Dzisiaj jest 28 lut 2025, 0:09



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 09 sie 2012, 19:28 
*

Rejestracja: 21 lip 2011, 20:36
Posty: 48
Pojazd:
Witam, mam problem z runner'em, otóż skuter od jakiegoś czasu ciężko palił, niedawno pojechałem na trening, po jakichś 2 godzinach wracam i chce odpalić skuter i nie ma szans. Z kopki czy ze startera nie odpalił, przypchałem go do domu, wyczyściłem świece, zdjąłem gaźnik, dokładnie go wyczyściłem w benzynie, potem przedmuchałem. Poskładałem do kupy próbuję odpalić i dalej nic. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale jeździłem kilka tygodni bez filtra powietrza, ostatnio kupiłem stożkowy, siatkowy filtr. Mmmm ... zawór membranowy był wymieniany niedawno, mmm ... co tam jeszcze, króciec wydechu jest pęknięty i wycieka olej w miejscu łączenia cylindra z wydechem. Z jakiego powodu skuter nie odpala? Z góry dzięki za pomoc.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2012, 19:52 
**

Rejestracja: 11 wrz 2011, 13:28
Posty: 418
Lokalizacja: Mińsk Maz
Pojazd:
Wycieka olej w miejscu łączenia, hmm. Może Ci po prostu coś się z dozownikiem stało i daje Ci za dużo oleju? Lub jeśli masz odłączony to robisz może za bogatą mieszankę ?




_________________

runner-2k7-malossi-itech-70cc-regulator-cisnienia-polini-t292703-80.html -> 70cc na wtrysku :D

https://www.facebook.com/pages/Scooters ... 7343226159 - Lajkujemy FP naszej ekipy! ScootersMmz ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2012, 19:58 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Sprawdź stan gładzi cylka i tłoka,jeździłeś bez filtra powietrza???




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2012, 21:00 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sie 2010, 9:21
Posty: 1297
Lokalizacja: Ok. Tarnowa
Pojazd:
A jak ci się nie chce tego robić co pisze n0ooRt, podjedź do jakiegoś zakładu lub podejdź i poproś o manometr .
Wtedy bd wszystko wiedzieć a nawet więcej .




_________________

Bądź Modny - Myśl Samodzielnie

http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=10556700

Części Do Peżota 100 !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2012, 21:20 
*

Rejestracja: 21 lip 2011, 20:36
Posty: 48
Pojazd:
sugerujecie, że kompresja jest słaba? jeśli tak, to do wymiany będzie cylinder z tłokiem, czy sam tłok?
no tak, jeździłem bez filtra, ale to chyba nic strasznego? mmmm ... ogólnie to miałem już tak, ze nie chciał zapalić, i wtedy byłą to kwestia regulacji gaźnika, ale teraz to nie jestem pewien. gaźnik czyszczony, świeca też, zawór membranowy jest ok, paliwo do gaźnika dochodzi, jutro sprawdzę czy w ogóle jest iskra i czy jest jakakolwiek kompresja (wsadzę paluch w miejsce swiecy i kopnę w kickstarter), sprawdzę też czy świeca nie jest zalana, bo jeśli tak, to może to być regulacja gaźnika, dobrze myślę? aaa, zapomniałem dodać, że jak czyściłem gaźnik, to zmieniłem dyszę główną z 80 na 85




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2012, 21:29 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sie 2010, 9:21
Posty: 1297
Lokalizacja: Ok. Tarnowa
Pojazd:
Jeżeli jeździłes bez filtra i komprecha bd słaba to nie ma sensu sam tłok kupować bo szlif z 40 zł i masz znowu nowy cylinder .
Z tym paluchem jest mylące i bardzo niemiarodajne .

Czy strasznego ? No tak trochę , bo jeżdżąc bez filtra łapiesz wszystko co się da a to potem leci na cylek .




_________________

Bądź Modny - Myśl Samodzielnie

http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=10556700

Części Do Peżota 100 !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2012, 13:19 
*

Rejestracja: 21 lip 2011, 20:36
Posty: 48
Pojazd:
mmm, tylko że ten cylinder to jest airsal sport 70cc, który chyba nie jest żeliwny i szlif nie wchodzi w grę?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2012, 17:31 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sie 2010, 9:21
Posty: 1297
Lokalizacja: Ok. Tarnowa
Pojazd:
Jak nie jest żeliwny no to można próbować tylko tłokiem nowym ale jeździłeś bez filtra mając cylinder aluminiowy ? :shock:




_________________

Bądź Modny - Myśl Samodzielnie

http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=10556700

Części Do Peżota 100 !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2012, 12:35 
*

Rejestracja: 21 lip 2011, 20:36
Posty: 48
Pojazd:
no tak, ale sądzicie, że to z tego powodu coś się zdupiło? :d Dziś do mnie wpada kolega-mechanik, który spróbuje z regulacją gaźnika. Jaka może jeszcze być przyczyna? Bo ogolnie to nie było mocnego spadku mocy, jedynie jak założyłem ten filtr to wtedy starił na mocy, ale ogolnie to uwazam ze to wina gaźnika, bo przy zatarciu/uszkodzeniu cylindra spadek mocy chyba był by całkiem spory, czy tak?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 sie 2012, 22:42 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2011, 8:31
Posty: 162
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd: Aprilia Mx 50
Ja miałem dokładnie takie same objawy przy braku kompresji jak Ty, trzeba było się długo nakopać z całej siły (bez gazu albo troche gazu trzeba było dac ) żeby zapalił. Tak że to na 99% kompresja i jeszcze to że bez filtra jeździłeś ;D




_________________

Mój Ice :D ===> viewtopic.php?t=301302
Lajkować oraz Zapraszamy na przeglady !! ==> https://www.facebook.com/rsautowaldhof?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 sie 2012, 23:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 mar 2011, 20:39
Posty: 416
Lokalizacja: Złotów
Pojazd: Aprilia Sx
Jak można jeździć bez filtra powietrza.... To raczej zatarty cylek tzn słaba kompresja :P Sprawdź ją i daj znać




_________________

APRILIA SX: aprilia-sx50-09-t335705.html


AIRSAL 70CC[b][/b]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sie 2012, 22:57 
*

Rejestracja: 21 lip 2011, 20:36
Posty: 48
Pojazd:
oddałem skuter do mechanika, zobaczymy co się będzie działo, oby to nie cylinder ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sie 2012, 14:24 
*

Rejestracja: 21 lip 2011, 20:36
Posty: 48
Pojazd:
Więc sprawa wygląda tak : okazało się, że cylinder to nie airsal 70cc sport, lecz power force sport 70cc, który jest żeliwny więc mogę zrobić szlif. Kompresja wynosi 5 bar, skuter odpala, ale z trudem. Moje pytania :
-czy trzeba rozmontować cały silnik, aby zdjąc cylinder?
-kto zrobi taki szlif cylindra?
-jak dobrać tłok i pierścienie do cylindra po szlifie?
-jaki jest mniej więcej koszt szlifu, zestawu tłokowego i w ogóle łączny koszt takiego zabiegu?
Z góry dzięki za pomoc.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sie 2012, 15:06 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 cze 2009, 13:21
Posty: 230
Lokalizacja: rakszawa
Pojazd:
1. Nie trzeba
2. To co to za mechanik, który tego nie wie, kto i gdzie
3. Szlif robi się do tłoka, to powinien zrobić zakład, który robi szlif. Tak jest najlepiej.
4. Szlif 40-80zł, tłok zależy jakiej firmy 100-150 lepsze i takie polecam.
No i robocizna pewnie coś około 100




_________________

Cylinder: seria 50 1 szlif
Wydech: SitoPlus
Rolki: 3.5g
Wariator: P/G (oversize)
Membrana: RMS
Gaźnik: dellorto 17.5mm
Centralka: topracing +30%
V-max: 120km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sie 2012, 16:02 
*

Rejestracja: 21 lip 2011, 20:36
Posty: 48
Pojazd:
Czyli generalnie, to robię szlif cylindra i zakłąd w którym ten szlif jest robiony ma mi powiedzieć jaka ma być średnica tłoka, tak? A co z uszczelką pod głowicę? Trzeba założyć nową? Bo ogolnie to nigdzie nie moge znalezc kompletu uszczelek do power force'a 70cc.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sie 2012, 16:35 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 cze 2009, 13:21
Posty: 230
Lokalizacja: rakszawa
Pojazd:
Jeden szlif to o ile dobrze pamiętam 0.25mm lub wielokrotność tego, zależy od gładzi cylindra.
Dobry zakład powinien sam wybrać tłok, lub polecić jakiś. Były takie przypadki, że koledzy odebrali cylinder ze szlifu, kupili tłok i po paru minutach pracy dzwoniły pierścienie.
Uszczelki też trzeba wymienić i dobrać odpowiednią grubość.
Najlepiej oddaj skuter do mechanika, który się tym zajmuje i wszystko zrobi.




_________________

Cylinder: seria 50 1 szlif
Wydech: SitoPlus
Rolki: 3.5g
Wariator: P/G (oversize)
Membrana: RMS
Gaźnik: dellorto 17.5mm
Centralka: topracing +30%
V-max: 120km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sie 2012, 17:32 
*

Rejestracja: 21 lip 2011, 20:36
Posty: 48
Pojazd:
mechanik weźmie za to Bóg wie ile hajsu ... rzeczy do zrobienia : szlif cylindra, nowy zestaw tłokowy, regeneracja pompy wody bo coś cieknie, komplet uszczelek, same części to ok 240zł + robocizna pewnie drugie tyle, a nie mam takiego hajsu, poza tym, musze zrobic ten skuter, bo chce go sprzedać i zmieniam na samochód :d




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2012, 1:17 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 cze 2009, 13:21
Posty: 230
Lokalizacja: rakszawa
Pojazd:
No to jak? Chcesz zrobić skuter, a nie masz za co. Jak się nie znasz to lepiej nie ruszaj. Pęknie Ci pierścień przy zakładaniu, albo tłok założysz odwrotnie.

Kilka lat temu byłem w tej samej sytuacji i nie wiedziałem co do czego tak do końca.
Oddałem do mechanika i nie było, że boli 500zł poszło :P

Możesz zaryzykować i kupić chińską 70 około 100zł cały komplet. Podobno jedzie, trochę lepiej niż seria, jak do sprzedania to będzie.
Masz cylinder, tłok z pierścieniami, sworzeń, zabezpieczenia i uszczelki.
Poproś o założenie pierścienie i zakładaj.
Tu masz taki

Stary cylek możesz sprzedać.




_________________

Cylinder: seria 50 1 szlif
Wydech: SitoPlus
Rolki: 3.5g
Wariator: P/G (oversize)
Membrana: RMS
Gaźnik: dellorto 17.5mm
Centralka: topracing +30%
V-max: 120km/h


Ostatnio zmieniony 15 sie 2012, 1:24 przez hardmen969, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2012, 17:34 
*

Rejestracja: 21 lip 2011, 20:36
Posty: 48
Pojazd:
nie, ogólnie za chiński zestaw to podziękuję :d. Ehhh ... no cóż mam zrobić, oddam go do tego mechanika, ale proszę was o opinie, ile za robociznę powinienem zapłacić? Bo skuter od zawsze serwisowałem u gościa, który za regenerację pompy wody wziął 350zł+50zł za cześci. Teraz po paru tys km znowu cieknie od spodu i muszę znowu zregenerować tą pompę -,-.
Dobra to teraz krótko, zwięźle i na temat :
Ile wyjdzie robocizna za zrobienie :
-szlif cylindra
-nowy zestaw tłokowy
-regeneracja pompy wody (czyli rozpołowienie silnika ...)
Proszę was o te opinie, bo nie chce dać się wyruchać jakiemuś złodziejowi.
Z góry dzięki za pomoc :d




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2012, 22:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 cze 2009, 13:21
Posty: 230
Lokalizacja: rakszawa
Pojazd:
350zł za regeneracje pompy :shock: Lepiej poszukaj innego. Za to wszystko z częściami myślę, że w 500zł powinieneś się zmieścić.




_________________

Cylinder: seria 50 1 szlif
Wydech: SitoPlus
Rolki: 3.5g
Wariator: P/G (oversize)
Membrana: RMS
Gaźnik: dellorto 17.5mm
Centralka: topracing +30%
V-max: 120km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy