Dzisiaj jest 23 lut 2025, 17:06



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 sie 2015, 19:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sie 2013, 15:39
Posty: 38
Pojazd: Zipp Simpli
Witam, problem jest, lipa jest...

Ostatnio mi mój zippek stanął kilkanaście metrów od domu, zapchałem, ściągnąłem cylek, tłok - ptak. Tłok ostro zjechany, cylek też tak dość, dość. No ale okej, koszta nie duże. Kupiłem drugi cały komplet, wszystko elegancko, prawidłowo złożyłem, jeździłem....
Skuter aktualnie ma przebieg 180km po zmianie cylindra na nowy.
Wczoraj jechałem w ''trasę'' 10km - ani razu mi nie zgasł, dzisiaj jadąc do sklepu zgasł mi dwa razy. Wygląda to tak, że jak jadę z niższą prędkością - nic się nie dzieje. Dam mu do 50/60 na kilka sekund to za chwile tak jakby go coś blokowało i gaśnie. Ale zaraz po tym odpala normalnie. Wróciłem do domu, z ciekawości rozebrałem to znów i co? Tłok przetarty znów w tym samym miejscu - od góry. Co prawda mniej niż przedtem... Ale po przejechaniu 180km? Dziwne to dla mnie. Kolor świecy prawidłowy, mieszanka prawidłowa, olej lany z wyższej półki.
Powiedzcie mi przez co mogło przetrzeć tłok i przyczyny takiego dziwnego gaśnięcia...

Skuter to Zipp Simpli


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 16 sie 2015, 8:07 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Kupujesz lipny zestaw najprawdopodobniej "chinarelli" ,i błędy w docieraniu takich zestawów dają znac o sobie.Na pewno nie może byc na dotarciu kolor świecy "kawa z mlekiem"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2015, 17:47 
*

Rejestracja: 09 lis 2013, 0:38
Posty: 80
Lokalizacja: Kwidzyn
Pojazd: Longjia L-Evo
Mam to samo - chiński zestaw, źle spasowany i się przegrzewa po czym puchnie tłok i skuter gaśnie...




_________________

Longjia L-Evo 2t

Cylinder: Hebo Manston Replica 70cc
Wał: Tec Evolution + skf + corteco
Wariator: Stage6 Sport Pro
Gaźnik: Motoforce Racing 19 Black Edition + ssanie stage6
Sprzęgło: Malossi Fly
Dzwon: Hebo Manston
Wydech: Stage6 Pro Replica




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2015, 20:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2015, 10:28
Posty: 283
Lokalizacja: Protowo (Warmińsko-Mazurskie)
Pojazd: Rower z silnikiem 66cc
Imię: Jacek
Muszę się do was wtrącić. Otóż kiedyś kupiłem zestaw 50ccm china. Skuter jeździł wolno tylko 60km/h nabiłem 3tys.km zapomniałem wlać olej, miałem jeszcze odrobinkę przez co tylko się przytarł. Moc spadła. Rok temu kupiłem cylek 70ccm no name. Delikatnie docierałem. First run tylko 1km, 45km/h z tym, że gazowałem (3/4 gazu) na 1s. i odpuszczałem. Tak robiłem przez trzy dni. Potem już spokojniej, też 45km/h tylko nie szalałem manetką, tak jeździłem przez 500km. Proszę pamiętać, że każdy silnik dwusuwowy powinno się rozgrzewać przed jazdą. Zapewniam, że jeśli tak dotrzecie to przejeździ te 10 000km. O dziwo tłok w tej 70-tce był ładny, chromowany, a nie jakiś brzydki matowy. Może po prostu trafiłem na dobry egzemplarz :?:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2015, 21:41 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
To i ja wtrącę trzy grosze...
Cytuj:
n0ooRt a może łaskawie byś się spytał dlaczego wymieniłem cylinder na większy? Tak dziękuje. Mój tata zapomniał wlać olej, przyjechał do domu ale cylek(50) był już przytarty. Dlatego !!!

Cytuj:
...Otóż kiedyś kupiłem zestaw 50ccm china. Skuter jeździł wolno tylko 60km/h nabiłem 3tys.km zapomniałem wlać olej, miałem jeszcze odrobinkę przez co tylko się przytarł...

To w końcu co, kto i jak? Sam się kolego nie spłodziłeś i nie ładnie obarczać winą innych za swe czyny. Co do samego spalania to większy gaźnik nie oznacza spalania, które Ty podałeś wyżej. Wiadomo, że 2T będzie palił więcej i nie ma co marzyć o 2.5l/100km. Chcesz wyciągnąć daną moc silnika to trzeba mu zapewnić odpowiednie zasilenie. Aby uzyskac to co chcesz na gaźniku 12mm podkręciłes go na nieoptymalne ustawienia i przez to będzie Ci palił jak silnik 1.8 w samochodzie, który waży 1.5 tony. Wyobraź sobie, że dostałeś pod nos schabowego i zamiast sztućców słomkę od napoju. Głodny i wytrwały człowiek zje go nawet wykałaczką ale czy nie lżej widelcem?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2015, 7:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2015, 10:28
Posty: 283
Lokalizacja: Protowo (Warmińsko-Mazurskie)
Pojazd: Rower z silnikiem 66cc
Imię: Jacek
Sorry za mindfuck to było tak: tata nie wlał oleju, ale miał jeszcze trochę w baku i dojechał spokojnie do domu. Po powrocie taty myślałem, że kupił olej i się przejechałem 1km, wracając skuter zaczął gasnąć, mulić, nie trzymał wolnych. Rozrusznik ledwo co kręcił. Silnik zatarty.

Sytuację z gaźnikiem opisałem w poście o Leo Vince. Poprostu nie mam kasy teraz na gaźnik, ale jak uzbieram to na 100% kupię. Wiem, że przegrzewam silnik ale musi wytrzymać. Jeżdże raz na tydzień tylko 2km.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2015, 20:42 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
ChinaPower Nie stresuj się, nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 sie 2015, 6:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2015, 10:28
Posty: 283
Lokalizacja: Protowo (Warmińsko-Mazurskie)
Pojazd: Rower z silnikiem 66cc
Imię: Jacek
Generalnie polecam chińskie cylindry bo są tanie. Niestety płacąc 50zł za zestaw otrzymujemy niezły produkt ale wytrzyma on max. 5-10tys. km. Jak sobie zafundujecie zestaw raz na 2lata to nic się wam nie stanie. Ważne aby dobrze dotrzeć.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 sie 2015, 19:54 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Cytuj:
Generalnie polecam chińskie cylindry bo są tanie. Niestety płacąc 50zł za zestaw otrzymujemy niezły produkt ale wytrzyma on max. 5-10tys. km. Jak sobie zafundujecie zestaw raz na 2lata to nic się wam nie stanie. Ważne aby dobrze dotrzeć.

10 000 to wytrzymuje seria, może troszkę więcej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2015, 7:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2015, 10:28
Posty: 283
Lokalizacja: Protowo (Warmińsko-Mazurskie)
Pojazd: Rower z silnikiem 66cc
Imię: Jacek
Jakość idzie w parze z ceną xD Seria wytrzymuje nawet 20 000km ale żeby to zrobić potrzeba zablokowanego modułu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2015, 19:40 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
ChinaPower To chyba w 4T. To dział 2T.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 sie 2015, 7:50 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2015, 10:28
Posty: 283
Lokalizacja: Protowo (Warmińsko-Mazurskie)
Pojazd: Rower z silnikiem 66cc
Imię: Jacek
Podam przykład: Piaggio Vespa mówię tu o seryjnym, zablokowanym skuterze. Max przebieg to 20 000-30 000km. Jest jeszcze taki motorek : Suzuki GT750 przebieg nawet 100 000km :twisted:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 sie 2015, 12:05 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Jak najbardziej ale to markowe silniki, więc jakość na to pozwala. Dużo też zależy od sposobu jazdy, bo przy dużej dynamice niestety części silnika podlegają szybszemu zużyciu.
Cytuj:
jeszcze taki motorek : Suzuki GT750 przebieg nawet 100 000km :twisted:

Zauważyłeś, że to biegówka i nie potrzebuje 4500rpm, by wystartować? W pojazdach ze sprzęgłem odśrodkowym taki przebieg jest nie realny ze względu na obroty jakie kręci, a co za tym idzie szybsze zużycie. No i nie na chińskim cylindrze :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy