Dzisiaj jest 04 lut 2025, 8:05



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 lip 2010, 0:27 
Zbanowany

Rejestracja: 04 lip 2010, 18:27
Posty: 254
Lokalizacja: Jesteś ?!
Pojazd:
Mam w planach wakacyjnych wstawić do mojej czaszy w TGB soczewkowe lampy, chodzi mi o to że seryjne światła jak wiadomo słabo się spisują bo jest jedna żarówka a 2 klosze.... Moje pytania to :
1.jak podłączyć takowe soczewki (elektryka) - dużo z tym będzie problemów ? wiem że trzeba to podłączyć pod aku, ja w tych sprawach elektrycznych się nie znam za bardzo...
2.Czy warto bawić się w takie coś ?
3.Czy efekt świetlny będzie zadowalający ?
4.Soczewki włożyć za szkło(plastik) od seryjnych świateł czy na luzie w czarną obudowę ?
Chcę zastosować to tak żeby lewa soczewka (z punktu siedzenia na skuterze) sprawowała za krótkie światła, a prawa(lub obydwie) jako długie światło drogowe... Jak to wszystko po podłączać ? Jeszcze pytanie dać niebieskie halogeny czy białe ? te będą ok ? Białe/Niebieskie w obudowie czy te Białe bez obudowy
Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 05 lip 2010, 7:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2008, 12:54
Posty: 1151
Lokalizacja: Mrągowo
Pojazd: Wir leben Autos
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=71664

Musisz rozkręcić przednią czachę i wymierzyć średnicę lampy, nie baw się w soczewki z niebieskim szkłem bo na 99% nie przejdzie to przeglądu. Soczewki kup na żarówki H3- jest do dostania żarówka o mocy 35W a świeci tak jak w tamtym linku. Z elektryką jest tak- podłączaj wszystko tak jak było tzn do prądnicy a nie do aku. I jeśli masz seryjnie przełącznik krótkie/długie to po prostu będzie banał- jedynie podłączasz pod starą instalację nowe lampy, jeśli nie masz to już nie pomogę bo ja sam oddałem do elektryka aby mi zrobił przełącznik- wszystko masz w linku.




_________________

Obrazek
"Tuskobus to ściema, szczaw jest prawdą."




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lip 2010, 8:06 
Zbanowany

Rejestracja: 04 lip 2010, 18:27
Posty: 254
Lokalizacja: Jesteś ?!
Pojazd:
Czytałem ten twój Temat, ale Ty miałeś łatwiej bo miałeś już soczewkowe lampy od nowości .. czyż nie ? i elektrykę miałeś pod nie, ja mam zwykłe żarówki jedną długą drugą krótką i one chyba mają inne przewody ?Mam przełącznik krótkie długie, prądnica w TGB raczej tego nie uciągnie, choć mogę się mylić. Przegląd mam bezterminowo podbity, więc o to się nie ma co martwić :)
chodzi mi o to, jakie dać przewody nowe(no chyb a że takie same gniazda to ma do podłączenia) jak te kable pociągnąć żeby było tak jak ty masz że lewe krótkie prawe długie ? u mnie więcej roboty będzie bo jak pisałem mam zwykły klosz na żarówkę i będę musiał zrobić prowizorkę jakąś .. chyba że bym skombinował po taniości lampy od Malaguti czy Aprili i wtedy przerobił ?




_________________

Obrazek
Sprzęgło S6 Sport Pro i Dzwon S6 WingCooler :) I wskakuje się na koło ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lip 2010, 10:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2008, 12:54
Posty: 1151
Lokalizacja: Mrągowo
Pojazd: Wir leben Autos
Jakie inne przewody? Jest plus i masa i tyle, w każdych lampach tak masz. Jedynie można dać jakieś złączki na końcach kabli ale to uważam że laik sobie poradzi. Weź może z ojcem porozmawiaj bo mi się tłumaczyć nie chce szczególnie jak zobaczyłem to zdanie:
(Rapid[*TGB*) pisze:
Przegląd mam bezterminowo podbity, więc o to się nie ma co martwić

Zainteresuj się że tym tematem.




_________________

Obrazek
"Tuskobus to ściema, szczaw jest prawdą."




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lip 2010, 14:32 
Zbanowany

Rejestracja: 04 lip 2010, 18:27
Posty: 254
Lokalizacja: Jesteś ?!
Pojazd:
Hee, w skuterze w dowodzie masz jeden przegląd podbity bezterminowo, jeden robiłem w serwisie pierwszy przegląd, więcej nie robie mam już ponad 6 tys sam sobie wszystko uzupełniam i wymieniam ;d. Wiem o tym że jest plus i masa ale właśnie w zwykłych lampach masz takie złączki o których napisałeś i nie wiem czy to bedzie można podłączyć bez problemów bo jedna złączka chyba wychodzi od tych halogenów jak wczoraj przeglądałem na allegro i chyba jeszcze 2 kable albo same dwa kable lub sama złączka... nie chce mi się teraz za bardzo tego szukać. więc jak mi wyjaśnisz to ja bd wiedział jak to po podłączać, jutro rozbiorę przodek i pokażę ci jakie ja mam kable i czy da się to bez problemów podłączyć do soczewek czy trzeba bedzie ciąć i wgl do czego podłączyć ten plus i masę ? z tyłu w kierunkach pod bakiem mam takie właśnie na 2 kable tam właśnie idzie plus i masa ale w światłach z przodu mam wtyczkę do krótkich i długich jedną a do postojówki drugą ;/
Co do tego że tata mi pomoże to raczej on nie lubi się bawić w takie drobnostki :P jedynie mógł by mi przeszkadzać lub wgl zaczął by robić problemy że dobrze działa a ja zmieniam, sam rozumiesz.. ;]


Ostatnio zmieniony 05 lip 2010, 14:35 przez (Rapid[*TGB*), łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lip 2010, 14:45 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2008, 12:54
Posty: 1151
Lokalizacja: Mrągowo
Pojazd: Wir leben Autos
Cytuj:
OPINIA PRAWNA
dotycząca okresowych badań technicznych motorowerów.

Ustawa z dnia 22 maja 2009 roku o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2009 r., Nr 97, poz. 802) wprowadza do porządku prawnego obowiązek przeprowadzania okresowych badań technicznych motorowerów.
Zgodnie ze znowelizowanym art. 81 ust. 1 ustawy – Prawo o ruchu drogowym, właściciel motoroweru będzie zobowiązany do przedstawienia go do badania technicznego.
Okresowe badanie techniczne motoroweru, jak o tym stanowi art. 81 ust. 7, będzie przeprowadzane przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, a następnie przed upływem każdych kolejnych 2 lat od dnia przeprowadzenia badania.
Ponieważ dotychczas motorowery nie podlegały okresowym badaniom technicznym, ustawodawca w art. 6 ust. 2 ustawy o której mowa wyżej, wprowadzającej zmiany do Prawa o ruchu drogowym, przewidział okres przejściowy. Właściciel motoroweru dla którego od dnia pierwszej rejestracji minęło więcej niż 3 lata obowiązany będzie przedstawić go do badania technicznego w terminie roku od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.
Ponieważ ustawa, zgodnie z art. 8, wchodzi w życie po upływie 90 dni od dnia ogłoszenia, tj. 22 września 2009 roku, właściciel motoroweru dla którego od dnia pierwszej rejestracji minęło więcej niż 3 lata, będzie miał czas aż do 22 września 2010 roku na poddanie go okresowemu badaniu technicznemu.
Jeżeli od dnia pierwszej rejestracji motoroweru nie minęły jeszcze trzy lata, nie ma obowiązku przedstawienia go do okresowego badania technicznego.
Jak to było wspomniane wyżej, ustawa która wprowadza do porządku prawnego obowiązek przeprowadzania okresowych badań technicznych motorowerów, wchodzi w życie 22 września 2009 roku, za wyjątkiem regulacji dotyczących kolejek turystycznych, które wyjątkowo obowiązują od dnia 8 lipca 2009 roku.

W związku z powyższym diagnosta nie może przed 22 września 2009 roku przeprowadzić okresowego badania technicznego motoroweru, ponieważ regulacje w tym zakresie jeszcze nie weszły w życie, a tym samym jeszcze nie obowiązują.

Bezprawnym jest nakazywanie przeprowadzania okresowych badań technicznych motorowerów na podstawie przepisów, które jeszcze nie weszły w życie.

Warto na marginesie przypomnieć, że zgodnie z art. 84 ust. 3 pkt 2 Starosta cofa diagnoście uprawnienie do wykonywania badań technicznych, jeżeli ten wydał zaświadczenie albo dokonał wpisu do dowodu rejestracyjnego pojazdu niezgodnie ze stanem faktycznym lub obowiązującymi przepisami. Jeżeli diagnosta wykonałby okresowe badanie techniczne motoroweru przed 22 września 2009 roku, na podstawie prawa, które jeszcze nie obowiązuje, to byłoby to niezgodne z przepisami, a tym samym narażałby się na wszczęcie postępowania administracyjnego w celu cofnięcia mu uprawnień do wykonywania badań technicznych pojazdów.

Opracował:
Marcin Barankiewicz
Specjalista ds. organizacyjno-prawnych PISKP


Dalej będziesz twierdził że masz bezterminowo przegląd?
Co do kabli- tłumaczyć coś czego nie widzę mija się z celem, ja mówię że po dwa kable idą do jednego światła- po prostu nie ma innej opcji.




_________________

Obrazek
"Tuskobus to ściema, szczaw jest prawdą."




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lip 2010, 14:57 
Zbanowany

Rejestracja: 04 lip 2010, 18:27
Posty: 254
Lokalizacja: Jesteś ?!
Pojazd:
Nie wiedziałem o tej ustawie ;D ale jak dobrze rozumiem od pierwszej rejestracji mam 3 lata na zrobienie tego przeglądu, czyli jeszcze 2 lata , za 3 lata będę miał prawo jazdy więc mija się z celem robienie tych przeglądów, najwyżej będzie mandacik o kwocie tej samej co ten dziwny przegląd ;)... Coś mi się wydaje że te przeglądy to po to aby nie robić tuningów mechanicznych ;/ no ale cóż :D ....
wracając do tematu u mnie z tego co czytam po twoich postach jest inne podłączenie świateł, czyli bd miał trudniej , jutro rozkręcę czachę wstawię fotki i zobaczysz o co chodzi.. jak się znasz to mi pomożesz bo ja nie za bardzo, ale z tego co rozumiem to będę musiał uciąć przy złączce ten kabek i pewnie tam będą dwa szły i tylko podłączyć to , chyba że nie będzie tak lekko, jutro dam fotki




_________________

Obrazek
Sprzęgło S6 Sport Pro i Dzwon S6 WingCooler :) I wskakuje się na koło ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lip 2010, 15:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2009, 14:55
Posty: 210
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Cytuj:
Jeżeli od dnia pierwszej rejestracji motoroweru nie minęły jeszcze trzy lata, nie ma obowiązku przedstawienia go do okresowego badania technicznego.




_________________

Obrazek
Obrazek

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p ... 815#601415

http://bikepics.com/members/sebek111/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lip 2010, 15:21 
Zbanowany

Rejestracja: 04 lip 2010, 18:27
Posty: 254
Lokalizacja: Jesteś ?!
Pojazd:
aha czyli rozumiem że wgl nie muszę z nim jeździć po żadnych przeglądach ? Bo myslałem że w ciagu trzech lat musze ;]
Ale mogli byście coś na temat podać a nie tylko o badaniach technicznych :}




_________________

Obrazek
Sprzęgło S6 Sport Pro i Dzwon S6 WingCooler :) I wskakuje się na koło ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy