Dzisiaj jest 12 paź 2024, 19:14



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 29 mar 2011, 17:50 
*

Rejestracja: 21 mar 2011, 18:22
Posty: 25
Pojazd:
Witam.
Proszę o pomoc w wyborze Wariatora do SERYJNEGO Keewaya F-Acta.
Wiem ,ze tuning powinno się zacząć od wydechu blablabla i tak dalej , ale jak narazie nie mam kasy na DOBRY tłumik wiec postanowiłem kopic wario.

Osiągi skutera to na dzień dzisiejszy 62/63 km/h - skuter odblokowany , rolki 4g.

Kupując Wariator bardziej zależało by mi na znacznym poprawieniu prędkości maksymalnej niż przyspieszenia.
A co do samego wariatora to mam pewien problem ; mianowicie rozmawialem ze znajomym mechanikiem i powiedzial mi ze pod zadnym pozorem mam do keewaya nie kupowac ani speed control ani multivara poniewaz sa to wariatory przygotowane do silnikow minarelli a jedynie pozniej przerabiane na keewaya.
Doradził mi natomiast wariator naraku V2 sport.

I teraz pytanie do was
który z tych wariatorow:
Naraku V2 sport
Mallossi Multivar
Polini Speed Control
najbardziej zwiekszy predkosc maksymalna ?

oraz czy mechanik z którym rozmawialem mial po czesci racje ?


Drugą sprawą do was jest to ,że mam ze skuterem mały problem.
Mianowicie podczas jazdy na zimnym silniku , skuter chodzi elegancko ma bardzo dobry zryw, ogolnie według mnie pracuje bez zastrzerzen.
Mały problem zaczyna sie po przejechaniu jakichs 8km, mianowicie jadac czuje nagle ze dzwiek skutera zmienia sie z takiego metalicznego na taki bardziej stłumiony a przyspieszenie na tych wolnych obrotach [do 6 tys] jest troszke mniejsze , predkosc maksymalna nie zmniejsza sie. Ale wystarczy ze zatrzymam sie na jakas 1min dam mu troszke popracowac na wolnych obrotach i problem znika.
Nie przeszkadza mi to bardzo ale chcialbym sie dowiedziec czym jest to spowodowane.
Nie wykluczam ,ze jest to wina zle wyregulowanego gaznika ; poniewaz na dzien dzisiejszy jezdze na dyszy 47.5 i maksymalnie wkreconej srubce od mieszanki (inaczej sqt nei chce sie wkrecac na obroty) we weekend zaloze dysze 58.5 postaram sie wyregulowac gaznik i zobacze czy problem zniknie.
Jakie są wasze sugestie w tej sprawie ?

Z góry dzieki za pomoc ;)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 17:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2011, 16:15
Posty: 375
Lokalizacja: Stopnica/Białoborze
Pojazd:
Nie miałem do czynienia z zadnym z tych wariatorów, ale mam Top Racing NG i jest naprawde dobry. Mój cpi zyskał dobre przyspieszenie i v/max wzrósł o ok 15km/h, a jeśli założyc by mu rolki 5,5g, które zreszta są w zestawie to kto wie... moze v/max wzrósł by o jakies 20km/h. :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 18:42 
*

Rejestracja: 21 mar 2011, 18:22
Posty: 25
Pojazd:
Prosił bym takze o pomoc w tej sprawie : mianowicie czemu stawiajac sqta na centralke tylne kolo opiera sie swobodnie o ziemie ? Nie mam zastosowanej zadnej przedlozki amortyzatora

z góry dzieki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 19:13 
*

Rejestracja: 26 wrz 2009, 19:17
Posty: 130
Lokalizacja: Ciechanów
Pojazd:
Cytuj:
Nie wykluczam ,ze jest to wina zle wyregulowanego gaznika ; poniewaz na dzien dzisiejszy jezdze na dyszy 47.5 i maksymalnie wkreconej srubce od mieszanki (inaczej sqt nei chce sie wkrecac na obroty) we weekend zaloze dysze 58.5 postaram sie wyregulowac gaznik i zobacze czy problem zniknie.


W keeway'u dysza jest jedną z blokad. Włóż 58 i spróbuj wyregulować.

Osobiście w swojej podróbce keeway'a (prawie ten sam silnik) mam Multivara. Baardzo, ale to bardzo wzrosła elastyczność, ciągłość i oczywiście prędkość maksymalna i nieziemsko przyspieszenie. Jeżdżę bez takowej regulacji napędu - włożyłem tylko sprężynę białą malossi, która była w zestawie i rolki 6g. Kolega w matrixie ma także multivar'a jednak bez sprężyny i w rolkach 9g (też zestaw). Na takim napędzie ma bardzo dobre przyspieszenie jak i v-max, mimo 16k przebiegu.
Cytuj:
znajomym mechanikiem i powiedzial mi ze pod zadnym pozorem mam do keewaya nie kupowac ani speed control ani multivara poniewaz sa to wariatory przygotowane do silnikow minarelli a jedynie pozniej przerabiane na keewaya.


No w tym ma trochę racji, jednak nie jestem pewny, bo przecież na informacji z tyłu kartonika od wariatora, jest informacja o wszystkich skuterach typu rox. One nie są chyba później przerabiane, tylko to pod minarelkę, a przecież minarelka (replika) siedzi w keeway'u. Wielu ludzi ma multivar'y i speedcontrole w chinolkach i nie narzekają. Ja osobiście bym wolał to, niż naraku totalnie chińskie.

A który zwiększy v-max? To zależy od Twojej regulacji, możesz się bawić sprężynami, sprężynkami oraz rolkami. Do tego musisz mieć choć trochę wyregulowany gaźnik. To zależy.

Ja przy dobrym przyspieszeniu z multivar'em na 6g i białej malossi osiągam 70km/h realne. 73 licznikowe.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 19:17 
*

Rejestracja: 21 mar 2011, 18:22
Posty: 25
Pojazd:
Ok to narazie zostawmy ten problem z przyduszaniem , zobaczymy jak sie sqt bedzie zachowywał po wymianie dyszy.
Co do wariatora to musze to przemyslec , bo w sumie na przyspieszeniu mi az tak nie zalezy , bynajmniej jezeli bedzie taka jak teraz a v-max zwiekszy sie do tych 70km/h to bede w 7 niebie.

Wie ktos moze jaka jest wina tego problemu z centralka opisanego wyzej ? Troszke mi to przeszkadza bo przy wszystkim co jest zwizane z uzyciem manetki na postoju musze podkladac jakas deske pod stopki.
z góry dzieki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 19:21 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2011, 16:15
Posty: 375
Lokalizacja: Stopnica/Białoborze
Pojazd:
Jak stawiasz sqta na centralnej to siadasz na nim... możliwe ze ci sie stopka wygieła :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 19:23 
*

Rejestracja: 21 mar 2011, 18:22
Posty: 25
Pojazd:
Patrzylem na stopke nie wyglada aby była w zadnym miejscu zagięta , dziwi mnei to ze jest ona poprostu nachylona pod wiekszym kątem niż np w keeway'u kumpla.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 19:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 paź 2010, 19:45
Posty: 615
Pojazd:
co do waria to miałem Tnt i malossi powiem że na malossim przyśpieszenie dużo lepsze i v-maź sporo paprawił sie ale na tnt lepszy v-max :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 19:28 
*

Rejestracja: 21 mar 2011, 18:22
Posty: 25
Pojazd:
daro45
o tym tnt mówisz :http://allegro.pl/wariator-tnt-cpi-aragon-keeway-matrix-focus-flasch-i1516583245.html ?

W twoim wypadku o ile podniosl sie V-max?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 19:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2010, 21:27
Posty: 250
Lokalizacja: Egiertowo
Pojazd:
a co do wariatora to może Hebo ng ja po 10 zamawiam sobie go




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=346387

http://www.facebook.com/pages/Scooter-s ... 3235127416




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 19:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sty 2010, 23:43
Posty: 351
Lokalizacja: Zakroczym
Pojazd:
Jaki masz przebieg ?

Co do zamulenia, skoro masz wszystko seryjne, to proponował bym zmienić sprężynę centralną i sprężynki sprzęgła, one pod wypływem temperatury, tracą swoje właściwości, i skuter się muli.




_________________

Wpadnij do mnie:

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=47135

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 19:45 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 paź 2010, 19:45
Posty: 615
Pojazd:
Wiesz te tnt z allegro jest chinskie. Ja kupiłem od gościa który kupil go w niemczech i na złotówki wyszło ponad 250




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2011, 19:58 
*

Rejestracja: 21 mar 2011, 18:22
Posty: 25
Pojazd:
Jaro6446,
Przebieg niecałe 6tyś , odblokowalem go przy 5500 .
Najpierw zobacze jak z tą dyszą będzie , jak dalej będzie sie zmulał to bedziemy myslec dalej.


Ostatnio zmieniony 29 mar 2011, 20:03 przez Szymon94-1994, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 mar 2011, 9:03 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2010, 10:04
Posty: 370
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Słuchaj jezeli masz muła kup sobie sprężynki sprzegłą niebeiskie hebo sprezyne cnetralna hebo niebieska i wario malosssi multiivar i jak założysz to wszytsko to bedziesz latał na tym jak ożeł :P




_________________

>> http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=137598 << Wbijaj :)

KEEWAY MATRIX i basta nowy król tego miasta ! Rozsuńcie się samochody, oddajcie cześć MATRIXOWI




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 mar 2011, 16:14 
*

Rejestracja: 21 mar 2011, 18:22
Posty: 25
Pojazd:
Up.. szkoda tylko ze nie przeczytales calego tematu tylko wychwyciles z niego słowa problem,muł....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 mar 2011, 18:51 
*

Rejestracja: 23 kwie 2010, 19:11
Posty: 134
Lokalizacja: Połaniec
Pojazd:
Nie polecam wariatora HEBO NG do Keeway F-act, ponieważ tuleja jest krótsza od seryjnej i przez to cały układ się psuje. Bardzo ciężko jest wyregulować napęd i obroty maksymalne zmniejszają się do 6600.




_________________

Keeway F-act, Malossi Sport 70cm3 (docieram), Hebo NG, Stage6 Sport Pro, Stage6 Wing Cooler
Stage6 Pro Replica, pasek: Polini race,Hebo czarna +50, Malossi czerwone,rolki 4,1g HEBO
wał: TEC Racing,Łożyska Stage6 SKF C4 METAL
wentylator wariatora: TEC,Polini Air Box Mini
Dysza główna 95




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 mar 2011, 19:18 
*

Rejestracja: 21 mar 2011, 18:22
Posty: 25
Pojazd:
Problemu z zamulaniem się pozbyłem tak jak przypuszczałem problemem była zbyt mała dysza i być może filtr powietrza który za czysty to nie był.
Teraz jadac prawie 20km na full manetce cały czas ta sama reakcja na gaz ,caly czas tak samo wkreca sie na obroty i ten sam dźwięk.
Więc jedną sprawe mamy z głowy

Pozostaje mi Kwestia Wariatora
Z testów i opini które czytałem odrzuciłem już Hebo NG i Polini Speed Control

Jak narazie faworytem jest Malossi Multivar , ew Top Racing

Przypominam ,ze najbardziej zalezy mi na przyroscie predkosci maksymalnej a nie przyspieszeniu.


Ostatnio zmieniony 30 mar 2011, 19:19 przez Szymon94-1994, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 mar 2011, 19:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2011, 16:15
Posty: 375
Lokalizacja: Stopnica/Białoborze
Pojazd:
Jeśli masz kase na Multivara to bierz go :D , ale jeśli chcesz troche zaoszczędzić na coś innego to bierz TOP RACING, z różnych opini jakie czytałem wynika, ze multivar jest nieduzo lepszy od top-a. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 mar 2011, 15:25 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2010, 7:40
Posty: 1256
Lokalizacja: Puławy
Pojazd:
Szymon94-1994, ja również będę brał Top Racinga NG , podobnie jak BRIAN516 bo uważam że w Malossi dużo płaci się za markę....a osiągami nie powinny się wiele różnić po dobrej regulacji :lol: :lol: :lol:




_________________

Mój mała bestia :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 mar 2011, 15:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 kwie 2010, 21:28
Posty: 631
Lokalizacja: Kasa na kiweja
Pojazd:
a ja bym wzioł hebo ng mi przy seri dał ponad 10 km/h i o niebo lepsze przyśp także nie wiem o co wam chodzi..




_________________

Keeway hurricane
Szetap:
Wario hebo n/g
Tecnigas Next-r
Rolki 4 g motorfoce
Centralka nieb hebo
Sprężynki sprzęgła hebo nieb
Pasek Dayco

SPRZEDAM JW. !!! PISAĆ PV




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy