Dzisiaj jest 12 mar 2025, 19:14



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 kwie 2011, 20:24 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
Siemanko. Wpadłem na pomysł odchudzenia magneta i moje pytania dotyczące takiego zabiegu:
-Czy nie będzie to szkodliwe w jakiś sposób dla zapłonu lub wału (12,5k rpm)?
-Czy będzie trzeba ustawiac zapłon (chociaż wydaje mi się że w TGB jest samo ustawiający się zapłon)?
-Gdzie to zrobic (na magnecie )?
-Jakich mogę się spodziewac efektów i czy jest to wg. opłacalny zabieg?

Proszę o Wasze uwagi odnośnie tego zabiegu.
Mój setup:
-S6 Sport Pro ported
-kartery ported
-PHBG 19mm
-PFR3
-cały sportowy układ przeniesienia.

Wrzucam parę fot dla orientacji
Obrazek

Obrazek

Pozdro.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 10 kwie 2011, 20:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2009, 18:58
Posty: 305
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd:
lepiej jak byś załatwił jakiś sportowy zapłon , nie wiem czy są jakieś sposoby ale może być to nie równo zrobione i łożyska będą szybko siadały




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 kwie 2011, 20:58 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
sokol-98, No zgadza się, ale w AC nie będzie miejsca na wiatrak i sportowy zapłon to są spore koszty, w niektórych przypadkach brak świateł a 2 aku w skuterze mi się nie widzi :wink: .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 kwie 2011, 21:31 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Nie ma jak zmniejszyć masy tego magneta. Sportowe magneto ma średnicę jak to szare kółko na twoim albo jeszcze mniejszą.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 kwie 2011, 22:14 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2009, 18:58
Posty: 305
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd:
musiał byś poszukać na forach niemieckich jak w AC rozwiązują problemy z chłodzeniem , i zapłon Polini i jakiś jeszcze mają światła, a dlaczego chcesz je w ogóle odchudzać??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 kwie 2011, 23:31 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Zmiana masy magneta zmienia bardzo charakterystykę silnika.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2011, 6:48 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
Cp myślicie żeby dac ja do tokarza na CNC?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2011, 8:46 
**

Rejestracja: 18 mar 2009, 13:27
Posty: 238
Lokalizacja: Wawa józefów
Pojazd:
sam myślałem o takim czymś do tokarza okej zbierze z 1,5mm i co dalej jak bym pogrzebał w magnesach to one daja tą mase.. i przerobił iskrownik (czy jak to sie tam nazywa) roboty sporo by było ale raczej da się to zrobił bez problemu tylko wyważenie musi być idealne




_________________

Nie jestem jak zupa pomidorowa...-nie musisz mnie lubić ;p
witold123 pisze:
Sory za jakość zdjęcia robione winampem ;p

tloku pisze:
Sorry za słabą jakość zdjęć (robione wiertarką udarową z turbobulbulatorem)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2011, 13:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
Dibeisi, Myślę że wyważenie to będzie najmniejszy problem. W jaki sposób przerobic iskrownik?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2011, 14:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Zdarcie 1.5mm prawie nic nie da. Zabawa nie warta świeczki.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2011, 15:26 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Zdzierając magnesy osłabisz napięcie cewek, zdzierając ''obudowę'' stracisz na wytrzymałości. A ile da Ci to 20g?
Konrad324 pisze:
Zabawa nie warta świeczki.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2011, 15:55 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Jak chcesz do stuntu mieć to lepiej obciążyć magneto.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2011, 18:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
Booyaka, Niby 20g a przy paru tysiącach obr/min. robią się kilogramy, przynajmniej mi się tak wydaje. Odcinka będzie przy 12,5k rpm, chodzi mi generalnie o przyśpieszenie. Magnesu bym nie ruszał, tylko "obudowę".




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2011, 18:48 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2009, 18:58
Posty: 305
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd:
może lepiej nie kombinować tylko pomyśleć czy to na prawdę da tyle że będzie to bardzo zauważalne ??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 kwie 2011, 6:47 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
Konrad324 pisze:
Zmiana masy magneta zmienia bardzo charakterystykę silnika.


Trochę dokładniej proszę :wink: .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 kwie 2011, 11:25 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 13:38
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
To znaczy że (przynajmniej tak mi sie wydaje) lepiej silnik sie wkręca (szybciej) bo w końcu sportowe zapłony są lekkie. Ale jak dla mnie gra jest nie warta świeczki i tak dużo nie odczujesz na seryjnym zapłonie tym bardziej jak masz serie albo słaby tun ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 kwie 2011, 16:33 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Szybciej i bardziej się wkręca ale będzie słabszy w niskim i średnim zakresie obrotów - mniejsze koło zamachowe.




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 12 kwie 2011, 16:34 przez Konrad324, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 kwie 2011, 16:58 
**

Rejestracja: 18 mar 2009, 13:27
Posty: 238
Lokalizacja: Wawa józefów
Pojazd:
więc dajesz mocniejsze magnesy i git ;] wszytsko da sie zrobić naprawde




_________________

Nie jestem jak zupa pomidorowa...-nie musisz mnie lubić ;p
witold123 pisze:
Sory za jakość zdjęcia robione winampem ;p

tloku pisze:
Sorry za słabą jakość zdjęć (robione wiertarką udarową z turbobulbulatorem)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 kwie 2011, 17:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
Konrad324, I o to mi chodziło, dziękówka :wink: .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 kwie 2011, 17:44 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Dibeisi pisze:
więc dajesz mocniejsze magnesy i git ;] wszytsko da sie zrobić naprawde

Zostaje jeszcze kwestia odpowiedniego przymocowania. Bo na klej do szczęk raczej tego nie zrobisz.


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Booyaka, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy