Dzisiaj jest 21 lip 2025, 23:05

Strefa czasowa UTC+1godz.

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
*

Pojazd:
Witam!

Mam duży problem z którym nie mogę sobie poradzić.

Skuterek: Aprilia SR AC Minarelli Horizontal z 1998 roku. Po kapitalnym remoncie. Wszystko nowe:

- cylinder Starge6 streetracing 70
- wydech Technigas Next-R
- gaźnik 17,5
- wariator seria
- sprzęgło seria
- rolki 4g
- dysza 72

Ładnie odpala, ma wolne obroty, na stopce nieźle wkręca się na wysokie obroty. Ale, jeżeli chodzi o jazdę to ledwo rusza ( czasem trzeba się odepchnąć), do ok. 20 km/h ma dużego muła i dalej dostaje kopa. Prędkość wg licznika to 75 km/h. Tak zachowuje się przy powyższych ustawieniach. Gdy dam dyszę powyżej 80 - zalewa się, cięższe rolki tylko pogarszają sprawę. Z tego co czytałem, do tego silnika rolki powinny mieć masę około 5g, więc lżejszych od 4g nie wkładałem.

Dodam, że w prawdzie jestem mechanikiem samochodowym i miałem do czynienia ze starymi silnikami dwusuwowymi, to ze skuterem jest to mój pierwszy bliższy kontakt.

Prośba o podpowiedzi. Wyczerpałem chyba wszystkie możliwości ustawień. Może, jak ktoś by mi tu od początku podpowiedział, jak debilowi: co, jak ustawić - od czego zacząć, od jakich ustawień i jak je optymalizować bym przebrnął przez ten temat :cool:

z góry dziękuję,

W.

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

Tytuł:
**

Pojazd:
Jeżeli mówisz że na stopce wchodzi ładnie na obroty to na pewno potrzebna jest regulacja napędu.
Potrzebna jest twardsza centralka(niweluje ślizganie się paska, poprawia moment obrotowy), rolki tez można lżejsze wsadzić i twardsze sprężynki sprzęgła(odpowiadają za start, czym twardsze tym z większych obrotów startuje)

Daj filmik jak zachowuje się skuter, czy startuje z wysokich czy z niskich obrotów.

Tytuł:
*

Pojazd: