Dzisiaj jest 22 maja 2024, 0:27



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 331 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 kwie 2016, 13:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2010, 5:24
Posty: 751
Lokalizacja: 10km od Śremu - Wlkp
Pojazd: Vivka 70ccm ;)
Skoro koszty mniejsze to pasuje. :D




_________________

Zapraszam do Vivki. ;)
peugeot-vivacity-red-by-kuba-d-s6-pro-replica-chrom-t112986-480.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 17 kwie 2016, 2:55 
Virtual Tuner
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2012, 11:41
Posty: 577
Pojazd: Nissan Almera
Jak na razie wstrzymuję projekt. Za niedługo wyjeżdżam z kraju - nie wiadomo na jak długo, także nic się nie będzie działo (no, chyba że pies za mnie będzie zamawiać, składać silnik i robić foty na bieżąco i być może jakiegoś testa nagra). Zapewne po powrocie będzie coś nowego a SYM będzie naprawiany tak "kiedy mi się zachce", ale się go zrobi i się zostawi, chodźby na dojazdy do sklepu bo sprzedawać go to nie mam zamiaru. :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 kwie 2016, 7:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2010, 5:24
Posty: 751
Lokalizacja: 10km od Śremu - Wlkp
Pojazd: Vivka 70ccm ;)
I bardzo dobrze, że zostanie. Powodzenia i wracaj prędko. :wink:




_________________

Zapraszam do Vivki. ;)
peugeot-vivacity-red-by-kuba-d-s6-pro-replica-chrom-t112986-480.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 kwie 2016, 15:54 
Virtual Tuner
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2012, 11:41
Posty: 577
Pojazd: Nissan Almera
kuba1555555 pisze:
I bardzo dobrze, że zostanie. Powodzenia i wracaj prędko. :wink:
Wróciłem. :mrgreen: Oczywiście na forum.

Słuchajcie. Planuję kupić pełne kartery z wałem - silnik pochodzi prawdopodobnie z Jet Sport X SR (nowsza wersja Jet Euro X). Ogólnie to są identyczne silniki, niczym się nie różnią po za tym, że są modele bębnowe i tarczowe i teraz potrzebuję ogarniętej głowy - czy przekładka karteru przełożeń na bęben zda egzamin? Oczywiście zabawa w tarczówkę odpada, bo jak tak patrzę to ciężko dostać zacisk hamulca z linką tylną i oczywiście tylną felę z tarczą. Jak wy to widzicie, bo nie mam zamiaru się bawić w przekładki kartera, który nachodzi na wał - jak dla mnie żmudna robota:

Obrazek

Własnie to ten silniczek, nie drogo. :) Warto brać to w ciemno? Oczywiście po skonsultowaniu się z sprzedającym, stwierdza, że wał itd jest na 100% sprawne.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 maja 2016, 21:51 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Jeśli faktycznie kartery takie same są to możesz przekładać karter nic się nie stanie , jeśli dobrze rozumiem to chcesz przełożyć karter do mocowania na hamulec bębnowy do prawego (na magneto) na ten z silnika kupionego na tarczę , a resztę sprzedać tak ? Jeśli tak to zda egzamin :)




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2016, 9:38 
Virtual Tuner
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2012, 11:41
Posty: 577
Pojazd: Nissan Almera
Właśnie tak - silnik zostanie dzisiaj wysłany, miły Pan dokłada silikon także mam zaoszczędzone kilka złotych, więc przekładka obudowy przełożeń na bębnowy powinno przejść bez żadnych problemów. :)

emil7894coliber, tak bo to są te same silniki, tyle że SR to odświeżona buda (one też występowały z silnikami z hamulcem bębnowym jak i tarczowym, więc problemu nie powinno być). :wink:

Jak dla mnie za taką cenę to czysta okazja, przebieg około 8.000km więc jeszcze pojeździ na tym wale spokojnie. W moim mam nabite ponad 15.500km i wał jak nowy. :) Ale odpuściłem sobie te rozkładanie tego prawego karteru, bo to jak porywanie się motyką na księżyc (lekko nie miałbym tego poskładać - segery i te sprawy). Może jak będzie mi się nudzić to sobie to rozbiorę, żeby się zapoznać z środkiem na przyszłość, jakby doszło do wymiany wału czy coś. :wink:
________________________________

No i moja niunia już doszła :)

Obrazek

Teraz tylko dokładnie wyczyścić benzynką i można powoli składać. :D Silnik rzeczywiście jest w idealnym stanie, tylko kwestia wyczyszczenia i złożenia. :) A więc za niedługo zaczniemy działać. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2016, 11:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lip 2015, 23:09
Posty: 356
Lokalizacja: DOLNOŚLĄSKIE LUBIN
Pojazd: Fiat 126p (Żaba)
Imię: Barti
No to lecisz z tym tematem :D




_________________

ZNAJDZIESZ MNIE TU!
Facebook Żaba-Fiat 126p Projekt


Fiat 126p 650: 2016-Do końca świata i jeden dzień dłużej
Opel Insignia 2.0 200KM: 2023-?
Peugeot Satelis 125: 2022-?
Opel Insignia 2.0 160KM: 2019-2023
Cpi Popcorn 70: 2017-2019
Router Bassa 50: 2014-2017




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2016, 12:53 
Virtual Tuner
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2012, 11:41
Posty: 577
Pojazd: Nissan Almera
Before:

Obrazek

Obrazek

AFTER:

Obrazek

Obrazek

Alfanol + woda dało radę. :wink: Jutro wymyję porządnie komorę wału (bez rozbierania, bo raczej nie ma to sensu) i przełożę bęben. :)
___________________________

Przekładka zrobiona... :wink:

Obrazek

Obrazek

Przełożenia w silniku są jak nowe, więc tylko wyczyściłem i wysmarowałem, po czym złożyłem wszystko w całość. :) No i jeszcze adapter gaźnika:

Obrazek

Nie, nie dam już silikonu na zewnątrz. XDXDXD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2016, 13:52 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Fajnie - tylko szkoda tego silikonu.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2016, 16:39 
Virtual Tuner
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2012, 11:41
Posty: 577
Pojazd: Nissan Almera
robdk pisze:
Fajnie - tylko szkoda tego silikonu.

Wykorzysta się to co zostało, spokojnie. :) Jeśli Ci o to chodzi... :mrgreen:

Chciałem dać uszczelkę, ale po długich poszukiwaniach nie znalazłem w sieci niestety, więc pozostał silikon nałożyć a uszczelka z tamtego silnika chyba była klejona do karteru, także nic innego bym nie zrobił.

Jutro lub jeszcze dziś będę płukać komorę oleju i wału, bo nie ukrywam - syfu tam troszeczkę jest i na koniec olej tam puszczę z benzyną. Pompę oleju (chodź nie używam), przekładam z starego silnika bo jest w lepszym stanie wizualnym i mały taki bonus wizualny zrobię, dla lepszej estetyki tego silnika. :)

PS, jak coś - hejty, hejtami - mistrzem w wszystkim nie jestem, robię najporządniej jak tylko mogę. :<




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2016, 17:14 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Uszczelke sie wycina samemu w zaleznosci od tego gdzie ma byc stosuje sie odpowiedni material (grubosc i odpornosc na temperaturę). Dostepny w kazdym sklepie motoryzacyjnym (u mnie nawet w rowerowym jest od reki). Silikon w takim miejscu to grzech :wink: delikatnie mówiąc...nie wspomne o tej rudej srubce od krocca :P




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 maja 2016, 20:25 
Virtual Tuner
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2012, 11:41
Posty: 577
Pojazd: Nissan Almera
eldo pisze:
Uszczelke sie wycina samemu w zaleznosci od tego gdzie ma byc stosuje sie odpowiedni material (grubosc i odpornosc na temperaturę). Dostepny w kazdym sklepie motoryzacyjnym (u mnie nawet w rowerowym jest od reki). Silikon w takim miejscu to grzech :wink: delikatnie mówiąc...

Na przyszłość tak zrobię, lekcje P. Eldo nie pójdą na marno. Dzięki za oświecenie, ale jak na razie to tak zostawię, bo raczej nie ma sensu teraz zaś tego rozkręcać i zrywać silikon, skoro na świeżo został położony, chyba że nie daj Boże będzie coś ciekło, to wtedy zrobię tak jak mówisz - z codzienna jazdą mi się teraz nie spieszy, także chcę to do porządku porobić, poskręcać itp. Może w przyszłym tygodniu wezmę się za robienie tej uszczelki. Jak na razie muszę przepłukać ten silnik.

eldo pisze:
delikatnie mówiąc...nie wspomne o tej rudej srubce od krocca :P

Już jej nie ma. :mrgreen: W tym silniku chcę zadbać teraz o każdy detal, także nie bój się. :D
____________________________________

Teraz wróciłem z podwórka. Silnik wypłukany metodą bartaerox'a (znalazłem tu na forum), tyle że zamiast płynu do silnika użyłem Alfanolu (też jest do mycia silników, więc nie widzę tu nic dziwnego) z wodą, później przepłukałem czyściutką benzyną kilkanaście razy i na koniec zmieszałem benzynę z olejem i przesmarowałem też tak kilka razy łożyska z wałem. Czysty jak łza! :D

Jutro dalej zabieram się do pracy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 maja 2016, 6:43 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Staraj się zawsze składać bez silikonu, bo to jest wszelkie zło. Tak jak eldo, pisze, jak nie ma oryginalnej uszczelki to się docina ręcznie. Każdą uszczelkę przed montażem potraktuj olejem lub smarem przed montażem. Jeśli połączenia są bez uszczelki lub potrzeba zastosować jakiś uszczelniacz to stosuj pastę Dirko (coś podobnego do silikonu ale ma zastosowanie do silników i nie rozpuszcza go benzyna).




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 maja 2016, 13:14 
Virtual Tuner
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2012, 11:41
Posty: 577
Pojazd: Nissan Almera
robdk, dobrze. Zrobi się ją w przyszłym tygodniu. :wink:

Partsy pomalowane i zalożone - mało pracy a cieszy oko. :)

Obrazek

eldo, widzisz - rudej śrubki już nie ma. :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 maja 2016, 15:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Teraz to juz poza konkursem bo silnik zakupiony ale nie myslałeś zeby wsadzić coś bardziej "uniwersalnego" np silnik od P/G - AC ? Na oko widać że nie było by specjalnie duzo z tym roboty a z każdą duperelą miał byś lżej biorąc pod uwagę że do tej pory wiecznie były problemy z dopasowaniem tego i tamtego :roll: Była całkiem fajna okazja jak by nie patrzył... ten owszem wygląda OK ale dalej pozostają ograniczenia w częściach itp itd.




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 maja 2016, 17:02 
Virtual Tuner
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2012, 11:41
Posty: 577
Pojazd: Nissan Almera
Zastanawiałem się nad SWAP, nie ukrywam ale sam silnik w dobrym stanie kupić to prawie tysiąc złotych i przerabianie wielu rzeczy, jak: elektryka, mocowanie silnika. Wiem, że są problemy z częściami do tego (albo za wysoko się cenią), lecz skoro mam mieć go u siebie jeszcze rok, dwa lata to nie widzę sensu tyle kasy pakować w coś, co później i tak sprzedam. Ten silnik kupiłem za psie pieniądze, także jak dla mnie to była czysta okazja. Nie będę zdradzać ile zapłaciłem bo to w sumie moja sprawa. :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 maja 2016, 17:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
A no w sumie jak tak sie sprawy maja to dobre posunięcie :wink: Do p/g kupi gole kartery AC bez problemu do dwóch stowek plus reszta gratow zalezy jakich i by to ogarna do rozsadnej kwoty :wink:
No nic, dzialaj niech jezdzi a nie stoi :twisted:




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 maja 2016, 13:34 
Virtual Tuner
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2012, 11:41
Posty: 577
Pojazd: Nissan Almera
eldo pisze:
A no w sumie jak tak sie sprawy maja to dobre posunięcie :wink:
Co jeszcze zostało to złożyć napęd, kupić nowy tłok z Aśka 47,60 (Pod Kymco, sworzeń 12mm), nowe szpilki (bo jedna mi się przekręciła, co już wspominałem wcześniej lecz jak już wymieniać to wszystkie) i zrobić uszczelkę cylindra z czegoś porządniejszego, ponieważ oryginalna z Airsal nie podpasuje, ponieważ mam nadspawany cylinder po bokach (szersze okna wydechowe są niż w Kymco). :) Po tym wszystkim w sumie można będzie go składać w ramę.
eldo pisze:
No nic, dzialaj niech jezdzi a nie stoi :twisted:
Się wie, dzięki. :wink:

Dziś wziąłem się za wstępne mocowanie silnika do ramy:

Obrazek

Mocowanie wydechu zostało ostatnio przejechane papierami oraz pastą polerską (były małe oznaki rdzy - przez jazdę po deszczu i w ogóle, lecz postanowiłem całe mocowanie przejechać, całkiem inaczej to wygląda).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 maja 2016, 14:09 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
pięknie :mrgreen: składaj do końca i nagraj filmik jak to śmiga ;D




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 maja 2016, 20:39 
Virtual Tuner
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2012, 11:41
Posty: 577
Pojazd: Nissan Almera
Przemo199809 pisze:
pięknie :mrgreen: składaj do końca i nagraj filmik jak to śmiga ;D
Też nie umiem się doczekać oficjalnego momentu aż odpalę, lecz lepiej wolniej a porządniej porobić. :) Myślę dla świętego spokoju jeszcze nowe rolki jednak założyć, lecz muszę swoje zważyć ponieważ mam mieszane.

Otóż lista zakupów do oficjalnego odpalenia:
- tłok Airsal 47,60 (sworzeń 12mm)
- szpilka (a nawet komplet najlepiej - chodź ciężko znaleść pod SYM odpowiednie)
- arkusz na uszczelki (wysokotemperaturowy) 0,5mm - nie za gruby, nie za cienki (pod cylek)
__________________________________

Dziś co nie co porobiłem - pomalowałem tą ramę przy wiązce elektrycznej (w sumie całą przez ten odcinek, bo były miejscami oznaki korozji - tak, wyczyściłem to pierw i pomalowałem, chociaż bym ją przeleciał całą, ale to jak przyjdzie na to pora - wszystkiego nie można robić na raz)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i żeby nie było, że leżę swoim do góry... uporządkowałem tą całą wiązkę elektryczną od zera, bo taki misz masz był tam, że nie wiadomo co do czego szło. :)
___________________________________

Widzę, że znów temat ucichnął. Wiadomo - każdy projekt to pieniądze, jak na razie jest lipa po za nowym silnikiem. Panowie, mam pytanie: za niedługo mam zamiar kupić w końcu tłok i na nim jeździć - ile km się dociera Airsala? Tak, żeby pierścienie odpowiednio się dotarły pod cylinder - oczywiście co do oleju to leję standardowo jak na mnie przystało 130ml (z groszem dla pewności) na pięć litrów.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 331 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy