Dzisiaj jest 02 lut 2025, 21:45



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1578 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 79  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2011, 22:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 15:18
Posty: 796
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
S50 od BMW 320 koni z rzędowej 6 bez turbo, niemcy też mają pomysł na silnik, ale ciągłą "pompa" którą daje Turbo jest lepsza od ssaka. Miałeś kiedyś okazję przejechać się Turbodoładowanym benzyniakiem ? ssak będzie dmuchał sporo mocy, z mizernym momentem obrotowym, który uzyskiwany jest dość wysoko, a Turbina raczej dmucha od samego początku .

Epoka Diesli szybko się skończy, ten szał nie potrwa długo, sam nie bardzo jestem zwolennikiem tych konstrukcji. Cena zakupu, eksploatacji, ciągłe zmiany ceny ropy, na największych rynkach samochodowych rezygnuje się z Diesli.




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/717/94345


Ostatnio zmieniony 17 mar 2011, 22:23 przez pumba10022, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2011, 22:24 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 wrz 2009, 8:12
Posty: 1770
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Insignia B
wiem jak to działa (ta sama zasada co w dieslu), a turbo po prostu zmienia krzywe momentu i mocy a co do mizernego momentu to mam ponad 200nm więc jak na wolnossący motor 2.0 to dużo a to dzięki bezpośredniemu wtryskowi. BMW tak potrafi zrobić mocne silniki, ale akurat mówiłem o sztandarowej niemieckiej marce VW ( :/) która do tej pory robi bardzo słabe silniki wolnossące i pakuje mikroskopijne silniczki do dużych samochodów (a jak wiadomo pojemności nie zastąpimy turbo)


pumba10022 właśnie o to mi chodzi era diesli to tylko mały wybryk drogie w zakupie drogie w utrzymaniu a paliwo tanie i do tego nieekologiczne (od cholery związków azotu i innego paciarajstwa emitują co w benzynie nawet się nie spotka) diesel to przejście między benzyną a hybrydą.




_________________

toyota-corolla-1-6-dual-vvt-i-by-razor99-t323266.html Corolla by Razor
corolla-ts-by-razor99-t415180.html Corolla TS by Razor


Ostatnio zmieniony 17 mar 2011, 22:27 przez razor99, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2011, 23:20 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 23:25
Posty: 1409
Lokalizacja: Płock
Pojazd: mamy, taty i siostry
razor99, dobrze prawi :) Chodzi mi o silniki benzynowe robione przez koncerny Japońskie.

Dajmy na to niemieckie Audi a4 1999rok. Miałem z tym styczność(kuzyn miał). Silnik 1.8 benzynka z turbiną.
I ile koni miał? Całe 150.... Japończycy dużo lepiej wypadają pod tym względem.
Audi przyspieszenie może i miała, ale dopiero po "załączeniu" turbiny. Wtedy spalanie na trasie to było jakieś 13l(bez katowania).
No to trochę przegięcie...
Kumpel kupił sobie celicę bodajże z 1992roku. Silnik miał tam 2.0. Zwykły silnik bez żadnych bajerów. Niezagazowany. Nie pamiętam ile to koni miało, ale to była najmocniejsza celica z tym silnikiem. Jeździło to niesamowicie, ale sprzedał, bo spalanie go dobijało;]
Zrobili sobie kiedyś małego "draga" na odcinku ok. 500m. Zgadnijcie kto wygrał?
Audi szło tylko na starcie lepiej. Za to w celice jak doszedł do trzeciego biegu Audi wymiękło;] Przewagi z jakieś 15m było.
I macie 7lat różnicy a Japończycy i tak przodują:)
Dodam, ze Celica miała najechane ponad 200tys.km, a Audi ledwo co 150tys.km(kupowane było od wujka, który miał je jako drugi samochód. Miał je od nowości).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2011, 15:25 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2010, 21:26
Posty: 389
Lokalizacja: Ząbkowice Ślaskie
Pojazd:
no ale porównajcie sobie silnik turbo audi 3.2tfsi a silnik 3.0tdi te nowe przykładowo w audi Q5.Benzyna ma 270km a diesel 240 i co które ma lepsze przyspieszenie diesel i ma mniej koni i do tego mniej pali i nie widze po co sie kłucicie skoro mój tato miał toyote corolle verso 2.2 d4d i brała spokojnie taką samą toyote z benzyną 2.0




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2011, 15:27 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:19
Posty: 596
Lokalizacja: Long Beach, CA
Pojazd: Z4 E85/530dA E60 M-Tech/Sierra
lucek15 pisze:
Całe 150....

Masz np. W 1.8T jest 225km (APX) na tym samym silniku, tylko zamiast jednego IC ma dwa i inną turbinę ( w 150km jest K03, w 180 i 225 K04) i zmiany w elektronice. W 225 konnej wersji, w TT średnie spalanie w mieście (przy dynamicznej jeździe po mieście) wynosi 10,5l (wg. komputera). W dodatku jest to Quattro, więc spalanie jest wyższe niż w zwykłej ośce (ogólnie to 225 nie było bez Quattro).




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 18 mar 2011, 15:34 przez Borek96, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2011, 15:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lut 2011, 0:56
Posty: 0
Lokalizacja: Garwolin
Pojazd:
pumba10022 pisze:
razor99, zważ na to, że napęd na tył to około 25-30% utraty mocy.

Jeżeli Niemcy nie umieją robić ssaków, to japońce nie umieją robić silników o dużej pojemności. Ich możliwości kończą się na 3 litrach ? Rzadko się zdarza, aby japoński silnik o większej pojemności był czymś nad zwyczajnym, po modyfikacjach ależ owszem, ale nie w serii.


V6 hondy, z serii c32, a z v8 to popatrz na motory Toyoty które bez remontu robią 500-700k i można na nich postawić górowatą szkalnke wody jak są odpalone i nic się nie wyleje.

Borek96 pisze:
lucek15 pisze:
Całe 150....

Masz np. W 1.8T jest 225km (APX) na tym samym silniku, tylko zamiast jednego IC ma dwa i inną turbinę ( w 150km jest K03, w 180 i 225 K04) i zmiany w elektronice. W 225 konnej wersji, w TT średnie spalanie w mieście (przy dynamicznej jeździe po mieście) wynosi 10,5l (wg. komputera). W dodatku jest to Quattro, więc spalanie jest wyższe niż w zwykłej ośce (ogólnie to 225 nie było bez Quattro).


Była taka tt w rodzinie, mimo jakoś specjalnie nie katowania turbina padła 3 razy w ciągu 2 lat... A obydwie były nowe..




_________________

^^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2011, 15:52 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:19
Posty: 596
Lokalizacja: Long Beach, CA
Pojazd: Z4 E85/530dA E60 M-Tech/Sierra
Preston pisze:
Była taka tt w rodzinie, mimo jakoś specjalnie nie katowania turbina padła 3 razy w ciągu 2 lat... A obydwie były nowe..

Może być i tak, akurat ta TT z mojej rodziny ma niewielki przebieg, 140kkm, turbina jeszcze nie padła. Może nie były chłodzone po dłuższej jeździe ? Bo jak wiemy, po dłuższej trasie, należy zostawić samochód na 3-5 minut, żeby sobie jeszcze pochodził na wolnych obrotach i przechłodził tą turbosprężarkę.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2011, 16:12 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 wrz 2009, 8:12
Posty: 1770
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Insignia B
neos5 pisze:
no ale porównajcie sobie silnik turbo audi 3.2tfsi a silnik 3.0tdi te nowe przykładowo w audi Q5.Benzyna ma 270km a diesel 240 i co które ma lepsze przyspieszenie diesel i ma mniej koni i do tego mniej pali i nie widze po co sie kłucicie skoro mój tato miał toyote corolle verso 2.2 d4d i brała spokojnie taką samą toyote z benzyną 2.0



Dupa nie kierowca był w tej 2litrowej benzynie bo przyśpieszenie w 2.2 D-4D a 2.0 D4 jest prawie że identycznie moc jest na korzyść benzyny tylko moment obrotowy o ok 100nm jedyny słuszny diesel jaki sam bym wziął do 2.2 D-CAT 180 koni i mówię to z czystym sumieniem

A i bym zapomniał benzyna bez obciążenia nie powinna pracować na wolnych obrotach czyli od razu po zapaleniu powinno się ruszać itd chociaż to jest trudne do zrealizowania bo korki itd, ale za dobrze silnikowi to nie robi więc jak turbo benzyna ma ten problem, że albo ryzykujemy awarią turbo albo ryzykujemy zeszkleniem (czy jak to tam się to zwało) się panewek itd

Ot parę liczb które wnioskują o dieslobaśniopisarzach
2.2 D-4D

Silnik
rodzaj silnika Diesel
pojemność silnika (cm3) 2231
układ/ilość cylindrów Rzędowy / 4
moc silnika (kW/KM) 100 kW / 136 KM / 3600 obr.
max moment obrotowy (Nm) 310
wtrysk paliwa DI - Common rail
ilość zaworów na cylinder 4

Osiągi
prędkość maksymalna (km/h) 195
przyspieszenie (0-100km/h) 9.4

2.0 D4
Silnik
rodzaj silnika Benzyna
pojemność silnika (cm3) 1998
układ/ilość cylindrów Rzędowy / 4
moc silnika (kW/KM) 108 kW / 147 KM
max moment obrotowy (Nm) 196
ilość zaworów na cylinder 4

Osiągi
prędkość maksymalna (km/h) 210
przyspieszenie (0-100km/h) 9.1




_________________

toyota-corolla-1-6-dual-vvt-i-by-razor99-t323266.html Corolla by Razor
corolla-ts-by-razor99-t415180.html Corolla TS by Razor


Ostatnio zmieniony 18 mar 2011, 16:23 przez razor99, łącznie zmieniany 4 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2011, 16:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2010, 21:26
Posty: 389
Lokalizacja: Ząbkowice Ślaskie
Pojazd:
a powiedz mi dlaczego bierzesz pod uwagę tego 136km mój tato miał silnik 2.0d4d z chipem zrobionym w toyocie i miała 146kmi nie sądze żeby ta benzynka wzięła tego diesla




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2011, 16:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 14:25
Posty: 106
Lokalizacja: ta cena paliwa ?
Pojazd:
Renault Espace 2.2 TDI 2005 rok bodajże, nie jestem pewien.

do towarów roznych Opel Movano 2.5 D 1998r

Ojciec kupuje niedługo Suzuki Burgman :) takżę pośmigam




_________________

dawid137137 pisze:
za 5zł robię 5km




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2011, 17:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lut 2011, 0:56
Posty: 0
Lokalizacja: Garwolin
Pojazd:
Borek96 pisze:
Może być i tak, akurat ta TT z mojej rodziny ma niewielki przebieg, 140kkm, turbina jeszcze nie padła. .

Ta jedna miała pod koniec swojego żywota w rodzinie niewiele ponad 190k (pierwszy właściciel).

Borek96 pisze:
Może nie były chłodzone po dłuższej jeździe ?


Były, zresztą nawet turbo timer był dokupiony.

Borek96 pisze:
Bo jak wiemy, po dłuższej trasie, należy zostawić samochód na 3-5 minut, żeby sobie jeszcze pochodził na wolnych obrotach i przechłodził tą turbosprężarkę.


Chwalisz się że wiesz o tym czy co? Bo ta formułka wg. mnie tutaj jest w ogóle nie potrzebna.




_________________

^^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2011, 17:22 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 wrz 2009, 8:12
Posty: 1770
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Insignia B
neos5 no chyba, że ma chiptuning chociaż to jest wyrok śmierci dla silnika, ale z początku nie wspomniałeś o tym więc nie wiem w czym problem. Ja też mogę trochę kasy dołożyć do silnika żeby mieć więcej mocy, ale po co jakbym chciał coś mocniejszego to bym wziął większy silnik proste i logiczne.

A i jakby co to chętnie przyjmę wyzwanie bo tylko wyścig prawdę powie.




_________________

toyota-corolla-1-6-dual-vvt-i-by-razor99-t323266.html Corolla by Razor
corolla-ts-by-razor99-t415180.html Corolla TS by Razor


Ostatnio zmieniony 18 mar 2011, 17:25 przez razor99, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2011, 18:12 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:19
Posty: 596
Lokalizacja: Long Beach, CA
Pojazd: Z4 E85/530dA E60 M-Tech/Sierra
Preston pisze:
Chwalisz się że wiesz o tym czy co? Bo ta formułka wg. mnie tutaj jest w ogóle nie potrzebna.

Nie wiedziałem czy wiesz, ale spoko. Nie mówię, że ten silnik jest bezawaryjny czy coś, mówię tylko o mocy.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2011, 18:34 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 wrz 2009, 8:12
Posty: 1770
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Insignia B
UWAGA UWAGA Zmieniłem samochód...


oszczędny i dynamiczny...









niestety nie diesel :P ale benzyna 1.6 :D




_________________

toyota-corolla-1-6-dual-vvt-i-by-razor99-t323266.html Corolla by Razor
corolla-ts-by-razor99-t415180.html Corolla TS by Razor




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2011, 19:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:19
Posty: 596
Lokalizacja: Long Beach, CA
Pojazd: Z4 E85/530dA E60 M-Tech/Sierra
Cytuj:
niestety nie diesel :P ale benzyna 1.6 :D

Zapewne jest to Toyota.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2011, 20:14 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2010, 21:26
Posty: 389
Lokalizacja: Ząbkowice Ślaskie
Pojazd:
razor99 niestety toyota została sprzedana a teraz sie rodzice poruszają audi Q5 3.0tdi




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2011, 21:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2010, 18:40
Posty: 477
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pojazd:
razor99 pisze:
UWAGA UWAGA Zmieniłem samochód...


oszczędny i dynamiczny...









niestety nie diesel :P ale benzyna 1.6 :D



Oj staczasz się nie dobrze :lol:.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2011, 21:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 maja 2010, 9:48
Posty: 476
Lokalizacja: Kraśnik
Pojazd: Husqvarna Te 610
A tam te wasze benzyny nie ma to jak mocny dół w diselku, chodzi mi tu akurat o bmw E46 3.0d przy wyprzedzaniu nie trzeba wajchować biegami gaz i odrazu jedzie, bez kręcenia na kosmiczne obroty. A teraz porównać, to disel taniej wychodzi




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2011, 22:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2009, 21:10
Posty: 0
Lokalizacja: Sokółka
Pojazd:
tkr50, postaw BMW 3.0 w benzynie do disla ;) zobaczymy jak iśc będą :) gwarantuje, że benzyną większa prędkośc wykrecisz..




_________________

Była Longjia LC.. Jest Piaggio NRG

Przelotnie :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2011, 22:06 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 maja 2010, 9:48
Posty: 476
Lokalizacja: Kraśnik
Pojazd: Husqvarna Te 610
No 3.0 disel ma 184konie a 3.0 benzynka ma 230 coś to już sama przewaga koników.
Ale widziałem na youtube E46 2,8 benzyna vs 3.0 disel i było tak. od 0-100km/h wygrała 2,8. Od 100-200km/h 2.8 z dislem nie miała szans.
P.S 2,8 w benzynie ma 192 konie czyli torszkę więcej




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1578 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 79  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy