Dzisiaj jest 06 lut 2025, 10:27



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 wrz 2016, 20:23 
*

Rejestracja: 17 lip 2015, 20:54
Posty: 71
Pojazd: Baotian oxin
Witam mam chińczyka z silnikiem gy6 przerobiony na 72ccm problem jest taki że nie ważne czy mam 4k czy 6k czy 7 (mam kilka zestawów rolek) zawsze gdy rozpędzę się do 30-40 km/h (mniej więcej od połowy manetki ) zaczyna bardzo powoli się rozpędzać da radę jechać więcej bo jak jadę chociaż z minimalnej górki przyśpiesza już szybciej a jak pod górkę do tego momentu stracenia mocy aż ciągnie do tyłu jak już przekroczę to granice nie przyśpiesza. Prawie wszystko zostało wymienione cyl głowica świeca gaźnik airbox tak jak należy i dobrze poskręcane blokad też nie ma żadnych. Dodam jeszcze że dysza 85


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 17 wrz 2016, 6:12 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2015, 10:28
Posty: 283
Lokalizacja: Protowo (Warmińsko-Mazurskie)
Pojazd: Rower z silnikiem 66cc
Imię: Jacek
Sprężyna centralna jest za miękka, i szybko "zmienia biegi". Rolki wstaw lżejsze o 2g od seryjnych.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 wrz 2016, 18:39 
*

Rejestracja: 17 lip 2015, 20:54
Posty: 71
Pojazd: Baotian oxin
Mam seryjną sprężynę a rolki aktualnie posiadam 8g a seryjne są około 6-6.5. Mam też rolki 6g ale na nich kręci 7-8k obrotów (wchodzi już na czerwone) a jedzie ~30km/h. Nawet z górki rozpędza się tylko do 55km/h przy tej prędkości obroty to 7-7.5

Możliwe że pasek zaczyna się ślizgać? Jak jak dodaję powoli gaz to tak jak by lepiej szedł

Oglądałem na yt filmy przyśpieszenia po tuningu to dla nich idzie od 0 do 70 aż ciągnie do tyłu a u mnie jest tak tylko do 20 km/h od 30 już wcale muł. Sprawdzałem bez filtra tak samo tak więc pewnie centralna do wymiany a jaką dać? Wariator seryjny a resztę pisałem wyżej

A tak w ogóle jakie obroty powinien mieć 4t podczas jazdy przy prędkości max nie powinny wychodzić poza czerwone ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 wrz 2016, 7:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2015, 10:28
Posty: 283
Lokalizacja: Protowo (Warmińsko-Mazurskie)
Pojazd: Rower z silnikiem 66cc
Imię: Jacek
Niestety nie znalazłem Ci filmiku z obrotomierzem, ale będziesz mieć jakieś porównanie "na słuch" : https://www.youtube.com/watch?v=XLjC37PbDxQ Gaźnik większy czy jak seryjny ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 wrz 2016, 9:27 
*

Rejestracja: 17 lip 2015, 20:54
Posty: 71
Pojazd: Baotian oxin
Chyba mieliście racie centralka za miękka tutaj znalazłem film z obrotomierzem :

https://www.youtube.com/watch?v=wGU5mWHYjTc

Jak widać gdy przyśpiesza ma oboty od 7.5k do 8.5k a ja mam na starcie 5.5k :|

Jaką kupić centralkę wiem że każdy skuter reaguje inaczej ale chociaż mniej więcej bo wiem że są +7 +30 +60 itp. Ja myślałem żeby +30

Tak se ostatnio myślałem jak dobrze wyregulować gaźnik i wymyśliłem żeby przymocować wentylator komputerowy do korbowodu i w komputerze patrzeć jakie ma oboty podczas regulacji i tak ustawić. Czy to by było perfekcyjne wyregulowanie? xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 wrz 2016, 19:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
loti990 pisze:
Jak widać gdy przyśpiesza ma oboty od 7.5k do 8.5k a ja mam na starcie 5.5k

7500 to najlepszy moment obrotowy dla GY6 i w tym zakresie powinieneś mieć ustawiony cały napęd. 5500 to za mało i silnik nie ma mocy - dlatego możesz mieć muła.
Podałeś że rolki masz 8g. Sporo. Im cięższe, tym silnik musi włożyć więcej swojej mocy żeby je rozpędzić, bo ciężkie rolki za szybko rozsuwają Ci wariator a tym samym szybciej zmienia Ci przełożenia (spróbuj szybko ruszyć rowerem jak przerzutki masz ustawione na duże z przodu i małe z tyłu - powodzenia ;) ).
Najpierw zmniejsz wagę rolek tak, żeby skuter rozpędzał się mając cały czas ~7500. Jeśli efektu nie będzie za dobrego, możesz wstawić twardszą sprężynę centralną (wyjmij sprężynę z korektora i zmierz jej wysokość na luzie - nie możesz mieć jej krótszej niż 93,2mm. Jeśli jest mniej, to tą sprężynę możesz przeznaczyć do huty - siadła. Kup nową). Wymiana na twardszą spowoduje, że pasek będzie mocniej ściśnięty i będzie przenosić większą moc na koło (nie będzie się ślizgał). Ubocznym efektem tego będzie wzrost obrotów co zredukujesz minimalnym zwiększeniem wagi rolek (próbuj co 0,5g); ale musisz to robić tak aby nadal być w zakresie 7500 przy rozpędzaniu.
Druga sprawa, sprawdź, rozbierz, wyczyść i przesmaruj cały korektor, bo możliwe że Ci się przycina. Przy okazji jak już będziesz mieć rozebrane, to czemu tego nie nasmarować?

loti990 pisze:
A tak w ogóle jakie obroty powinien mieć 4t podczas jazdy przy prędkości max nie powinny wychodzić poza czerwone ?

Nie powinieneś wchodzić na czerwone - dla dobra silnika. Co nie znaczy że nie pokręcisz go i wyżej.
Przy wyregulowanym napędzie spokojnie można zamknąć szybkościomierz nie wchodząc na czerwone na obrotomierzu:
Obrazek




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 wrz 2016, 22:42 
*

Rejestracja: 17 lip 2015, 20:54
Posty: 71
Pojazd: Baotian oxin
A ja czytałem że największą siłę silnik ma przy 8-8.5 obrotów przez stałe wyprzedzenie zapłonu 28 stopni i ze w tych obrotach to najlepsze wyprzedzeniem ale to tylko tak wtrąciłem. Czy zła regulacja napędu zwiększa zużycie paliwa jak chodzi na tych 6k obrotach gdzie ma mało moc ? I jak z tym moim pomysłem na regulacje gaźnika?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 wrz 2016, 9:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Moc to jedno, a moment to drugie. Trzymanie się najwyższego momentu da Ci najlepsze efekty. Moc na wysokich obrotach masz, ale pojazd nie będzie się efektywnie rozpędzał.

Z wyprzedzaniem zapłony musiał byś mieć moduł z regulacją to raz, a dwa musiał byś jakoś zmierzyć te 28°. Standardowy moduł też zmienia kąt - na wolnych obrotach ma inny niż powyżej 1700 obr. - zmienia się, co można zobaczyć stroboskopem.

Zwiększa się zużycie, bo zmuszasz silnik żeby coś osiągnął, podczas gdy może to osiągnąć na wyższych obrotach bez wysiłku. A że napęd mu na to nie pozwala a Ty odkręcasz manetkę bardziej, to nie ma nic za darmo - potrzeba do tego więcej paliwa. Teoretycznie powinieneś mieścić się poniżej 3l/100km (zależy też jak jeździsz i co masz pozmieniane).

Obrotomierza nie masz u siebie że kombinujesz z jakimiś wentylatorami?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 wrz 2016, 14:28 
*

Rejestracja: 17 lip 2015, 20:54
Posty: 71
Pojazd: Baotian oxin
Niestety nie mam :/ a mam jeszcze jedno pytanie czy to normalne że wypycha troche powietrza przez dolotowy otwór bo ostatnio przyłożylem palec właśnie tam i zakrecilem reka silnik i troche w pewnym momencie jego wypycha




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 wrz 2016, 10:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Smok_Telesfor pisze:
Obrotomierza nie masz u siebie

loti990 pisze:
Niestety nie mam

loti990 pisze:
rolki 6g ale na nich kręci 7-8k obrotów (wchodzi już na czerwone)

Eee.... to nie masz czy masz? Skąd wiesz że "wchodzi na czerwone" skoro nie masz obrotomierza? Na oko?

Lekko może dmuchać na wlocie ale to nie może być wiatr ;-)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 wrz 2016, 11:45 
*

Rejestracja: 17 lip 2015, 20:54
Posty: 71
Pojazd: Baotian oxin
Tylko ten w skuterowy ale on nie dokladny ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 wrz 2016, 14:26 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
A czemu uważasz, że nie jest dokładny? Pewnie jakieś przekłamanie ma ale do regulacji taki obrotomierz jak znalazł.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 wrz 2016, 20:42 
*

Rejestracja: 17 lip 2015, 20:54
Posty: 71
Pojazd: Baotian oxin
Bo w komputerze widac obroty wiatraka co do 1 no moze 10 :) kupie jakas czerwona sprezyne +2000 i powinnno byc gitara ewentualnie podreguluje rolkami
A dzis jechalem na 6gr rolkach 7k obrotow a jechal wolniej niz na 8g 6k obrotow pewnie nawet nie daja rady na maxa rozsunac wariatora




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy