Witam,
walczę cały czas z regulacją maszynki jak w temacie, poniżej pełen set:
Cylinder seria 50cc, kompresja 8,5
Wariator Polini Hi Speed rolki w tej chwili 4,0g
Pasek Malossi X-Special
Wydech Tecnigas Next-R
Gaźnik Dellorto 17,5mm, dysza 85
Króciec + zawór membranowy Tec Performance
Filtr stożkowy Revo S-Type
Sprzęgło Stage6 Sport Pro
Dzwon sprzęgła Stage6 Wingcooler
Docisk Stage6 medium
Sprężynki na szczękach sprzęgła WM czerwone
Problemem jest słaby start i niska moc w dolnym zakresie obrotów, również kłopoty z elastycznością silnika. Po odpuszczeniu gazu ciężko mu wejść z powrotem na obroty.1. Próbowałem wszystkie wagi rolek od 4,0 do 8,4 co 0,5g i oczywiście przyspieszenie jest najlepsze na 4,0 (co nie znaczy, że dobre, cały czas jest nieznośny muł tuż po odkręceniu manetki).
Jednak na tych rolkach wchodzi zbyt szybko na najwyższe obroty i zamiast osiągać vmax - wyje.
Vmax na rolkach 5,5g był w porywach 75km/h licznikowe czyli jakieś 67km/h realne, co uważam również za nieporozumienie.
2. Sprawdzałem centralkę fabryczną, top racing czerwoną i tę co jest czyli s6 medium - wielkich różnic nie zauważyłem.
3. Sprężynki sprzęgła to samo - fabryczne, s6 standardowe i te co są wm czerwone, bez różnicy.
Części zmieniałem wszystkie mniej więcej w tym samym czasie.
4. Dysza główna początkowo 75 - nie dało rady wyregulować na stożku, było za dużo powietrza.
Zmieniona na 85 - można normalnie wyregulować, najlepiej chodzi na mniej więcej 2,5 obrotu wykręconej śrubie mieszanki.
5. Iglica na środku.
Przed zmianą wydechu i reszty gratów (czyli na full serii) przyspieszał z miejsca, bez tego zawahania na początku.
Miał też lepszą moc na niskich obrotach - bez problemu ruszał pod górkę i pod wiatr, nie dało się też go utrzymać nogami ruszając z miejsca - teraz się da niestety, czyli jest słaby.
Zmiana części dała tyle, że jak już raczy wejść na obroty (tak przy 20km/h) to przyspiesza bardzo dobrze do tych 63km/h licznikowych i potem męczy się do vmax 75 licznikowe. Jest to słaby wynik, ale na serii był jeszcze gorszy.
Czy coś robię źle, coś może pominąłem? Chyba można na tym secie uzyskać przyspieszenie z miejsca, moc na niskich obrotach (słyszałem opinie, że next-r właśnie to zapewnia) i vmax w granicach 80km/h ale realne?
Liczę na porady
