Dzisiaj jest 12 lut 2025, 23:40



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 sie 2011, 17:38 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lis 2009, 12:53
Posty: 711
Lokalizacja: Łęczyca
Pojazd:
Siemka, mam problem z moim Jog'iem, ostatnio był regulowany gaźnik i co chyba nie poszło. Bo jak jest zimny nie chce odpalić, musze go długo kopać żeby zapalił, jak jest ciepły to wszystko wporządku za pierwszym kopem pali. Co to może być? Za mało mieszanki dostaje? Może świeca już go wymiany, ale ona jest wmiare ładna.


pozdrawiam




_________________

Był - Aerox SP55 03r.
Był - Aerox 08r.
Jest - Aprilia SX 50 06r.

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=317770


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 17:44 
*

Rejestracja: 06 lut 2010, 13:38
Posty: 105
Pojazd:
moze rozwaliles podcisnienie w gazniku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 17:45 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2010, 16:33
Posty: 1158
Lokalizacja: Czerniec
Pojazd: VW GOLF
Jaki kolor ma ta świeca? Prawdopodobnie za uboga mieszanka na zimno. Ta regulacja nie poszła zbyt pozytywnie.
Damian_MHR, ale walisz smutki....


Ostatnio zmieniony 01 sie 2011, 17:46 przez Becks, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 17:50 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lis 2009, 12:53
Posty: 711
Lokalizacja: Łęczyca
Pojazd:
Świeca ma kolor szarawy. A co ma podciśnienie do tego? To co mam wkręcić czy wykrecić troche mieszanki? Bo obroty ma dobre, i tez ładnie z nich schodzi.




_________________

Był - Aerox SP55 03r.
Był - Aerox 08r.
Jest - Aprilia SX 50 06r.

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=317770




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 17:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2010, 16:33
Posty: 1158
Lokalizacja: Czerniec
Pojazd: VW GOLF
Za uboga mieszanka, nie słuchaj go. Musisz mu ustawić bogatszą.




_________________

www.klagmotors.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 17:54 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Taaa, nie kazdy jets taki glupi, ze rozwalic podcisnienie, hehe :D

Szarawy ?? Ale patrzales na swiece po przejechaniu sie ?

Powiedz co dokladnie tam kombinowales :)

Jesli chodzi tylko o krecenie srubkami to nei ma lepszego sposobu jak tego :

należy wkręcić do konca śrubę od składu mieszanki i wykręcic równo o 2,5 obrotu. Potem należy odpalić silnik i się przejechać ok 2km. Jeżeli silnik wykazuje objawy za małej ilości paliwa (buuuu przy dodaniu gazu do oporu) lub zbyt dużej ilosci paliwa (zalewanie się na niskich) należy skorygować ustawienie iglicy przestawiając ją stopniowo po jednym zabku. Pamiętać należy że obniżając położenie zapinki podnosimy iglicę a podnosząc położenie zapinki ją obniżamy. Każdy silnik jest inny i nie można powiedzieć: iglica ma byc na tym ząbku. Jeżeli regulacja na iglicy nie daje efektu należy zająć się dyszą główną. Do gaźnika 16mm i 50-60ccm w przybliżeniu powinna ona mieć przepustowość 68 ale nie znaczy to że tak będzie dla każdego silnika i każdego gaźnika. W przypadku za dużej dyszy świeca będzie miała kolor aksamitnoczarny lub będzie mokra. Silnik będzie się dobrze wkręcał po zdjęciu gumki od filtra powietza. W przypadku zbyt małej dyszy, tak jak mówiłem silnik będzie reagował na dodanie gazu tzw buuuuu i zdjęcie gumki od filtra jeszcze to pogorszy. Dysze należy zmieniać najlepiej co jedną jednostkę, ale przyjmuje się że między dwoma skrajnymi ustawieniami iglicy jest różnica jakby zmienić dyszę o 3-5 jednostek, więc dopuszczalne dla szosowej jazdy jest dobieranie dysz co kilka jednostek. Do 70ccm przy gaźniku 16mm wyjściową dyszą powinno byc 70-72. Kiedy silnik będzie chodzil w miarę dobrze (prawidłowe ustawienie iglicy i prawidłowy dobór dyszy) należy zając się śrubką od składu mieszanki. Na rozgrzanym silniku, zwiększamy wolne obroty śrubą od wolnych a następnie wkręcamy śrubę od składu mieszanki do momentu aż silnik zacznie się dławić. Teraz powoli wykręcamy, obroty silnika w miarę wykręcania będą rosły a potem będą się utrzymywać na stałym poziomie. Następnie słuchając silnika i obrotów wkręcamy srubę, silnik zachowuje się odwrotnie. Najpierw utrzymuje te same obroty, a potem zacznyna je zmniejszać w miarę wkręcania. Granica między tymi stałymi obrotami a momentem kiedy się zaczną zmniejszać jest optymalną reguacją gaźnika. Teraz należy wyczyścić świecę i ostro przejechać dłuższy dystans (około 5km) notując zachowanie silnika. Po przejechaniu należy wykręcić świecę i obejrzeć jej kolor. Na środku powinna byc brązowa a dookoła czarna. Jeśli tak nie jest, należy skorygować ustawienie gaźnka, wkręcając srubę od mieszanki zwiększamy ilość paliwa w stosunku do powietrza a wykręcając odwrotnie.

Regulowalem tak simsona, nie te nowe gazniki dellorto.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 17:57 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lis 2009, 12:53
Posty: 711
Lokalizacja: Łęczyca
Pojazd:
Dzięki ale ja mam już iglice na samym dole :mrgreen:

Dobra, ale ustawić bogatsza mieszanke, to znaczy wkręcić czy wykręcić śróbke od mieszanki?




_________________

Był - Aerox SP55 03r.
Był - Aerox 08r.
Jest - Aprilia SX 50 06r.

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=317770


Ostatnio zmieniony 01 sie 2011, 18:00 przez kub961, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 17:58 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
To ta blaszke na iglicy stopniowo do gory dawaj ( mniej paliwa )

Przy okazji moglbys odpowiedziec na moje pytania :roll:


Ostatnio zmieniony 01 sie 2011, 17:59 przez maciek805, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 18:01 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lis 2009, 12:53
Posty: 711
Lokalizacja: Łęczyca
Pojazd:
nie wykręcałem bo nie było takiej potrzeby bo silnik ostatnio był rozbierany i widziałem jaka świeca jest.


Dobra, ale ustawić bogatsza mieszanke, to znaczy wkręcić czy wykręcić śróbke od mieszanki?




_________________

Był - Aerox SP55 03r.
Był - Aerox 08r.
Jest - Aprilia SX 50 06r.

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=317770


Ostatnio zmieniony 01 sie 2011, 18:02 przez kub961, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 18:06 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
hehe :D srubkami tego nie wyregulujesz kolego ... Ojjj, dalem ci na tacy jak masz wyregulowac te srubki od wolnych i od skladu mieszanki, wiec z tym sobie poradzisz.

Zeby zobaczyc czy go zalewa to trzeba sie PRZEJECHAC minimum 2km i odkrecic swiece !!

A wiec zrob tak i dalej ci pomozemy. Choc teraz daj wyzej blaszke na iglicy i zobaczymy jak bedzie rano.


Ostatnio zmieniony 01 sie 2011, 18:07 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 18:08 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lis 2009, 12:53
Posty: 711
Lokalizacja: Łęczyca
Pojazd:
Ale tego nie było ostanio, jak bym pamiętał poprzednie ustawienie to by nic nie było, bo przed tą ostatnią regulacją było wszystko dobrze, odpalał i jeździł, mało palił.




_________________

Był - Aerox SP55 03r.
Był - Aerox 08r.
Jest - Aprilia SX 50 06r.

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=317770




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 18:11 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
:)

Zrob tak jak ci mowilem, wez sie do roboty, a nie siedzisz przed kompem i pierdoly opowiadasz ...
Powodzenia ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy