Dzisiaj jest 18 sty 2025, 12:08



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Wyjmować termostat ?
Tak 53%  53%  [ 10 ]
Nie 47%  47%  [ 9 ]
Liczba głosów : 19
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 sie 2011, 22:24 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
Siema

Założyłem do speeda 70cc i włożyłem do niego termostat z orginalnego cylka. Nowy cylek strasznie się grzeje. Boje sie zeby go nie przegrzać. Jak wyjmę termostat to wpłynie to na żywotność cylka albo na spalanie ?? Mam ssanie ręczne więc to powinno uchronić przed wyższym spalaniem. CO wy na to ?




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2011, 22:29 
***

Rejestracja: 19 lip 2010, 17:37
Posty: 875
Lokalizacja: Kurów
Pojazd: opel combo c
Dla mnie temat bez sensu. Spalanie do czego? Temp? bez komentarza...
Wyjęcie termostatu poprawi chłodzenie. Żywotność, hehe jedyna wada że po wyjęciu termostatu trzeba chwile dłużej odczekać.
Ssanie przed czym? Spalanie o czym mowa?
Wiadomo termostaty lubią się zawieszać ( w moim przypadku), często są to objawy przegrzewania. Do 70ccm powinno się wyjmować termostat chyba że, masz 2 chłodnice to ok.
Dla mnie temat bez sensu. Myśle że powiedziałem wszystko na ten temat.




_________________

PAPIER TOALETOWY


Ostatnio zmieniony 10 sie 2011, 22:30 przez Iniector, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2011, 22:34 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
Iniector, weź to na taką sprawę z tym spalaniem. Masz ssanie elektryczne, cylinder jest mniej dogrzany niż z termostatem, co za tym idzie ssanie działa dłużej i daje więcej paliwa co przeklada się na spalanie

Po drugie z tą żywotnościa (słyszałem) że obieg duży skraca żywotność cylka ale na pewno nie tak jak przegrzewanie go więc tu plus dla wyjęcie

Iniector pisze:
Wiadomo termostaty lubią się zawieszać


w moim też. kiedyś wymieniałem uszczelki pod głowicą i założyłem termostat przejechalem się grzeje się.. drugi raz rozkręciełem złożyłem... znowu sie grzeje i dopiero za 3 razem sie odwiesił wiec znow plus dla wyjecia

ale niech ktos jeszcze cos powie




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2011, 22:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Wyjęcie termostatu nie ma żadnych plusów.
Iniector pisze:
Do 70ccm powinno się wyjmować termostat chyba że, masz 2 chłodnice to ok.

Ale bzdury pleciesz. Wiesz w ogóle co to jest termostat i do czego służy?
Jeżeli masz termostat to ile chłodnic byś nie nakładł-temperatura będzie taka sama. Znowu jeśli go nie masz to raczej nie będziesz w stanie nawet rozgrzać go do optymalnej temperatury.
Ssanie nie ma nic do temperatury cylindra. Stary termostat możesz wygotować w occie, przy okazji sprawdzisz, czy otworzy się przed zagotowaniem wody w garnku.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2011, 22:54 
***

Rejestracja: 19 lip 2010, 17:37
Posty: 875
Lokalizacja: Kurów
Pojazd: opel combo c
Booyaka, hmm bzdury. u mnie np: przy wyjęciu termostatu spadła temp o 3,5* więc dla mnie ma plus. Działanie znam bdb.
Noto mówię że przy większym chłodzeniu się przydaje.
Nawet seria da rade rozgrzać cylinder bez termostatu (trzeba 3 min dłużej poczekać) -.-




_________________

PAPIER TOALETOWY


Ostatnio zmieniony 10 sie 2011, 22:59 przez Iniector, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2011, 22:56 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
Booyaka, z termostatem na 70cc dochodzi mi temp do 8-9 kreski na 10 w skali to nie jest normalne (termostat na pewno się otwiera bo na 50cc spokojnie dawał radę)




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2011, 0:07 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
Booyaka, dobrze prawi.

Wiecie w ogóle jak działa termostat? on ma miec za zadanie zeby silnik był dogrzany.

Dlaczego w starych autach etc dają w zime karton na chlodnice? zeby silnik szybciej sie dogrzał bo termostat jest rozwalony.

Wyjecie termostatu tylko pogarsza a nie polepsza, żywotnosc spada drastycznie i nie mówić mi tu poczekasz sobie 3 min wiecej, a te 3 min wiecej moze sie przelozyc na duzo krótszy czas uzytkowania. Cylinder za szybko sie chlodzi, jest nie dogrzany itp.

I sprawia to ze wiecej tez pali.

Termostat w pełni otwiera sie przy 95 stopniach wiec pół minuty pojedziesz i temp powinna szybciutko spasc np do 90.


Tyle na temat.

sopel jezeli tobie dochodzi do tych kresek z 10 prawie to masz dupniety termostat jak mowiles ze 3 razy skladales i nie wiedziales co. kup nowy i po problemie.

Jak osiągnie wysoko temp, oczywiscie zwalniasz itp albo puszczasz manetke na 10 sek i znowu jedziesz zeby sie schlodnil. bo bez termostatu wiecej biedy zrobisz niz pozytku.

Ale jesli wiecie lepiej to prosze bardzo tylko potem nie pisac w dziale pomocy tlok czy tuleja mi pekła itp.




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:


Ostatnio zmieniony 11 sie 2011, 0:12 przez Pyle, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2011, 8:22 
***

Rejestracja: 19 lip 2010, 17:37
Posty: 875
Lokalizacja: Kurów
Pojazd: opel combo c
Mi bez termostatu ciągle temperatuje sie utrzymuje na poziomie 75C, co jest dla mnie zadowaląjąca temp, i poniżej tej 75 nie zejde ni ch** choćby jechał nim ciągle 90 i pod wiatr.. A rozgrzanie do tej temp silnika, to dla mnie kwestia 5 min chodzenia na wolnych obrotach i już jest 75C, a z termostatem miałem doczynienie i wiem co mówie..
Jak miałem termostat nie wiem jakim cudem ale temp ciągle była 90C a uwierz, dla mnie ta temp już nie jest taka dobra, musze np:wtedy gasić silnik i czekać aż się ochłodzi, nawet do 100c potrafi z nim dojść, a dla mojego cylka (nicasl) ta temp nie jest już mała, temp jaką muszę utrzymywać to około 70-80C, więc w moim wypadku termostat się nie sprawdził




_________________

PAPIER TOALETOWY


Ostatnio zmieniony 11 sie 2011, 8:23 przez Iniector, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2011, 8:55 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
a ile stopni to jedna kreska w speedzie ? Jest ich 10 i jedna czerwona. Normalnie temp utrzymuje sie na 3-4 kresce




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2011, 11:34 
***

Rejestracja: 19 lip 2010, 17:37
Posty: 875
Lokalizacja: Kurów
Pojazd: opel combo c
Ja mam termometr tablicowy więc ci nie powiem dokładnie

ale chyba skala zaczyna się od 60 a kończy się na 110 albo 120.




_________________

PAPIER TOALETOWY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2011, 12:18 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
90 stopni to normalna temp pracy.

a w samochodach to ile masz? 70? oczywiste ze blizej 90 a nawet wiecej.

U mnie tam max mialem 94 ale na wodzie, na plynie 91 prestone. wiec git.


A nagrzanie sie do 60 stopni 2-3 min i juz.




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2011, 13:15 
***

Rejestracja: 19 lip 2010, 17:37
Posty: 875
Lokalizacja: Kurów
Pojazd: opel combo c
Hehe porównujesz 4t a 2t, chyba nie muszę ci wyjaśniać różnic.. Tak dla przypomnienia 4t jest większa optymalna temp, niż w 2t. 4t ma lepsze chłodzenie ponieważ ma w 2x obr wału w cylku pracy :)

Masz 94 stopni chcesz się zatrzymać i co wtedy? temp ponad 100 stopni. Takie płyny mają parowanie w granicach 105* więc nie dużo brakuje.




_________________

PAPIER TOALETOWY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2011, 19:57 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
Okej dzisiaj sprawdziłem wszystko. Wyjąłem termostat i go zagotowałem. Otworzył się całkowicie więc jest sprawny. Założyłem go ponownie i po niecałym kilometrze miałem 8 kresek na 10 :/ Postanowiłem wyjąc termostat i co się okazało speed dobrze się dogrzał do 2 kresek w 3 minuty. Przejechałem 2 km i speed rozgrzał się do 3-4 kresek czyli prawidłowej temperatury taka jaka była na cylindrze 50cc z termostatem. Temperatura cały czas utrzymywała się. Więc jednak wyjęcie termostatu w 70cc jest potrzebne ! w moim przypadku na pewno




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2011, 20:34 
***

Rejestracja: 19 lip 2010, 17:37
Posty: 875
Lokalizacja: Kurów
Pojazd: opel combo c
Kto miał racje... A tak wcześniej mnie wyśmialiście że jakieś farmazony walę..

no comment




_________________

PAPIER TOALETOWY


Ostatnio zmieniony 11 sie 2011, 20:34 przez Iniector, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2011, 20:39 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
Wydaje mi sięze grzanie z termostatem jest spowodowane tym ze jest to wiekszy cylek i ma wieksze zapotrzebowanie na plyn ktory zbyt wolno przeplywa przez termostat i na wolnych obrotach nadąża chlodzic ale gdy cylek juz pracuje na wyzszych po prostu nie daje rady




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2011, 21:43 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
jak moze nie dawac rady jak przy 95 stopniach sie otworzy na maxa ?

termostat nie jest caly czas zamkniety tylko czym wyzsza temp tym wiecej sie otwiera, wiec przy 90 jest prawie w pelni otwarty.

Booyaka, wez im do rozumu przemów bo ja juz nie mam sil...




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2011, 21:46 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
Pyle, ale gadasz glupoty... termostat w speedach jest wsadzony główką w głowice a nad nim jest przewód z płynem chlodzącym. Czyli płyn wpływa od góry musi minąć główkętermostatu która ma dziurkę wyciętąna stałe !!! I ona jest mała i mało płynu przez nią przechodzi. Owszem termostat się otworzy cały i odblokuje tą dziurkę ale srednica jej nie pozwala na przeplyw pozwalajacy w pelni schlodzic cylinder 70cc

Wpływa górą czyli ma stały otwór:

Obrazek

A otwiera się tylko w dół ta spręzyna pozwalając na rozlanie płynu szerzej:

Obrazek




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!


Ostatnio zmieniony 11 sie 2011, 21:52 przez Sopel38, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2011, 22:18 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
to ty chyba sorry ale nie mam nerów nie miales nigdy kur** w reku termostatu jak takie glupoty piepszysz tutaj innym

i nie wpływa górą ! wogole wkladales kiedys termostat do szklanki gorącej wody i patrzyles jak to chodzi? bo widocznie nie...

i tą dziurką nie wpływa płyn tą małą! tylko przez cały termostat, wiec glupoty piepszysz ze az srac mi sie zechcialo. :angry:

nara ide do kibla ;p. :mrgreen:




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2011, 22:28 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
Przeczysz sam sobie i tumanem to sam jesteś. Znam się na peugeotach 200 razy lepiej od ciebie. A booyaka to kto ?? Jakis master ze jak on cos powie to tak musi byc ?

Skąd ci się bierze płyn w cylku ???! Chyba musi wpłynąć przewodem który jest własnie w tej dziurce w która wkladasz termostat jak bys nie wiedzial. Co z tego ze mi sie otworzy caly termostat od dolu jak plyn sie wlewa od gory

I ci napisalem do jasnej k... ze wlozylem termostat do gotujacej wody i sie calkowicie otworzyl a mimo wszysttko cylek sie az gotował !! bez termostatu trzyma sobie spokojnie 85 - 90* C caly czas. Sie naucz czytac ze zrozumieniem najpierw


ps. miłego srania




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!


Ostatnio zmieniony 11 sie 2011, 22:33 przez Sopel38, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2011, 22:29 
***

Rejestracja: 19 lip 2010, 17:37
Posty: 875
Lokalizacja: Kurów
Pojazd: opel combo c
@pyle aż prosisz się o warna :d, widać chłopakowi pomogło wyjęcie termostatu, tyle na temat. Nie ma sensu tego ciągnąć...




_________________

PAPIER TOALETOWY


Ostatnio zmieniony 11 sie 2011, 22:29 przez Iniector, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy