Dzisiaj jest 15 lis 2024, 2:34



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 maja 2011, 22:55 
*

Rejestracja: 02 maja 2011, 22:49
Posty: 5
Pojazd:
Witam!

6 miesiecy temu kupilem skuter Kymco agility 50 4t (2008).Nie jestem zadnym specjalista ale od razu cos wydawalo mi sie nie tak.Poczatkowo skuter osiagal zawrotna prekosc 40-45km/h XD ale tlumaczylem to sobie blokadami-cos jednak mowilo mi ze to nie tak ;) Jakos wpadlo mi go glowy zeby sprawdzic olej...jak wielkie bylo moje zdziwienie kiedy okazalo sie ze oleju w silniku praktycznie nie ma :/ Tyle skaplo ze na lyzke mozna bylo to zebrac(calutki czarny).Po samej wymianie oleju skuterek zaczal jezdzic odrobine szybciej i jakos w tym samym czasie zakupilem CDI Naraku.Po wymianie moglem wreszcie jechac chociaz te nedzne 50-55km/h(zapomnialem dodac ze tulejka w wariatorze rowniez zostala wymienieona-zanim kupilem skuter).Ostatnio wymienialem swiece i wstawilem agilitce nowa bakterie ale pomyslalem ze ta maszynka moglaby jednak troszke szybciej jechac.Kupilem wariator w jedynym garazu z takimi czesciami w moim miescie(made in china ale koles mial na miejscu to wzialem) ale w zasadzie nawet nie wiem jakiego ciezaru rolki tam sa.Wymienilem przy okazji pasek i teraz jedzie jakies 60-65.

Caly opis powyzej moglby posluzyc jako podpowiedz(o ile komus bedzie sie chcialo) co ewentualnie moglbym dokupic/wymienic i dostosowac co bym sobie pozniej wstawal i szybciej do pracy jezdzil :) Czytalem o rolkach i sprezynach ale jesli ktos moglby wypowiedziec sie jakie mniej wiecej moglyby pasowac to bylbym dzwieczny.Wszelkie inne sugestie rowniez mile widziane.Prosze o wyrozumialosc i jesli mozecie to tlumaczcie jak laikowi bo jak wczesniej pisalem specjalista nie jestem chociaz tu wybitnych zdolnosci chyba jednak nie potrzeba.Zdaje sobie sprawe ze to 50cc a nie jakis potwor i szalu nie bedzie ale oprocz wspomnianych udogodnien(pozniejsze wstawanie) traktuje skuter jako hobby i wole sam porobic wszystko co sie da zamiast odstawiac go do garazu :D

pozdr


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2011, 23:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2011, 12:13
Posty: 70
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
To dziwne że seryjny skuter jechał Ci 45 km/h.. mozliwe ze masz jakąś blokade ;P Upewnij sie najpierw czy nie ma zadnej, jeśli nie to zależy od tego to wyreguluj dobrze wariator, to znaczy powstawiaj sprężynki odpowiednie, spręzynę dociskową, rolki też, tak zeby sie zgrało z tłumikiem, jeśli jestes zielony w takich tematach to najlepiej idź do mechanika, albo rób to wszystko pod okiem jkogoś kto si ena tym zna ;))




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2011, 23:16 
*

Rejestracja: 02 maja 2011, 22:49
Posty: 5
Pojazd:
Nom mam znajomego mechanika ale samochodowego i on mowi ze w skuterach to jednak wiele rzeczy jest inaczej i costam zawsze wie ale tez potrzebuje podpowiedzi :) Mniej wiecej jaka jest zasada przy dostosowaniu sprezyny/rolek do tlumika?
Skuter jest z 2008 i ma zrobione 16tys km wydaje mi sie ze to baaaaardzo duzo-mam racje?I jaki to moze miec wplyw na osiagi?

ps.Mieszkam w UK tutejsi mechanicy sa (...) - kto byl ten wie hehehe takze na nich raczej nie licze.Raz przestal mi odpalac i za cholere nie moglismy dojsc co jest nie tak-mechanik go wzial,zrobil i na moje pytanie co bylo nie tak mowi:'Nie wiem rozebralem go i poskladalem-teraz dziala'.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 maja 2011, 12:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2011, 12:13
Posty: 70
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Hehe to naprawde znają się na rzeczy ;P te 16 tys to duzo bo ja mam skutra z 2001 i ma dopiero 10 przejechane a jeżdzę codziennie. A co do tej zmiany spręzynek i rolek, to polega na tym że musisz włozyć takie żeby sie zgrało z tłumikiem.. no tego ci nie powiem jakie musisz wlozyc.. ja jak zmieniałem tlumik i wario to wkladam rózne rolki, sprężynki i próbowałem kazdych aż w końcu któreś mi pasowały najbardziej, w sensie ze mial w nich najlepsze osiągi to je zostawiałem ;)) Musisz popróbować..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 maja 2011, 14:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2011, 15:43
Posty: 221
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Fil0 pisze:
Hehe to naprawde znają się na rzeczy ;P te 16 tys to duzo bo ja mam skutra z 2001 i ma dopiero 10 przejechane a jeżdzę codziennie. A co do tej zmiany spręzynek i rolek, to polega na tym że musisz włozyć takie żeby sie zgrało z tłumikiem.. no tego ci nie powiem jakie musisz wlozyc.. ja jak zmieniałem tlumik i wario to wkladam rózne rolki, sprężynki i próbowałem kazdych aż w końcu któreś mi pasowały najbardziej, w sensie ze mial w nich najlepsze osiągi to je zostawiałem ;)) Musisz popróbować..

To jest silnik 4t tu nie ma nic do rzeczy tłumik oby był przelotowy bez katalizatora i nic nie musi się z nim zgrać, co innego w 2t gdzie tłumik spełnia ważną rolę, kupiłeś wariator chyba z rolkami, jaki masz przyspieszenie? nie wiem kiedy wymieniłeś pasek ale nowy pasek też lubi przymulić skuter trzeba zrobić trochę km żeby się ułożył, sprawdż kompresję, dokładnego rozmiaru rolek i sprężynek Ci nikt nie poda, kupuje się zestawy testowe i próbuje aż do skutku 16 tyś km na kymco to nie jest aż tak dużo, chyba że ten niski stan oleju mógł coś porobić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 maja 2011, 18:11 
*

Rejestracja: 02 maja 2011, 22:49
Posty: 5
Pojazd:
Wariator i pasek wymienialem w zeszlym tygodniu.I tu tez cyrk-jade do salonu gdzie maja ponad 100 motorow/skuterow na stanie a pani na pytanie o pasek taki jak ten(dalem jej strzepy starego paska i mowie model) mowi ze tak to nie da rady musze gdzie indziej jechac i moze mi przez net zamowia.Skonczylo sie tak ze 20 metrow dalej w sklepie z akcesoriami samochoodowymi dopasowalem sobie taki pasek i smiga bez problemow(i cena lepsza niz na necie-3 funty).
Przyspieszenie po zmienie wariatora(nowe rolki dostalem z nim i na nich jezdze) jest lepsze.O ile nie jade z rana kiedy skuter jest jeszcze zimny to w pare sekund daje z siebie max:60-65 kh/h.Wydaje mi sie ze jakos przy 30km/h wskakuje na wyzsze obroty...?Nie wiem dokladnie bo dosyc szybko jedzie max.Ogolnie jazda jest bardziej plynna, i jak do tej pory nie gasl mi na swiatlach(co czasem zdazalo mu sie wczesniej).Tak myslalem ze pasek musi sie jeszcze dopasowac,a czy szerokosc paska moze miec jakikolwiek wplyw na jazde(mialem kilka paskow o tej samej dlugosci i roznych szerokosciach do wyboru)?
Thx za odpowiedzi :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 maja 2011, 18:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2011, 15:43
Posty: 221
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Oczywiście że szerokość paska ma wpływ na prędkość, szerszy pasek jest wyżej wypychany przez talerze wariatora.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy