Dzisiaj jest 24 lis 2024, 19:09



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 lut 2013, 20:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lis 2011, 10:21
Posty: 29
Lokalizacja: Wałbrzych/Lubomin
Pojazd:
Witam


Mam problem w ogarze, ponieważ gdy mam poluzowaną pokrywę to sprzęgło łapie i leciutko się ślizga a gdy pokrywę do kręcę to nie mogę ruszyć z miejsca.

Z góry dzięki za pomoc :D




_________________

d-_-b


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2013, 16:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
W ogarze 200 jest silnik od Jawki 50. A one miały "genialne sprzęgło". Otóż w karterze po prawej stronie silnika(tam,gdzie magneto) jest dźwignia,która popycha 2 trzpienie sprzęgłowe,które wypychają jeszcze jeden trzpień w koszu sprzęgłowym,popychając kosz-dekiel sprzęgła z tarczami po PRAWEJ stronie silnika. Czyli przez cały silnik idą 3 trzpienie i 1 kula,które odpowiadają za wysprzęglenie.

W momencie dokręcenia dekla masz cały czas wysprzęglone tarcze. Daje to taki sam efekt,jakbyś ciągle trzymał sprzęgło. Kiedy poluzujesz karter,trzpienie się cofają i sprzęgło znów jest zasprzęglone,dlatego normalnie możesz jeździć.
Tyle teorii:D

Teraz masz kilka wyjść:
- możesz jeździć z poluzowanym karterem,ale to nie ma sensu,
- spróbować ustawić linkę sprzęgła(przy dokręconym karterze),
- w prawym deklu masz śrubkę,która jest zakontrowana nakrętką. Tym regulujesz sprzęgło. Po poluzowaniu problem zniknie,ALE te kartery często mają zajecahe gwinty,i w momencie poluzowania śruby często nie da się jej dokręcić,
- wyciągnąć trzpień i po 1 mm delikatnie zeszlifować,pamiętając,aby na bieżąco sprawdzać sprzęgło(jak za dużo spiłujesz to kaplica),
- nowe tarcze założyć(ale jak się zużyją to problem wróci).

Zanim zaczniesz cokolwiek robić sprawdź,czy jakiś "geniusz" nie wcisnął 2 kulek. Na odpalonym moto wyciągasz trzpień i pochylasz na prawo motocykl. Jeśli nie wypadną 2 kulki,to jest git....

P.S. Trzpienie powinny iść w stępujący sposób (patrząc od prawej strony)- najpierw krótki,kulka, potem długi).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 2 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy