Dzisiaj jest 23 kwie 2025, 23:55



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 gru 2011, 21:53 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 wrz 2011, 8:55
Posty: 277
Lokalizacja: Warszawa/Piastów
Pojazd:
Witam,mam już prawie wszystkie części potrzebne do setupu,składać i jeżdzić,tylko moje pytanie jest takie... Mamy taką pogodę a nie inną i czy jeżeli będę docierał taki cylinder w taką pogodę może się coś stać?jak wiadomo jest zimno i mokro ale mi taka jazda pasuje tylko czy nic z cylindrem przy docieraniu nic się nie stanie.Jaką mieszankę robić w taką pogodę a jaką w lato.Jak docierać taki aluminiowy cylinder i ile km 500?
Dodam że mam gaźnik 17,5 dellorto ale nie długo będzię 19 dellorto(ale to nie pewne)tłumik stage6proreplicaCylinder to Airsal 70 sport może się zatrzeć w taką pogodę ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2011, 22:05 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2011, 13:38
Posty: 533
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
Co ty nic się nie stanie, cylindra aluminiowego się nie dociera tylko się zrobić trochę km spokojnie żeby się pierścienie ułożyły pogoda nie ma nic do mieszanki jaką będziesz robić




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2011, 22:10 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 8:49
Posty: 2257
Lokalizacja: Kasinka Mała/krk
Pojazd: Bmw e82
W pewnym stopniu ma wpływ na to pogoda . Im zimniej tym się bardziej pierscionki zużywają . Też uważam że docieranie nicasilu nie ma sensu, może z 50km




_________________

facebook.pl/weldonespawmichalak
Spawanie TIG. MAG . MMA - aluminium, stal nierdzewna, stal czarna itp




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2011, 22:22 
**

Rejestracja: 24 lip 2010, 18:55
Posty: 354
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
Jak ja miałbym cylek alu to dla pewności zrobiłbym przynajmniej te 100km przy prędkości góra 50km/h ;)




_________________

Cunning Riders on YouTube - http://www.youtube.com/user/CunningRiders

on Facebook - https://www.facebook.com/CunningRiders




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2011, 22:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 wrz 2011, 8:55
Posty: 277
Lokalizacja: Warszawa/Piastów
Pojazd:
No rozumiem ale tylko 50 km -.- ? albo nawet i 100 ? producent prosi o 500km :mrgreen: no ale dobra a co z pogodą napewno nic się nie stanie jak będzie z -10 albo a ja docieram ?a w zimę jak już dorę to tylko bokiem w zakręty z kolegami :)




_________________

Airsal 70 sport
Stage6 ProReplica
Polini Speed Control
Gazior 21
itp...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2011, 22:41 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2011, 12:32
Posty: 846
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pojazd:
speeds9 pisze:
No rozumiem ale tylko 50 km -.- ? albo nawet i 100 ? producent prosi o 500km :mrgreen: no ale dobra a co z pogodą napewno nic się nie stanie jak będzie z -10 albo a ja docieram ?a w zimę jak już dorę to tylko bokiem w zakręty z kolegami :)

s9 to LC prawda? Jak tak to nie ma obaw :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2011, 23:06 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 wrz 2011, 8:55
Posty: 277
Lokalizacja: Warszawa/Piastów
Pojazd:
Wiesz trochę ten cylek mnie kosztował i nie chce go stracić po 50km jazdy :P Baker89, tak masz rację to lc :) a wiesz jaką mieszankę robić na tym cylindrze ? z gaźnikiem 17,5 dellorto.




_________________

Airsal 70 sport
Stage6 ProReplica
Polini Speed Control
Gazior 21
itp...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2011, 23:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2011, 14:19
Posty: 331
Lokalizacja: Polska
Pojazd: Yamaha R6
1:50




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2011, 23:12 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2011, 12:32
Posty: 846
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pojazd:
herabbit pisze:
1:50

nie.. 1:40, jeżeli tak bardzo zależy ci to możesz robić nawet 1:35. Mobil 1 power racing polecam. Potem nie zmieniaj oleju po dotarciu.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2011, 23:21 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 wrz 2011, 8:55
Posty: 277
Lokalizacja: Warszawa/Piastów
Pojazd:
czyli lać 5L benzyny i setkę oleju bo to na to wychodzi czy jak ?




_________________

Airsal 70 sport
Stage6 ProReplica
Polini Speed Control
Gazior 21
itp...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2011, 23:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Zima to najlepszy czas na docieranie. Części wewnątrz są mocno spasowane, przez co cylek mocniej się nagrzewa. Ludzie piszą, że alu się nie dociera, a producenci zalecają 300km spokojnej jazdy wybór należy do Ciebie. Mieszanka to norma czyli 1:50 plus do baku wlej na każde 5l wahy ze 20 ml oleju dodatkowo, co ma dać łącznie 1:70.

Setka oleju na 5 litrów to norma, czyli 1:50. Przy docierce 120 ml na 5 l wahy.


Ostatnio zmieniony 08 gru 2011, 23:31 przez patrolek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2011, 23:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 wrz 2011, 8:55
Posty: 277
Lokalizacja: Warszawa/Piastów
Pojazd:
patrolek, wiesz mi nie zależy na szybkiej jeździę teraz bo i tak mokro to się trochę boję a w mieście i tak nie ma gdzie ... ale i tak pewnie zrobie chodziaż tak jak mówisz te 300 500km dla świętości,tak ogólnie to nie mam dozownika skasowałem,dziękuję za odpowiedz :Scania124L420, Michalak, jasskul, Baker89, herabbit, patrolek, :mrgreen:




_________________

Airsal 70 sport
Stage6 ProReplica
Polini Speed Control
Gazior 21
itp...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 gru 2011, 0:11 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
patrolek pisze:
Zima to najlepszy czas na docieranie. Części wewnątrz są mocno spasowane, przez co cylek mocniej się nagrzewa. Ludzie piszą, że alu się nie dociera, a producenci zalecają 300km spokojnej jazdy wybór należy do Ciebie. Mieszanka to norma czyli 1:50 plus do baku wlej na każde 5l wahy ze 20 ml oleju dodatkowo, co ma dać łącznie 1:70.

Setka oleju na 5 litrów to norma, czyli 1:50. Przy docierce 120 ml na 5 l wahy.


odwrotnie chyba, bo 1:70 to jest jakie 10-15ml oleju.

Rob mieszanke 1:35 jest to 30ml oleju na 1L benzyny czyli na 5L benzyny daje nam 150ml oleju.

co do docierania alu, najlepiej jest zrobic spokojnie tak 100km pod koniec np 80-90 km docisnac coraz bardziej gaz tak z 5-6 razy prawie do v-maxu zeby sie przyzwyczaił.

Alu tak naprawde juz jest spasowne wiec nie ma co tam sie docierac, a z tymi pierscionkami ze musza sie dopasowac to niby jak? jak one są juz dopasowane przy zalozeniu w cylku.

Jedynie to sie moga spasowac lozyska itp zeby w swoje miejsca weszly.




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:


Ostatnio zmieniony 09 gru 2011, 0:13 przez Pyle, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 gru 2011, 0:50 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Faktycznie mój błąd 120ml na 5l wahy to 1:42 dokładnie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 gru 2011, 2:32 
**

Rejestracja: 16 gru 2010, 20:00
Posty: 215
Lokalizacja: Nidzica
Pojazd: Aprilia SR Aprilia Sonic
Cylindry alu wystarczy wygrzać do odpowiedniej temperatury i rura. Będziesz pieścił się z cylindrem to pierścienie nie zdążą dobrze się osadzić i wytworzyć odpowiedniego nacisku na ściany cylindra, a szlifu nie zrobisz żeby ponownie wszystko się pasowało. Wygrzej cylinder, ustaw żeby silnik nie przerywał pracował równo , sprawdź czy nić nie cieknie i rura. Pamiętaj żeby zawsze wygrzać silnik do odpowiedniej temperatury gdyż łatwo coś uszkodzić. Radzę wybrać trasy mniej uczęszczane na dotarcie takiego cylka. Cylek alu to sama przyjemność, wygrzewasz i rura.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 gru 2011, 13:41 
**

Rejestracja: 27 lis 2010, 20:49
Posty: 442
Lokalizacja: Goniądz
Pojazd: Aprilia SR/MZ ETZ 250
Docierałem cylinder Stage6 sport pro 70ccm też Lc. Opowiem jak docierałem.

Odpaliłem skuter chodził z 10min na wolnych obrotach. Potem kompletnie ostyg, i znowu odpaliłem i usiadłem na skuter i gazowałem sobie tez z 10min, zgasiłem, odpoczynek, i odpaliłem rozgrzałem troche i jazda i pierwsze ruszanie bardzo delikatnie i jazda 35km/h i tak zrobiłem z 20km z odpoczynkami co 4-5km. Potem jazda 50km/h przez jakies 40km, i potem jazda taka ze od czasu do czasu manetka prawie na full i jazda do 70km/h i docierałem wsumie około 100km i po docieraniu jeszcze posmigałem troche i z ciekawosci rozebrałem cylek by zobaczycz jak sie dotarł czy wszystko jest ok. I Cylinder bez zadnych widocznych rys tak jak i tłok. :D

To jest w moim przyapadku :D

Pomogłem, doradziłem, daj pomógł :P




_________________

Moje maszyny:

Aprilia SR50/70 99r
viewtopic.php?p=1536447#1536447

MZ ETZ 250 84r
mz-etz-250-reanimacja-do-lat-80-t376099.html

Zapraszam !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 gru 2011, 16:22 
**

Rejestracja: 16 gru 2010, 20:00
Posty: 215
Lokalizacja: Nidzica
Pojazd: Aprilia SR Aprilia Sonic
Co z tego, że nie było żadnych rys, ale wystarczająco ciasno się nie osadziły. Mogę udowodnić Ci, że docierając cylinder ledwo tocząc się też nie będzie rys ani innych skaz. Przez takie "oszczędzanie cylindra" co ma się tylko w przypadku aluminiowych traci się na mocy, więc bez sensu jest takie głaskanie, ale to wasz wybór.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2011, 22:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2011, 8:31
Posty: 225
Lokalizacja: Strzeleczki
Pojazd:
patrolek, Nie wątpię w twoją inteligencje , jeżeli daje się tak jak napisałeś, te 20ml więcej to nie 1:70 tylko 1 do 30! Chyba ze chcesz lać 70l oleju na litr benzyny , tak go na pewno nie zatrzesz :shock:




_________________

Due Plus Modular
Stage6 PRO
Zawór+króciec-Stage6
Stage6 Black Edition 21
Kit Malossi MHR overrange
Polini Air box


http://imageshack.us/photo/my-images/821rox001.jpg/

http://www.youtube.com/watch?v=cYVsXRJ36AI




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2011, 22:42 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2007, 22:25
Posty: 108
Pojazd:
może tak trochę oprzeć się na instrukcji docierania jaka malossi daje do replicy

*3/4manetki bo inaczej pierścienie się nie spasują
* o mieszance nic nie mówią ale dasz przysłowiowe więcej to obciążenie na pierścienie + wytwarza się nagar....

# mam dwóch znajomych jeden zrobił na replice na jednym tłoku 10 tyś km zawsze pizda i 3/4 docierał z olejkami się nie bawił... na seryjnych zestawieniach.


% docieranie najważniejsze jest przy pierwszych 50km (największe tarcie) potem już dopasowywanie pierścieni.
Mieszanka
Obrazek


Ostatnio zmieniony 12 gru 2011, 22:44 przez Kubicarr, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2011, 23:55 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2008, 11:10
Posty: 906
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Podsumowując, najtrafniejsza odpowiedź odnośnie docierania:
Garet pisze:
Cylindry alu wystarczy wygrzać do odpowiedniej temperatury i rura. Będziesz pieścił się z cylindrem to pierścienie nie zdążą dobrze się osadzić i wytworzyć odpowiedniego nacisku na ściany cylindra, a szlifu nie zrobisz żeby ponownie wszystko się pasowało. Wygrzej cylinder, ustaw żeby silnik nie przerywał pracował równo , sprawdź czy nić nie cieknie i rura. Pamiętaj żeby zawsze wygrzać silnik do odpowiedniej temperatury gdyż łatwo coś uszkodzić.

A przykład jak NIE należy robić:
Ciochan pisze:
Odpaliłem skuter chodził z 10min na wolnych obrotach. Potem kompletnie ostyg, i znowu odpaliłem i usiadłem na skuter i gazowałem sobie tez z 10min, zgasiłem, odpoczynek


Polecam artykuł: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=12245
mototuneusa pisze:
... nawet nie włączaj go dopóki nie jesteś gotowy na to aby rozgrzać go do prawidłowej temperatury i wziąć na pierwszą przejażdżkę.




Mając termostat można docierać w taką pogodę.
A olej - najlepiej w proporcji 1:50, najwyżej 1:40 (ale nie więcej).



Temat wyjaśniony. Unikając dalszego spamu, zamykam.




_________________

http://www.bikepics.com/members/fornal/
"Słuchajcie no, trzeba uspokoić dziadostwo..."
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez FoRnaL, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy