Dzisiaj jest 22 lis 2024, 6:33



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 lip 2020, 4:20 
*

Rejestracja: 17 kwie 2020, 1:15
Posty: 20
Lokalizacja: CLI
Pojazd: TGB 101S / Aprilia SR 50 R
Witam, z uwagi na krzywy wał od strony wariatora, przymierzam się do jego wymiany i mam pytanie o wybór części.

Głownie chodzi mi o wał, uszczelniacze, łożyska i pompę wody żeby tego nie rozbierać za 10tyś km.
Oraz żeby nie marnować kasy bo nie wiem czy aż taki wał mi potrzebny może wystarczy Top Racing Race HQ
Ewentualnie może taniej gdzieś kupi same łożyska i uszczelniacze a nie w tych zestawach.


Uszczelniacze na wał Corteco bym kupił:
strona zapłonu - Uszczelniacz Corteco 18x28x6,5
strona wariatora - Uszczelniacz Corteco 19x30x6,5 Viton
Łożyska wału:
SKF BB1-3055 B (20X52X12)
Razem 171,60zł

Czy brać ten zestaw od Polini "zestaw łożysk z luzem C4 wykonanych dla Polini przez renomowanego producenta" za 167,77 ?
Czy może jakiś iny zestaw dobrych łożysk i uszczelniaczy ?
Jak na razie jestem nastawiony na ten zestaw Corteco i SKF

Co do zestawu naprawczego pompy wody RMS myślę dokupić uszczelniacz Corteco 8x16x10/11 ?


Silnik robiony dla siebie, i chciał bym żeby mi służył długo, obecnie ma przejechane 41tyś km i żeby nie ten krzyw wał, to pewnie bym go wcale nie rozpoławiał, korbowód w dobrym stanie, ale łożyska w karterach na wale siadają i przy okazji na przekładni, bo lekko szarpie przy ruszaniu. Podejrzewam że został skrzywiony przez poprzedniego właściciela przy wymianie wariatora :/


Nie wiem jaki jeszcze będzie cylinder, zostanie dopiero kupiony po wakacjach, (priorytetem jest dobry wał) wstępnie myślę nad tymi z naciskiem na TP ale i w razie "w" żeby wał i łożyska na luzie styknęły do S6 Racing MKII
Cylinder Kit Top Performances Due Plus 70cc, Gilera / Piaggio LC Nr katalogowy: T9920590

Cylinder Kit Stage6 Sport Pro MKII 70cc, Gilera / Piaggio LC Nr katalogowy: S6-7414002

Cylinder Kit Stage6 Racing MKII 70cc, Gilera / Piaggio LC Nr katalogowy: S6-7414004


A oto moja lista zakupów:

Wał korbowy Top Racing High-Tech, Gilera / Piaggio Nr katalogowy: TR6037023 / 6037023
Łożyska wału i uszczelniacze Polini C4, Gilera / Piaggio Nr katalogowy: P282.0001 / 282.0001
Reperaturka / zestaw naprawczy pompy wody RMS, Gilera / Piaggio LC Nr katalogowy: R100110020 / 10 011 0020
Uszczelka kolanka pompy wody, Gilera / Piaggio LC Nr katalogowy: OE-PIA289254 / 289254
Pasek napędu pompy oleju / wody RMS, Gilera / Piaggio 50 Nr katalogowy: R163770011 / 16 377 0011
Preparat / klej do zabezpieczania gwintów MA Pro Threadlock Medium Strength Blue MA243, średni, 10ml Nr katalogowy: MA20-A14
Króciec ssący d.21mm, aluminiowa podstawa, Gilera / Piaggio OE-PIA1A008824 / 1A008824
Zawór membranowy, Gilera / Piaggio Nr katalogowy: OE-PIA82774R / 82774R
Uszczelka zaworu membranowego Tec, Gilera / Piaggio Nr katalogowy: TC105.140
Króciec filtra powietrza, Aprilia SR 50 2000- Nr katalogowy: OE-AP8220587 / AP8220587
Wkład filtra / filtr powietrza Polini, Aprilia SR 50 (silnik Piaggio) / Ditech 2000- Nr katalogowy: P203.0123 / 203.0123
Klin wału Buzzetti 3x5mm, Aprilia / Gilera / Piaggio / Vespa Nr katalogowy: WB-0096
Ściągacz koła magnesowego Buzzetti M26x1mm, prawy gwint zewnętrzny, Kokusan / Mitsuba (np. Gilera / Piaggio / Peugeot) Nr katalogowy: WB-5232
Blokada wariatora Buzzetti, Gilera / Piaggio 50 Nr katalogowy: WB-5425
Świeca zapłonowa NGK Iridium BR9EIX Nr katalogowy: NGK-BR9EIX / BR9EIX (3981)


Będę wdzięczny za jakieś sugestie/opinie


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 09 lip 2020, 0:01 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Zawór membranowy też wypadałoby zmienić bo sporo mocy ograniczy przy 70cc a co mówić racing. Pomyśl nad vforce3/vforce4. Jak nie planujesz zmieniać zapłonu na np. selletre to nie bierz racinga mk2. Seryjny zapłon odcina przy ok 12k rpm a to za mało na ten poziom. Zapomniałeś o wydechu, napędzie, gratach regulacyjnych, gaźniku...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 lip 2020, 11:33 
*

Rejestracja: 17 kwie 2020, 1:15
Posty: 20
Lokalizacja: CLI
Pojazd: TGB 101S / Aprilia SR 50 R
Zawór membranowy muszę wymienić bo ma lekki prześwit, króciec też popękany, aktualnie mam chyba Power Force, na razie chciałem OEM kupić albo i ten power force nawet, a później po zakupie cylindra jakiś lepszy jak np. ten Vforce3. Ogranicza mnie hajs, i co miesiąc chciał bym coś kupić. Teraz wymienił bym wał,łożyska, uszczelniacze, zawór, i króćce... i jeździł na 50cc i kompletował resztę w miarę funduszy. Zapłonu nie będę zmieniał (może w przyszłym roku jak już), wariator i sprzęgło mam Stage6 Sport Pro, gaźnik myślę zmienić na 21 aktualnie mam Dellorto 17,5 wydech kupił bym Stage 6 Pro Replica albo Yasuni R.

Czyli cylek Racing MK2 odpada.
Więc Top Performance czy Sport Pro MK2 ?

Myślę może taki setup:
Wał - Top Racing Race HQ
Łożyska na wał - ???
Cylinder - Stage6 Sport Pro - MKII
Wydech - Stage 6 Pro Replica
Zawór membranowy - Vforce3
Gaźnik - Dellorto 21
Filtr Powietrza - AirBox + wkład Polini ( chciał bym zostawić oryginalną puszkę)
Wariator - Stage6 Sport Pro
Sprzęgło - Stage6 Sport Pro
Dzwon - ???
Pasek - Polini Speed

najchętniej to bym kupił kartery i składał po woli silnik, a na tym co mam jeździł...


scoot, co myślisz o takim setupie? może jakiś zestaw łożysk byś polecił czy kupić SKF i Corteco ? No i ten wał....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 lip 2020, 12:25 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Oba cylki spoko ale wydech to c16 by wypadało dać.
Pamiętaj że ważny jest prawidłowy montaż i regulacja, bo potem są tuningi co ledwo 500km robią i się rozpadają.
Łożyska i wał dobre, c3 też by starczyły.
Podziel sobie co kupić żeby jeździć na cylu co masz i co trzeba kupić żeby latać na tej 70 mocniejszej.
Co ja myślę o tym setupie?
Nie jestem fanem rzeczy plug and play, nie montuję cylków outofthebox. Jakbym miał montować sport pro mk2 to kupiłbym:
c3 metal
wał jasil race/evo lub podobny hpc byle jak najtaniej
zawór seryjny bym przerobił pod większy flow albo vforce3 najtańsze
króciec seria ma 21 więc ok
gaźnik 21 pwk najtańszy
stożek gąbkowy z obudową
wydech c16 używka
sprzęgło r/t / s6 racing
dzwon tec cnc najtańszy
pasek kevlar np. dayco lub jak hajs jest to mhr
wario sport pro s6/mhr
przeciwtalerz najlżejszy, niekoniecznie s6 bo progi szybko sie robią
Przełożenia dłuższe od jakiegoś p/g 11/1

ok 2200 bez kosztów cylka




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lip 2020, 21:46 
*

Rejestracja: 17 kwie 2020, 1:15
Posty: 20
Lokalizacja: CLI
Pojazd: TGB 101S / Aprilia SR 50 R
Rozkręciłem dziś silnik, jutro może będę składał, z grubsza obmyłem kartery z tego syfu, jutro w benzynie wymyję. Może i wyszkiełkuje je jeszcze - zależy ile będą śpiewać za taką usługę. Pokrzyżowały mi się plany z cylindrem teraz, wszystko przez gówniany tłok...

Foto starych części.
Obrazek
Obrazek


A tu nowe:
Obrazek
Obrazek

Wał mam w lodówce - czy włożyć go do zamrażarki ?
Łożyska planuję podgrzać w piekarniku 100*
Co do karterów - nie mam opalarki ani wciągacza wału. Mam stację Hot Air dmucha do 450* chyba da radę co ?

Plan jest taki że po założeniu łożysk na wał, znów go do lodówki i rozgrzać kartery ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy