Dzisiaj jest 20 lip 2025, 8:35



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 kwie 2011, 20:28 
*

Rejestracja: 09 kwie 2011, 19:58
Posty: 55
Pojazd:
Nie mogę wyregulować tego skutera

Włozyłem:
Rolki wstawione 4.5g
Sprężyna dociskowa malossi zółta

Włożenie tych części nic nie dało poza v-max 81-85 z górki

Skuter pod górke leci tylko 55 po prostej jak sie uda go rozbujać do 65 to później jest juz ok z tym zze rozpędzić do 65 nie da sie po prostej trzeba lekkiej górki.
Tak było jak miałem wyciągniętą zwężkę i dysze 70

Teraz przy włożonej zwężce z dyszą 58 skuter jest minimalnie żwawszy po rozpędzeniu sie do 56kmh co nie stanowi większego problemu skuter dostaje niezłego kopa i ciagnie az do 75-80 z górki.

Z tego co słuszałem to jest problem z kompresją bo oryginalny tłumik tłumi go i łapie dzięki temu kompresje a mi powiedzieli ze teraz muszę uszczelnić górę tzn od od filtr gaźnik itp. coś w tym jest ale nie wiem jak to zrobić

Czy skuter będzie chodził prawidłowo jak włoże do oryginalnego filtra ze zwężką dysze 70?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 20 kwie 2011, 20:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2010, 9:52
Posty: 291
Pojazd:
Co ty człowieku piszesz? Problem z kompresją? Słuchaj się dalej... Radzę przestudiować działanie silnika dwusuwowego z przekładnią CVT. Wydech kupujesz z dyfuzorem, by właśnie zwiększyć kompresję. Na chłopski rozum działa podobnie jak turbo w samochodzie. Tutaj masz ładną animację:
Obrazek
Do większej dyszy należy obowiązkowo wyjąć zwężkę i wyregulować gaźnik na ciepłym silniku.
Wydech masz na pewno odblokowany (zwężka w kolanku)?

Zrób to, co napisałem powyżej i może pomoże. Niestety muszę powiedzieć, że skuter znajomego z ZX'em chodzi podobnie. Ma lepsze przyspieszenie, ale Vmax 65km/h. Może to jest zaleta niskoobrotowych wydechów?




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 20 kwie 2011, 20:46 przez Radzimierz, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 kwie 2011, 20:56 
*

Rejestracja: 09 kwie 2011, 19:58
Posty: 55
Pojazd:
No właśnie jak sie wyjmie zwężkę z filtra do gorzej jedzie regulacja nic nie daje. U mnie jest odwrotnie wydech dał 10v-max ale przyspieszenie mocno spadło rozpędza sie jak coliber




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 kwie 2011, 21:08 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2010, 9:52
Posty: 291
Pojazd:
A masz odblokowany wariator? Bo jak dał 10 km/h, to wychodzi na to, że przed założeniem wydechu jechał 55 km/h. Zwężkę z filtra wyjmujesz dopiero po włożeniu większej dyszy. U mnie np siedzi dysza 65.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 kwie 2011, 21:25 
*

Rejestracja: 09 kwie 2011, 19:58
Posty: 55
Pojazd:
Przeczytaj pierwszy post napisałem ze z tym tłumikiem leci 85 z górki po prostej do 80
a na oryginalnym tłumiku lecii z górki 78 a po prostej 73.

Zapomniałem dodać ze cylinder jest włożony inny 65cc


Ostatnio zmieniony 20 kwie 2011, 21:26 przez dami1, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 kwie 2011, 21:38 
*

Rejestracja: 04 maja 2010, 10:17
Posty: 74
Lokalizacja: 3Miasto
Pojazd:
Roleczki 4.0 !!!! centralka czarna hebo




_________________

"Setup"
Cylinder 65cm(no name )
Wariator Hebo NG
Sprezyna centralna Hebo Czarna 50%
Sprezynki sprzegla +1500 4race
Rolki 4.0
Ślizgi hebo
Laser




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 kwie 2011, 21:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2010, 9:52
Posty: 291
Pojazd:
Cytuj:
po prostej jak sie uda go rozbujać do 65 to później jest juz ok z tym zze rozpędzić do 65 nie da sie po prostej trzeba lekkiej górki

Cytuj:
ciagnie az do 75-80 z górki.


Cytuj:
Przeczytaj pierwszy post napisałem ze z tym tłumikiem leci 85 z górki po prostej do 80

Albo ja jestem ślepy, albo ktoś ma urojenia.
Jak masz większy cylinder, to obowiązkowo daj większą dyszę, wyjmij zwężkę i wyreguluj gaźnik!




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 kwie 2011, 22:21 
*

Rejestracja: 09 kwie 2011, 19:58
Posty: 55
Pojazd:
No właśnie jak wyjmę zwężkę i dam większa dysze podnosi sie v-max ale skuter ma wtedy przyspieszenie gorsze niż w coliberze. Regulacja gaźnika nic nie daje. z dyszą 58 i zwężką lata lepiej i to jest właśnie problem skuter w ogóle nie ma mocy. Na oryginalnym tłumiku bez problemu zakręcił kołem na asfalcie teraz ma problem nawet na pisaku. Dopiero jak wkręci sie na wysokie obroty do dostaje kopa (przy dyszy 58 i zwężce dostaje kopa tak przy 57kmh a przy dyszy 70 i wyjętej zwężce dostaje kopa przy 68kmh. Mechanik mówił że to wina kompresji bo tłumik pomaga ją trzymać a wydech sportowy nie ma z żadnych zwężek więc trzeba go uszczelnić od strony gaźnika przynajmniej ja tak zrozumiałem. Moze mu chodziło o króciec ssący. Skuter ma przejechane ok 9 tys km rocznik 2008 z października czyli prawie 2009


Ostatnio zmieniony 20 kwie 2011, 22:22 przez dami1, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 kwie 2011, 22:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2010, 9:52
Posty: 291
Pojazd:
Więc musisz zmienić rolki na lżejsze. Przy większej dyszy! Może źle regulujesz, lub robisz to na zimnym silniku, ale przy większym cylindrze na seryjnej możesz go zatrzeć. Jasny opis sytuacji i od razu wiadomo jak dopomóc. Masz po prostu muła na niskich obrotach, a jak się wkręci to ciągnie. Zostaw tą dyszę 70, kup lżejsze rolki i wyreguluj gaźnik koniecznie na ciepłym silniku.
Lżejsze rolki zwiększą obroty podczas których skuter przyspiesza i będzie ciągnął od zera, lub ~10km/h tak, jak teraz od 65. Właśnie te wyższe obroty potrzebne są po zmianie wydechu, ponieważ musi być odpowiednia siła, by dyfuzor działał prawidłowo, czyli na niskich obrotach rzeczywiście może tracić kompresję..
PS: "to wina kompresji bo tłumik pomaga ją trzymać a wydech sportowy nie ma z żadnych zwężek więc trzeba go uszczelnić" - ty zostaw takiego mechanika w spokoju. Mogłeś coś przekręcić z jego słów, ale on jeśli nie wie co to jest wydech sportowy i uważa, że przez wydech przelotowy z dyfuzorem skuter traci kompresje, to omijaj go szerokim łukiem. Może się tak dziać na niskich obrotach, ale uszczelniać wydech? Gość nawet nie zna podstawowych zasad działanie silnika. Wystarczy zwiększyć obroty podczas przyspieszania (odpowiednimi rolkami) i wszystko gra i buczy.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 20 kwie 2011, 22:50 przez Radzimierz, łącznie zmieniany 7 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy