Dzisiaj jest 17 wrz 2021, 16:56



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 28 lip 2021, 22:21 
*

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 52
Pojazd: Aerox Malossi 70
Siema, Aerox przy 20kmh z gazu Aerox idzie na koło, ale v-max to 80km/h licznikowe :|

Problemy i ich opis:

- Yamaha się grzeje, chłodnica, węże, pompa wody jest bardzo ciepła. Przejadę kilometr i nie mogę przyłożyć dłoni do chłodnicy na dłuższą chwilę. Wcześniej skuterem robiłem trasę 10km, ale zwracałem uwagi, teraz zwróciłem na to uwagę i boję się że spuchnie mi tłok. Cały płyn zlany i przepłukany układ i ponownie zalany borygo około 10 kilometrów temu. Myślę że to termostat, po prostu się nie otwiera, ale nie wiem gdzie się znajduje w skuterze. Jeśli to ten czujnik temperatury na głowicy, to go dzisiaj odkręcałem i wyleciało mi trochę płynu i przykręciłem go z powrotem.

- Słyszę obcieranie w okolicach tylniego koła, pchając skuter po asfalcie czuję opór, być może to jest problem tego vmaxu i grzania się, bo skuter hamuje i jednocześnie chce jechać.

Set: Malossi sport 70 lc
Motoforce 17.5
Gianneli extra v2
Wariator S6 sport pro 5g
Polini evolution 3g niebieskie na sprzęgle, centralka s6 medium
Pasek Dayco kevlar
Przeciwalerz Top racing
Dzwon polini speed bell
Króciec Rms
Dysza główna 90
Dysza wolnych obrotów 34


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 28 lip 2021, 22:31 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4553
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 95r/Aerox 70
Skoro hamuje to logiczne że się grzeje, każdy silnik tak będzie miał. Może zacisk się uszkodził ? Pompa hamulcowa? Tarcza krzywa ? Przełożenia? Osiągi tragiczne jak na ten set.




_________________

50cc *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Sprzęgło Tec Evo
Talerz Polini steel
PHVA 17.5
Athena reeds


Naprawy/Tuning skuterków WND/WPU/WL/WWY i okolice Wawy 530/108/269




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 lip 2021, 11:59 
*

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 52
Pojazd: Aerox Malossi 70
Jutro wszystko sprawdzę, przełożenia seryjne. Wiem, jest słabo, bez wymiany napędu wcześniej osiągałem 92kmh gps. Ogólnie skuter się fajnie wkręca, no ale ten vmax porażka.

Edit: Chciałem odkręcić zaciski z tyłu, ale są tak mocno przykręcone, że mój klucz się omyka i nie dam rady tego odkręcić :shock: (Tak używam dobrej wielkości klucza)

Odgłosy pochodzą raczej z przekładni, nie z zacisku, ponieważ gdy zdjąłem pokrywę ten dzwięk był bardziej słyszalny i coś w stylu pocierania się metalu o siebie. Zmienię olej, a jak to nie pomoże, to wszystkie łożyska. Następny update w poniedziałek.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 lip 2021, 12:23 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4553
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 95r/Aerox 70
Dziwne żeby padły przełożenia, one po 20-30 lat wytrzymują o ile mają olej i są szanowane. No nic, poczekamy.




_________________

50cc *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Sprzęgło Tec Evo
Talerz Polini steel
PHVA 17.5
Athena reeds


Naprawy/Tuning skuterków WND/WPU/WL/WWY i okolice Wawy 530/108/269




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 lip 2021, 15:54 
*

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 52
Pojazd: Aerox Malossi 70
No czasami lubiłem sobie dać w manetę, ale przez już prawie 1,5 roku posiadania nawet nim nie spaliłem lacza :D W przekładni lany Motul Scooter Gear, więc nie powinno się im nic stać. Dodatkowo mam pytanie, czy ten czujnik temp na głowicy, od którego idzie lampka temperatury na liczniku to termostat? Czy on znajduje się gdzieś indziej?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 lip 2021, 19:29 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4553
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 95r/Aerox 70
Termostat masz w środku głowicy, mniej więcej tam gdzie wąż wchodzi od góry to za nim głębiej. Są cylindry pozbawione miejsca na termostat ale sport 70 pewnie go ma.




_________________

50cc *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Sprzęgło Tec Evo
Talerz Polini steel
PHVA 17.5
Athena reeds


Naprawy/Tuning skuterków WND/WPU/WL/WWY i okolice Wawy 530/108/269




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2021, 12:42 
*

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 52
Pojazd: Aerox Malossi 70
Update będzie jutro, bo zabrakło mi paliwa, żeby sprawdzić po wymianie czy coś się zmieniło nawet w osiągach. Zdam wam relację co i jak, zobaczę co w tej przekładni tak hałasuje. Jeśli to te łożyska, zamówię je jak najszybciej i zobaczymy jak to będzie po wymianie. Jeśli to nie to, to co może być przyczyną?

Jeśli odkręcę głowicę, aby odkręcić termostat to z jaką siłą na oko ją z powrotem przykręcić, bo nie mam klucza dynamometrycznego? Coś to w ogóle da? Bo widziałem że niby obieg jest, bo leje się z górnego ujścia w zbiorniku płynu chłodniczego podczas pracy skutera.

Dziękuje scoot za aktywność w temacie i pomoc :cool: :cool:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2021, 17:56 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4553
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 95r/Aerox 70
Spoko, od tego jest forum. Głowicę ogólnie dokręca się wg. instrukcji a jak nie napisali to +-12 Nm. Bez dynamometrycznego ciężko..




_________________

50cc *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Sprzęgło Tec Evo
Talerz Polini steel
PHVA 17.5
Athena reeds


Naprawy/Tuning skuterków WND/WPU/WL/WWY i okolice Wawy 530/108/269




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2021, 19:14 
*

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 52
Pojazd: Aerox Malossi 70
Update i kolejne problemy!

Wróciłem dzisiaj do domu około 17:30, oraz dostałem paczkę z wkładką s6 double layer oraz z dyszą 95. Wkładkę włożyłem gaźnik rozebrałem, niestety pomyliłem się z dyszą, kupiłem 5mm, potrzebna była 6mm :ups: Zauważyłem też że iglica jest na 2 stopniu od góry, przestawiłem ją na 1 stopień od góry. Efekt? Skuter jest na wysokich obrotach, jak dam gazu to skuter wkręca się na obroty i sam chce jechać, kombinowałem coś z gaźnikiem, to nic na te obroty nie działało i co się okazało? Podczas gdy nie ciągnę ssania obroty są wysokie, a gdy ciągnę te obroty spadają do takich jakie powinne być :shock: Wtedy skuter normalnie perkocze, a nie buczy. Ogólnie to skuter na postoju też się grzeje niemiłosiernie, 10 minut na wolnych i jest nie najlepiej, więc to chyba nie przez te szorowanie w przekładni :?:
Przejechałem się skuterem, do 80kmh licznikowych idzie, zostaje mi jeszcze dobre 1/3 manetki ale skuter niestety już nie jedzie, tylko utrzymuje te 80kmh mimo odkręcenia do końca.

Wydaje mi się że kupienie dyszy 95-100 rozwiążę ten problem bo to chyba przez to.

Dodam iż ogólnie skuter 90km temu miał wymieniony tłok z pierścieniami, może to też powód że się tak grzeje bo jest na dotarciu :?:

Proszę o pomoc, bo ręce opadają, jutro zobaczę te łożyska, obiecuję :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2021, 20:27 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4553
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 95r/Aerox 70
Najlepiej jakby to ktoś osobiście zobaczył bo przez internet ciężko tak wywróżyć. 10 minut na wolnych to on powinien dopiero być ciepły. Dysza 95 za duża do tego zestawu. Powinieneś na 80 - 85 to wyregulować idealnie. Lewe powietrze łapie? Ten wydech ma najlepszego buta między 8500 a 9500 rpm z cylkiem sport 70, także to żadne obroty i nie potrzeba mu lać paliwa jak do midrace czy racinga. Kolejna rzecz - nie wymienia się samego tłoka tylko szlif + tłok. Prawidłowo jest jak na ssaniu natychmiast zgaśnie. Najpierw to się upewnij że nigdzie nie łapie lewego powietrza i koło ci się lekko kręci, potem przejdź do regulacji napędu i gaźnika.




_________________

50cc *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Sprzęgło Tec Evo
Talerz Polini steel
PHVA 17.5
Athena reeds


Naprawy/Tuning skuterków WND/WPU/WL/WWY i okolice Wawy 530/108/269




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2021, 20:50 
*

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 52
Pojazd: Aerox Malossi 70
Ogólnie to teraz siedzi dysza 90, on na wolnych buczy, a jak daje mu gazu to jeszcze bardziej łapie obroty i nawet jak puszczam manetkę to dalej trzyma te obroty i mi się wyrywa :D Gdzie może łapać lewe powietrze? W skuterze jest każda uszczelka, jaka jest tylko możliwa, jedyne co to w filtrze, ten kawałek tej uszczelki w puszcze jest urwany i brakuje z 2-3 cm. Króciec nowy przebieg 70km :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2021, 21:17 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4553
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 95r/Aerox 70
Uszczelniacze na przykład. To że są uszczelki to nie oznacza że jest szczelnie. Wg. mnie masz tam co najmniej dwa problemy i to powoduje komplikacje + jak wyżej napisałem. Musisz sprawdzić podstawy.




_________________

50cc *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Sprzęgło Tec Evo
Talerz Polini steel
PHVA 17.5
Athena reeds


Naprawy/Tuning skuterków WND/WPU/WL/WWY i okolice Wawy 530/108/269




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2021, 17:28 
*

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 52
Pojazd: Aerox Malossi 70
Dobra, to jak byś mi opisał co po kolei sprawdzić co i jak, żeby to miało ręce i nogi. Jak się uda to jutro sprawdzę wszystko i skompletuje co będę musiał kupić. Czekam na klucz dynamometryczny, żeby odkręcić głowicę wyrzucić termostat i później skręcić to i testować czy wtedy może temperatury spadną :P Co do tych uszczelniaczy to się tego trochę obawiam, nie mam nawet doświadczenia w grubszych naprawach, a tu trzeba będzie rozbierać silnik :shock: :lol

Kolor świecy prawie kawka z mleczkiem :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2021, 21:07 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4553
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 95r/Aerox 70
Nie trzeba rozpoławiać żeby uszczelniacze zmienić, na forum masz nawet opisaną ich wymianę - od strony magneta i wariatora, nic w tym trudnego. Jak wilgotny, sporo oleju, widać ślady sączenia po karterze to do zmiany. Prawidłowo jak jest sucho jak pieprz. Wiesz, jak się nie chce robić samemu to się zleca komuś, zawsze są wyjścia.
Dodatkowo możesz sprawdzić czy ci przypadkiem chłodniczego nie pali. Zobacz czy płyn jest w wyrównawczym na tym poziomie co był, czy jest klarowny bez białej mazi.
Skuter na stopkę albo na stojak i sprawdź czy koła lekko się kręcą, czy nic nie trze, czy jednym palcem zakręcisz kołem.
Termostat to w dalszej kolejności możesz wywalić.




_________________

50cc *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Sprzęgło Tec Evo
Talerz Polini steel
PHVA 17.5
Athena reeds


Naprawy/Tuning skuterków WND/WPU/WL/WWY i okolice Wawy 530/108/269




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 wrz 2021, 19:10 
*

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 52
Pojazd: Aerox Malossi 70
No właśnie mam cały karter upaćkany tym smarem w środku, to już bardziej takim starym, i gdzie nie gdzie takim, że tak powiem mokrym :lol: :lol: Chłodniczego mi nie pali, płyn taka sama ilość cały czas. Co do wymiany tych uszczelniaczy, to czy muszę wyjmować silnik z ramy, żeby to zrobić?

Co do kręcącego się koła na wolnych, to się nie kręci :cry:

Zdecydowałem dzisiaj, że na koniec miesiąca zajmę się wszystkim, zamówię łożyska wału, łożyska przekładni, oraz rzeczy do regulacji. Wstępnie info pod koniec sierpnia, dzięki scoot za pomoc :cool:

-- 06 wrz 2021, 19:10 --

Witam odświeżam temat, niestety nici z remontu ponieważ osoba z którą miałem robić skuter wyjechała za granice, a mając 16 lat i nie mając takiego doświadczenia sam sobie nie poradzę. Ogólnie, to ciekawi mnie czy zwiększenie dyszy np. o 10 zniweluje te braki paliwa, przez lewe powietrze przepuszczane uszczelniacze? Zauważyłem również, że gdy przejadę się już jakiś kawałek i skuter się rozgrzeje, to jak się zatrzymam to czuje taki nieprzyjemny zapach, jakby spalenizny ? :shock: Nie wiem co to może oznaczać, ale żaden gumowy element nie dotyka cylindra, czy nawet wydechu, żeby coś tam mogło się przysmażać :mrgreen: Ogólnie skuter odpala z 1 kopa jak nawet stoi te 4 dni nie jeżdżony. Co ja się mam z tą Yamahą :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy