Dzisiaj jest 12 paź 2024, 13:17



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 maja 2023, 19:06 
*

Rejestracja: 16 sie 2019, 15:25
Posty: 14
Pojazd: Piaggio NRG
Mam Piaggio NRG z 2006 roku, Vmax mnie zadowala - 60-65kmh, jednak pod nawet lekkie wzniesienie prędkość leci momentalnie w dół, wiadomo z 50cc nie wyciągnie się mocarnego skutera.
Myślę nad zmianą rolek wariatora, aktualnie są w nim rolki 6,3 bądź jakieś większe, już wytarte (i na to stawiam bo był pyłek w wariatorze) - teraz pytanie w jaką wagę celować?
co oprócz tego jeszcze można zmienić żeby dołożyć mu nieco mocy? zmiana cylindra odpada - zmieniałem we wcześniejszym skuterku i jakoś wybitnie mi to nie wyszło.

i na koniec pytanko - spalanie na poziomie 5-5,5l w takim skuterku to dobry wynik?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 22 maja 2023, 20:11 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
robis pisze:
spalanie na poziomie 5-5,5l


Jak na serie to sporo




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 maja 2023, 21:01 
*

Rejestracja: 16 sie 2019, 15:25
Posty: 14
Pojazd: Piaggio NRG
Mate57 pisze:
robis pisze:
spalanie na poziomie 5-5,5l


Jak na serie to sporo


co mogę próbować żeby vmax w miarę został na tych 60 ale żeby zejść z tego spalania? aktualnie w gaźniku dysza 70 (nie wiem czy taka jest seryjnie), próbowałem 50, 55, 65 ale przy tych mniejszych dusił się przy wyższych obrotach.
dodam, że zeby jakkolwiek ruszyć z miejsca to muszę wcisnąć mu aż 5-5,5k obrotów no a podczas trasy norma to takie 6,5-7k




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 maja 2023, 23:34 
*

Rejestracja: 24 maja 2015, 16:37
Posty: 37
Pojazd: Gilera Runner 50
To chcesz zmniejszyc spalanie czy zwiekszyc moc? To nie 1.9TDI chipowane u szwagra w stodole, że dojdzie 30%mocy i spalanie spadnie o 2litry. Jeżeli chcesz zmniejszyć spalanie to jeździj 40km/h albo wymień sprzęt na chińczyka w 4t.
Co do poprawy osiągów to przy seryjnym silniku najwięcej da ci lepszy wydech np LeoVince ZX.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 maja 2023, 7:22 
*

Rejestracja: 16 sie 2019, 15:25
Posty: 14
Pojazd: Piaggio NRG
webmaster pisze:
Jeżeli chcesz zmniejszyć spalanie to jeździj 40km/h albo wymień sprzęt na chińczyka w 4t.


problem w tym, że przy ostatnim wypadzie zrobilem 90km rzadko kiedy przekraczając barierę 50km/h, kilka wzniesień było ale to ułamek całej trasy, natomiast rezerwa już świeci. rozumiem, że 2t musi więcej palić, szczególnie w 50ccm gdzie silnik jest żyłowany ale ponad 5l to chyba lekka przesada




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 maja 2023, 7:43 
*

Rejestracja: 24 maja 2015, 16:37
Posty: 37
Pojazd: Gilera Runner 50
Nie jest aż tak źle z tym spalaniem. Wykręcałeś świece? Jak wygląda? Masz może założony jakiś filtr stożkowy? Jaki masz gaźnik?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 maja 2023, 18:52 
*

Rejestracja: 16 sie 2019, 15:25
Posty: 14
Pojazd: Piaggio NRG
webmaster pisze:
Nie jest aż tak źle z tym spalaniem. Wykręcałeś świece? Jak wygląda? Masz może założony jakiś filtr stożkowy? Jaki masz gaźnik?


świecy nie wykręcałem, sprawdzę jak będę miał czas w któryś dzień. filtra stożkowego nie ma, jest zwykły piankowy/gąbkowy (tego typu: https://img.gmoto.pl/278692/filtr-powie ... _1_m2.webp). gaźnik dellorto 17,5 z dyszą 70.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 maja 2023, 21:30 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Co do spalania, to może kwestia, że skuter przez niewyregulowany napęd i jego zużycie ma po prostu ciężej, to tak jakby dorzucić na miejsce pasażera worek cementu 25kg. Takie NRG powinno lecieć więcej, nawet w serii, to jednak silnik P/G. Polecam zainteresować się regulacją, na początek sprawdź za pomocą markera, czy pasek wchodzi na samą górę wariatora.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 maja 2023, 21:54 
*

Rejestracja: 24 maja 2015, 16:37
Posty: 37
Pojazd: Gilera Runner 50
Co było wymieniane w układzie napędowym?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 maja 2023, 9:44 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Marcinekkk pisze:
Co do spalania, to może kwestia, że skuter przez niewyregulowany napęd


Słuszna uwaga. Jest spora różnica w spalaniu jeśli jedziemy 50km/h przy 7 tys. obrotów a tyle samo przy mniejszych




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 maja 2023, 18:17 
*

Rejestracja: 16 sie 2019, 15:25
Posty: 14
Pojazd: Piaggio NRG
Marcinekkk pisze:
Co do spalania, to może kwestia, że skuter przez niewyregulowany napęd i jego zużycie ma po prostu ciężej, to tak jakby dorzucić na miejsce pasażera worek cementu 25kg. Takie NRG powinno lecieć więcej, nawet w serii, to jednak silnik P/G. Polecam zainteresować się regulacją, na początek sprawdź za pomocą markera, czy pasek wchodzi na samą górę wariatora.


sprawdzę ten pasek, dam znać jakie będą efekty

webmaster pisze:
Co było wymieniane w układzie napędowym?


zmieniałem sprężyny sprzęgła na te najbardziej miękkie, pasek wymieniłem bo był już dosyć zajechany - po wyciągnięciu zmierzyłem jego obwód, miał +- 798mm kupiłem jednak pasek 811mm 811-18,5-30 (gdzieś trafiłem na jakąś rozpiskę, że do tego skuterka powinna być taka właśnie długość), oprócz tego bawiłem się troszkę z rolkami wariatora sztucznie dociążając je tulejkami wydrukowanymi na drukarce 3D - stricte pod szybki test, zamówiłem już rolki 7,5g bo na mniej więcej takiej wadze obroty poleciały jakieś 500 w dół a skuter nie stracił aż tak na mocy. póki co to wszystko co zmieniałem

-- 25 maja 2023, 18:17 --

Marcinekkk pisze:
na początek sprawdź za pomocą markera, czy pasek wchodzi na samą górę wariatora.

brakuje dosłownie 2mm zeby całkowicie wytarł znaki zrobione markerem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 maja 2023, 18:37 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Ogólnie nie pasuje mi tu te 7k obrotów. Moim zdaniem powinien kręcić tak gdzieś 9-9,5k +/- Wrzuć lżejsze rolki (5,5.5g) i zobacz wtedy jak to będzie śmigać. Jak obroty się ciekawiej zwiększą to jest pół sukcesu, jak będzie mulić, to miększe sprężyny na sprzęgle. Co do zwiększania mocy, to wariator i wydech w pierwszej kolejności i większy gaźnik, no chyba że już masz 17,5mm. Ogólnie 5,5l to nie spali nawet mój Aerox na full sporcie 70cc+19mm (dysza 90) przy pałowaniu i ciągłym zatrzymywaniu się wraz z ruszaniem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 maja 2023, 19:41 
*

Rejestracja: 16 sie 2019, 15:25
Posty: 14
Pojazd: Piaggio NRG
Marcinekkk pisze:
Ogólnie nie pasuje mi tu te 7k obrotów. Moim zdaniem powinien kręcić tak gdzieś 9-9,5k +/- Wrzuć lżejsze rolki (5,5.5g) i zobacz wtedy jak to będzie śmigać. Jak obroty się ciekawiej zwiększą to jest pół sukcesu, jak będzie mulić, to miększe sprężyny na sprzęgle. Co do zwiększania mocy, to wariator i wydech w pierwszej kolejności i większy gaźnik, no chyba że już masz 17,5mm. Ogólnie 5,5l to nie spali nawet mój Aerox na full sporcie 70cc+19mm (dysza 90) przy pałowaniu i ciągłym zatrzymywaniu się wraz z ruszaniem.



aktualnie mam rolki (zapewne fabryczne), które mają nieco ponad 6g - niestety nie mam wagi jubilerskiej więc dokładnie nie sprawdzę - wyrzuciłem całkowicie 2 czy nawet 3 rolki żeby zobaczyć jak skuter będzie się zachowywał, kręcił się do tych 9k, miał lepszy zryw no ale jak przy 7k pali 5l czy nawet wiecej to co dopiero przy 9k. na sprzęgle mam najmiększe sprężyny, gaźnik mam 17,5 a w nim dysza 70.
co do wariatora i wydechu - jakie byś polecał? wariatorem faktycznie można podciągnąć moc? myślałem, że wspomaga to tylko vmax. chyba że z seryjnym wydechem można coś przykombinować zamiast od razu go zmieniać




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 maja 2023, 20:22 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Zaufaj mi, że spalanie i tak już nie będzie większe. Ja na swoim set-upie mam 10200-10500 RPM i startuje mi z 7k, a i tak mój pali mniej niż twój :P . Co do wydechu, to jeśli nie zwiększysz obrotów i dalej będziesz chciał śmigać na 7k, to nie ma to żadnego sensu. Z takimi obrotami nie miało by to mocy np. taki ZX-R osiąga pełną moc dopiero przy 8-9K obrotów. Co do wariatora, to tak, vmax jak i przyśpieszenie może się odczuwalnie zwiększyć, jaki wariator to zależy od budżetu. Oczywiście seryjny wydech możesz zostawić. Ogólnie nawet nie mówiłem Ci, ale po regulacji napędu możesz te 60km/h jechać nawet przy mniejszych obrotach, niż teraz masz przy tej prędkości. Najlepiej wrzuć te rolki, żeby mieć te 9k obrotów i zrób test jazdy 50km prędkością 60km/h i sprawdź czy spali Ci więcej :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 maja 2023, 20:41 
*

Rejestracja: 16 sie 2019, 15:25
Posty: 14
Pojazd: Piaggio NRG
Marcinekkk pisze:
Co do wariatora, to tak, vmax jak i przyśpieszenie może się odczuwalnie zwiększyć, jaki wariator to zależy od budżetu.


szczerze to nawet nie mam pojęcia ile może kosztować coś takiego. w 100-150zł da się zamknąć z czymś sensownym?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 maja 2023, 21:11 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Za 190zł na Mielochu na promocji masz Top Racing SV1, nie ma nic lepszego w tej cenie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 maja 2023, 18:37 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Marcinekkk pisze:
nie ma nic lepszego w tej cenie


Racja




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 cze 2023, 18:44 
*

Rejestracja: 16 sie 2019, 15:25
Posty: 14
Pojazd: Piaggio NRG
kupiłem ten wariator, zamontowałem, test na rolkach 6g jak i 5g - szczerze mówiąc brak jakiejkolwiek różnicy, kręci się do nieco wyższych obrotów ale od zera i tak ma takiego muła, nie czuć, że ciągnie.
a już nawet nie mówie o vmaxie gdzie ludzie chwalą się osiągnięciem nawet i ponad 100km/h gdzie tutaj ciężko dobić te 65




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 cze 2023, 16:52 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Wszystko kwestia regulacji, regulacja to nie tylko rolki. Z jakich obrotów około skuterek zaczyna jechać?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 cze 2023, 17:42 
*

Rejestracja: 16 sie 2019, 15:25
Posty: 14
Pojazd: Piaggio NRG
Marcinekkk pisze:
Wszystko kwestia regulacji, regulacja to nie tylko rolki. Z jakich obrotów około skuterek zaczyna jechać?

potrzebuje jakies 5k, może odrobinkę więcej.
chyba znalazłem ostatecznego winowajcę tego "muła", a mianowicie tłok i cylinder. sprawdziłem kompresję a tam nawet nie dobija do 2 barów.
teraz pytanie - jaki cylinder założyć? chodzi mi o markę, bo czy w sądzę 50 czy 70/80 to już musze przemyśleć. w chińczyki chyba nie ma się co pchać. nie chcę też wydawać milionów monet, więc im taniej tym lepiej ale żeby się to nie zajechało po 300km




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy