Dzisiaj jest 04 maja 2024, 11:56



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 wrz 2013, 18:24 
**

Rejestracja: 14 cze 2012, 20:08
Posty: 212
Lokalizacja: Garwolin
Pojazd:
Pewnie nie jedna osoba ma problem z szarpaniem przy starcie. Jak wiadomo, winowajcą jest krzywy, nierówny dzwon sprzęgła.
Z racji tego, że mój dzwon był w podobnym stanie, a nie mam chwilowo kaski na nowy, to spróbowałem go ZREGENEROWAĆ.
Wpadłem na pomysł, aby wyszlifować nierówną "bieżnię" (miejsce styku z okładzinami sprzęgła).

Co zrobić?
1. Dostać się do dzwonu sprzęgła i odkręcić go,
2. Zdjąć kolektor momentu obrotowego wraz ze sprzęgłem,
3. Umieścić pasek tak, aby nie przeszkadzał itp.
4. Na wałek (to na czym siedzi kolektor i dzwon) założyć odwrotną stroną sam dzwon,
5. Przykręcić dzwon,
6. Jeśli nie ma podnóżki centralnej, należy podłożyć "coś" pod blok silnika, aby koło było w górze (można ew. użyć jakiegoś kolegi itp. :P )
7. Kręcić kołem, a papierem 100, 200 i na koniec 300 szlifować dzwon. Tutaj na serio przyda się ktoś, kto w miarę szybko będzie kręcił kołem,
8. Złożyć wszystko do kupy itd.

Uwagi:
- należy uważać, bo bezpieczeństwo jest najważniejsze,
- ja użyłem papieru od 100 do 300 i wg. mnie wystarczy,
- szlifowałem papierem 100 dopóki było wyczuwalne jakieś nierówności,
- należy równomiernie dociskać papier ścierny do bieżni, aby nie zrobić jakiegoś rowu itp.
- zawsze trzeba myśleć! :)

Mój dzwon był na tyle "zjarany", że na pomysł wpadłem sam!
Można kopiować na inne forum itd. tylko proszę dopisać, że poradnik napisał rafxxc




_________________

NieCiik pisze:
Ogólnie lubie i peżoty


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 19 wrz 2013, 10:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Dzwon jak jest fioletowy w niczym nie przeszkadza. To jest osad.
Dopiero jak jest krzywy zabiera nam cenne koniki :P




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 wrz 2013, 15:39 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2013, 15:27
Posty: 1389
Lokalizacja: Okolice Gdańska
Pojazd:
Dokładnie, mój drugi dzwon od TGB był prawie cały przebarwiony, a ani trochę krzywy. Jedynie trochę gwizdał na wysokich obrotach :D


Ostatnio zmieniony 29 wrz 2013, 11:21 przez Dawidovvy, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 wrz 2013, 22:29 
*

Rejestracja: 10 sie 2012, 23:16
Posty: 9
Pojazd: wsk 125 :D
to rozgrzejcie skuter i zobaczycie czy nic mu nie jest
tak to fajny poradnik na pewno się przyda




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2013, 8:31 
**

Rejestracja: 14 cze 2012, 20:08
Posty: 212
Lokalizacja: Garwolin
Pojazd:
Nie wiem jak w innych przypadkach, ale u mnie przy 15 km/h to było tak, jakbym wrzucił dwójkę i strzelił ze sprzęgła. Poza tym nie miałem wgl. startu, bo moc nie była przenoszona na koło.
Po tej "regeneracji" jeżdżę i na razie jest OK!

Pisanie tego poradnika nie miało na celu wywoływania kłótni, czy fioletowy dzwon, to krzywy dzwon!




_________________

NieCiik pisze:
Ogólnie lubie i peżoty




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2013, 11:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2013, 1:54
Posty: 164
Lokalizacja: Ostrzeszóww
Pojazd: Keeway Matrix 70cc Sport
Poradnik z głową oby tak dalej :D




_________________

https://www.facebook.com/Matrix70cc?ref=hl

Zapraszam do mnie :) post2455965.html#p2455965

Obrazek

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2013, 22:10 
***

Rejestracja: 29 wrz 2012, 22:24
Posty: 522
Lokalizacja: Wólka Strobowska/skc
Pojazd: Simson s51 i Yamaha Rex
na pewno się przyda, na przykład mnie, bo się zaczyna przebarwiać.




_________________

Zapraszam --------> baotian-by-stunter-t375756.html

NOWY W GARAŻU peugeot-vivacity-by-stunter-t393689.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 paź 2013, 18:17 
**

Rejestracja: 14 cze 2012, 20:08
Posty: 212
Lokalizacja: Garwolin
Pojazd:
Dla niedowiarków tego sposobu; zrobione >500km i jest OK!
Nareszcie udało mi się wymyślić coś pożytecznego :shock: :mrgreen:




_________________

NieCiik pisze:
Ogólnie lubie i peżoty




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 paź 2013, 0:20 
*

Rejestracja: 04 paź 2013, 11:36
Posty: 39
Pojazd: Keeway F-act
Moze sie myle ale czy po takiej ''regeneracji'' dzwon nie zurzywa sie o wiele szybciej.???




_________________

Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 paź 2013, 17:27 
**

Rejestracja: 14 cze 2012, 20:08
Posty: 212
Lokalizacja: Garwolin
Pojazd:
A dlaczego tak uważasz?




_________________

NieCiik pisze:
Ogólnie lubie i peżoty




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 paź 2013, 22:50 
*

Rejestracja: 04 paź 2013, 11:36
Posty: 39
Pojazd: Keeway F-act
bo moze to jest powieszchniowo utwardzone albo powleczona zostalo czyms do zwiekszenia przyczepnosci szczenek sprzegla aby sie nie slizgalo i jak zeszlifuje sie ta warstwe dzwon traci swoje wlasciwosci. ale sam nie wiem byc moze sie myle




_________________

Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 paź 2013, 22:58 
***

Rejestracja: 29 wrz 2012, 22:24
Posty: 522
Lokalizacja: Wólka Strobowska/skc
Pojazd: Simson s51 i Yamaha Rex
jemu chodzi o zewnątrz, a ty Sebastian.UK mówisz o wewnętrznej stronie dzwona, tam są takie metalowe.




_________________

Zapraszam --------> baotian-by-stunter-t375756.html

NOWY W GARAŻU peugeot-vivacity-by-stunter-t393689.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 paź 2013, 23:24 
*

Rejestracja: 04 paź 2013, 11:36
Posty: 39
Pojazd: Keeway F-act
to w takim razie co to zmienia ? jak zewnetrzna strona nie ma nic wspulnego z przeniesieniem napendu na kolo ?? a samo fioletowe przebarwienie nic nie przeszkadza




_________________

Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 paź 2013, 7:50 
**

Rejestracja: 14 cze 2012, 20:08
Posty: 212
Lokalizacja: Garwolin
Pojazd:
Przecież to oczywiste że chodzi o wewnętrzną stronę. Co ma wspólnego strona zewnętrzna do działania? Wydaje mi się że bieżnia nie jest niczym powlekana, bo teraz wygląda tak samo jak przed regeneracją, a osiągi są lepsze.




_________________

NieCiik pisze:
Ogólnie lubie i peżoty




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 paź 2013, 15:56 
*

Rejestracja: 04 paź 2013, 11:36
Posty: 39
Pojazd: Keeway F-act
to zajebiscie ze nic nie stracilo na wartoscach swoich i wynakoje swoja czynnasc lepiej niz wczescniej oby ci smigalo jak najdluzej przynajmniej kasa zaoszczedzona zostala ;) nie karzdy umie czytac ze zrozumieniem ;)




_________________

Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy