Dzisiaj jest 06 lut 2025, 13:25



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Regulacja 4t
Post: 31 sty 2016, 21:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 21:52
Posty: 45
Pojazd: Kymco Agility
Siemka wszystkim, mam pewną rozkminę co do mojego gaźnika, skuter Kymco Agility 4t "80cc". Jakiś czas temu oryginalny gaźnik zaczął pluć paliwem w stronę filtra powietrza, nie szło się z tym uporać a z powodu braku funduszy kupiłem chiński zamiennik. Wszystko pięknie i ładnie, pali normalnie, stożek założony, ale występuje problem z dokładną regulacją i wolnymi obrotami. Śrubkę od jałowych obrotów mam całkiem wykręconą, a skuter mimo to ma obroty (wada fabryczna, słaba dokładność wykonania?). Mam oryginalną dyszę, i co dziwne mam mocno wykręconą mieszankę (powietrze>paliwo) bo mi go zalewało, albo znowu paliwo lądowało po stronie filtra. To jest norma na takich gaźnikach?

Mam jeszcze pytanie co do samego wariatora. Jak mogę zmniejszyć obroty na prędkości max? Podkładki nie wiem czy coś pomogą, ponieważ pasek wchodzi dość wysoko. od 0-65km/h obroty są dobre, później zaczynają ostro rosnąć, aż do odcinki ~82km/h. Jakaś rada na to?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 31 sty 2016, 21:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2008, 18:34
Posty: 235
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd: VFR 800FI - BTQT9
Imię: Paweł
2

Ostrzeżenia: 2
Sprawdź czy nie przepuszcza ci czasem zawór ssący.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sty 2016, 21:36 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Co do oryginalnego gaźnika, trzeba było sprawdzić pływak w komorze pływakowej mógł się uszkodzić albo sama membrana. Co do tego chinskiego, miałem kilka tych gazników i nie miałem z nimi problemów.

Jaki kolor świecy ? Sprawdz czy przy montażu nowego gaźnika nie uszkodziłeś krócca który moze łapac lewe powietrze (to by wyjaśniało wysokie obroty)

Jeśli masz mocno wykręconą śrube mieszanki p;aliwowo-powietrznej to radził bym Ci ją lekko zakręcic, (ze względu że mozesz mieć taki przypadek jak ja na początku przygody z całym tym chinskim g...139qmb :D) ponieważ wystrzeliła mi ta śruba i szukaj igły w sianie... Skoro zalewa to za duża dysza, jeśli używasz stożka polecam Ci 88 albo 90 (eksperymentalnie...) A jeśli używasz zwykłego filtra powietrza to polecam 85 nie większej bo będzie zalewać.

-- 31 sty 2016, 22:35 --

Pavlak pisze:
Sprawdź czy nie przepuszcza ci czasem zawór ssący.


Skoro na nowym gaźniku nie pluje w filtr nie ma sensu tego robic.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sty 2016, 22:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 21:52
Posty: 45
Pojazd: Kymco Agility
Cylinder nowy na dotarciu, głowica ma z 6k przejechane więc zawór powinien być ok. Kolor świecy dobry, dysza na 100% taka duża nie jest montowana seryjnie, już widzę jaką powódź bym miał jeżeli dam dysze 90.. Filtr czysty, co prawda jest 90 stopni i może być trochę wąsko na zgięciu ale to nie powinno powodować zalewania. Upewnię się z tym paliwem w filtrze, bo mogłem to przegapić, miałem wrażenie że nowy gaźnik rozwiąże sprawę, bo zawór ma mało przejechane.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sty 2016, 22:31 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
To jaką masz dysze ? Skoro filtr jest na zagięciu może zalewac :) wykręc filtr całkiem i zobacz jak bedzie działał.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sty 2016, 22:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 21:52
Posty: 45
Pojazd: Kymco Agility
A jaka jest montowana seryjnie? Zdaje mi się że 80, w starym gaźniku miałem 85 i chodziło, niestety tutaj jest nawet inny gwint...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sty 2016, 22:44 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Zależy, w niektórych seryjnych gaznikach jest 60 w niektórych 75 a w niektórych nawet 80. Jednoznacznie mówie ze dysza z seryjnego gaźnika do 72cc(80cc - 47mm) jest za mała i taki cylinder można baaardzo szybko przegrzać :) Nie masz uczucia spadku mocy ? Ze jest słaby czy cos ?

Sciagnij filtr i odpal jak bedzie ok to jakos ogarnij ten filtr. Jeśli nie to załóż dysze 85/90 zobaczysz czy sie polepszy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sty 2016, 22:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 21:52
Posty: 45
Pojazd: Kymco Agility
Tak, mam wrażenie że grzeje go, już od dłuższego czasu, dlatego docieram w zime :D No ale mocy jest bardzo dużo, na koło bez problemu idzie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sty 2016, 22:54 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
No własnie skoro go grzeje już to pewnie cos sie zaczyna dziać, daj mu większą dysze, ponieważ go zaraz przegrzejesz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sty 2016, 22:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 21:52
Posty: 45
Pojazd: Kymco Agility
No to jeszcze pobawię się z tym, a jeżeli chodzi o te obroty?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sty 2016, 23:06 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Możesz spróbować przełożyć dysze wolnych obrotów z seryjnego gaznika do tego co teraz masz, aczkolwiek w 90% jest to przez to że masz śrube mieszanki paliwowo-pow. wykręconą wkręc do konca odkręć o 1,5 obr i reguluj gaźnik.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lut 2016, 17:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 21:52
Posty: 45
Pojazd: Kymco Agility
Różnią się dyszę, i mam wrażenie że jak dociskam spust do końca (domykam ręcznie cięgno linki, zamykam przepustnice) to obroty maleją. Śrubkę mam wykręconą na około 3 obroty. Może jest coś nie tak z ssaniem? I co jeszcze z regulacją napędu na max prędkości?


Edit:
Paliwo leci w filter, przepalony zawor?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lut 2016, 20:02 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Być może jak nie rozbierzesz to nie zobaczysz, ściągnij głowice sprawdz szczelnośc wlewając paliwo/nafte do gniazda ssącego. W razie potrzeby zmień uszczelniacze (powinno sie to robić po paru tyś km lub jak zaczyna kopcic), uszczelki (to podstawa pod cylindrem jak i pod glowicą) i jak już rozbierzesz sprawdz stan cylindra/tłoka czy nie są przegrzane :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lut 2016, 20:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 21:52
Posty: 45
Pojazd: Kymco Agility
Dopiero co był zakładany ten cylinder i tłok, więc wątpię że w zimę mogłem go przegrzać. :D Uszczelki tez nowe zakładałem. Jest możliwa inna przyczyna cofania paliwa do filtra powietrza?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lut 2016, 20:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2008, 18:34
Posty: 235
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd: VFR 800FI - BTQT9
Imię: Paweł
2

Ostrzeżenia: 2
Pavlak pisze:
Sprawdź czy nie przepuszcza ci czasem zawór ssący.


piotr693206 pisze:
Skoro na nowym gaźniku nie pluje w filtr nie ma sensu tego robic.


Banan98 pisze:
Edit:
Paliwo leci w filter, przepalony zawor?


piotr693206 pisze:
Być może jak nie rozbierzesz to nie zobaczysz, ściągnij głowice sprawdz szczelnośc wlewając paliwo/nafte do gniazda ssącego.


:lol: :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lut 2016, 21:18 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Możesz ściągnąć też gaźnik i odkręcić komorę pływakową następnie załóż węzyk od paliwa i dmuchaj . Wsadz pływak i zobacz czy domyka CZYLI : Dmuchasz w wężyk i ruszasz pływakiem , raz bedzie szło powietrze a jak schowasz pływak to powinno nie dać się dmuchnąć.

I czy aby na pewno masz zawory
Ssący : 0,05mm
Wydechowy : 0,05/0,06mm
?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2016, 18:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 21:52
Posty: 45
Pojazd: Kymco Agility
Zawory na pewno dobrze ustawione, rozrząd też co do ząbka, zobacze z tym gaźnikiem jeszcze

-- 04 lut 2016, 15:18 --

Założyłem stary oryginalny gaźnik, dysza 85 i bez filtra bardzo ładnie chodzi, równiutko, czysto i dynamicznie. Paliwo nie pluje w stronę filtra. Pozostaje zmniejszenie obrotów na v-maxie. Jest jeszcze kolejny problem z kopką, aktualnie pali na wiertarkę. Wymiana samego półksiężyca załatwi sprawę? Kopka przeskakuje całkowicie, dodam że sama nóżka od kopniaka ma lekki luz ponieważ kiedyś spadł z nóżki i oparł się na samej kopce jak była rozłożona.

Pozostaje jeszcze kwestia tej kopki, pomoże ktoś? Minimalnie różni się wymiarami długość wałka od tej z all*gro dla chińskich 4t




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy