Dzisiaj jest 21 mar 2025, 18:18



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Silnik piaggio czy minarelli
piaggio 56%  56%  [ 83 ]
minarelli 44%  44%  [ 64 ]
Liczba głosów : 147
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2009, 6:28 
***

Rejestracja: 18 sie 2007, 6:50
Posty: 564
Lokalizacja: Husów/Łańcut
Pojazd:
driwer88, Ośmieszasz się troszkę mówiąc na Neosa shit :P Zaraz jeszcze powiesz ze aerox to shit. A teraz pomyślcie dlaczego robią minarelkę już od paru lat i nadal jest dobra,
Moim zdaniem to bez sensu;/ każdy obstawia to co ma;/ Minarelli jest bardzo dobre pod względem części zamiennych bo można dosłownie wszystko do niego dostać na rynku, a do PG niestety nie;/ Więc jeśli ktoś się decyduje to musi brać dużo czynników pod uwagę i wtedy zadecydować na czym mu zależy ;) A co do mocy tych dwóch silników na serii to porównajcie sobie wszystko masę pojazdu i wtedy się sprawdźcie ;) Jak jeden kierowca waży 50kg a drugi prawie 100 to jest chyba różnica;)




_________________

Porting Silników 2T/4t, Składanie, Remonty. Dobre Ceny, Wykonanie na Wysokim Poziomie! tel.606550800


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2009, 7:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 cze 2009, 20:08
Posty: 56
Lokalizacja: Nysa
Pojazd:
Mój kolega ma minarelli w nim cylek 70cm, wario i rure a ja mam seryjna gilere, tylko wario i filtr sportowy i go biorę na przyśpieche i na v-max :O




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2009, 8:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2005, 12:05
Posty: 413
Lokalizacja: Tychy
Pojazd:
damian1322 pisze:
każdy obstawia to co ma;/

Ja mam Minarelli, a obstawiam P/G i co?

damian1322 pisze:
Minarelli jest bardzo dobre pod względem części zamiennych bo można dosłownie wszystko do niego dostać na rynku, a do PG niestety nie;/


To według Ciebie czego nie można dostać?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2009, 8:45 
Zbanowany

Rejestracja: 04 lip 2009, 18:27
Posty: 50
Pojazd:
Minarelli ma zalete czasami ktoś niema kasy na częsci nowe tuningowe to sobie kupi używane....A do P/G mało tego jest....




_________________

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2009, 10:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2009, 6:44
Posty: 1007
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Każdy kto miał P/g i minarelke (zadbaną itp..) powie, że p/g było lepsze, tak już poprostu jest. Nie mówię, że Minarelli są to złe silniki, bo bym skłamał, są bardzo dobre, ALE LEPIEJ WYPADA P/G :cool:

Nie rozumiem osób, które mają tylko minarelkę i mówią, że ona jest najlepsza, bo - bo co? Bo kolega powiedział ? Czy ktoś napisał na jakimś forum?

Nie macie porównania - nie piszcie, nie wprowadzajcie innych w błąd i nie psujcie krwi, tym którzy naprawdę wiedzą jak jest :P


peace ^^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2009, 11:03 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2009, 11:27
Posty: 121
Lokalizacja: Rzeszów/StW
Pojazd:
osobiscie mma porównanie kolega mam Mine i a drugi piaggio. Powiem wam ze Neos z 2008 roku leci 60 seryjny be zblokad a piaggio mc4 z 96' roku 9 k przebiegu tez seria leci 95 xD Wiem ze malo realne ale naprawde full seria :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:




_________________

Niepozorny mały Potwór !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2009, 11:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2008, 5:48
Posty: 971
Lokalizacja: -=Kamionna/Bochnia=-
Pojazd:
Nowsze neosy słabsze są. Ale nie ma porównania między pg a mina. Sam porównywałem mojego neosa i gilere stalkera(oba są AC, full seria). Stalker ma o 10km/h większy v/max i nie ma wiekszych problemów z paleniem gumy i jazdą na kole.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2009, 13:22 
*

Rejestracja: 08 maja 2009, 17:59
Posty: 109
Pojazd:
+ dla minarelli jest ze mniej troszke palą i sa czesci z deka tansze wiem z doswiadczenia bo mam p/g. ale co do niezawodnosci to chyba nikt nie zaprzeczy ze p/g jest to bardzo dobry silnik/ jak widac te starsze piaggio sfery/ zipy chodza jak nowe ! :D i maja po ile lat




_________________

sprzedam skuter 505446907




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2009, 18:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 22:10
Posty: 675
Lokalizacja: Szczytno W-M
Pojazd:
W SR jest silnik P/G bo apka należy do Piaggio Group. Minarelki według piaggiowców się psują bardziej a w rzeczywistości minarelek jest więcej i dlatego jest więcej problemów. Ja mam silnik u sb w ramie z 98 roku z przebiegiem prawdopodobnie 30tyś i pali od kopa zawsze nawet nie musze się wysilać. Boostery ile mają lat a też żyją.

Dla mnie oba silniki są bardzo dobre. Jeden jest lepszy w tyym a drugi w tym. I co pozabijacie sięnawzajem jak jakieś głupie bachory? Czuje się jak na skutery.net a to nie jest komplement...




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2009, 21:47 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lut 2009, 22:14
Posty: 286
Lokalizacja: Kraśnik
Pojazd:
P/G jak dla mnie lepsze :!!: Zresztą zobaczcie na ankiete 55% do 44% dla piaggio . Piaggio jest niezawodniejsze :) To moja opinia




_________________

Obrazek
http://bikepics.com/members/szwedo22/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lip 2009, 7:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2009, 15:26
Posty: 28
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
TYLKO PIAGGIO :P wiem bo mam ;] kolega w swoim sliderze wymienił wszystko w swoim silniku ;-) na sportowe ;x i lipa.... teraz mu sie wszystko psuuuujeee !! Ja w swojej gilerce wymienilem wario - już go powoli bralem :) potem wydech i odlatuje :) do tuningu może i minareli bo jest tanszy .. ale jezeli chcesz sobie na tym tuningu pojezdzic to bierz piaggio :)




_________________

Moja Gilerka > http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=400786#400786
+++Acceleration 0-70km http://www.youtube.com/watch?v=7llWx4km5xs

||| -Gilera Stalker- bY AleX- |||
-Polini Speed Control
-Tecnigas next-r
-Polini Kevlar
-Szczęki Hamulcowe Malossi MHR
- Gaźnik 17,5mm
-Klosze Revo Białe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lip 2009, 7:07 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2009, 15:26
Posty: 28
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Cytuj:
Powiem tak, nie ma co sie zastanawiać. Bierz p/g. Mam typhoona właśnie na takim silniku. Włożyłem mu 70ccm. Zwykła 70-tka, wydech stage6 pro replica oraz wariator i przy troche slabym przyśpieszeniu leci 115km/h licznikowe, ok 110km/h realnych. Bierz piaggio i tyle. Mi w tph seryjny cylinder wytrzymał 28tys i zatarł się jedynie z mojej winy bo go przegżałem. Oprócz tego od 5 lat nie miał innej awarii. Tyle... :P
Mój drogi kolego ;( z przykrością musze stwierdzic ze to twoje 115 realne jest 90 ;] sorry ale wczoraj z kolegą mierzyliśmy on na swojej cbr'ce za mną jechal i patrzyl ;0 więc nie myśl nawet że jedziesz to 115




_________________

Moja Gilerka > http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=400786#400786
+++Acceleration 0-70km http://www.youtube.com/watch?v=7llWx4km5xs

||| -Gilera Stalker- bY AleX- |||
-Polini Speed Control
-Tecnigas next-r
-Polini Kevlar
-Szczęki Hamulcowe Malossi MHR
- Gaźnik 17,5mm
-Klosze Revo Białe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lip 2009, 10:06 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 22:10
Posty: 675
Lokalizacja: Szczytno W-M
Pojazd:
alexx widać twój kumpel źle poskładał i poregulował. I takich bajek że bierzecie 70cc ze sportowym wydechem gdy sami macie sport wydech to nie trawie. Ja przedwczoraj rozwaliłem gilere ice z leonem TT a sam mam leo ZX poszła na pryśpieszenie jak i na v-max. Według waszych twierdzeń co przeczytałem wyżej powinienem i tak dostać w dupe ;]
A przebieg mam od niej 2 razy większy.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 22 lip 2009, 10:07 przez br3w, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lip 2009, 10:48 
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2004, 16:41
Posty: 2430
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Gilera Stalker
Porównując dwa silniki - Minarelli leżące chłodzone cieczą oraz Piaggio chłodzone cieczą - mamy bardzo zbliżone możliwościami tuningu i mocą silniki z równie szerokimi możliwościami tuningu.

Jednakże silnik Minarelli z powodu swojego mocowania do ramy np w Malaguti F12, Yamaha Aerox czy Yamaha Jog RR traci do silników Piaggio tym, że oryginalne mocowanie silnika nie pozwala na zamontowanie prostego/krótkiego króćca (ale już teraz z pomocą przyszło Stage6 oraz Kiesler), a krótki króciec z większym gaźnikiem w porównaniu do seryjnego króćca z większym gaźnikiem wypada znacznie lepiej.

Jeżeli chodzi o serwis, modyfikacje i łatwość tuningu preferuję silniki Piaggio.

Jeżeli chodzi o przełożenie rozrusznika - zdecydowanie lepsze jest Piaggio, którego rozwiązanie jest prostsze i nie wymaga za częstego serwisu. Piaggio ma bendiks rozrusznika, a w minarelli mamy:
- wolne koło rozrusznika (sprzęgło rozrusznika),
- łożysko rozrusznika,
- bieżnię łożyska rozrusznika.
Niestety te części są dość zawodne i często się zużywają.

Pompa wody w przypadku cieczy zdecydowanie lepiej wypada także w silnikach Piaggio - jest znacznie bardziej niezawodna.

Jednakże wybierając skuter na ulicę nie zwracałbym uwagi na te małe różnice i traktowałbym skutery z silnikami Piaggio na równi z skuterami z silnikami Minarelli.
I tu namawiam każdego kto planuje zakup skutera - nie warto kupować nowego chińczyka - lepiej poszukać używanego skutera z silnikiem Piaggio lub Minarelli.




_________________

Sklep internetowy z częściami i akcesoriami do skuterów / motorowerów / motocykli
WWW.SKLEP.MIELOCH.PL

Szukasz części oryginalnych Aprilia / Derbi / Gilera / MBK / Peugeot / Piaggio / Vespa?
Jeżeli tak napisz na oe@mieloch.pl !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lip 2009, 11:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2009, 13:27
Posty: 312
Lokalizacja: Kochanowice
Pojazd:
i właśnie o taką opinie chodziło w tym temacie z jaką to nam pieknie rozpisal się Junior;].

i tak na marginesie prosiłbym o podklejenie tego tematu. z pewnoscią przyda sie on wielu uzytkownikom zarowno skuterow z silnikiem piaggio, minarelli, a także i tych ktorzy zamierzaja kupno swojego 1 skutera a do tej pory ogladali sie za maszynami typu kingway coliber etc.

pozdrawiam
tomi1094




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Mal ... _F12/74283




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lip 2009, 11:33 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:33
Posty: 67
Lokalizacja: Nowy Staw/Malbork
Pojazd:
No to wszystko wyjaśnione dzięki Juniorowi :) to temat można zamknąć bo tutaj już będą nie potrzebne posty :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lip 2009, 23:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2005, 12:05
Posty: 413
Lokalizacja: Tychy
Pojazd:
Ja dodam tylko, że zrobiłem na NRG 42 tys. km bez poważniejszych awarii - raz byłem zmuszony wymienić wał z powodu odkręcenia się wariatora, po czym zjechał się wieloklin. Przy okazji zmieniłem pompę wody, która się rozciekła. Poza tym zwykle robiłem tylko przeglądy na początku sezonu, pasek zmieniałem co ok. 20 tys. Tłok, cylinder, pierścienie były cały czas w bdb stanie. Nowy właściciel również dużo jeździ i nie ma żadnych problemów.
Przy odpowiednim traktowaniu, można zrobić naprawdę sporo kilometrów bez remontu.
Oczywiście dotyczy to również silników Minarelli, które również są bardzo dobre.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lip 2009, 15:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 17:23
Posty: 899
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Piaggio NRG MC2 Evo / Zip SP 2
Cytuj:
jeśli tak to czemu aprilia, derbi stosuje silniki piaggio w swoich skuterach widocznie są bardziej niezawodne skoro zrezygnowali z silników minarelli


Czemu? Bo to wszystko to Piaggio Group.




_________________

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

NIE POMAGAM NA GG ! OD TEGO JEST FORUM !

Użytkowniku! Pamiętaj, że słowami jakich używasz i stylem jakim piszesz tworzysz wizytówkę swojej osoby.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lip 2009, 15:21 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 maja 2009, 20:36
Posty: 493
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Sadi pisze:
Cytuj:
jeśli tak to czemu aprilia, derbi stosuje silniki piaggio w swoich skuterach widocznie są bardziej niezawodne skoro zrezygnowali z silników minarelli


Czemu? Bo to wszystko to Piaggio Group.


To prawda :) Kumpel ma Aprilię RS 125 i ma sporo znaczków Piaggio :mrgreen:




_________________

Obrazek
Cytuj:
nie wiem jak zdjac wskazówki trzeba je jakos mocno pocziagnac bo w ogóle nie chca zejsc i sie boje




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lip 2009, 15:33 
Zbanowany

Rejestracja: 04 lip 2009, 18:27
Posty: 50
Pojazd:
Mateuszek pisze:
To prawda Kumpel ma Aprilię RS 125 i ma sporo znaczków Piaggio


Przecież apka ma silnik AM6,więc po co te znaczki?? :lol: :lol:




_________________

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Ostatnio zmieniony 23 lip 2009, 15:33 przez karolll12345, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy