Dzisiaj jest 11 mar 2025, 20:17



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 wrz 2010, 19:16 
*

Rejestracja: 22 wrz 2010, 19:12
Posty: 2
Pojazd:
siema , mam takie pytanie jak sie sklada cylinder ? czy trzeba koniecznie zdejmowac kolo zamachowe ? czy koniecznie trzeba uszczelniac go sylikonem ? jestem w tym zielony ... Mogl by mi ktos napsiac jakies instrukcje ?? z gory dziekuje :) chodzi mi czy jakos cylinder np trzeba zakonserwowac zeby przy odpalaniu za 1 razem od razu zeby go nie porysowalo itp ... prosze o taik poradnik :) pozdrawiam

moj skuter to piaggio nrg mc3 :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 22 wrz 2010, 19:27 
**

Rejestracja: 09 lip 2009, 21:14
Posty: 249
Lokalizacja: sztetke
Pojazd:
Lepiej nie ucz się sam na swoim sprzęcie.Daj go mechanikowi i zgłoś sie na pomocnika to się nauczysz.




_________________

fizyki nie oszukasz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 wrz 2010, 21:40 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Smarujesz gładź cylindra olejem, zakładasz uszczelki a śruby na głowicy dokręcasz po trochu po przekątnej.
Tupac, A na czym ma się uczyć? gdyby chciał jechać do mechanika to dawno by tak zrobił.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 wrz 2010, 21:42 
**

Rejestracja: 16 sty 2010, 13:58
Posty: 428
Pojazd:
a jakim olejem smarowac? zwyklym do mieszanki moze byc?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 wrz 2010, 21:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Byle jakim do smarowania w dwusuwie.
Może nawet być mixol, byle by na sucho nie składać.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 wrz 2010, 21:59 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Sworzeń tłoka też dla pewności posmaruj.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2010, 9:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Dobra napisze po krótce jak powinno się to robić ;)
1. Musisz mieć bd dostęp do cylindra , wyjęcie silnika z ramy pomaga w łatwiejszym osadzeniu zapinek na tłoku
2. Gdy już silnik masz wyjęty odkręcasz wydech , osłone z cylindra (jeżeli ac) ,lub węże od chłodnicy (lc) , następnie odkręcasz świece , choć niekonieczne ;) , później 4 śruby w głowicy.
3. Wyciągasz cyl
4. zostaje ci tłok na korbie , zdejmij zapinki , jeżeli sworzeń nie chce się wysunąc weź delikatnie młoteczkiem , i śrubą o rozm sworznia pukaj w sworzeń, z 2 strony możesz podłożyć drewienko żeby nie pokrzywić korby.
5. Jak już zdjęłeś tłok zmień uszczelke przy cylindrze na nową , zakładanie tłoka jest proste wsuwasz sworzeń , i zakładasz zapinki, pamiętaj żeby przesmarować korbe i łożysko olejem do mieszanki, uprzednio załóż też pierścienie na cylinder, robisz to rozszerzając pierścienie palcami , i wsuwasz delikatnie na tłok. Gdy już tłok i uszczelka jest założona , przesmaruj gładź cylindra olejem też do mieszanki 2t,
6. Teraz trudna czynność , przez złe dopasowanie zamku możesz złamać pierścień, musisz idealnie ścisnąć 2 pierścienie na tłoku w zamkach i delikatnie zakładać cylinder.
Ja to robie w inny sposób bo ten jest wg mnie nie wygodny , po prostu zakładam tłok z pierścieniami w cylinder gdy tłok nie jest jeszcze założony na korbie , bo można to zrobić później i praca jest wygodniejsza.
7. Zakładasz uszczelke pod głowice jeżeli takowa istniała
8. skręcasz głowice na krzyż
9. silnik do ramy zakręcasz wydech i palisz

W żadnym wypadku nie stosuj sylikonu, najlepiej kup nowe uszczelki.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2010, 13:26 
*

Rejestracja: 22 wrz 2010, 19:12
Posty: 2
Pojazd:
no ok wielkie dzieki . Ale to przez zalozeniem cylindra mam go jakos nasmarowac i tlok tez ?

a jak to jest z tym chlodzeniem ? podłączam wszystkie przewody , wlewam plyn chlodniczy i co dalej trzeba go jakos odpowietrzacz czy jak ? bo niewiem nic :/


Ostatnio zmieniony 23 wrz 2010, 13:31 przez nowyyy123, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2010, 15:15 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
nowyyy123 pisze:
no ok wielkie dzieki . Ale to przez zalozeniem cylindra mam go jakos nasmarowac i tlok tez ?

Tak , czytaj dokładnie , rzeczy do przesmarowania to łożysko na korbie, tłok i cylinder ;)
olejem do mieszanki 2t
nowyyy123 pisze:
jak to jest z tym chlodzeniem ? podłączam wszystkie przewody , wlewam plyn chlodniczy i co dalej trzeba go jakos odpowietrzacz czy jak ? bo niewiem nic

Tutaj ci dokładnie nie poradze bo nie posiadam LC, lecz zawsze ! trzeba odpowietrzać, odkręcasz korek przy chłodnicy zalewasz płyn i szukasz odpowietrzników , odpowiednio je odkręcając , i miej otwarty korek przy chlodnicy ,jeżeli widzisz że temp. jest w normie to masz dobrze odpowietrzony układ.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2010, 20:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2010, 22:25
Posty: 236
Pojazd:
Revo, nie dodales zeby po tym zdejciu i wygladzeniu wydmychal sprzezarka albo czyms wszystko co spadlo do walu itp




_________________

SPRZEDAM !

http://allegro.pl/gilera-runner-sprzeda ... 14416.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2010, 13:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
skyyy pisze:
Revo, nie dodales zeby po tym zdejciu i wygladzeniu wydmychal sprzezarka albo czyms wszystko co spadlo do walu itp

Tam nie może nic spaść!
Tam są resztki benzyny i nigdy tego dobrze nie wydmucha.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy