Dzisiaj jest 20 wrz 2024, 14:28



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 sie 2015, 9:32 
*

Rejestracja: 18 sie 2015, 9:29
Posty: 7
Pojazd: Aprilia SR 50 LC
Witam

Posiadam Aprilie SR 50 LC z 96 roku która stała nieużywana kilka lat.
Skuter odpala i jeździ, natomiast nie radzę sobie z znalezieniem kilku informacji techniczno-obsługowych.

Pierwsza sprawa (mało ważna) to gdzie szukać części do tak starego modelu – trochę rzeczy znalazłem, ale nie potrafię np. znaleźć czujnika poziomu paliwa.

Druga i bardzo ważna sprawa – obsługa techniczna.
Chciałem wymienić wszystkie płyny, bo

1. stał bardzo długo
2. jak sam wymienię to będę wiedział co jest zrobione i będę mógł sobie tego przypilnować, ale niestety nie wiem co i jak. Zaznaczam, że jest to mój pierwszy skuter.

1. Silnik – jest to Minarelli Horizontal - Jaki olej? Ile oleju? Gdzie się spuszcza? – to mogę znaleźć, ale z racji tego ze jest to dosyć obudowany skuter wolę zapytać. Gdzie się nalewa? Czy jest jakiś filtr jak w aucie? Co ile go należy wymieniać?

2. Gaźnik - PHBN 12 ze ssaniem recznym

3. Wariator - Jest z tyłu korek (przypuszczam ze wlewowy)? Ale jaki olej? Ile oleju? Gdzie się go spuszcza? Co ile go należy wymieniać bądź kontrolować?

4. Płyn hamulcowy - Pojemnik jest pod plastikiem na kierownicy, ale jaki warto wlać, kiedy wymienić, czy wymiana tak jak w aucie?

5. Płyn chłodniczy - Gdzie jest korek spustowy? Gdzie się odpowietrza układ? Co ile należy go wymieniać? Czy bardzo szkodzi skuterowi jeśli było go za dużo?

6. Filtr powietrza - Zlokalizowany i zamówiony nowy

7. Świeca - Wymieniona, ale sprzedawca nie umiał odpowiedzieć co ile należy ją wymieniać

8. Akumulator - Wymieniony, w tym zakresie nie potrzebuje pomocy ;)

Czy są jeszcze jakieś płyny albo filtry o których powinienem wiedzieć (możecie pominąć paliwo i zbiornik na olej do paliwa ;) )
Jakie inne czynności serwisowe prócz wymiany płynów należy wykonywać i co jaki okres?
Tak jak pisałem, jest to pierwszy skuter i nie miałem do tej pory nigdy do czynienia z wariatorem, należy coś tam sprawdzić? Wymienić?

Bardzo proszę o pomoc, bo niestety nie potrafię znaleźć nawet instrukcji obsługi do tak starego modelu, a naprawdę chcę zadbać o ten sprzęt, a nie go zniszczyć.

P.s. Ja wiem, że pewnie nie za bardzo się komuś będzie chciało skrobać odpowiedź ale jeśli były ktoś tak miły to jest mam pytanie – jak hamuje tył? Przód jest ekstra a tył bardzo słaby – zakładam, że jest tam bęben, ale czy to wygląda jak w Romecie czy coś lepiej?

Tu znalazłem schematy do swojego modelu:
http://www.easyparts.nl/showdrawing/143 ... Frame.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 18 sie 2015, 10:07 
***

Rejestracja: 22 mar 2014, 19:43
Posty: 1042
Pojazd: Yamaha Slider
Cześć :)
Części do tego modelu bez problemu można znaleźć na allegro,olx :) Możesz też poszukać modelu twojego skuterka na części i tam kupić co potrzebujesz :)

1. Jest to silnik dwusuwowy i nie posiada on miski olejowej w silniku,tylko jest smarowany olejem z mieszanki paliwowa z olejem,także jeśli korzystasz z dozownika oleju to sprawdź jego stan :)
3. Jest to olej przekładniowy,żeby go wymieniać należy odkręcić korek spustowy na dole silnika,znajduje się on na dole silnika,możesz przed tym rozgrzać skuter,ponieważ olej robi się wtedy rzadszy no i odkręcasz śrubę od spuszczania,możesz też odkręcić wlew,bo wtedy dostaje się powietrze i szybciej olej wycieknie,gdy już olej nie kapie,albo w małych ilościach to zakręcasz,i wlewasz świeży olej,np. Mobil HD 85W90,Castrol Scooting Gear Oil 90,ilość masz napisaną na karterze,zazwyczaj jest to w granicach 110-130 ml.
4.Olej może być zwykły od samochodu,dot 4,wymiana również jak w samochodzie,skoro piszesz że długo stał to warto wymienić i mieć wszystkie płyny świeże :wink:
5.Nie moja instrukcja wymiany,ale może Ci pomoże.
1 zdejmij dwa węże które są przyczepione do pompy wody
2 odczep wąż od cylindra
3 spuść cały płyn (jak będziesz odczepiał węże to od razu kieruj je do jakiegoś pojemniczka żeby Ci nie zalało podłogi)
4 otwórz korek od zbiorniczka na płyn
5 odpal skuter aby przepomowało i wypłukało stary płyn
6 doczep wszystkie węże i zalej nowy płyn.

Skoro piszesz że skuter długo stał to możesz zrobić takie rzeczy jak wyczyszczenie gaźnika,filtra paliwa jeśli go masz,filtr powietrza zamówiłeś nowy - bardzo dobrze,także tylko laź paliwo i cieszyć się jazdą :)

Skoro masz słaby tylny hamulec,to sprawdź stan okładzin hamulcowych i w razie potrzeby zmień na nowe,polecam Galfer :)

Mam nadzieje,że chociaż troszkę Ci pomogłem :)
Pozdrawiam




_________________

Yamaha Slider Stunt Full Sport 70
Cylinder:Dr.Evo 70
Wydech: Leovince ZX
Wariator:Stage6 Sport Pro
Sprzęgło:Stage6 Sport Pro
Gaźnik: Dellorto 19
Dzwon:Stage6 WingCooler




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 sie 2015, 22:14 
*

Rejestracja: 18 sie 2015, 9:29
Posty: 7
Pojazd: Aprilia SR 50 LC
Jak najbardziej pomogłeś, nawet bardzo. Dzięki za wskazówki, z nimi sobie na pewno poradzę.

Co do części to chciałem kupić nowy czujnik, bo jak kupowałem plastiki, to przychodziły w dużo gorszym stanie niż wynikało to z rozmowy telefonicznej :? Wydawało mi się, że nowy powinien być w miarę tani, dlatego wolałbym nowy, a nie używany.

Coś więcej napiszę później, bo jestem zmęczony i padam na pysk, ale dzięki!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy