Dzisiaj jest 25 lut 2025, 12:18



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 28 mar 2013, 15:53 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 wrz 2012, 8:38
Posty: 386
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Piaggio Zip I
Witam, wpadłem na nietypowy pomysł aby przerobić mojego skutera na lc ale jest problem.

W karterach mam zaślepione miejsca na pompę wody i nie chce ich oddawać do tokarza.

Mam pytanie. Czy można zastosować elektryczną pompę? (mam pompę od auta land rower z pompy paliwa, bardzo wydajna.) Jak coś takiego podczepić do cylindra? Podczepia się tylko do głowicy w sensie że są dwa wyjścia z głowicy (odpływ do chłodnicy i przypływ z chłodnicy) i do głowicy tę pompę czy trzeba zrobić dziurę w cylindrze tam gdzie jest wejście wody z pompy z silnika i dać rurkę a do tego pompę czy jak?? Możecie mnie wesprzeć?

Nie chce widzieć komentarzy typu:

"Pompa piaggio jest wydajna"

"daj do tokarza"

"Kup kartery lc"

itp.. (Inaczej zgłoszę je do administratora i będą warpy.)

Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam,
.Zipek93




_________________

Projekt Piaggio Zip 93r.: [LINK]

FAN-PAGE CZYLI WIECEJ INFO W WAKACJE :[LINK]


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2013, 19:08 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Fajna sprawa. Chcesz, żeby ktoś po prostu przytaknął co do Twojego pomysłu? To nie Ty tutaj rozdajesz warny więc spuść z tonu.
Możesz to zrobić na pompie od samochodu ale przynajmniej jak dla mnie nie ma to sensu, lepiej wymienić kartery. Pompa paliwowa też raczej się do tego nie nadaje, nic nie mówi stwierdzenie "bardzo wydajna". Spójrz jaki przekrój mają przewody w samochodowej pompie paliwa a jaki w skuterowym układzie chłodzenia. Dodatkowo wątpię, aby pompa paliwa była w stanie pracować w takich warunkach. Normalnie jest chłodzona świeżym paliwem, u Ciebie będzie jeszcze dodatkowo nagrzewana od cieczy chłodzącej.
Zacznij przeróbkę od poprzeglądania czegokolwiek na temat układów chłodzenia w obojętnie jakim pojeździe, bo nawet nie rozumiesz jak mniej więcej taki układ działa.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 mar 2013, 19:13 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 wrz 2012, 8:38
Posty: 386
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Piaggio Zip I
Ja nie podnoszę głosu, tylko chciałem napisać tak tylko aby nie zaśmiecać tematów bez potrzebnie.

Nie chcę aby ktoś mi przytaknął, chcę tylko pomocy.

Przewody będą pasować. Nie wiem jak coś takiego zrobić bo nie miałem z tym do czynienia.
Od tego jest forum żeby pytać i się dowiadywać co i jak robić.
Jak wiesz to proszę cię abyś napisał.

Booyaka
, Coś wydaje mi się że masz dzisiaj kiepski dzień ;/




_________________

Projekt Piaggio Zip 93r.: [LINK]

FAN-PAGE CZYLI WIECEJ INFO W WAKACJE :[LINK]


Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 19:21 przez Zipek93, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 mar 2013, 12:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 mar 2012, 12:06
Posty: 193
Lokalizacja: Okolice Trzcianki
Pojazd:
Zipek93, trochę zluzuj, i używaj opcji szukaj, bo server nie jest bez dna ;)

Najlepszym wyjściem jest wzięcie w ręce rozebrany silnik z cylindrem lc. I wnioski same przyjdą, bez zadawania jakichkolwiek pytań.

Przy zakładaniu pompy elektrycznej musisz wywiercić w małym karterze otwór
(zielona strzałka) i wkleić/wspawać króciec na wąż.

Obrazek

Moim zdaniem ta metoda jest najlepsza , bo poprawia elastyczność silnika i pompy elektryczne
są wydajniejsze np.TA POMPA i lepiej nadają się do wyczynowych cylindrów i najważniejszy plus można to zrobić w domowych warunkach :mrgreen:

Istnieje też trzecia opcja zaspawać dolny wylot w cylindrze i wstawić króciec wprost z ścianki cylindra tak jak jest w peugeot-ach.

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=289638




_________________

Kupię Amige A1200
Gilera Stalker




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 mar 2013, 22:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 wrz 2012, 8:38
Posty: 386
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Piaggio Zip I
e4nd, Nawet sobie nie wyobrażasz jak mi pomogłeś, Wielkie dzięki:)




_________________

Projekt Piaggio Zip 93r.: [LINK]

FAN-PAGE CZYLI WIECEJ INFO W WAKACJE :[LINK]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 maja 2013, 7:29 
**

Rejestracja: 09 gru 2011, 11:08
Posty: 241
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd: Aprilia sr 50 r factory
Imię: Kamil
Witam, może juz za późno pisze, dawno mnie na forum nie było, ale ja miałem pompę wody wspomagającą układ chłodzenia czy jakoś tak w swojej hondzie dio, tez przerobiłem ją na LC z cylkiem 70cm3. Pompa wody dawała rade była nawet za wydajna ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 maja 2013, 7:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2009, 22:19
Posty: 923
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd: Honda NSR 125
Elektryczna pompa nie ma się jak do mechanicznej bo ciągle pracuje na full obrotach przez co nie dogrzewa się silnik, po za tym co to za problem iść do tokarza i zrobi to za góra 20 zł.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy