Dzisiaj jest 21 lut 2025, 12:30



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 cze 2014, 10:44 
*

Rejestracja: 21 sie 2012, 10:53
Posty: 37
Pojazd:
Witam,

walczę cały czas z regulacją maszynki jak w temacie, poniżej pełen set:

Cylinder seria 50cc, kompresja 8,5
Wariator Polini Hi Speed rolki w tej chwili 4,0g
Pasek Malossi X-Special
Wydech Tecnigas Next-R
Gaźnik Dellorto 17,5mm, dysza 85
Króciec + zawór membranowy Tec Performance
Filtr stożkowy Revo S-Type
Sprzęgło Stage6 Sport Pro
Dzwon sprzęgła Stage6 Wingcooler
Docisk Stage6 medium
Sprężynki na szczękach sprzęgła WM czerwone


Problemem jest słaby start i niska moc w dolnym zakresie obrotów, również kłopoty z elastycznością silnika. Po odpuszczeniu gazu ciężko mu wejść z powrotem na obroty.

1. Próbowałem wszystkie wagi rolek od 4,0 do 8,4 co 0,5g i oczywiście przyspieszenie jest najlepsze na 4,0 (co nie znaczy, że dobre, cały czas jest nieznośny muł tuż po odkręceniu manetki).
Jednak na tych rolkach wchodzi zbyt szybko na najwyższe obroty i zamiast osiągać vmax - wyje.

Vmax na rolkach 5,5g był w porywach 75km/h licznikowe czyli jakieś 67km/h realne, co uważam również za nieporozumienie.

2. Sprawdzałem centralkę fabryczną, top racing czerwoną i tę co jest czyli s6 medium - wielkich różnic nie zauważyłem.

3. Sprężynki sprzęgła to samo - fabryczne, s6 standardowe i te co są wm czerwone, bez różnicy.

Części zmieniałem wszystkie mniej więcej w tym samym czasie.

4. Dysza główna początkowo 75 - nie dało rady wyregulować na stożku, było za dużo powietrza.

Zmieniona na 85 - można normalnie wyregulować, najlepiej chodzi na mniej więcej 2,5 obrotu wykręconej śrubie mieszanki.

5. Iglica na środku.


Przed zmianą wydechu i reszty gratów (czyli na full serii) przyspieszał z miejsca, bez tego zawahania na początku.
Miał też lepszą moc na niskich obrotach - bez problemu ruszał pod górkę i pod wiatr, nie dało się też go utrzymać nogami ruszając z miejsca - teraz się da niestety, czyli jest słaby.

Zmiana części dała tyle, że jak już raczy wejść na obroty (tak przy 20km/h) to przyspiesza bardzo dobrze do tych 63km/h licznikowych i potem męczy się do vmax 75 licznikowe. Jest to słaby wynik, ale na serii był jeszcze gorszy.

Czy coś robię źle, coś może pominąłem? Chyba można na tym secie uzyskać przyspieszenie z miejsca, moc na niskich obrotach (słyszałem opinie, że next-r właśnie to zapewnia) i vmax w granicach 80km/h ale realne?

Liczę na porady :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 11 cze 2014, 16:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 11:21
Posty: 1100
Lokalizacja: Podkarpacie [Blizne]
Pojazd: Audi A4 B6 / Honda CBF 125
Imię: Piotrek
Realne ! Moim zdaniem tutaj do regulacji moze być gaxnik lub filtr stożkowy dlatego wyje. Ja miałem podobnie na stożku, założyłem puszke i jest lepiej tyle ze jedzie o 5 mniej niz na stożku :)




_________________

Kiliknij i zobacz co u mojego Jeta!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=272161




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 cze 2014, 21:32 
*

Rejestracja: 21 sie 2012, 10:53
Posty: 37
Pojazd:
Nie no - wyje dlatego, że na próbę ma lżejsze rolki 4,0g, ale na optymalnych dla niego w tej chwili czyli 5,5g nie wyje, ale też ma ogromne problemy z wkręceniem się na obroty i jest słaby na niskich obrotach. Bardzo ciężko jest ruszyć pod górkę lub pod wiatr. Jak już się rozkręci, wejdzie na obroty i rozpędzi tak do 50 km/h to wzniesienia i wiatr nie są tak straszne, ale ewidentnie coś jest nie tak.

Gaźnik jest wyregulowany, dysza 85 zapewnia odpowiednią dawkę paliwa do tego stożka, więc to chyba nie tu problem.

-- 29 cze 2014, o 21:32 --

W razie czego - problem rozwiązany, może ktoś ma podobny setup i skorzysta.

Brakującym elementem były zielone sprężynki polini - czerwony badziew od WM nie zdawał egzaminu.

Założyłem wspomniane zielone Polini, przesmarowałem mechanizm korektora momentu (chodzi teraz mega gładko), rolki 4,5g, wymieniłem też ślizgi wariatora, bo coś ciężko chodziły, co też mogło przeszkadzać.

Efekt - skuter startuje z kopyta, dociąga do tych 75-80 km/h, pali 4,5 litra (zależy jak się wyreguluje).

Ale jak to bywa coś się kończy, coś się zaczyna :)

Przesiadam się na maxi (Majesty), w związku z czym wierny Speedfight trafia na sprzedaż (więcej w odpowiednim dziale).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy