Dzisiaj jest 14 lis 2024, 23:12



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 25 mar 2011, 18:26 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Witam :)

Posiadam Kymco Vitality. Niestety po 7600 km pęknął pierścień uszkadzając cylinder ( raczej nie nada sie już do szlifu ). Musze kupić więc nowy zestaw ( cylinder , tłok, pierścienie, sworzeń ). Niestety mam marne pojęcie co warto wziąć. Zależy mi przede wszystkim na niezawodności, jeżeli nowy cylinder miałby trochę większą moc ( bez zmiany innych podzespołów ), również nie zaszkodzi. Chcę cylinder 50-tkę.

Pytałem w jednym sklepie i oryginał kosztowałby 420 zł ( dosyć drogo - cena pierścieni 100 zł (sic!) ).

Zastanawiałem się też, czy nie lepiej wziąć cylinder nicasilowy ( nie mam ochoty znowu tego docierać przez 1000 km ), np taki AIRSAL NICASIL. Słyszałem jednak, że są w nim problemy z kompresją ( podobno oryginalna głowica nie bardzo pasuje , a nie wiedziałem tego zestawu z gotową głowicą ). Miał ktoś może taki zestaw i byłby się wstanie wypowiedzieć ? A może są jakieś lepsze z nicasilu ? Czy na takim cylindrze będzie np jakiś przyrost mocy i czy trzeba regulować gaźnik i zmieniać rolki?

Jezeli natomiast żeliwny, zastanawiałem się nad POWER FORCE 50. Czy to dobry sprzęt ? Czy będzie jakaś różnica w mocy ?

Bardzo prosze o pomoc, inne propozycje także mile widziane :)


Ostatnio zmieniony 25 mar 2011, 18:30 przez dr_kotowicz, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 25 mar 2011, 19:40 
***

Rejestracja: 18 wrz 2010, 19:04
Posty: 505
Pojazd:
polecam ci cylinder malossi 50 cm ale najlepiej jagbyś kupił razem z głowicą tego typu
http://moto.allegro.pl/cylinder-malossi ... 08424.html
ale taki musiałbyś znaleźć do kymco są drogie ale mocne i poprawiają o wiele osiągi tylko trzeba dobrze dotrzeć je to minus




_________________

Lolek


Ostatnio zmieniony 25 mar 2011, 19:43 przez LoLek8, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 mar 2011, 19:56 
***

Rejestracja: 15 lut 2010, 21:29
Posty: 629
Pojazd:
niema cylka malossi 50 ccm do kymco... pytałes czy nie da sie zrobic szlifu czy sam tak wywnioskowałes? jak nie chcesz 70 to nie masz zbyt dużego pola manewru niestety. a ten airsal napewno da więcej mocy tylko nie bedzie ci zbyt długo chodził napewno krócej niż zeliwo i nie zrobisz szlifu w razie zatarcia.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 mar 2011, 20:17 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Tak wygląda obecnie cylinder :
http://zapodaj.net/50b74dc2916e.jpg.html
Zwróćcie uwagę na ukruszone w dużym stopniu krawędzie jednego z kanałów.
Myślę, że co najmniej 0,5 mm jak nie więcej. Jezeli jednak dałoby się zrobić szlif, to jaki tłok najlepiej kupić i czy możecie polecić firmę, która to zrobi naprawdę profesjonalnie ? Miałem do czynienia z różnymi partaczami ( kiedyś jak miałem wsk-ę ) i po krótkich przebiegach cylinder był znowu zrysowany...

A taki airsal nicasil to czemu krócej pochodzi ? Podobno ten materiał jest kilka razy bardziej odporny na ścieranie....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 mar 2011, 20:47 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Co do tego, że nie da się zrobić szlifu to sam wywnioskowałem, ale mogę sie mylić oczywiście. Czy jakaś firma da radę ocenić, czy da się szlifować tylko na podstawie zdjęcia czy trzeba wysyłac cylka ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 mar 2011, 22:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 mar 2011, 22:29
Posty: 85
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Cytuj:
Zastanawiałem się też, czy nie lepiej wziąć cylinder nicasilowy ( nie mam ochoty znowu tego docierać przez 1000 km ), np taki AIRSAL NICASIL. Słyszałem jednak, że są w nim problemy z kompresją ( podobno oryginalna głowica nie bardzo pasuje , a nie wiedziałem tego zestawu z gotową głowicą ).


Ja w mojej Vitalce mam cylinder Airsal 70cc, zamontowany z kymcowską głowicą z 50cc, kompresja jest na poziomie 8 bar, a więc marnie. Niestety nie da się dokupić głowicy do tego cylka. Po zamontowaniu skuter dostał niezłego kopa na przyspieszenie, lecz Vmax został podobny jak był- w granicach 75-80kmh. Wymieniłem już większość części w tym skuterze a Vmax jaki był taki jest;] przypuszczam że to ma właśnie coś wspólnego z tą głowicą, ale niestety nie mam hajsu żeby kupić nowy zestaw cylek+ wszystkie częsci do niego.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2011, 1:19 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Jeszcze jedna sprawa - zauważyłem, że korbowód w dwóch miejscach zrobił się fioletowy. Dziwi mnie to, by nigdy nie katowałem silnika, a skuterowi robiłem przerwy po dłuższej jeździe. Czy to może być problem ? Jak trzeba to dodam jutro zdjęcia.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2011, 8:56 
Zbanowany

Rejestracja: 02 sty 2010, 10:06
Posty: 139
Pojazd:
Jedz do miejsca gdzie robią szlify i zobacz bo na oko to nie ma co patrzec :P zrobisz szlif i kupisz dobry tłok to wyniesie cie duzo mniej niz kupno nowego cylka




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2011, 9:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 maja 2009, 10:01
Posty: 140
Lokalizacja: Gniezno
Pojazd:
PawełVitality pisze:
Cytuj:
Zastanawiałem się też, czy nie lepiej wziąć cylinder nicasilowy ( nie mam ochoty znowu tego docierać przez 1000 km ), np taki AIRSAL NICASIL. Słyszałem jednak, że są w nim problemy z kompresją ( podobno oryginalna głowica nie bardzo pasuje , a nie wiedziałem tego zestawu z gotową głowicą ).


Ja w mojej Vitalce mam cylinder Airsal 70cc, zamontowany z kymcowską głowicą z 50cc, kompresja jest na poziomie 8 bar, a więc marnie. Niestety nie da się dokupić głowicy do tego cylka. Po zamontowaniu skuter dostał niezłego kopa na przyspieszenie, lecz Vmax został podobny jak był- w granicach 75-80kmh. Wymieniłem już większość części w tym skuterze a Vmax jaki był taki jest;] przypuszczam że to ma właśnie coś wspólnego z tą głowicą, ale niestety nie mam hajsu żeby kupić nowy zestaw cylek+ wszystkie częsci do niego.


Musisz splanować cylinder. Fornal pisał o tym w swoim temacie (co prawda miał airsala do minarelli ale podejrzewam, że tutaj jest tak samo). Ja też miałem dać swój do planowania ale zajechałem cylek :D Najpierw zmierz odległość tłoka od głowicy i zobacz ile było by trzeba mniejwiecej zjechać. Resztę wyregulujesz uszczelkami. Zaraz spróbuję poszukać tego posta i tu wkleję.

FoRnaL pisze:
FoRnaL pisze:
Niebawem wrzucę fotki i zdam relację z montażu, docierania i opisze błąd fabryczny Airsala :wink:

Ogólnie to nie jestem zadowolony do końca,
Przede wszystkim chodzi o to, że Airsal cylindry chłodzone cieczą robi z "głowicą wypukłą", taką co wchodzi do cylindra:
http://static1.scooter-attack.com/pics/ ... 713476.jpg
Cylindry AC również robi pod głowice wypukłe, a do zestawu dodaje płaskie :shock: Np:
http://static1.scooter-attack.com/pics/ ... 335476.jpg

Odległość między GMP a tłokiem na oryginalnych uszczelkach sporo przekraczała 2mm :? Kompresja była w granicach 6 bar ...
Zamiast uszczelki pod cylinder dałem sam silikon, ale to za mało- około 8 bar.
Potem złożyłem całkowicie bez uszczelek- 9 atmosfer, ciągle za mało :roll:
Należało oddać cylinder do splanowania, lecz nikt nie chciał się tego podjąć, musiałem się nieźle najeździć, aż znalazłem dobry zakład...
Po wielkich trudach stoczono mi 1,5mm z górnej płaszczyzny cylka. Teraz kompresja z uszczelkami wynosi 11- 11,5 bar, jest dobrze :wink:




_________________

Kymco Vitality 70


Ostatnio zmieniony 26 mar 2011, 9:21 przez marcin1197, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2011, 14:40 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
piotreks9 pisze:
Jedz do miejsca gdzie robią szlify i zobacz bo na oko to nie ma co patrzec :P zrobisz szlif i kupisz dobry tłok to wyniesie cie duzo mniej niz kupno nowego cylka


Napisałem do firmy auto-szlif w Krakowie wysyłając zdjęcie. Pewnie odpiszą w poniedziałek bo dzis sobota. Najwyżej wyślę im cylka i zobaczymy co z tego wyjdzie:)

A gdybym zrobił szlif, jaki tłok polecacie ? Wolę dac więcej kasy, ale żeby był naprawdę solidny. Słyszałem, że Vertex jest dobry. Da radę kupic taki do vitalki ? Bo na razie nie udało mi się znaleźć.... Czy może lepiej zamówic oryginał ? Który będzie lepszy jakościowo ? Nie chciał bym znowu niespodzianki z pękającym pierścieniem...


Ostatnio zmieniony 26 mar 2011, 14:46 przez dr_kotowicz, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2011, 14:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 mar 2011, 22:29
Posty: 85
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
marcin1197, słyszałem o tym, nawet myślałem żeby tak zrobić. Niestety w pobliżu mojej miejscowości nie ma miejsca gdzie by się ktoś tego podjął.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2011, 16:25 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Wrzucam obiecane zdjęcia wału.

Czy na takim wale mozna dalej jeździć ? Sorry za jakość zdjęć, ale dziś jest słabe światło i przyświeciłem latarką LED :D

http://zapodaj.net/bd9433e28e67.jpg.html
http://zapodaj.net/4326efb9de42.jpg.html

Co może być przyczyną tych przebarwień jak nigdy nie katowałem silnika :( ?


Ostatnio zmieniony 26 mar 2011, 16:26 przez dr_kotowicz, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2011, 19:20 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Da ktoś radę mi napisać, czy na tym wale można dalej jeździć ? ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2011, 19:31 
***

Rejestracja: 15 lut 2010, 21:29
Posty: 629
Pojazd:
da rade :wink: tłoki vertexa są bardzo dobre tylko właśnie ich jakos niema do kymco ostatnio. ja osobiście kupiłem na dniach tłok barikit i jeszcze nie wiem jak bedzie chodził bo nie zrobiłem szlifu, dobre są jeszcze meteory tylko że robią taki dziwny hałas w cylku, ale dobrze sie trzymaja




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2011, 19:37 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
kowal_KV_2T pisze:
da rade :wink: tłoki vertexa są bardzo dobre tylko właśnie ich jakos niema do kymco ostatnio. ja osobiście kupiłem na dniach tłok barikit i jeszcze nie wiem jak bedzie chodził bo nie zrobiłem szlifu, dobre są jeszcze meteory tylko że robią taki dziwny hałas w cylku, ale dobrze sie trzymaja


To "da radę" to napisałeś w sprawie wału rozumiem :wink: ;) ? Czyli te przebarwienia go nie dyskwalifikują i nie walnie mi gdzieś w trasie :wink: ?

Co do tłoków vertexa to pytałem w jakimś sklepie i gościu kazał mi podac wymiary tłoka.
Niestety nie wiem jakie są dokładne wszystkie wymiary tłoka do kymco vitality, może ktoś zna stronkę, gzie by to było podane ? Jak się okaże że takiego nie ma, to pomyślę nad meteorem albo może oryginałem nadwymiarowym :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2011, 12:53 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Może mi ktos jednoznacznie napisać, czy na tym wale mogę dalej jeździć i sie nie posypie ? :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2011, 13:35 
Zbanowany

Rejestracja: 02 sty 2010, 10:06
Posty: 139
Pojazd:
mozesz jezdzic długo , kolega przy vitalce mial 60tyś przebiegu i wał się nie rozsypał :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2011, 13:58 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
piotreks9 pisze:
mozesz jezdzic długo , kolega przy vitalce mial 60tyś przebiegu i wał się nie rozsypał :P


Ja wiem, że wał długo wytrzyma, ale mój ma fioletowe przebarwienia na korbowodzie:
http://zapodaj.net/bd9433e28e67.jpg.html
http://zapodaj.net/4326efb9de42.jpg.html
Dlatego pytam, czy sie nie posypie. Gdyby nie miał przebarwień nie zadawał bym takiego pytania, bo wiadomo, że 7,5 tys na wał Vitalki to niewiele :D

A więc ponawiam swoje pytanie :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2011, 16:22 
Zbanowany

Rejestracja: 02 sty 2010, 10:06
Posty: 139
Pojazd:
nie posypie , mozesz jezdzic




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2011, 16:49 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
piotreks9 pisze:
nie posypie , mozesz jezdzic


Ok, dzięki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy