Dzisiaj jest 21 lip 2025, 21:56



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 cze 2014, 22:15 
*

Rejestracja: 24 cze 2014, 21:37
Posty: 12
Pojazd: Gilera Stalker, Yamaha DT125
Witam jako że zabrałem się do remontu "piadzia" to chciałbym się dowiedzieć co i jak zrobić przy okazji rozebranego skutera. Zwłaszcza mnie interesują wszelakie blokady i ulepszenia. Ogólnie jestem 1 właścicielem skutera, zakupiony jakoś w maju 2009 (nie było modelu na 2009r jeszcze). Skuter użytkowałem cały czas przez 3 lata, a na liczniku na chwile obecną 4960km :D, nic w nim nie było grzebane (oprócz czyszczenia 3x gźnika bo ciągle jakaś słoma i itp. :D) bo nie było takiej potrzeby aż do teraz.
Problemy:
*nie odbijający kopniak (nie mam pojęcia dlaczego nie wraca bo tam jest wszystko igła (według mnie)) CHYBA ZROBIONE
*blokady (zdjąłem tą na wariatorze)
*zużycie paliwa 5l/100km to chyba dużo na serii :/.
*przygasające światło podczas jazdy
*ogólnie tylko buuuuu i nie jedzie
(chyba tyle bo nim nie jezdziłem od pół roku

Pytania:
*ile wchodzi oleju do przekładni
*z jaką siła dokręcać cylinder i głowicę
*jakie rolki zakupić do wariatora (obecnie 7,5g, ale chcę go troche przyspieszyć żeby nie łapał muła. sprężyna centralna zostaje org). znalazłem pollini 6,6g i się zastanawiam czy będą dobre
*gdzie są blokady w skuterze i jak je zdjąć
*jak troche go przyspieszyć, oczywiście bez wkładania w przeróbki 2tys

Skuter narazie jest w 100% fabryczny, ale przydałoby się coś w nim zrobić. kompresji jeszcze nie mierzyłem, ale jutro albo za 2 dni to zrobię jak wyczyszcze gaźnik i zakupię filtr powietrza. Pozdrawiam i oczekuję szybkiej odpowiedzi


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 25 cze 2014, 0:32 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Przygasające światło: Sprawdź regulator napięcia
Buu i nie jedzie: Czyszczenie gaziora, posprawdzaj czy lewego nie łapie, wymień świecę i sprawdź iskrę
Cylek i głowica dokręcanie: Z wyczuciem dokręcaj
Rolki: Kup 5,5g
Blokady: Na wario, ale to już zdjąłeś, w wydechu zwężka, mała dysza w gaziorze, blaszka w gaźniku, zwężka w filtrze i zwężka w króćcu
Co do osiągów: Najtaniej to możesz zmienić gaźnik na 17,5mm(ale chyba już masz), wariator no i wydech.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 cze 2014, 1:08 
*

Rejestracja: 24 cze 2014, 21:37
Posty: 12
Pojazd: Gilera Stalker, Yamaha DT125
z wyczuciem ehhh, mam klucz dynamometryczny więc jak robić to robić dobrze. wyczytałem gdzieś że 14Nm ale zobaczymy może ktoś mądrzejszy jest :D. co do blokad to ja mam taki filtr powietrza:
Obrazek i tam żadnych blokad nie zauważyłem (no chyba że się nie znam), króciec mam czysty bo również tam nic nie widziałem (no chyba że go muszę zdjąć z karteru żeby zobaczyć), blaszka w gaźniku to w którym miejscu ona jest? ogolnie ja mam plan uzyskać to 80km/h i mi starczy, jak będę chciał to odpale crossa i sobie poszaleje. Planuje wymienić te rolki na wariatorze, zdjąć blokady, dysze w gaźniku wymienić (tylko nie wiem na jakie) i moooże zakup wydechu jakiegoś do 400zl (może jakiś arrow)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 cze 2014, 1:33 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Aa no chyba że masz dynamometra to inna sprawa :D 15Nm bedzie dobrze, pamiętaj żeby dokręcać na krzyż. Co do blokady w filtrze to po rozkręceniu puchy nie masz tam żadnego wężyka, zwężki? Blaszka w gaziorze jest pomiędzy gaźnikiem a filtrem. Dyszę wsadź z przedziału 65-70. Króciec musisz wyciągnąć, żeby zobaczyć czy nie jest blokowany. A wydech polecam Ci Tecnigas Next-R.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 cze 2014, 1:38 
*

Rejestracja: 24 cze 2014, 21:37
Posty: 12
Pojazd: Gilera Stalker, Yamaha DT125
między gaźnikiem i filtrem nic nie ma, żadnych rurek do filtra również nie ma (jutro zrobię zdjęcia), króciec odkręcę jak dorwę gdzieś torxa odpowiedniego (no i po co jest ta gwiazdka tam nie mam pojęcia). wydech no na razie przyszłość i to można zawsze zmienić ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 cze 2014, 1:42 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Z tą gwiazdką i bolczykiem w niej jest problem. Najlepiej weź śrubokręt i wybij tego bolczyka i normalną gwiazdką odkręcisz. A gaźnik 17,5mm masz?




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 cze 2014, 1:45 
*

Rejestracja: 24 cze 2014, 21:37
Posty: 12
Pojazd: Gilera Stalker, Yamaha DT125
tak, dellorto 17,5. jutro go będę czyścił to będę patrzył co i jak, ale jest już od wczoraj wyciągnięty i blokady nie ma żadnej




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 cze 2014, 1:50 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
A dyszę jaką w nim masz?




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 cze 2014, 1:56 
*

Rejestracja: 24 cze 2014, 21:37
Posty: 12
Pojazd: Gilera Stalker, Yamaha DT125
nie wiem, bo go nie rozbierałem nigdy (wolałem dać do mechanika, ale mnie denerwowali bo nie potrafili czegoś zrobić i psuli/zmieniali mi coś to postanowiłem samemu to robić i od roku się bawię). pewnie dysze sa org jak i cały skuter




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 cze 2014, 14:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2014, 21:17
Posty: 1102
Lokalizacja: Skarszewy
Pojazd: Piaggio Sfera NSL 50 <3
Jak będziesz silnik rozpoławiał to możesz zrobić polerke skrzyni korbowej.




_________________

WBIJ DO GILERKI
gilera-gsm-50-supermoto-ebs050-t405481.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 cze 2014, 18:19 
*

Rejestracja: 24 cze 2014, 21:37
Posty: 12
Pojazd: Gilera Stalker, Yamaha DT125
po co? i tak sie usyfi, a wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna ;) jaki jest DOBRY wydech bez żadnych zwężek i itp (jak są to żeby były łatwe to wycięcia, a nie tłumik rozpoławiać) taki który podniesie moc stutera. cena to w okolicy 300zł, nie żadne badziewia tylko coś w miare solidnego. w jaki sposób można zablokować ten filter powietrza dodatkowego SAS (gdzie go skrócić żeby było dobrze) rolki zamawiam te: http://allegro.pl/rolki-polini-19x15-5- ... 78698.html i w razie problemów mam możliwość regulacji (czy lepiej sobie odpuścić?)

@edit
odkręciłem zawór membranowy jak mi kazano, 20min obrabiałem klucz zeby zasowało. cieszyłem się jak już odręcałem, ale jak już zdjąłem go to się zdenerwowałem bo tam żadnej blokady ja nie widze. króciec jest czysty, żadnej zwężki, zawór membranowy ok. teraz sie zastanawiam bo tam jest uszczelka czy ją dać na sylikon czy czekać 2dni aż przyjdzie mi nowa? (gdybym wiedział to kupiłbym bo dzisiaj byłem w serwisie piaggio)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 cze 2014, 1:08 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Chłopie polerka skrzyni korbowej to nie wygląd zewnętrzny :D Jest to polerka wnętrza silnika po to aby mieszanka szybciej przepływała i wtedy mamy minimalnie lepsze osiągi. Wydeszek polecam Ci Tecnigax Next-R/Yasuni Z/Leo TT lub ZX. Co do zaworu to ja mam bez uszczelki i jest ok wszystko.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 cze 2014, 7:14 
*

Rejestracja: 24 cze 2014, 21:37
Posty: 12
Pojazd: Gilera Stalker, Yamaha DT125
aaa korbowej, czytałem to a myślałem o karterach z zewnątrz. a w jaki sposób zablokować ten filtr pow. dodatkowego? (w którym miejscu zeby było dobrze)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 cze 2014, 0:36 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Zrób zdjęcie tego elementu bo nie bardzo wiem o co chodzi.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 cze 2014, 21:43 
*

Rejestracja: 24 cze 2014, 21:37
Posty: 12
Pojazd: Gilera Stalker, Yamaha DT125
chodziło mi o obudowę lewej strony (wariator, pasek, sprzegło). jutro sprawdze kompresję bo pneumata zapomniałem pożyczyć i zobaczymy co i jak z tym będzie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 cze 2014, 9:53 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Obudowę to znaczy? Chodzi Ci o kapę czy pokrywę napędu?




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lip 2014, 0:21 
*

Rejestracja: 24 cze 2014, 21:37
Posty: 12
Pojazd: Gilera Stalker, Yamaha DT125
pokrywę napędu, ostatnio czyściłem gaźnik i montowałem fltry i itd. żeby go odpalić. już chcę do odpalania a rozrusznik błuuuuu, no to ładowanie (nic nie dało no ale..), założyłem nowy akumulator od czegoś innego, kręcę i kręcę i nic. kompresja nawet 6bar nie ma więc tłok, ale nie wiem dlaczego w ogóle nie zaciągnął paliwa. paliwo doprowadzone, wszystko niby jest a nic nie ma :/, jaka może być tego przyczyna?. powiedzcie mi jeszcze jak działa to automatyczne ssanie bo u mnie chyba jest zepsute (wgl. nie porusza się iglica)?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lip 2014, 0:42 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
6 bar no to za mało, rozbierz cyla i sprawdź co i jak. Ssanie możesz tak sprawdzić, że wyjmiesz je i podepniesz do aku na krótko. Jeżeli iglica się wysunie to działa, jeżeli nie to masz ssanie do wymiany.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lip 2014, 0:45 
*

Rejestracja: 24 cze 2014, 21:37
Posty: 12
Pojazd: Gilera Stalker, Yamaha DT125
na pierścieniach ponad 1mm przerwy, ssanie wyciągnąłem i kręciłem stacyjką ON-OFF i ani drgnie, czy to jakoś inaczej się sprawdza?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lip 2014, 0:25 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Chłopie wiesz co to podłączenie na krótko do aku? :D wyciągasz ssanie i odpinasz wtyczkę i kabelkami do aku podłączasz.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy