Dzisiaj jest 22 kwie 2025, 17:11



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 09 kwie 2010, 21:12 
*

Rejestracja: 09 kwie 2010, 21:06
Posty: 39
Pojazd:
Witam.

No to tak..po raz kolejny zepsuł mi się skuter, tgb orion. Był on naprawiany przez wielu serwisantów, jednak żadnemu się nie udało, żebym przejeździł cały miesiąc beż żadnej awarii. Otóż po pierwszej większej awarii (wymiana cylindra z tłokiem, wału bo się ułamał ) zaczął jeździć gorzej niż 4T. Po rozgrzaniu w ogóle nie miał mocy, ledwo jechał, a ruszał jeszcze gorzej. Pojeździłem, pojeździłem i .. zatarł się. Wymieniłem cylinder sam, działał ale bardzo słabo, gasł, a odpalić go to jak dostać 6 z matmy. Zawiozłem go do innego mechanika wymienił uszczelniacze wału i jeździł tak jak po 1 naprawie, czyli kicha. Zrobiłem na tym cylindrze może 100km? zatarł się. Oddałem go do mirexu, i tak poglądowo zajrzeli i powiedzieli, że może olej do cylindra nie lecieć. No ale podziękowałem z ich usług, bo za naprawę chcieli minimum 1200zł. Postanowiłem że wezmę to w swoje ręce, tyle że dużo się na tym nie znam. To tak jak w temacie, rozkręciłem wszystko do karteru, silnik rozpołowiony chciałem zobaczyć jak w środku wygląda sytuacja. Widzę, że wał ma bardzo lekkie luzy i korbowód rusza się na boki, nie wiem czy tak powinno być, nagrałem to wrzucam linki, tylko głowy musicie na bok obrócić. Nie wiem czy nie będę musiał to nagrać jeszcze raz, bo cały silnik się rusza i za bardzo tego nie widać.
http://www.youtube.com/watch?v=hHJ8yUeNVck
http://www.youtube.com/watch?v=0uap2NacyhM
Jeśli jest ok to co może być nie tak? Pompa oleju? czemu się zaciera i nie ma mocy...

Jeszcze jedno, kiedyś we mnie wjechał kolega i połamał pokrywkę filtra powietrza, ale stopionym plastikiem jest już to załatane.. może to też w jakimś stopniu powodować, że nie działa to dobrze?
http://zapodaj.net/22729dd5bd64.jpg.html
http://zapodaj.net/992a56ccac9e.jpg.html

Wydam teraz 150zł na nowy cylinder, szkoda pieniędzy jak miał by się za chwile zatrzeć.

Proszę o pomoc, pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony 11 kwie 2010, 10:35 przez damian15wroc, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 10 kwie 2010, 9:25 
**

Rejestracja: 13 cze 2009, 9:35
Posty: 428
Pojazd:
sprawdź pompę oleju co podaje do gaźnika, bo jak jeździsz bez oleju to nie dziwota że ci się zaciera




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 kwie 2010, 9:43 
**

Rejestracja: 02 lip 2009, 15:06
Posty: 299
Pojazd:
To może dolewaj olej do baku .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 kwie 2010, 11:36 
*

Rejestracja: 09 kwie 2010, 21:06
Posty: 39
Pojazd:
Dziś sprawdziłem jak tam olej i zobaczyłem nie ciekawą rzecz w filtrze oleju, straszny bród.
http://zapodaj.net/4fb1ef661114.jpg.html


Od razu odkręciłem pompkę:
http://zapodaj.net/f614ab53b8da.jpg.html

Wyjąłem plastikowy element ze środka
http://zapodaj.net/ff7200642164.jpg.html

W środku wydaje mi się że jest mechanizm którym to obraca, czy tam też przydało by się dostać?
http://zapodaj.net/0348c235721a.jpg.html


Ostatnio zmieniony 11 kwie 2010, 10:32 przez damian15wroc, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 kwie 2010, 13:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lip 2009, 15:09
Posty: 613
Pojazd: YZF R6
Wymontuj pompkę olejową bo prawdopodobnie jest rozdupcona, lepiej samemu robić mieszankę w takim wypadku + załóż jakiś dobry zamiennik cylindra a nie za 90zł z allegro i nie ma ch.. we wsi że nie będzie jeździło, dobrze ze podziękowałeś fachowcom z mirexu :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 kwie 2010, 14:50 
*

Rejestracja: 09 kwie 2010, 21:06
Posty: 39
Pojazd:
A wiesz może jak sprawdzić czy ta pompka działa prawidłowo czy jest zepsuta? Może to była wina tego zapchanego filtra. Z tego co widzę to ona jest napędzana, kręci się i to wszystko działa. A tak ręcznie samemu mogę sprawdzić czy jest uszkodzona? Przeczyściłem pompkę i podłączyłem dozownik, poruszałem tą pompą, pokręciłem takie coś i coś tam olej leciał...

A co do cylindra.. nie lepiej zrobić szlif ? Musiał bym tylko wybrać który cylinder.
1 oryginalny przejechane jakieś niecałe 8tyś, 2-gi niby replika oryginału przejechałem niecałe 4tyś, a 3-ci z allegro przejechane ze 100km, i chyba w najgorszym stanie...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 kwie 2010, 15:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2009, 23:41
Posty: 179
Pojazd:
1. To normalne ze korbowód rusza się trochę na boki.
Na filmiku jak kręcisz wałem strasznie głośno te łożyska chodzą jak na nowe, albo tylko mi się tak wydaje.
Co do pompki oleju, jak nią pokręciłeś i olej poleciał to znaczy ze pracuje, chodź nigdy nie wiadomo jak długo pociągnie.
Co do cylka, to kup oryginalny albo jakiś dobry zamiennik, jeśli szlif to dobry tłok - i przy każdej wymianie cylka ja np. bym wymienił łożysko korbowodu.
Kup ten nowy filterek oleju. I jak będziesz składał, nie zapomni wlać jakiegoś dobrego smaru tam gdzie napędzana jest pompka oleju.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 kwie 2010, 16:13 
*

Rejestracja: 09 kwie 2010, 21:06
Posty: 39
Pojazd:
Chodzi dość głośno, dlatego nakręciłem.

To czemu się zatarł skoro olej leciał? może za słabo leciał przez ten filtr... nie chce ryzykować, chyba będę robił mieszankę :/

Jak to jest ze szlifem? pierw kupuje się większy tłok i ten koleś co robi szlif zrobi mi pod to?
Czy on mi pierw to robi a ja potem szukam odpowiedni tłok?

EDIT: Znalazłem tłok na 1 szlif na allegro. Takie coś będzie dobre?
http://www.moto.allegro.pl/item962262097_tlok_adress_tgb_hyosung_1_szlif_0_25mm_najtaniej.html

Znalazłem jeszcze taki, ale już dość drogi
http://www.moto.allegro.pl/item977631342_tgb_tlok_do_cylindrow_morini_ac_skutercentrum.html


Ostatnio zmieniony 10 kwie 2010, 16:22 przez damian15wroc, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 kwie 2010, 17:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2009, 23:41
Posty: 179
Pojazd:
Zakład robi Ci szlif na 41.25, 41,50 lub 41,75 i wtedy kupujesz tłok z pierścieniami.
Ten za 39zł no raczej nie :?
Co do meteora to wydaje mi się że będzie dobry:
http://skutercentrum.pl/product_info.ph ... ts_id=4419
http://skutercentrum.pl/product_info.ph ... ts_id=4420
No i łożysko korbowodu:
http://skutercentrum.pl/product_info.ph ... ts_id=3084
Łożyska wału:
http://www.skutercentrum.pl/product_inf ... ts_id=3300
Uszczelki:
http://www.skutercentrum.pl/product_inf ... ts_id=3764




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 10 kwie 2010, 18:02 przez Kamil_TGB, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2010, 10:13 
*

Rejestracja: 09 kwie 2010, 21:06
Posty: 39
Pojazd:
Słuchaj, czy wymiana łożysk wału jest konieczna?. Mam wał Top Racing, więc łożyska były już wymieniane, a ostatnio uszczelniacze.

EDIT: wszystkie zdjęcia pomniejszone, dodaje zdjęcia tłoków:
Ostatni tłok i cylinder
http://zapodaj.net/26e04b047e58.jpg.html
http://zapodaj.net/20b660ec961d.jpg.html

2 tłok, jak widać pękł
http://zapodaj.net/c4255b8aab9a.jpg.html

1 oryginalny tłok
http://zapodaj.net/c23871efddfb.jpg.html


Ostatnio zmieniony 11 kwie 2010, 10:36 przez damian15wroc, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2010, 10:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2010, 21:41
Posty: 182
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: X-max 250i
Imię: Jarek
damian15wroc pisze:
Chodzi dość głośno, dlatego nakręciłem.

To czemu się zatarł skoro olej leciał? może za słabo leciał przez ten filtr... nie chce ryzykować, chyba będę robił mieszankę :/

Jak to jest ze szlifem? pierw kupuje się większy tłok i ten koleś co robi szlif zrobi mi pod to?
Czy on mi pierw to robi a ja potem szukam odpowiedni tłok?

EDIT: Znalazłem tłok na 1 szlif na allegro. Takie coś będzie dobre?
http://www.moto.allegro.pl/item962262097_tlok_adress_tgb_hyosung_1_szlif_0_25mm_najtaniej.html

Znalazłem jeszcze taki, ale już dość drogi
http://www.moto.allegro.pl/item977631342_tgb_tlok_do_cylindrow_morini_ac_skutercentrum.html


Najlepiej zawieść do zakładu żeby szlifierz ocenił jak bardzo jest zatarty cylinder, po uzgodnieniu z nim kupujesz tłok i dajesz szlifierzowi żeby ci pod tłoka wyszlifował cylinder, chodzi tu o pasowanie, żeby się nie okazało że ci wyszlifuje cylinder a tłok będzie ciut za duży lub za mały(selekcja)




_________________

Bandyci Mogą Wszystko




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2010, 15:26 
*

Rejestracja: 09 kwie 2010, 21:06
Posty: 39
Pojazd:
Czy głowice powinienem zregenerować? Kiedyś przejechałem papierem ściernym bo była czarna : /
http://zapodaj.net/b2f57a241211.jpg.html

A tu sworzeń tłoka
http://zapodaj.net/4fb77b43178b.jpg.html

Czy po szlifie cylindra będę mieć taką samą kompresje jak na nowym cylindrze?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2010, 21:05 
***

Rejestracja: 30 sie 2009, 21:00
Posty: 1147
Lokalizacja: K-na
Pojazd:
Głowicy nie musisz regenerować, sworzeń chyba jest ok, ale jeśli kupujesz nowy tłok/cylinder to w zestawie powinien być nowy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 kwie 2010, 12:29 
*

Rejestracja: 09 kwie 2010, 21:06
Posty: 39
Pojazd:
Silnik złożony, wstawiony do ramy, kable podłączone ale niestety... nie odpala :angry: Iskra jest, paliwo jest bo świece zalewa.. to kurna co może być nie tak?
http://www.youtube.com/watch?v=M-CH4OJtD9M
W tym filmie akurat odkręcony był tłumik... myślałem że może zapchał się :roll: ehh..


Ostatnio zmieniony 17 kwie 2010, 12:30 przez damian15wroc, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 kwie 2010, 13:22 
**

Rejestracja: 13 cze 2009, 9:35
Posty: 428
Pojazd:
zero kompresji słychać, a i nie trzymaj tak długo bo sobie rozrusznik rozwalisz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 kwie 2010, 13:49 
*

Rejestracja: 09 kwie 2010, 21:06
Posty: 39
Pojazd:
zero kompresji? no co Ty gadasz... cylinder po szlifie, nowy tłok...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 kwie 2010, 14:04 
**

Rejestracja: 13 cze 2009, 9:35
Posty: 428
Pojazd:
to może tłok odwrotnie włożyłeś? albo zapomniałeś o uszczelce pod głowice? bo jakoś tak "lekko" ten kick starter chodził




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 kwie 2010, 19:58 
*

Rejestracja: 09 kwie 2010, 21:06
Posty: 39
Pojazd:
Tłok założyłem ze strzałką skierowaną w dół. O uszczelce pod głowicą nie zapomniałem.
Wyśle ci zaraz PW.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 kwie 2010, 20:14 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2008, 10:36
Posty: 281
Lokalizacja: Bochnia
Pojazd:
coś slychac jakby szurało albo cos... przyłóż palcec tam gdzie sie świeca wkręca i zoabcz czy jest wgl kompresja




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 kwie 2010, 21:51 
*

Rejestracja: 09 kwie 2010, 21:06
Posty: 39
Pojazd:
Kompresja jest... ale jaka to ja palcem nie określę :/ dziś u kolegi sprawdziłem w tgb 303 i wydaje mi się że jest nie co mocniejsza :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy