Dzisiaj jest 06 maja 2024, 18:06



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: pure jet
Post: 20 lut 2010, 16:53 
*

Rejestracja: 20 lut 2010, 16:47
Posty: 62
Lokalizacja: szczecin
Pojazd:
Witam jestem tu nowy a więc mam problem z runnerem.
Jak jeszce śniegu nie było to nim jezdziłem i gdy skuter złapał temperaturę to gasł i mrugała kontrolka od tego wtrysku co to może być?? świeca była wymieniana skuter jest z 2004r


Ostatnio zmieniony 20 lut 2010, 17:00 przez soony, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 20 lut 2010, 20:38 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
Może być tak, że padł czujnik położenia wału. Najlepeij sprawdź błędt poprzez diagnostykę, napewno coś będzie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lut 2010, 21:12 
*

Rejestracja: 20 lut 2010, 16:47
Posty: 62
Lokalizacja: szczecin
Pojazd:
tzn jak przez diagnostykę ??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lut 2010, 22:38 
**

Rejestracja: 09 sty 2010, 15:46
Posty: 282
Pojazd:
Raz widziałem artykuł jakie operacje trzeba wykonać by dioda od wtrysku migała i było napisane ile mignięć jaki oznaczają błąd .Robi się to jakoś że przekręcasz kluczyk i określone ruchy manetką ale nie wiem ile i jak




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lut 2010, 22:40 
*

Rejestracja: 20 lut 2010, 16:47
Posty: 62
Lokalizacja: szczecin
Pojazd:
tez coś słyszałem ale nikt nie wie jak i odpinałem kleme od aku jak by co :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lut 2010, 22:42 
**

Rejestracja: 09 sty 2010, 15:46
Posty: 282
Pojazd:
soony, Ja raz robiłem z kumplem Sr na wtrysku i koleś powiedział że nie chce żeby mu mrugała dioda .To co robiłem odłączyłem jej zasilanie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lut 2010, 22:45 
*

Rejestracja: 20 lut 2010, 16:47
Posty: 62
Lokalizacja: szczecin
Pojazd:
hehe skutera nie chcę sprzedawać bo nie chciałbym dowiedzieć czego to jest wina czego gaśnie po rozgrzaniu może przerobka z wtrysku na gaznik słyszalem co o tym myślicie ??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lut 2010, 22:49 
**

Rejestracja: 09 sty 2010, 15:46
Posty: 282
Pojazd:
Możesz .Musisz kupić Głowice,gaźnik,króciec,zawór




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lut 2010, 22:51 
*

Rejestracja: 20 lut 2010, 16:47
Posty: 62
Lokalizacja: szczecin
Pojazd:
no a jak teraz przekręcę kluczyk to pompka pompuje a potem? co z mienszanko i elektryko ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lut 2010, 23:23 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2009, 23:19
Posty: 491
Lokalizacja: WGR wiśnie gruszki rabarbar
Pojazd: aerox s6 toledo ASZ
ohh znalazłem odrazu mówię nie jestem autorem tekstu chyba znalazłem to na aprilia sr pl ale na 100% nie wiem .






By przejść w stan warsztatowy należy:
1.Ze zgaszonym silnikiem i wyłączonym kluczykiem(pozycja „off”) otworzyć całkowicie manetkę gazu.

2.Trzymając całkowicie otwartą manetkę gazu, przełączyć kluczyk w pozycję kontaktu „on” nie uruchamiać silnika, ani odpuszczać manetki gazu. Kontrolka zapali się na 2 sek. i zgaśnie.

3.Cały czas trzymając manetkę w pozycji maksymalnego otwarcia gazu, czekać aż kontrolka wtrysku zapali się ponownie. Po ponownym zaświeceniu kontrolki, w przeciągu 3 sek. puścić całkowicie manetkę gazu.

4.Po tych czynnościach, jeżeli system auto diagnozy znajdzie jakąkolwiek awarię, kontrolka zacznie mrugać i liczba mrugnięć odpowiada kodowi awarii znajdującego się w tabeli z danymi kodów. Tak np. jeżeli kontrolka zaświeci się 10 razy, oznacza to awarię pompy oleju, która może być przyczyną nieprawidłowo lub rozłączonych kabli, uszkodzeń pompy (opór między jej biegunami powinien wynosić 26,3Ohma w temp. 25°C) lub uszkodzenia centrali ECU.

5.Jeżeli kontrolka zgaśnie na 4 sek. oznacza to iż sekwencja pierwszej z awarii została zakończona.

6.Jeżeli doszło do kilku awarii, kontrolka zapali się ponownie na 4 sek. i rozpocznie się sekwencja mrugnięć odpowiednio dla kodu następnej wykrytej awarii itd.

7.Całkowita ilość sekwencji kończy się gdy powtarza się sekwencja mrugnięć dla pierwszej wykrytej awarii.

8.Jeżeli do tego momentu nie przekręci się kluczyka w pozycję „off” sekwencje awarii powtarzają się, aż do ukończenia 4 kompletnych cykli, po tym następuje wykasowanie zdiagnozowanych do tej pory awarii z pamięci ECU.

Po tych czynnościach i zapisaniu odpowiednio liczb mrugnięć zalecam ponowne uruchomienie silnika. Potem ponowne przejście w tryb warsztatowy i sprawdzenie systemu auto diagnozy. Może zdarzyć się że stare naprawione uszkodzenia nadal zapisane są w pamięci, dlatego lepiej odczekać 4 cykle by doszło do wyczyszczenia pamięci. Jeżeli zlokalizujesz jakąś awarię (tabela kodów określa ich 22) napisz ile razy mrugała kontrolka a ja powiem jakiej to odpowiada awarii.
Poza tym sprawdza się kompresję w cylindrze oraz ciśnienia w obiegach powietrza i benzyny. Służą do tego odpowiednie manometry, no i trzeba wiedzieć jakie ciśnienia powinny wskazać na każdym z obiegów (teraz nie będę się na ten temat rozpisywał).
Jednostkę ECU również można sprawdzić – ale o tym innym razem.
Pamiętaj że ECU jest w stanie wykryć awarie tylko tych elementów którymi steruje, bądź gdzie zastosowano czujniki np. czujnik położenia przepustnicy TPS.


Poprawne działanie systemu kontroli i auto diagnozy sprawdza się za pomocą za pomocą czerwonej kontrolki wtrysku, umieszczonej w tablicy zegarów, poniżej prędkościomierza. W zależności od charakteru, anomalia systemu może być wskazywana użytkownikowi po przez wyświetlenia kontrolki, dające się oszacować po przejściu systemu w stan autu diagnozy (tryb warsztatowy).
Możliwe problemy określone są w trzech grupach, zagrożeniach:
Zagrożenie 1 (maksymalne)
zagrożenie 2 (średnie)
zagrożenie 3 (minimalne)
Odpowiednio do stopnia zagrożenia kontrolka zawiadamia w następujący sposób:
ZAGROŻENIE / ZACHOWANIE KONTROLKI
1...................................Kontrolka mruga
2...................................Kontrolka świeci się
3...................................Kontrolka zgaszona
System auto diagnozy pozwala, za pomocą ilości sygnałów(mrugnięć) emitowanych przez kontrolkę, zidentyfikować serię awarii. Do używania systemu auto diagnozy należy przejść w tryb warsztatowy lub wybranie odpowiedniego menu w konsoli Gameboy (software wersja 2001).
W trybie warsztatowym system diagnozy wykrywa 22 podstawowe awarie określone taką samą ilością mrugnięć.

Poza tym mogło dojść do uszkodzenia jednostki ECU, w takim wypadku między wychodzącym kablem niebieskim a masą opór będzie równy 0hm. Między czerwono/brązowym a masą pojawi się napięcie 12V i kablem czerwono/czarnym a masą również pojawi się 12V – należy wtedy wymienić ECU.


Jeżeli nie można uruchomić silnika a kody awarii nic nie pokazują, to powinno się sprawdzić:
-świecę zapłonową i powstawanie iskry między elektrodami
-napięcie akumulatora
-przewody elektryczne cewki zapłonowej
-przewody obiegu powietrza
-ewentualne nieszczelności w przewodach paliwowych
-ewentualne nieszczelności wtryskiwacza benzyny
-sprawdzić poprawność zamontowania wtryskiwacza
-sprawdzić poprawność zamontowania pokrywy regulatora ciśnień
-sprawdzić relację kompresji w głowicy
-poprawność zamontowania membran w zaworze membranowym
-filtr paliwa
-drożność wydechu
-centralę ECU
-przejść do kontroli ciśnień w obiegu powietrze/paliwo
Kody awarii i ich odpowiedniki:
9. Zbyt niskie napięcie akumulatora lub przerwane zasilanie czujników niskiego napięcia:
-niskie napięcie akumulatora, sprawdzić stan naładowania
-rozłączony przewód czerwono/brązowy ECU, sprawdzić przewodzenie R=0Ω w przewodzie
-rozłączony lub uszkodzony przekaźnik wtrysku
-prądnica, brak ładowania
2. Awaria czujnika zapłonu pick up.
-zamienione przewody pick upa, sprawdzić
-uszkodzone kable pick up, sprawdzić przewodzenie R=0Ω między cewką pick up - ECU; przewody koloru niebieski – biały, niebiesko/żółty – biało/żółty, sprawdzić brak przewodzenia R=∞ między pick upem a masą
-cewka pick up, sprawdzić opór między przewodami R=385Ω ±20%Ω
3. Podwójny error wyrównania czujnika położenia przepustnicy TPS.
-śruba regulacji otwarcia przepustnicy, skontrolować położenie śr. i zamykanie przep.
-źle wyregulowana linka gazu(kierownica), sprawdzić napięcie (odpowiedni martwy skok)
11. Awaria wtryskiwacza bezpośredniego.
- połączenia przewodów, sprawdzić
-uszkodzenia przewodów, sprawdzić opór R=0Ω między biało/czerwonym a ECU, sprawdzić napięcie między przewodem czerwono/czarnym a ujemnym biegunem akumulatora =12V
-uszkodzony wtryskiwacz bezpośredni, sprawdzić opór wewnętrzny R=1,3Ω
-uszkodzony przekaźnik systemu wtrysku, sprawdzić działanie i podłączenia
-uszkodzona centrala ECU, przeprowadzić kontrolę jednostki
12. Awaria wtryskiwacza paliwa.
-połączenia przewodów
-uszkodzenia przewodów, opór R=0Ω między żółto/czerwonym a ECU, sprawdzić napięcie między przewodem czerwono/czarnym a ujemnym biegunem akumulatora =12V
-uszkodzony wtryskiwacz, sprawdzić opór wewnętrzny R=1,8 Ω
-uszkodzony przekaźnik systemu wtrysku, sprawdzić działanie i podłączenia
-uszkodzona centrala ECU, przeprowadzić kontrolę jednostki
13. Awaria układu zapłonu.
-połączenia przewodów
-przewód wysokiego napięcia/ fajka świecy, sprawdzić opór R=5 KΩ
uszkodzenia przewodów, opór R=0Ω między biało/fioletowy a ECU, sprawdzić napięcie między przewodem czerwono/czarnym a ujemnym biegunem akumulatora =12V
-uszkodzona cewka wysokiego napięcia, sprawdzić opór wewnętrzny R=0,6Ω w 23°C
-uszkodzony przekaźnik systemu wtrysku, sprawdzić działanie i podłączenia
-uszkodzona centrala ECU, przeprowadzić kontrolę jednostki
4. Error w obiegu podstawowym czujnika TPS.
-zamienione miejscami przewody czujnika, sprawdzić
-połączenia przewodów, sprawdzić
5. Error w obiegu wtórnym czujnika TPS.
-zamienione miejscami przewody czujnika, sprawdzić
-połączenia przewodów, sprawdzić
14.Uszkodzona pompa paliwowa.
-sprawdzić połączenia przewodów
-uszkodzenia przewodów, opór R=0Ω między przewodem zielonym a ECU, sprawdzić napięcie między przewodem czerwono/czarnym a ujemnym biegunem akumulatora =12V
-uszkodzony przekaźnik systemu wtrysku, sprawdzić działanie i podłączenia
-uszkodzona centrala ECU, przeprowadzić kontrolę jednostki
17.Za wysokie obroty silnika podczas ruszania.
- szukać przyczyn w układzie sprzęgło/wariator
18.Uszkodzenie czujnika temperatury.
-sprawdzić połączenia przewodów
-sprawdzić opór czujnika temp. powinien wynosić 21430 do
24750Ω w 15°C / 2613 – 2795Ω w 25°C / 99,9 – 106,9Ω w 120°C
-uszkodzona centrala ECU, przeprowadzić kontrolę jednostki
20.Nieprecyzyjne wskazania temperatury.
-sprawdzić połączenia przewodów
-przewody wskaźnika temperatury uszkodzone, sprawdzić napięcie (12V) między przewodem zielono/czerwonym a masą, sprawdzić przewodzenie R=0Ω między przew. biało/niebieskim a masą, opór R=0Ω między różowym i zielono/czerwonym a ECU
-uszkodzona centrala ECU, przeprowadzić kontrolę jednostki
21.Uszkodzenia kontrolki wtrysku (awaria rozpoznawalna przy użyciu knsoli Gameboy lub serwisowego urządzenia diagnostycznego).
-przepalona żarówka, zerwane połączenia przewodów lub uszkodzona jednostka ECU, sprawdzić napięcie (12V) między terminalami podłączenia kontrolki.

krótkie wyjaśnienia reszty z 22 kodów awarii:
1 – Przegrzanie silnika.
6 – Uszkodzona pierwsza/podstawowa ścieżka czujnika TPS.
7 – Uszkodzenia wtórnej ścieżki TPS.
8 – Podwójna awaria czujnika przepustnicy TPS.
9 – Niewystarczające napięcie akumulatora, lub odcięcie zasilania sensorów niskiego napięcia.
10 – Awaria pompy oleju.
11 – Awaria wtryskiwacza bezpośredniego.
12 – Awaria wtryskiwacza wstępnego, benzyny.
13 – Awaria systemu zapłonu.
14 – Awaria pompy paliwa.
15 – Interwencja odcięcia max. obrotów r.p.m(nie jest awarią)
16 – Awaria czujników niskiego napięcia.
18 – Awaria czujnika temperatury (zasilanie zbyt niskim prądem).
19 – Awaria czujnika temperatury (zasilanie zbyt wysokim prądem)
21 – Awaria kontrolki wtrysku (dla diagnozy Gameboyem)
22 – Awaria zasilania czujników niskiego napięcia centrali ECU.
Jako ciekawostkę powiem, że centrala ECU za pomocą urządzeń diagnostycznych, np. konsoli Gameboy może podać wiele parametrów, np.:
Parametry silnika:
-prędkość obrotowa w r.p.m.
-napięcie akumulatora (V)
-temperatura cieczy chłodzącej (°C)
Parametry wtrysku:
Historia silnika:
-podaje całkowitą ilość godzin pracy silnika od pierwszego uruchomienia


w runnerze jest podobnie

miłej lektury :mrgreen:

mam nadzieje że pomogłem




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 20 lut 2010, 23:23 przez grzes1211, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2010, 11:11 
*

Rejestracja: 20 lut 2010, 16:47
Posty: 62
Lokalizacja: szczecin
Pojazd:
no zrobiłem tak jak jest tu napisane i po przekręceniu manetki kontrolka zgasła potem się zaświeciła i już nie zgasła ;/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2010, 11:23 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2009, 23:19
Posty: 491
Lokalizacja: WGR wiśnie gruszki rabarbar
Pojazd: aerox s6 toledo ASZ
nie wiem nie mam pure jeta i nie wiem ja tylko dałem tego arta kiedyś komuś to pomogło




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2010, 11:25 
*

Rejestracja: 20 lut 2010, 16:47
Posty: 62
Lokalizacja: szczecin
Pojazd:
spoko... chcę przed wiosną to zrobić żeby dało się jezdzić :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2010, 12:58 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
soony, o taką diagnostykę mi właśnie chodziło. Napewno robisz wszystko zgodnie z instrukcją ? Jeżeli tak to radzę jeszcze zrobić reset czujnika TPS.

Aby to zrobić należy:

1. Przekręcić kluczyk w stacyjce w pozycję ON, a następnie odłączyć TPS.
2. Poczekać przynajmniej 5 sekund.
3. Przekręcić kluczyk w stacyjce w pozycję OFF.
4. Podłączyć TPS.
5. Przekręcić kluczyk w stacyjce w pozycję ON.
6. Maksymalnie otworzyć przepustnicę (linka gazu poprawnie wyregulowana), a następnie powrócić do jej pozycji zerowej (ECU "uczy się" pełnej drogi przepustnicy).
7. Przekręcić kluczyk w stacyjce w pozycję OFF.
8. Wykasować błędy ECU [jak?].

W trakcie wykonywanie procedury resetu czujnika TPS silnik nie może być włączony, ani przepustnica nie może być odłączona (linka).

ODRAZU PISZĘ, ŻE NIE JESTEM TEGO AUTOREM !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2010, 16:53 
*

Rejestracja: 20 lut 2010, 16:47
Posty: 62
Lokalizacja: szczecin
Pojazd:
sorry pobawiłem się i mruga 9 razy co z tym zrobić? dodam ze aku zmieniałem z 3 tyg temu od czego zacząć?


Ostatnio zmieniony 21 lut 2010, 16:54 przez soony, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2010, 18:14 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
soony, tylko miga ci 9 razy ? Nic więcej ? Przeprowadziłeś 4 cykle diagnozy ? Po tych 4 cyklach błędy, które były zostaną usunięte z komputera (ECU) i zostaną tylko te obecnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2010, 18:16 
*

Rejestracja: 20 lut 2010, 16:47
Posty: 62
Lokalizacja: szczecin
Pojazd:
tak 4 razy zrobiłem tak i za 5 i 6 to samo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2010, 19:03 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 18:00
Posty: 522
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd:
To wiesz co... Podepnij sobie aku od autka jakiegoś może i zobacz. Bo jak to tego wina to będzie beka. :lol:




_________________

Ty!! *Sprawdź mojego sqta*Obrazek
Cytuj:
silniki piaggio/gilera są uznawane za najlepsze i najnowocześniejsze jednostki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2010, 19:48 
*

Rejestracja: 20 lut 2010, 16:47
Posty: 62
Lokalizacja: szczecin
Pojazd:
spoko ale na starym aku tez tak było tylko ze o n już nie chciał kręcić :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2010, 19:50 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 18:00
Posty: 522
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd:
A może ty tam masz jakieś zwarcie i Ci aku pada od razu po podłączeniu...




_________________

Ty!! *Sprawdź mojego sqta*Obrazek
Cytuj:
silniki piaggio/gilera są uznawane za najlepsze i najnowocześniejsze jednostki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy