Dzisiaj jest 09 kwie 2025, 4:55



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 lut 2014, 15:57 
*

Rejestracja: 25 sie 2013, 21:26
Posty: 71
Lokalizacja: ok Ostrowca Świętokrzyskiego
Pojazd: zipp vega 50
Witam. Mam problem z moim skuterem zipp vega. Rozszczelniły sie kartery. Nie miałem za dużo do czynienia z silnikiem GY6 więc proszę o radę. Czy może ktoś opisać jak rozpółowić ten silnik krok po kroku? Chciałbym wymienić uszczelniacze w silniku, uszczelkę pod głowicą i cylem ale to akurat proste. Z góry dzięki ;)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 03 lut 2014, 18:14 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Wymiana uszczelki głowicy oraz cylindra to sama przyjemność. Wystarczy tylko zdemontować pokrywę zaworów ,napinacz rozrządu ,klawiaturę zaworową ,wałek rozrządu i głowicę. Na internecie można zdobyć poradnik w wersji PDF od Naraku ukazujący te czynności. Z wymianą uszczelniaczy jest jeszcze prościej ,gdyż silnika rozpoławiać nie trzeba. Demontujemy tylko w zależności od sytuacji magneto lub wariator ,następnie wyciągamy nasz stary uszczelniacz po czym wbijamy nowy.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lut 2014, 21:41 
*

Rejestracja: 25 sie 2013, 21:26
Posty: 71
Lokalizacja: ok Ostrowca Świętokrzyskiego
Pojazd: zipp vega 50
Dziękuję ale głównie mi chodzi o rozpołowienie karterów i założenie pomiędzy nich uszczelki. Jak to zrobić krok po kroku?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lut 2014, 22:44 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Zależy o której uszczelce mówimy. Jeśli mamy na myśli uszczelkę karteru od strony magneta to spuszczamy olej z miski olejowej , ściągamy magneto z iskrownikiem i tutaj już z górki. Natomiast jeśli chodzi o uszczelkę łączącą dwie połówki karteru ,która znajduje się centralnie po środku wału korbowego to tutaj mamy już trochę więcej zabawy. Na początek musimy rozebrać cały front silnika ,czyli zdjąć głowice oraz cylinder pozostawiając tylko tłok na korbowodzie i cztery szpilki. Następnie musimy zdjąć wszystkie zewnętrzne elementy wału korbowego ,czyli wariator ,magneto i iskrownik. Następnie gdy to zrobimy od strony iskrownika odkręcamy karter na którym znajduje się wlew oleju z bagnetem. Kiedy się go pozbędziemy odkręcamy po lewej stronie silnika jak i prawej wszystkie pozostałe śruby. Jeśli tu już zrobimy pozostaje nam zaopatrzyć się w takie urządzenie KLIK ! ,czy to zakupione ,czy zrobione własnoręcznie - bez znaczenia. Zasada działania jedna i ta sama. Przykręcamy 3 nóżki gwintowane do wyznaczonych miejsc w karterze po czym zakręcamy w urządzeniu środkową śrubę dociskającą wał. Po kilku ruchach powinien nam pięknie rozpołowić się karter.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 lut 2014, 17:47 
*

Rejestracja: 25 sie 2013, 21:26
Posty: 71
Lokalizacja: ok Ostrowca Świętokrzyskiego
Pojazd: zipp vega 50
a to urządzenie jest niezbędne do tego bo nie mam a nie bardzo opłaca ma sie kupować?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 lut 2014, 21:28 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Urządzenie można w parę minut zrobić własnoręcznie. Proszę poradnik KLIK!




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 lut 2014, 21:45 
*

Rejestracja: 25 sie 2013, 21:26
Posty: 71
Lokalizacja: ok Ostrowca Świętokrzyskiego
Pojazd: zipp vega 50
dzieki ;) na pewno sie przyda




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 lut 2014, 21:50 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
A uszczelnić można albo uszczelką albo silikonem czerwonym do 300 stopni chyba jest, na stacji benzynowej powinny być, tylko nie za grubo i nie za cienko.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lut 2014, 13:33 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
jak można kupić uszczelki to składa się na uszczelki a nie jakiś sylikon ..........




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lut 2014, 15:09 
*

Rejestracja: 25 sie 2013, 21:26
Posty: 71
Lokalizacja: ok Ostrowca Świętokrzyskiego
Pojazd: zipp vega 50
a moze sie orietujecie ile moze kosztowac uszczelnianie silnika z wymiana uszczelniaczy pod magnetem i w silniku?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lut 2014, 16:05 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Chyba tylko ty na uszczelkach kartery łączysz.. o ile je gdzieś kupisz. Zobacz jak w serwisach robią i potem pisz o 'jakimś' silikonie. We Włoszech w serwisie łączyli silikonem i łożyska prędzej się zwaliły niż silikon puścił. A tak przy okazji na opakowaniu tego silikonu jest w przeznaczeniu: silniki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lut 2014, 17:15 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
ale na ch... ładować sylikon jak koszt uszczelek jest niewielki i wygląda dużo lepiej niż twój czerwony sylikon za 5zł ... są tacy mądrzy jak ty że nawet w samochodach pod klawiaturą jak i zaczyna lecieć to ładują jeszcze dodatkowo sylikon ...... tylko pogratulować




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lut 2014, 19:15 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Proponuję złożyć z uszczelkami a jeśli się ktoś uprze to można jeszcze dać delikatnie silikonu chodź nie ma takiej potrzeby. Uszczelka dokładnie wyrównuje wszystkie nierówności i jak dobrze dociągniemy później śruby to nie ma szans ,aby się coś rozszczelniło. Uszczelki bez problemu idzie zakupić pojedynczo jak i w zestawie.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lut 2014, 21:17 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Do karterów P/G szukałem i nie znalazłem uszczelki (łączenie karter-karter LC) stąd taki pomysł zresztą wgl. wiadomo że po to są uszczelki a co zrobić jak nie ma skąd wziąć




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lut 2014, 21:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
są łączenia że stosuje się sylikon bo nie ma uszczelek ale tam gdzie są uszczelki tam wkłada się uszczelki i robi tak jak powinno być :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lut 2014, 23:35 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Kartery silnika możesz bez problemu uszczelnić silikonem, ale do 600*C, nie jest on drogi, rozprowadź po karterze cienki pasek następnie, ale musisz to zrobić za 1 podejściem, aby nie rozmazać na boki silikonu, złożyć kartery i je ścisnąć, silikon pod naciskiem sam się rozprowadzi i zapewni uszczelnienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lut 2014, 21:02 
*

Rejestracja: 25 sie 2013, 21:26
Posty: 71
Lokalizacja: ok Ostrowca Świętokrzyskiego
Pojazd: zipp vega 50
Pewnie i tak pójdzie do znajomego zakładu mechaniki żeby wymienili uszczelki i uszczelniacze bo cieknący olej u mnie to plaga. Chodzi mi ile około kosztuje takie uszczelnianie karterów i wymiana uszczelniaczy w silniku (tych co cieknie przez nich olej czyli pod magnetem).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lut 2014, 21:22 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Jeśli dasz radę zrób to sam. Zawsze zaoszczędzisz grosza a przy okazji ciekawie spędzisz czas. W warsztatach to różnie biorą. Najlepiej pojeździć i popytać. Sama robocizna może kształtować się w granicy 100 ,- do tego jeszcze dojdzie materiał ,czyli uszczelniacze z uszczelkami.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lut 2014, 22:18 
*

Rejestracja: 25 sie 2013, 21:26
Posty: 71
Lokalizacja: ok Ostrowca Świętokrzyskiego
Pojazd: zipp vega 50
uszczelniacze raczej dam rade sam wymienić a łupanke silnika to chyba nie da rady zrobić. Jakby to było 2T to lepiej bo już miałem do czynienia a 4T to się jeszcze nie podejmę. Może za parę miesięcy bo idę w kierunku mechaniki do szkoły więc mam nadzieje że następne poważne naprawy będę dokonywał sam ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lut 2014, 22:27 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Wiem o czym mowa. Też przez to przechodziłem kilka lat wstecz i obawiałem się ,że później nie złożę silnika tym bardziej ,że nie dysponowałem wieloma narzędziami. Z czasem jednak warto się przełamać. Wiadomo jak to jest z mechanikami. Nie dość ,że płacimy za usługę to jeszcze nie mamy pewności jakiej jakości ona tak na prawdę była. A tak przynajmniej wiadomo na czym stoimy. Powodzenia ; )




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy