuje odpowiednio..
Co jest przyczyną i jak to naprawić???
dzięki




_________________

marecki
http://pl.20dollars2surf.com/?ref=206312

Obrazek


Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, 13:43 przez marecki1981i, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 28 lut 2011, 13:42 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
Akumulator kwasowy czy bezobsługowy?

Jak kwasowy to zalałeś go kwasem?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lut 2011, 13:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2010, 19:45
Posty: 150
Lokalizacja: Koniec Świata
Pojazd:
Bezobsługowy...
Ale to nie to....powinno być 12-14 ładowanie a jest 6-7V (mierzyłem bez akumulatora.




_________________

marecki
http://pl.20dollars2surf.com/?ref=206312

Obrazek


Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, 13:44 przez marecki1981i, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lut 2011, 13:58 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:22
Posty: 963
Lokalizacja: Podkarpacie
Pojazd:
Winą może być regulator napięcia




_________________

Sprzedam dużo częsci silnikowych do Yamahy Bws,naprawdę tanio! Sprzątanie garażu.
Malossi sport 70cc 50zł do szlifu!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=171672
Gg. 8308088




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 mar 2011, 19:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2010, 19:45
Posty: 150
Lokalizacja: Koniec Świata
Pojazd:
Nadal nie wiem co było przyczyną rozładowania aku ale po kolejnym załadowaniu kilka dni pojeździłem i jest wszystko ok. Sprawdzałem multimetrem czy nie ma poboru amper (zwarcia) i jest ok.
A z ładowaniem sprawa wygląda tak że po wyjęciu aku i podpięciu miernika pod klemy pokazuje to 6-7v a z zapiętym aku wszystko jest ok czyli 14V. To mnie zastanawiało więc sprawdziłem dzisiaj u kolegi z pracy i ma dokładnie tak samo...
wniosek z tego że jak nie ma podpiętego aku to reduktor napięcia nie podaje 14V tylko 7V (nie wiem dlaczego tak)
Jeśli macie multimetr i chęci sprawdzcie proszę jak u Was to wygląda...
Tylko co spowodowało rozładowanie akumulatora?? Musiało być jakieś zwarcie... pojutrze będę wymieniał cylinder to i przy okazji przyjrzę się instalacji może gdzieś kabel jakiś przetarty i czasem może coś zwierać (z reguły przy kierownicy lubią się wycierać).
dzięki wszystkim za pomoc
pozdrawiam




_________________

marecki
http://pl.20dollars2surf.com/?ref=206312

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 mar 2011, 20:02 
*

Rejestracja: 17 sie 2010, 15:24
Posty: 174
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
marecki1981i pisze:
Sprawdzałem multimetrem czy nie ma poboru amper (zwarcia) i jest ok.
nie bardzo rozumiem czego pobór sprawdzałes, zwarcie sie sprawdza omomierzem, a te 7V przy jakich obrotach masz bo 14v bedziesz miał przy obrotach dość wysokich.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 mar 2011, 20:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2010, 19:45
Posty: 150
Lokalizacja: Koniec Świata
Pojazd:
Amperomierzem także można sprawdzić czy nie pobiera prądy z aku jak wszystko jest wyłączone (nie zlokalizuje gdzie jest ale będe wiedział czy jest pobór prądu i jak duży...), wpinam amperomierz szeregowo między + a klemę...

bez aku na klemach jest 6-7V w zależności od obrotów. Z podpiętym aku 13-14 V i jest ok.




_________________

marecki
http://pl.20dollars2surf.com/?ref=206312

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 mar 2011, 20:25 
*

Rejestracja: 17 sie 2010, 15:24
Posty: 174
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
marecki1981i pisze:
Amperomierzem także można sprawdzić czy nie pobiera prądy z aku jak wszystko jest wyłączone (nie zlokalizuje gdzie jest ale będe wiedział czy jest pobór prądu i jak duży...), wpinam amperomierz szeregowo między + a klemę...

bez aku na klemach jest 6-7V w zależności od obrotów. Z podpiętym aku 13-14 V i jest ok.



no to dobrze mierzysz, sprawdź jeszcze czy na wysokich obrotach jest odpowiednie napiecie bo na niskich większego napiecia nie bedzie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 mar 2011, 20:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2010, 19:45
Posty: 150
Lokalizacja: Koniec Świata
Pojazd:
markez pisze:
no to dobrze mierzysz, sprawdź jeszcze czy na wysokich obrotach jest odpowiednie napiecie bo na niskich większego napiecia nie bedzie

Hmmm nie rozumie już o co ci chodzi...napięcie??? to właśnie napisałem w granicach 13-14V i tyle ma być (jednostką napięcia jest właśnie V)




_________________

marecki
http://pl.20dollars2surf.com/?ref=206312

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 mar 2011, 20:45 
*

Rejestracja: 17 sie 2010, 15:24
Posty: 174
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
chodzi mi o napiecie przy odłączonym aku przy wysokich obrotach silnika, rozumiesz już ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 mar 2011, 20:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2010, 19:45
Posty: 150
Lokalizacja: Koniec Świata
Pojazd:
Pisałem już (i nawet to cytowałeś ehhh)...przeczytaj jeszcze raz :
bez aku na klemach jest 6-7V w zależności od obrotów(max 7V). Z podpiętym aku 13-14 V i jest ok.
pozdrawiam :)




_________________

marecki
http://pl.20dollars2surf.com/?ref=206312

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 mar 2011, 20:53 
*

Rejestracja: 17 sie 2010, 15:24
Posty: 174
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
no właśnie nie napisałeś ze przy wysokich obrotach jest to samo :) a nie masz założonych jakiś mocniejszych żarówek czy coś co by zjadało prąd




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 mar 2011, 21:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2010, 19:45
Posty: 150
Lokalizacja: Koniec Świata
Pojazd:
markez, sorry ale motasz strasznie.. staram się pisać jasno i przejżyście...
napisałem także że sprawdzałem u kolegi i ma dokładnie tak samo, to znaczy przy odpiętym akumulatorze pokazuje mu tak samo 6-7V (7V max dla jasności). Sprawdz u siebie czy także tak masz i będzie jasne.
sądze że regulator napięcia nie podaje tyle gdy nie ma aku (by cewki nie spalić, ale to taka moja teoria na ten temat)
dzięki i pozdrawiam




_________________

marecki
http://pl.20dollars2surf.com/?ref=206312

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 mar 2011, 22:37 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
ale jak nie masz akumulatora to cały prąc z prądnicy idzie na elektrykę zapłon światła itp i dlatego a z aku masz normalnie chyba wiadomo.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 mar 2011, 6:33 
*

Rejestracja: 19 lis 2010, 19:59
Posty: 66
Pojazd:
tak to jest jak ktoś bez pojęcia bierze się za pomiary. sprawdza się zawsze z podpiętym akumulatorem. ty piszesz że za aku masz 13-14V więc nie masz powodów do zmartwień




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy