Dzisiaj jest 30 sty 2025, 23:16



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 kwie 2009, 10:10 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2009, 6:44
Posty: 1007
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Siema, znowu pisze w sprawie regulacji. Ehh... :wink:. Czy jezeli dobrze wyreguluje gaznik, to skuter odrazu zacznie chodzic dobrze? czy trzeba rozjedzic to, tzn przejechac sie 5km ze stala predkoscia i dopiero wtedy bedzie widac efekty?

edit: bo jak zmienilem swiece na nowa, to skuter zaczal baaardzo dobrze chodzic, momentalnie startowal itp, przejechalem sie pare razy po ulicy, i pod koniec znow sie zaczelo, ze przy starcie niby wszedl na te obroty, ale kolo sie nie kreci, a jak juz sie zacznie krecic to powoli i po kilku sekundach dopiero lapie prawidlowo.... jak to wkoncu jest :evil:

pzdr all :shock:


Ostatnio zmieniony 30 kwie 2009, 10:12 przez klikszen, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2009, 10:31 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Po paru set metrach nic nie będzie wiadomo.Przejedź z 1`2km i zobacz świecę.Wtedy popraw regulacje,tzn więcej lub mniej paliwa.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2009, 10:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2009, 6:44
Posty: 1007
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Tzn, ustawilem iglice na srodkowym zabku, czyli mam sie bawic srubka od powietrza, prawda?

to juz spytam o druga rzecz xd, ktora to jest dysza glowna? to jest ta w srodku gaznika wewnatrz tego bialego plastikowego kolka (te kolko to plywak? :roll: ) czy zaraz za tym kolkiem?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2009, 11:02 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Ta centralnie usytuowana to główna.Z góry wraz z przepustnicą schodzi w nią iglica.Ta z boku,dłuższa to dysza wolnych obrotów.Niektóre gaźniki maja jeszcze 3 dyszę,ssania.Lub zamiast niej cienka mosiężna rurkę.A regulujesz śrubą paliwa.To ta ustawiona po skosie w dół,tuż przy wlocie powietrza do gaźnika.Powietrza się w gaźniku nie reguluje,tylko paliwo "!!"




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 30 kwie 2009, 11:05 przez Mycen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2009, 12:05 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2009, 6:44
Posty: 1007
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
własnie doszla paczuszka z mielocha : :D
Mam ogromna prosbe :P

Masz tutaj fotke swiecy
http://img144.imageshack.us/my.php?image=swieca.jpg

z tego co wiem, to po swiecy mozna poznac co dolega silnikowi, moglbys mi powiedziec co musze zrobic aby osiagnac upragniony brazowy kolorek? chodzi mi o ta srube paliwa, mam ja przykrecic czy odkrecic. Jesli odkrece to dostaje wiecej paliwa, tak?.
ps. na nowej swiecy skuterek chodzi bardzo plynnie, i ladnie sie wkreca na obroty, jak wlozylem stara problem powrocil...czyli wina zlej regulacji gaznika bez dwóch zdan




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2009, 12:10 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
klikszen pisze:
mam ja przykrecic czy odkrecic.
Przykręcić "!!" Po świecy widać że mokra,wiec paliwa za dużo.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2009, 16:59 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2009, 6:44
Posty: 1007
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Dobra, zalozylem dzis uszczelke wydechu, zmienilem wate w tlumiku i moje prace sie zatrzymaly :mrgreen:.
http://img408.imageshack.us/my.php?image=zdjcie0159.jpg
lapcie fote gaznika (wiiem, wiem, ze syf :< ) do tej pory myslalem ze reguluja sie, ta srubą co jest pod srubą od obrotow, prosilbym o zazneczenie ktora to ja srubką mam sie bawic :P

druga sprawa to olej do przekladni :angry:, jest tam jakas srubka od spuszczania oleju? bo znalazlem chyba tylko do wlewania (szesciakatna sruba, z prawej strony przekladni mniej wiecej na srodku.) jesli jest owa srubka to gdzie ?

pzdr all :cool:


Ostatnio zmieniony 30 kwie 2009, 17:00 przez klikszen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2009, 18:37 
*

Rejestracja: 16 paź 2008, 13:01
Posty: 37
Pojazd:
Mycen pisze:
Przykręcić "!!" Po świecy widać że mokra,wiec paliwa za dużo.

a nie na odwrót? u mnie jest tak że jak śrubkę odkręcam to dostaje mniej paliwa, jak dokręcam to dostaje więcej paliwa (dokręcając przymyka sie otwór przez który przelatuje powietrze -> przez co przez dysze wolnych obrotow idzie więcej paliwa, mniej powietrza, no u mnie tak jest nawet gosc w serwisie mi tak mówił :) )

śrubka od regulacji mieszanki u ciebie na zdjęciu to ta po środku, czyli tak jak mówiłeś pod śrubką od wolnych obrotów




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2009, 19:04 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
WioR,
Albo ja nie mogę zrozumieć tego co Ty napisałeś, albo wszystko pokręciłeś.
Gaźnik regulujemy śrubką od składy mieszanki, ona odpowiada za ilość mieszanki na wolnych obrotach. Śrubką od wolnych obrotów ( tą najwyżej położoną) , regulujemy tylko ilość obrotów, podnosząc lub opuszczając przepustnicę.
Prawidłowa regulacja, powinna być przeprowadzona na ciepłym silniku. Najpierw wkręcamy i wykręcamy o około 1.5 obrotu śrubkę składu mieszanki, śrubka od obrotów powinna byś tak wkręcona, aby silnik stabilnie pracował. Następnie śrubkę od składu mieszanki , pomału wykręcamy, aż zaczną rosnąć obroty. Wtedy śrubką od obrotów, zmniejszamy obroty, dodajemy parę razu gazu, i korygujemy nasze ustawienia. Robimy jazdę próbną, i ponownie sprawdzamy nasze ustawienia. :roll:




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2009, 14:10 
*

Rejestracja: 16 paź 2008, 13:01
Posty: 37
Pojazd:
no to to wiem :), ale jak się ta śrubkę od składu mieszanki odkręca to zwiększamy dawkę paliwa czy zmniejszamy? wg mnie odkręcając śrubkę sie zmniejsza :p




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2009, 15:32 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Jak ją wykręcasz, to zwiększasz dawkę paliwa. :roll:




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2009, 17:26 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2009, 6:44
Posty: 1007
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
moze ja nie jestem mechanikiem, ale tlumacze to sobie tak, ze jak wykrecam ta srube od regulacji to dostaje wiecej powietrza a mniej paliwa. a jak wkrecam to mnie powietrza, a wiecej paliwa :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2009, 18:03 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Tą śrubką regulujesz TYLKO I WYŁĄCZNIE ILOŚĆ PALIWA , tamtędy nie przedostaje się powietrze! Wykręcając robisz mieszankę bogatszą w paliwo, a wkręcając uboższą. Ta regulacja dotyczy pracy na wolnych obrotach. Jeżeli chcesz to sprawdzić, to jedź do diagnosty i podłącz analizator spalin, sam zobaczysz, w którym momencie jest bogatsza mieszanka paliwowo-powietrzna, a kiedy jest uboższa.
Ilość powietrza jest stała, a właściwie to taka, na ile tą śrubką od wolnych obrotów, podniesiesz przepustnicę.
Myślę, że to już jest dla Ciebie zrozumiałe, bo ja już więcej w tym temacie, nie będę zabierał głosu.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2009, 18:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2009, 6:44
Posty: 1007
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
rozumiem dobrze o co Ci chodzi :< napisalem powietrza z przezwyczajenia, mialem na mysli mieszanke :cool:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2009, 18:54 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Dzięki Ci Panie za dar zrozumienia dla klikszen :cool:


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez adames, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy