Dzisiaj jest 24 lis 2024, 13:24



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 cze 2018, 10:45 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2012, 16:17
Posty: 196
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Runner 180
Imię: Karol
Witam.
Piszę ten wątek dlatego, że mam problem z regulacją silnika w skuterze Gilera Runner FXR SP 180cc.
Obecny setup to :
Gaźnik Dellorto PHBL 24mm
Wał pełny Top Racing
Wariator Malossi Multivar 2000
Nowy pasek napędowy
Sprężynki sprzęgła Malossi
Sprężyna centralna Polini
Reszta seria

Problem polega na tym, że skuter po energicznym ruszeniu z miejsca dość opornie się rozpędza, jak na tak duży i mocny silnik, obroty to nie więcej jak 8- 9 tyś. ,a v max jakieś 115 km/h, co wydaje mi się zbyt mało jak dla tego silnika. Próbowałem już wszystkiego; regulowanie rolkami, zmiana sprężyny centralnej ( biała z zestawu waratora malossi). Problem szczególnie zaczął być widoczny po wymianie paska na nowy, bo stary był już mocno zużyty i zbyt wąski (pasek jest założony odpowiedni do tego silnika). Generalnie co bym nie założył, zmieniają się jedynie zakresy obrotów silnika, a prędkość, na której najbardziej mi zależy, nie zmienia się praktycznie wcale. Gaźnik jest nowy i wyregulowany jest poprawnie. Sytuacja jest podobna na seryjnym wariatorze. Silnik był składany od nowa przeze mnie na nowych łożyskach, nowej pompie wody, uszczelniaczach, uszczelkach silnika.
Nie mam już pojęcia co może być nie tak, dlatego proszę o pomoc osoby, które miały z tym silnikiem jakieś doświadczenia lub mają pomysł co może jeszcze wpływać na słabe osiągi.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 18 cze 2018, 11:44 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Wcześniej też tyle leciał? Zobacz jakie masz tam przełożenia i czy pas na wario wchodzi na samą górę. Jaki wydech? 8-9k rpm dość sporo.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 cze 2018, 16:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2012, 16:17
Posty: 196
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Runner 180
Imię: Karol
Na samym początku kiedy kupiłem skuter i silnik był w pełni seryjny czyli gaźnik 20.5 mm, seryjny wariator itp. , to raz udało mi się rozpędzić go do około 130km/h, ale był w nim problem z układem paliwowym i uznałem, że to raczej przypadek. Wydech seryjny. Pasek niby wchodzi na samą górę. Na starym pasku kiedy regulowaliśmy napęd z kolegą chwilę było tak, że kręcił obroty ponad 9 tys. ale prędkość była w granicach 105 km/h. Zastanawia mnie fakt, że mimo stosowania różnych rolek, różnych sprężyn centralnych i wymiany paska na nowy różnica podczas regulacji napędu jest znikoma. Silnik ma spory potencjał i oglądając nawet filmy na youtube widać, że te Runnerki zapieprzają sporo więcej na serii.

-- 18 cze 2018, o 16:05 --

Przełożeń jeszcze nie sprawdzałem, ale myślałem już o tym, że ktoś wcześniej założył jakieś inne niż seria.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 cze 2018, 19:42 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
No 140 realne to minimum absolutne :) Nawet 160 bym powiedział. Możliwe jest 180+ km/h ale to trzeba długie przełożenia i spawak+porting.
Jak pas wchodzi na samą górę to zbytnio nic nie zdziałasz, masz jakieś krótkie przełożenia w nim. Prędkość max przy małych odchyłkach od właściwej gramatury będzie ta sama, zmienia się jedynie czas jej osiągnięcia. Kawałek dalej i już jej nie uzyskasz wcale. To taki wykres paraboli. Kup wydech sportowy i gaźnik 24mm, bo 20,5mm to w 70cc sport można dać :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2018, 9:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2012, 16:17
Posty: 196
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Runner 180
Imię: Karol
Realne 140 , ale w serii ? Z seryjnym wydechem ? Za bardzo nie chciał bym inwestować na razie w wydech bo zależy mi na tym, żeby skuter był też znośnie cichy. Miałem chwilę założony wydech Polini, ale darł mordę tak, że nie dało się jeździć na dłuższą metę. Sprawdzę jeszcze ten pasek, czy na pewno jest na samej górze. Pisałem, że mam gaźnik 24mm :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2018, 19:00 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Jak seria ma 20PS+ to co to jest 140km/h ??? :lol: :lol: :lol:
Tyle niektóre 125tki lecą (2t).
4t sqt 125cc jakieś 110-120km/h (15PS)
Założyłeś jakieś polini evo od 70cc to wyło. Załóż mu wydech do 180cc a nie 50 czy 70 albo zleć zrobienie spawaka to zobaczysz 140-150km/h.
On nie wykręci obrotów jak 70tka, ok 10k rpm to max dla niego, w S-A na 9k rpm robią te silniki, max 9,5k.
My za ciebie nie sprawdzimy przełożeń. Do sportowego wydechu to nawet 26mm gaźnik można by dać. Masz średnicę wylotu z cylindra i dopasuj jakiś wydech żeby go nie blokował, na olx był jakiś za ok. 300zł niedawno. Z dobrą watą może być cichszy niż seria :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 cze 2018, 8:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2012, 16:17
Posty: 196
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Runner 180
Imię: Karol
To był polini pod pod piaggio 180 cc, taki jak ma być, a nie przypadkowy od 70 czy 50 cc.. Z całym szacunkiem, ale nie rób ze mnie debila ;)

-- 21 cze 2018, o 08:53 --

Czy ktoś ma informacje jakie są przełożenia seryjne w tym silniku ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy