1. Sprzęgło.
Czy ktoś zmieniał fabryczne nastawy sprzęgła MF Evolution?
Kupiłem nowy dzwon Stage6 Windcooler i do niego nowe sprzęgło MF evol bo na starym ewidentnie jedna okładzina pracowała bardziej niż dwie pozostałe (aż ma rant).
Na ciepłym poszarpywał i gorzej ruszał wiec po 1000km rozłożyłem i wyszło co wyszło.
Sprzęgło MF Evolution jest dostarczany z 2 kompletami spreżyn (niebieskie i czerwone) do tego sprzęgło ma regulacja naciągu tych spreżyn.
Ale z z sobie tylko znanych powodów mechanik nie skorzystał ani z fabrycznych sprężyn ani z regulacji tylko wymienił te sprezyny na białe (średnie) z zestawu regulacyjnego MF do zwykłych sprzęgieł MF.
Już się nie dziwię tajemniczym zabiegom tylko z kamienną twarzą po nich sprzątam.
Charakterystyka pracy sprzęgła z tymi białymi sprezynami mi odpowiada - chciałbym na seryjnych spreżynach uzyskać podobną twardość - czyli ruszanie z podobnych obrotów.
Ktoś regulował? ma porównanie i oszczędzi mi kilkukrotnego rozbierania tego?
2. Jazda.
Chce zacząć korzystać z pełnej mocy, tu film tak na 2/3 gwizdka
https://www.youtube.com/watch?v=fQRyXiqQDg0zobaczcie - 27 sekunda przy około 70km/h mały ruch manetką i idzie dalej dość chetnie a w 34sek. odkręcam max i kicha oraz spada prędkość. A tam naprawde sporo pod reką zostaje zapasu.
Mam iglice opuszczoną na maxa (najwyższy rowek) i obecne rolki 4.5g robią za limiter obrotów na około ~9300 (na 6g kręcił sie do max 8000 i to było 67km/h).
No i nie wiem czy dusi sie dlatego nie jest w stanie wkręcić sie wyżej bo go rolki trzymają a przepustnica max otwarta czy po prostu brakuje mu paliwa.
Planuje wsadzić rolki 3,75 żeby sie na te ponad 10000 wkręcał.
jak wsadziłem dysze większą niż 75 to sie musiałem na starcie nogami odpychać. Z kolei na 72 po 400m mi zgasł. Na tej 75 jest dość bogato - pali prawie 5L, na ssaniu zalewa sie szybko i musze je zdjąć i trzymać obroty manetką a jak sie już rozgrzeje to ładnie trzyma 2000 na wolnych. Swieca raczej ciemna a nawet lekko mokra.
Nie wiem czemu musiałem wymienić rolki na 4,5g i sprezyne na miękką S6 żeby jechał tak jak zacierający sie na na6g rolkach i sprezynie medium S6. Tego sie pewnie nie dowiem. tak wyszło.
_________________
Junak 607 2T S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+Wyprzedaż części z Junaka:
wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html