Dzisiaj jest 19 wrz 2024, 17:24



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 sty 2009, 12:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2008, 8:33
Posty: 125
Lokalizacja: Lublin
Pojazd:
Pierw zaczynamy od znalezienia odpowiedniego sprzętu za grosze..... (tak do 1500)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Potem zaczynamy rozbiórkę do zera...

Obrazek
Obrazek

Nie będę zaśmiecać tematu fotkami z rozbiórki tylko z konkretnych prac tuningowych...
Skuter przygotowywany jest do startu w kasie 3 więc przeróbki które będą dokonane są mocno zaawansowane...
Tuning mechaniczny: moc do osiągnięcia 22 km
Kartery tuned by DEXTER
Cylinder Polini EVO 2 70 ccm
Wał Polini EVO 2
Wydech Polini EVO 9 70 ccm
Napęd wariator Polini EVO SUPER SPEED korektor momentu obrotowego Polini EVO
Króciec ssący Polini EVO
Membrana Polini EVO
Sprzęgło Stage 6
Dzwon Stage 6 R/T
Gaźnik Stage 6 21mm Black Edition
Filtr Stage 6 Double Layer
Roll Gas Stage 6
Kierownica i mostek STR8
Zawieszenie Bitubo w pełni regulowane
Obrazek

UP SKUTERA 29.01.2009

Następny etap prac
Przygotowanie silnika...

Kartery przed modyfikacją
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pod koniec tygodnia będą zamieszczone zdjęcia po modyfikacji zarowno cylindra jak i karterów podam także jakich nażędzi użyłem

UP SKURA 12.02.2009

nowe foty prace pełna parą :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kartery w pełnej okazałości
Obrazek
Obrazek
Obrazek

15.02.2009 Planowanie koniec prac nad karterami
16.02.2009 Planowany początek montażu silnika



Mały Up 23.02.2009


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

12 kwietnia
Obrazek
Obrazek
Obrazek
a to prace wykonane dzisiaj
Obrazek
Obrazek




_________________

<a href="http://www.autowcentrum.pl/awc/TAXI-SERVICE/peugeot-306-1994-2/>Mój Peugeot 306 XRD</a>


Ostatnio zmieniony 21 maja 2009, 16:53 przez Ponton, łącznie zmieniany 28 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 21 sty 2009, 13:01 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:36
Posty: 1746
Pojazd: AR 159
Ładnie, ładnie, ale nie lepiej by było gdyby to się znalazło w waszych maszynach?




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sty 2009, 13:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lis 2004, 21:52
Posty: 251
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Proponuję inny gaźnik nie Stage6




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sty 2009, 14:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2005, 12:05
Posty: 413
Lokalizacja: Tychy
Pojazd:
Dlaczego?

Ciekaw jestem ile faktycznie uda się uzyskać mocy, rozumiem, że po ukończeniu prac wybierasz się na hamownię? :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sty 2009, 14:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lis 2004, 21:52
Posty: 251
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Smuggler pisze:
Dlaczego?

Ciekaw jestem ile faktycznie uda się uzyskać mocy, rozumiem, że po ukończeniu prac wybierasz się na hamownię? :)


Mój silnik był testowany na wielu gaźnikach i na Stage6 dawał najmniej mocy. Najwięcej uzyskałem na Dellorto Racing. Różnica dość spora bo nawet do 0,5KM




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sty 2009, 16:01 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
Zgodze sie z Kopytkiem, gaźnik 21mm Dellorto od Stage6 to syf :p
Z własnego doświadczenia zaproponowałbym pare zmian w częściach:
Dzwon zamiast Stage6 RT styknąłby MHR.
Gaźnik PWK 21mm. Całe niemcy jeżdrzą na keihinach :)
Kto będzie dokonywał przeróbek silnika? Pan Jerzy Mieloch Sr czy samemu to robisz?
Jeżeli chcesz osiągnąć na tym zestawie realne 22 konie tzn. na P4 a nie na traktalu, który przekłamuje o 3-4 konie w przypadku takich maszyn to radzę zainwestować w maxi tuning cylindra u jednego z najlepszych tunerów- Kiesler, Pro Flow lub MRZ.
Pozdrawiam!
Panthelion
Ps. Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie niemieckich wyścigów to na pw.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sty 2009, 20:49 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
Czemu zdecydowałeś się na polini evo który nie uchodzi za najmocniejsze evo ??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2009, 10:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lut 2006, 15:08
Posty: 235
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Bo u P.Mielocha dostepny jest od reki nie trzeba zamawiać.
Co do gaźnika to walic plywakowe od kartinga najlepszy u mnie kilka km rożnicy i wieksze rpm uzyskiwane. Na zawodach w niemczech było widac ze to naprawde chodzi. Gadałem o tym z pontonem ale boi sie ze sobie nie poradzi z regulacja i montażem wkoncu i tak dopiero zaczyna.




_________________

WMMP Superstock 600
CBR600RR




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2009, 15:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2008, 8:33
Posty: 125
Lokalizacja: Lublin
Pojazd:
Już odpowiadam na wasze pytania:
Gaźnik stage 6 na początek dobry w przyszłości pomyśle nad zmianą....
Kit Polini Evo no cóż tak jak mówił Kuba dostępny od ręki....
(a czas goni mamy już koniec stycznia a inne kity z tego poziomu są dużo droższe)
Montaż silnika... miałem sam składać ale ze względu ze jest to dość trudne to powierzam go specjaliście jak ktoś zna Grzegorza z Kalisza od silników to wie o kogo chodzi moim zdaniem jeden z lepszych FACHOWCÓW od silników 2T...

A tak naprawdę ja to traktuje jak zabawę bo po pierwsze jestem za stary po drugie za gruby i chodzi o to a by się dobrze bawić i mięć radość a jedyny mój cel to dojechać do mety mogę nawet i ostatni
Obrazek




_________________

<a href="http://www.autowcentrum.pl/awc/TAXI-SERVICE/peugeot-306-1994-2/>Mój Peugeot 306 XRD</a>




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2009, 16:05 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lis 2004, 21:52
Posty: 251
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Jeżeli mowa o Grzegorzu to z pewnościa zrobic COŚ z zipka :) Wiadomo przecież że malaga ładnie śmigała :) Jestem ciekaw efektów. Gratuluje, że jesteś tak zawziety :) Szacunek dla Ciebie :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2009, 17:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2008, 8:33
Posty: 125
Lokalizacja: Lublin
Pojazd:
Kopytko, Grzegorz wraca do wyścigów z tego co wiem wyprodukował zipa i to drugiego takie nie będzie w polsce może nawet i na świecie między innymi tarcza z tyłu zawieszenie Malossi i to tradycyjne koła 12 cali.... jak będę u niego to postaram się pyknąć pare fotek i zamieścić na forum i specyfikację




_________________

<a href="http://www.autowcentrum.pl/awc/TAXI-SERVICE/peugeot-306-1994-2/>Mój Peugeot 306 XRD</a>




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2009, 20:11 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lis 2004, 21:52
Posty: 251
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Ponton pisze:
Kopytko, Grzegorz wraca do wyścigów z tego co wiem wyprodukował zipa i to drugiego takie nie będzie w polsce może nawet i na świecie między innymi tarcza z tyłu zawieszenie Malossi i to tradycyjne koła 12 cali.... jak będę u niego to postaram się pyknąć pare fotek i zamieścić na forum i specyfikację


Plan taki tez miałem tzn z ta tarcza ale na foty czekam!!!!! :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sty 2009, 0:29 
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2004, 16:41
Posty: 2430
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Gilera Stalker
Ponton! Gratuluję wyścigowego zacięcia i sprzętu... Nowy Zipek... Extra!!!
Czekamy na aktualizacje skutera!!! Części jak najbardziej okay. Jak będzie czegoś brakowało to wtedy zaczniesz kombinować. Póki co baw się!

Cylinder Polini Evo? Co z nim nie tak? Mamy silniki z cylindrami Evolution i wymiatają. :)

Panthelion nie obraź się proszę, ale piszesz bzdury bez pokrycia. Z własnego doświadczenia? - to znaczy jakiego? Nazywasz gaźnik Dellorto syfem? To wręcz profanacja :mrgreen: Twierdzisz, że całe Niemcy jeżdżą na gaźnikach Keihin 21? Wschodnie czy jak? Może nasz zespół jeździ do innych niemiec, bo tam w tych, tuż za naszą zachodnią granicą gdzie my jeździmy to większość zawodników klasy III - 10 cali, 70cc ma gaźniki Dellorto 21mm - i w tym kilku Stage6 Dellorto Black Edition - więc czegoś tu nie rozumiem :???: . A klasa II - 12 cali nie ma gaźników 21 - więc nie wiem o co chodzi... Hamownia przekłamująca 20% ?

Czyli w sumie wg Ciebie Panthelion nasze wyścigowe silniki (trochę już ich zrobiliśmy) mierzone na hamowni Traktal i mające na Traktal od 19 do 22 KM tak na prawdę mają 3-4 konie mniej - czyli 15-19 KM?????? :mrgreen: Dziękujemy za ogromny komplement w stosunku naszych zawodników, którym na 15-19 konnych silnikach często udaje im się wygrywać z zawodnikami którzy mają 19-22 konne maszyny:P:P:P:P

Odnośnie tunerów to nie tylko wg mnie (to by była dopiero stronniczość:P), ale także wg naszych niemieckich kolegów, którzy robili/robią silniki u Seniora - Jerzy Mieloch sr stoi nie tylko na równym poziomie, ale w niektórych rozwiązaniach (kilka takich jest...)nawet na wyższym w przygotowaniu silników do wyścigów skuterów, o czym świadczą wyniki na torach Czech i Niemiec. Jakie masz porównanie, że twierdzisz, że wiarygodne 22 KM zrobią tylko w Niemczech na hamowni P4? :mrgreen:

Dlaczego nasze 19-22 konie z hamowni Traktal w niemieckich wyścigach "biega" często szybciej niż Twoje realne 22 konie z P4 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Użyj konkretnych argumentów - porównaj silniki na tej samej hamowni, pochwal się sukcesami itp. W końcu po to jest dyskusja!

Co do dostępności w magazynie to do Gilera / Piaggio ciecz od ręki mamy dostępne w magazynie zarówno Polini Evolution 70cc, Metrakit Pro Race 70cc, Hebo Manston Revolution 70cc, jak i Hebo Manston Pata Negra 70cc czy Malossi MHR Team.


Ostatnio zmieniony 23 sty 2009, 13:52 przez Junior, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sty 2009, 9:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lis 2004, 21:52
Posty: 251
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Pier... o "szopenie" :D czy to ważne kto co jak i ile? Przyjade swoim tzn dziewczyny :D ZIPEM AC :] i wymiote Was tak czy siak :D Żadne hebo czy Polini nie ma szans :D:D:D:D

Tak na poważnie. Co do gaźnika. Kuba twierdzi że kartingowe są lepsze tego nie wiem nigdy nawet nie jechałem na takim tylko tyle co słyszałem efekt? Racja widać, że inaczej kręci niż tradycyjne. Jeżeli chodzi natomiast o gaźnik Dellorto TO JA stwierdziłem prawde co do mojego przypadku gdzie sam Junior wiesz, że black wyszedł dosyć słabo ale to u mnie! Mi się wydaje, że Ponton niech zacznie jeździć, a później zmieniać bo on jest zawodnikiem że ta powiem prywatnym tak jak byłem ja czy paru kolegów i wiem jak ciężko zdobyć chęci no i co najważnejsze kase bo tak naprawde dla wielu osób to OGROWNY wydatek i wyrzeczeniu się wielu rzeczy. Wiadomo, ze Jurkowie mają tutaj łatwiej choćby własny serwis, wiedza czy wiadomo inaczej części.
Dlatego raz jeszcze BRAWA dla Pontona za przygotowywanie tego skutera! Czekam z niecierpliwością na dalsze UP.

Tak swoją drogą jak ktoś ma Zipka SP nowa buda za 1500 nawet bez papierów to niech da znac :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sty 2009, 14:54 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
Czesc Junior!
Po pierwsze nie macie MHR TEAM do Piaggio na magazynie bo już się informowałem i nie ma :p Przynajmniej dla mnie nie ma.
Autentycznym przykładem tego, że Traktal przekłamuje jest fakt, iż mój znajomy z niemiec- Andi z team'u Scooterkingz, który ściga się na benelli 491 w klasie 3A wyścigów DSSC. Ma on Hebo Manstona Racing II po portingu przez Kiesler'a, kartery po portingu przez kieslera, wydech hebo IV, gaźnik Hebo 28mm, zapłon mhr, wał hebo racing, malossi overrange itp.
Na traktalu osiągnął 26 Koni. Na P4 osiągnął 21.0PS.
Niedługo będę składał ramę do sprintu na big borze 86ccm więc wpadnę do was na hamownię, a później do Niemiec na P4 :) Inny producent hamownii- Tovami z Holandii różni się wynikami od P4 o 0,5-1PS. Nie zawsze różnica jest 4PS w porównaniu P4 a Traktal. Im mniejsza moc tym bardziej zbliżone są wyniki. W wyścigach takich jak ty się ścigasz nie liczy się tylko i wyłącznie moc ;] lecz również zawieszenie, waga skutera, opony i przede wszystkim kierowca.
Ludzie w Stage6 Cup jeżdżą na gaźnikach Stage6 Dellorto, bo chyba na tylko takich mogą, nie mylę się?
Według mnie Polini Evolution w silnikach piaggio wypada bardzo słabo. Wszystko dla tego że nie widziałem jeszcze żadnego wykresu polini evolution z P4 który ma więcej niż 21 koni. Na TEAM II da radę do 23-24:)
Jakbyś miał czas możemy się spotkać w sklepie i porozmawiać bo temat Ponton'a to nie miejsce do kłótni.
Pozdrawiam!
Panthelion




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sty 2009, 16:22 
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2004, 16:41
Posty: 2430
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Gilera Stalker
Z dostępnością w magazynie jest tak: dzisiaj jest jutro nie ma - tym bardziej jeżeli chodzi o tak drogie elementy jak MHR Team czy Manston - których w magazynie zazwyczaj mamy pojedyńcze sztuki.

Co do hamowni, to możesz nie wiedzieć, ale z powodu nie wiarygodnych wyników porównywanych z topowymi hamowniami - oprogramowanie zostało zmienione. Jeżeli ktoś ma starsze oprogramowanie może być rozjazd.

W Stage6 Cup jest kilka klas z różnym regulaminem i gaźnik Stage6 nie jest we wszystkich konieczny.

Bardzo się cieszę, że napisałeś teraz, że wg Ciebie Polini wypada słabo. Jak najbardziej szanuję taką wypowiedź. Wg mnie wypada całkiem nieźle i ma ciekawą charakterystykę.

Oczywiście! Masz rację co do tego co się liczy w wyścigach na torze - ale mając 3-4 konie mniej nie mielibyśmy szansy przyjeżdżać w pierwszej trójce w wyścigach w Niemczech.




_________________

Sklep internetowy z częściami i akcesoriami do skuterów / motorowerów / motocykli
WWW.SKLEP.MIELOCH.PL

Szukasz części oryginalnych Aprilia / Derbi / Gilera / MBK / Peugeot / Piaggio / Vespa?
Jeżeli tak napisz na oe@mieloch.pl !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sty 2009, 19:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2008, 8:33
Posty: 125
Lokalizacja: Lublin
Pojazd:
nowy up już niedługo tylko będzie aktualizowany na początku postu info o aktualizacji będę zamieszczać w normalnej kolejności

Kopytko,
Masz racje co do prywatności mojego startowania... bardzo dużo wyrzeczeń mnie kosztuje możliwość wzięcia udziału w Pucharze PZM ale tak jest żeby pokryć wydatki związane ze startami trzeba ciężko pracować i tak pracuje normalnie 10 12 godzin a teraz to się zmieniło w 18 nie raz i 20 bo niestety za mało odłozyłem funduszy....

A o moim zangażowaniu świadczy też fakt Junior możesz się spytąć Taty ze specjanie po graty tłukłem się z Lublina do was w Poznaniu czyli jakieś 480 km w jedną stronę...




_________________

<a href="http://www.autowcentrum.pl/awc/TAXI-SERVICE/peugeot-306-1994-2/>Mój Peugeot 306 XRD</a>




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sty 2009, 23:33 
Vip
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2004, 22:52
Posty: 10
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Przepraszam, ale włączę się do dyskusji.
ad.postawa Pontona - Panowie!!! Powinniśmy zwracać się do tego pasjonata
-Sir PONTON-
Takie działanie, taki zapał, taka determinacja!!!!
Mało "bicia piany", a dużo konkretnego działania, aby w sezonie wyścigowym 2009 stanąć na wyścigowych torach.
Podróż po części od 2.00 w nocy 480km w jedną stronę i powrót tego samego dnia - to już jest wyczyn i sukces!!!

ad.hamownia - Wielu jest producentów hamowni. Jestem przekonany, że wyniki testów będą różniły się bardziej lub mniej na poszczególnych stanowiskach.
Wyniki te nie są uzależnione tylko od producenta hamowni.
Wyniki badań mogą różnić się nawet o 15% przy badaniu tego samego skutera (70cc
racing) na tych samych ustawieniach.
Wymienię kilka najważniejszych parametrów mających wpływ na wynik pomiaru mocy:
- temperatura silnika,
- temperatura otoczenia,
- wilgotność powietrza,
- ciśnienie atmosferyczne,
- ilość tlenu w pomieszczeniu, w którym dokonujemy pomiaru,
- rodzaj ogumienia,
- ciśnienie ogumienia,
i wiele innych.

Hamownia P4 to na pewno doskonałe urządzenie ale mankamentem jego jest dostępność do niej. Najbliższa - Berlin Scooter Shop 53.
Celem jednak nie jest stricte wyszukanie hamowni która pokaże największą moc, a
uzyskiwanie obrazu po kolejnych modyfikacjach danego silnika na jednej hamowni.
Jako ciekawostkę podam, że silnik Szymona Rajczka II wicemistrza Niemiec 2009
osiągał moc w sezonie od 19 do 19,8 KM !!!
Wysokość krzywej mocy to nie wszystko. Ważniejsza dla mnie jest odpowiednia "krzywa mocy" (wykres)
Najmocniejszym silnikiem mojego tuningu dysponował do tej pory........ Kopytko !!
Piekielna moc .....:-)))
Reasumując, silniki które posiadają moc powyżej 19 KM- mierzone na naszej hamowni
Traktal są gotowe do walki o najwyższe miejsca w wyścigach w Europie.

ad.gażnik Stage 6 -21mm. Patrz wyniki IDSM Jan Weber. To jest gaźnik Dellorto.
U kopytka wybieraliśmy z kilku gaźników, optymalny dla jego konfiguracji silnika.

ad.cylinder POLINI EVO. Patrz wyniki IDSM 2008 Daniel Koch - Mistrz Niemiec.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2009, 0:28 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
Znam bardzo dobrze Daniela nie od dziś :) Konsultowałem się z nim ostatnio w sprawie cylindra do wyścigów dssc i bez wahania polecał tylko TEAM II i Hebo Manston Replica.

Silnik Kopytka został naprawde profesjonalnie wykonany. Philip z team'u Scooterkingz ścigający się w IDSM posiada żółtego Zipa z Team II i Yasuni C30. Jego moc to tylko 19 koni, więc brawa dla Pana za uzyskanie 22 z Hebo :)
Pozdrawiam!
Panthelion




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2009, 15:19 
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2004, 16:41
Posty: 2430
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Gilera Stalker
Daniela Koch'a znasz nie od dziś? Proszę jaki ten świat mały... Czy może nie o tego Daniela nam chodzi? Do DSSC polecał tylko Twam II i Hebo Manston Replica? Co do Replica to chyba po imprezie. Replica? Na pewno? Sam wybrał Polini więc nie wiem dlaczego poleca inne :)

Teraz to już w ogóle nie rozumiem... Jaki Philip z jakiego IDSM posiada żółtego Zipa - jakoś nie kojarzę...? Przecież w IDSM klasie 3 - gdzie jeżdżą właśnie Zipy NIE MA W KLASYFIKACJI GENERALNEJ CZY 2007 CZY 2008 ŻADNEGO ZAWODNIKA O IMIENIU PHILIP! Czy to chodzi o inne IDSM?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy