Dzisiaj jest 27 lis 2024, 12:33



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 mar 2011, 13:53 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
Witam!
Przedstawie wam historię mojego skutera (niedługa, ale zawsze coś)

Jakoś w październiku 2010r. przyprowadziłem do domu Peugeota Speedake ze wsi obok. Puga "kupiłem" w zamian za chiński skuter (rex, coś ala Vapor) który miał coś nie tak ze smarowaniem. Nowy nabytek wcześniej służył do katingów poprzednim właścicielom, ale takie przeznaczenie tego skutera było, jest i będzie. Teraz przechodzi gruntowny remont (jak wszystko u mnie).

Możliwe, że pomyślicie po co mu remont robiłem. A po to, że w starym silniku był zastosowany taki patent na wale, że mi pała zmiękła jak to zobaczyłem http://bikepics.com/pictures/2146266/. To nacięcie służyło do tego, aby przeciwtalerz trzymał się na wale, bo jako że frez został objechany to nie było jak go odpalić, więc geniusze wpadli na taki pomysł ... Wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że klin który trzeba było tam wrzucić ścinał się co jakieś 2-10dni (zależy od materiału z jakiego został wykonany) i nie można było tego pieruństwa odpalić. Dodatkowo była urwana linka od gazu, znaczy się ten człon, który na pompkę oleju idzie i jak mu mieszanki nie zalałem to się zacierał (co do tej linki to się dowiedziałem dopiero przy rozpołówce). W związku z tym cylinder nadaję się tylko i wyłącznie do szlifu (i to nie wiem bo możliwe, że przegrzany jest). W gaźniku brakowało śrubki od regulacji składu mieszanki paliwowo-powietrznej i chodził jak chciał (zaślepiłem ją tylko, trochę się poprawiło ale regulacji nadal nie było). Jeszcze pare patentów tam było, ale nie chcę już dalej pisać.

Postanowiłem, że tak nie będzie i wziąłem się za remont. Zacząłem kompletować części. Zakupiłem: używany wał, cylinder z tłokiem i głowicą, pokrywę kopniaka wraz z kompletnym mechanizmem i kopniakiem, przeciwtalerz (bo tamten był "przystosowany" pod klin), 2 gaźniki 17,5mm firmy Mikuni (jeden kompletny za 65zł, a drugi bez iglicy, przepustnicy i zabezpieczenia za 30zł) no i chyba tyle by było.
Jakiś czas temu na forum mielocha wychaczyłem silnik na sprzedaż za nieduże pieniądze, zmobilizowałem się i kupiłem. Sprzedający zapewniał, że łożyska i wał zostały wymienione 300km temu. Raczej nie kłamał, bo luzów ani na korbowodzie, ani na łożyskach wału nie ma. Czekałem na paczkę 7 dni (priorytet, mam potwierdzenie nadania :roll: ) i kiedy silnik przyszedł wziąłem się za składanie. Odpaliłem te padło może 5-6 razy i objechał się ten klin pod przeciwtalerzem :roll: ... Historia lubi się powtarzać jak widać, ale mam już części na wymianę i niedługo się będę brał za składanie tego padła.

Co do optyki to będzie jedna wielka improwizacja i klejenie wszystkiego co tanio dostanę tak, aby te padło wyjechało z garażu. Jak na razie zakupiłem soczewy na przód: http://bikepics.com/pictures/2162710/ i lampę od Speeda II na tył: http://bikepics.com/pictures/2162711/ (będziemy lepić :D) i w sumie tyle.

Co do mechaniki to będzie to seria z jakimś wydechem (możliwe, że spawanym przeze mnie). W cylu podniosłem okno wydechowe i je wypolerowałem i w sumie pewnie na tym się zakończy tuning. No i oczywiście gaźnik 17,5mm będzie (o ile to można do tuningu zaliczyć), poczyniam prace, aby przerobić oryginalny króciec na taki na wcisk (chcę to jak najtaniej wszystko zrobić, więc nie mam zamiaru kupować adaptera za ~50zł)

Linki do bp z Peugeotem:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/97speedake50/
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/p3/

Pozdrawiam!
W razie pytań pisać pw/temat/gg. No i oczywiście będę coś tam dorzucał jak coś się zmieni.

P.S.
Mam nadzieje, że znajdzie się odważny, który to wszystko przeczyta :mrgreen: . Z góry przepraszam za jakieś błędy w pisowni/składni, lecz nie byłem ich świadom kiedy to pisałem i nie mam zamiaru się jakimiś papierkami bronić (dysleksja, dysgrafia etc.) bo takowych nie posiadam.

P.S. 2
Zdjęcia dałem w tagach [url], gdyż nie wiem jak zrobić minaturki z bikepics, a jakoś najwygodniej z tego serwisu mi się korzysta do tych celów.




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 15:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lip 2010, 17:28
Posty: 0
Lokalizacja: Elbląg
Pojazd:
Random, Pomoge :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Nie no maszynka ładna :) wpadnij do mnie




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 93#2189593 Moje Audi ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 19:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
Dużo to do roboty nie masz :P
Składaj wszystko i cisz sie jazda bo sezon blisko




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 21:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lis 2010, 11:55
Posty: 2
Lokalizacja: Międzybórz :)
Pojazd: Yamaha Aerox
Fajny Peugeotcik :) Ale mam pytanie, chcesz założyć lampę od Speeda ? :P




_________________

Pomarańczka ;*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 22:06 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
Na tyle tak, będzie lampa od Speedfighta :D. Przerobię ją tak, aby kierunki miała (pal licho homologację). No i mam jeszcze obrotomierz z Fiata 125p, który po przeskalowaniu będzie do 14-14,5k rpm :D (nie będzie oszukiwał :P).

W sumie dużo do roboty nie jest, ale tyle patentów w tym pugu jest, że co chwila trzeba coś "odtwarzać". Na przykład popisowym numerem było "przyklejenie" tylnego amortyzatora na górze na poxilinę do śruby (zamiast nakrętki :roll: ). Dobrze, że to wytrzymało...




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2011, 10:14 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 paź 2010, 18:23
Posty: 544
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Saab 9-3 Aero 2004 2,0T 210hp
fajny peugeocik, jestem ciekawy jak będzie wyglądal z lampą od speeda. wpadnij do mnie




_________________

Saab 9-3 Aero 2,0T 210hp




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 mar 2011, 18:24 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
Mały "up"

Sprzęgło oryginalne wraz z dzwonem:
Obrazek
Moje dotychczasowe sprzęgło miało zużyte okładziny i kwadratowy dzwon

No i simeringi, aby mieć wszystko do silnika (kosztowały niecałe 8zł):
Obrazek

Niedługo będzie większy up.
Pozdrawiam!


P.S.
Czy jakaś dobra duszyczka mogła by mi wytłumaczyć jak wrzucać obrazki z bikepics na PW? - A jednak dałem radę : D.




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]


Ostatnio zmieniony 14 mar 2011, 18:27 przez Random, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2011, 19:20 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
Przepraszam za post pod postem, ale i tak widzę zerowe zainteresowanie tematem, więc sobie podbije :mrgreen: .

Przyszedł dziś wydech + rolki + centralka:
Obrazek

Nie twierdzę, że są idealne, ale zawsze coś tam do regulacji będzie :D.




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2011, 20:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2010, 8:24
Posty: 132
Lokalizacja: Oleśnica
Pojazd: Piaggio Typhoon
Jaki to wydech? :mrgreen: a




_________________

Podczas dobrej jazdy na motocyklu
przeżywasz więcej w ciągu 5 minut
niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2011, 20:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lip 2010, 17:28
Posty: 0
Lokalizacja: Elbląg
Pojazd:
Random, co to za wydech ? oO




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 93#2189593 Moje Audi ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2011, 21:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2008, 9:41
Posty: 55
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd:
Arrow Basic zapewne :)




_________________

Stunter:P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2011, 22:00 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
Dokładnie tak jak kiziu napisał, jest to Arrow Basic.




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 mar 2011, 17:13 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
Znów ppp ale co mi tam :D.

Przez wczorajszy wieczór "pracowałem" nad tarczą do mojego obrotomierza:

Przed
Obrazek

Po
Obrazek

Obrotomierz na elektronice obrotomierza Mera-Lumel MS1-027 montowany w Fiatach 125p i 126p. Ten jest z 125p i pokazuje 2 razy mniej obrotów niż jest w rzeczywistości. Można zrobić 2 rzeczy:
1. Przelutować jeden kondensator i pokazuje dobrze na oryginalnej skali. Ale jak wiadomo skala jest do 7k więc nawet komarem by ją zamknął
2. Przeskalować tarczę i otrzymujemy to co wyszło mi (wiadomo, każdy może sobie ładniej to przeskalować, ja nie mam talentu, ale jestem zadowolony z wyników).

Nie jest on ani piękny, ani poręczny, ale był tani i to się liczy.

Nie mogłem się powstrzymać i wydrukowałem dziś tą tarczę (niestety nie mam tuszu kolorowego :roll: i tylko czarny mi drukował). Wyciąłem ją i "zamontowałem" na oryginalną tarczę (nie kleiłem ni nic, bo w wersji finalnej to będzie inaczej).

Obrazek

W wersji finalnej tarcza będzie wydrukowana na papierze fotograficznym i przyklejona na plexę 1mm (muszę skądś wykombinować ...). Podświetlanie od dołu diodami.

Pozdrawiam!




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 mar 2011, 19:40 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Fajnie zobaczyć moje stare sprzęgło i dzwon :P

Ten obrotomierz troszeczkę źle zaplanowałeś. Moim zdaniem lepiej byłoby zmniejszyć go trochę i zrobić okrągły, nie większy niż np. szklanka do picia :lol:

Mimo to duży plus za chęć zrobienia czegoś takiego :wink:

Powodzenia




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 mar 2011, 23:57 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
faciu, zmiejszyć? On ma 5x5cm :D.




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 mar 2011, 10:26 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
A na zdjęciu się wydawał taki duży i toporny :P

To fajnie, jak jest taki mały :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 mar 2011, 10:29 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 20:00
Posty: 480
Lokalizacja: Asa Bay
Pojazd: AR 147
Ten obrotomierz wygląda jak z Poloneza :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 mar 2011, 16:43 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
A jest z dużego fiata ;). Z Poloneza jest nieco ładniejszy, zaś o wiele większy.




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2011, 16:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2010, 12:38
Posty: 50
Pojazd:
Oł, w końcu "Piżdżot" się tematu na Mielochu doczekał. :D
Ciekaw jestem co ty z tymi lampami wymodzisz bo ja to nawet sobie tego nie wyobrażam. Czyli jeśli będą wklejane soczewki w czaszę to rozumiem będzie jakaś kiera bmx tak?? A właśnie tak apropos starego cyla, to niby miało być jakieś china 65/70ccm a co było??

Random pisze:
Na przykład popisowym numerem było "przyklejenie" tylnego amortyzatora na górze na poxilinę do śruby (zamiast nakrętki :roll: ).


To chyba nie było tak... Z tego co ja pamiętam (pochwalę się, że to ja ją poxiliną podklejałem :mrgreen: ) to była śruba prze gwintowana z 15 na 12 bodajże, na to nakrętka która i tak tego amortyzatora nie trzymała więc gdy widziałem jak ten mój sąsiad próbował go "rwać" na na koło to amortyzator często schodził za tą nakrętkę. O ile się nie mylę to duża podkładka pod śrubą mogła to załatwić ale jakoś tak wyszło, że się zakleiła poxiliną. xD Chyba, że on coś później kombinował to może i było tak jak mówisz.




_________________

Nie ma NRG. :( Na Roxanę przyszedł czas! :D
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=220618 - projekt mojego Roxidła




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2011, 17:35 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
Z tą śrubą to tak czy owak zastosowanie tam poxiliny było głupim rozwiązaniem... Cyl to jakieś 70cc było jednak.




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy