Dzisiaj jest 29 lip 2025, 16:05



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Mały dylemat
Post: 08 mar 2011, 22:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
Witam
Mam taki dylemat bo będę robił remont mojej Yamahy i przeczytałem w serwisówce że docierać powinno się 1000Km i to w dwóch etapach pierwszy to pierwsze 500KM jeździć nie przekraczają 4000tyś obr/min a w drugim etapie znowu 500km ale już można kręcić do max 5000tyś obr/min czyli to będzie długo trwało :( i tak sobie myślę że jeszcze nie zaczynam sezonu to bym docierał ją na razie na zimno czyli jakiś napęd na wał i cheja będe podlewał mieszanką benzyny z olejem i tak by sobie polatał pare godzin dziennie i by się może szybciej i dokładniej dotarł jak myślicie jakieś wasze sugestie opinie przypominam że tuleja jest żeliwna. Proszę o podpowiedz pozdro


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2011, 22:14 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 kwie 2010, 19:53
Posty: 3247
Lokalizacja: Z Warsztatu:)
Pojazd:
I tak lepiej by mu było aby dotarł się podczas normalnej jazdy,z obciążeniem i w każdym zakresie obrotów;)




_________________

Mycen [*]
Malina[*]
:arrow: Morał z Historii Krótki,Lecz Nie Wszystkim Znany..Jak Nie Ma Warunków ,Nie Zapieprzamy xD
Wiele Serc Jedno Bicie BMW Ponad Życie !
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2011, 22:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
Cytuj:
i w każdym zakresie obrotów;)

w książce pisze że max 5000 rpm i Japończycy wiedzieli co robili i co pisali :mrgreen: ale jak by się to miało dla silnika ten pełny zakres obrotów ???? bo wiesz nie chce go zarżnąć po remoncie bo to nie takie małe pieniądze taki remont :/ oczywiście już docierałem motory i niby trochę wiem jak to robić ale chciał bym jakoś szybko i dobrze dotrzeć silnik bo wiecie lato idze i koledzy będą mi uciekać :mrgreen: jak ja będę się wlekł 70km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2011, 22:32 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 kwie 2010, 19:53
Posty: 3247
Lokalizacja: Z Warsztatu:)
Pojazd:
Nie możesz jechać ciągle na jednych obrotach..Tylko różnie, zwalniać troszkę,znów przyśpieszać itp;)




_________________

Mycen [*]
Malina[*]
:arrow: Morał z Historii Krótki,Lecz Nie Wszystkim Znany..Jak Nie Ma Warunków ,Nie Zapieprzamy xD
Wiele Serc Jedno Bicie BMW Ponad Życie !
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2011, 22:33 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 15:18
Posty: 796
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
Proszę Cię, chińczycy piszą to samo, też twierdzisz, że wiedzą co robią ? Po prostu taki jest przyjęty sposób docierania, ale jestem za tym i będę powtarzał, że powinno się docierać agresywnie, jeżeli to zrobisz będziesz miał pewność, że pierścienie, łożyska dobrze się ułożą. Nie zakres obrotów lecz temp. jest najważniejszą, wiadomo nie kręć go do maksymalnych obr. Pierwsze odpalenie po remoncie, to według mnie przejazd około 50 m dynamicznie, a 100 km zrób ostrożnie, po tym dystansie śmiało mu dawaj, nie bój się, że coć się stanie, dynamiczna jazda przy docieraniu to podstawa, ale bez zbędnego balastu, czyli bez pasażerów, czy ładunku. Przed każdą jazdą silnik ma być rozgrzany, a olej to najlepiej pół syntetyk i nie dolewaj nic do baku jak masz dozownik, bo trzeba minimalnie zwiększyć tarcie po to by wszystko, szybciej się ułożyło. Jeżeli robisz samodzielnie, to przyjęta miarka to 100 ml na 5 l benzyny tak ? W takim razie daj 90 ml :D.




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/717/94345




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2011, 22:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
Cytuj:
dynamiczna jazda przy docieraniu to podstawa

coś czuję że to z opracowania jak docierać 4T :mrgreen:
Cytuj:
to przyjęta miarka to 100 ml na 5 l benzyny tak ? W takim razie daj 90 ml :D .

wiesz co raczej tego nie będę robił nie będę wymuszał docierania przez zacieranie :? tu ci chodziło żeby go lepiej zmotywować do tarcia ale pierścienie są cienkie i szybko mogą się przegrać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2011, 23:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwie 2010, 18:33
Posty: 535
Lokalizacja: Braniewo [NBR]
Pojazd:
pumba10022 pisze:
Proszę Cię, chińczycy piszą to samo, też twierdzisz, że wiedzą co robią ? Po prostu taki jest przyjęty sposób docierania, ale jestem za tym i będę powtarzał, że powinno się docierać agresywnie, jeżeli to zrobisz będziesz miał pewność, że pierścienie, łożyska dobrze się ułożą. Nie zakres obrotów lecz temp. jest najważniejszą, wiadomo nie kręć go do maksymalnych obr. Pierwsze odpalenie po remoncie, to według mnie przejazd około 50 m dynamicznie, a 100 km zrób ostrożnie, po tym dystansie śmiało mu dawaj, nie bój się, że coć się stanie, dynamiczna jazda przy docieraniu to podstawa, ale bez zbędnego balastu, czyli bez pasażerów, czy ładunku. Przed każdą jazdą silnik ma być rozgrzany, a olej to najlepiej pół syntetyk i nie dolewaj nic do baku jak masz dozownik, bo trzeba minimalnie zwiększyć tarcie po to by wszystko, szybciej się ułożyło. Jeżeli robisz samodzielnie, to przyjęta miarka to 100 ml na 5 l benzyny tak ? W takim razie daj 90 ml :D.


po co piszesz takie bzdury
a jak docierasz 4 sówa to spuszczasz troche oleju zeby było mocniejsze tarcie ?




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=584288#584288 <<< HM CRE 70 SIX
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2011, 23:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 15:18
Posty: 796
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
Macek, czy ja wspominam coś o 4T ? W 4T jest zupełnie inny system smarny.. Minimalnie mniejsza wartość oleju nie zaszkodzi, może inaczej. Jeżeli kupimy full syntetyk i będziemy go dozować więcej niż trzeba, to nie dotrzemy jednostki przez 3 tyś km, bo ciągle zmniejszamy tarcie. Nie chodzi mi o cały okres docierania, tylko o np wyjeżdżenie tych 5l paliwa z troszke mniejszą ilością oleju. Docierałem już troszke 2T i nigdy moja teoria nie zawiodła, a nawet nie kiedy była lepsza od serwisówki. Docieram zawsze na ostro, a kolega zgonie z serwisówką, ten sam skuter, ta sama konfiguracja, robiłem go na około 60 m na odcinku 250-300 m




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/717/94345


Ostatnio zmieniony 09 mar 2011, 10:03 przez pumba10022, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 mar 2011, 13:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
Cytuj:
ten sam skuter, ta sama konfiguracja, robiłem go na około 60 m na odcinku 250-300 m

No nie zawsze tak jest :mrgreen: niema zawsze identycznych silników każde mają inne humory

I jak macie jakieś pomysły na skuteczne i dobre docieranie :?: :?: cały czas mnie dręczy to docieranie na zimno jak to z tym wychodzi to jeszcze nie wiem i tak zbieram info :cool: najbardziej mnie ciekawi jeszcze jak dociera się silniki 2T na wyścigi bo tam robią remąty silników i od razu cheja cisną do końca jak oni docierają to ja nie wiem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 mar 2011, 14:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
pumba10022 pisze:
moja teoria nie zawiodła, a nawet nie kiedy była lepsza od serwisówki

Śmiałe stwierdzenie, tym bardziej że wcześniej pisałeś aby lać mniej oleju :roll:
Według mnie nie ma sensu docierać, jak to napisałeś na zimno. Pierwszy raz o czymś takim słyszę. Ciężko było by podać odpowiednią ilość oleju, do tego nie będzie pracował w odpowiedniej temperaturze.
pumba10022 pisze:
Proszę Cię, chińczycy piszą to samo, też twierdzisz, że wiedzą co robią ?

Jak najbardziej wiedzą co robią. Główne założenie przy produkcji tych skuterów to: "Ma być tani" a tak nieźle godzą to z niezawodnością.
Jeśli dajesz porządny tłok i będziesz miał zrobione dobre honowanie to możesz zmniejszyć ilość kilometrów przy docieraniu.
Cytuj:
najbardziej mnie ciekawi jeszcze jak dociera się silniki 2T na wyścigi bo tam robią remąty silników i od razu cheja cisną do końca jak oni docierają to ja nie wiem.

Tam wszystko jest idealnie spasowane, nicasil jest bardziej wytrzymały. Do tego, jeśli przypuśćmy tłok zmienia się co 20mth, to nie ma czasu na docieranie.
O ilości oleju to chyba nie muszę mówić. Jeśli masz dozownik to dolewaj trochę do baku.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 mar 2011, 14:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
Booyaka a nie orientujesz się czy są jakieś różne rodzaje siatki po honowaniu :?: :?: :?: tłok będzie firmy TKRJ nie wiem czy to jakiś super tłok ale nie mam dostępu do leprzych tłoków na mój nad wymiar nawet firma Wossner nie robi takich tłoków jak ja potrzebuje. Co do honowania to może maja jakieś siatki inne żeby się szybciej docierał dokładniej ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 mar 2011, 14:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Honowanie można drobniejsze zrobić.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 mar 2011, 14:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
Cytuj:
Honowanie można drobniejsze zrobić.

A wiesz coś dokładniej jak oceniają takie honowanie ?? i jak cenowo ??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy