Dzisiaj jest 26 lut 2025, 22:38



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 kwie 2010, 9:41 
*

Rejestracja: 26 sty 2009, 12:24
Posty: 11
Lokalizacja: Silesia
Pojazd:
Witam
Chciałbym założyć do swojej Aprili cylek 70 . Mój skuter to 2005 rok silnik p/g.
Obecnie siedzi w nim wario polini speed control, sprzęgło hebo ng i dzwon stage wingcooler oraz wydech Giannelli chrom.
Może zabrzmi to dziwnie ale chciałbym, aby po założeniu cylindra skuter był jak najbardziej ekonomiczny pod względem spalania. (im mniej tym lepiej). Raczej żeby nie przekraczał 5l/100km. Osiągi jakie chciałbym uzyskać to bdb. przyspieszenie(ale żeby nie dźwigało na koło) [ale to juz chyba kwestia regulacji(?)] i spokojne, płynne rozpędzenie się do 100km/h. - wtedy będe w 100% zadowolony.

Myślę, żeby założyć cylinder klasy sport, gdyż wtedy będę mógł zostać przy seryjnym gaźniku 17,5 mm . Bo poziom racing to już gaźniki 19 i 21 (?) i spalanie większe niż przy poziomie sport(?).

Wiem, że nie obędzie się bez wału dlatego myślę, że do poziomu Sport Wał korbowy RMS Sport będzie nadawał się idealnie. Ale czy do tego wału muszę dokupić jeszcze nowe łożyska? I czy one również muszą być wzmacniane?

Teraz najważniejszy dylemat; jaki cylinder wybrać?
Myślałem nad:
Cylinder Malossi Sport 70cc
Cylinder Metrakit MK Series 50cc
Cylinder Polini Sport 70cc
Cylinder Stage6 Sport Pro 70cc
Cylinder Stage6 Streetrace 70cc
Najmocniejszy z tej całej stawki to chyba Malossi Sport (?) i ku niemu się skłaniam ale czytałem też, że nieźle spisuje się S6 Streetrace(?).

Ile km przebiegu spokojnie wytrzyma taki cylinder 70? ( skuter nie bd. męczony typu; palenie gumy, stunt itd.)

Czy kupując u mielocha te części o których pisałem wyżej nie będe już niczego więcej potrzebował do wymiany tych części?
Wiem, że do wymiany wału trzeba rozpoławiać silnik i jak się go później składa trzeba go zlepić taką 'mazią' jak ona się nazywa i ile mniej więcej kosztuje?

Czy będe musiał wymienić kruciec ssący?

Jeszcze filtr powietrza. Czy moglibyście polecić jakiś dobry? Zaznaczam, że co jakiś czas jeżdżę w deszczu, więc lepiej żeby był zamknięty.

Czy zmiana dyszy jest konieczna? Jeśli tak to jaki rozmiar dyszy będzie najodpowiedniejszy?

Czy Gas Box może wpłynąć na to, że spalanie przy 70ccm nieco się obniży? (jeśli tak to ile mniej więcej) i skuter będzie miał podobno lepszą reakcje na manetke. Wiem, że można zrobić samemu ale nie chce mi sie bawić w to dlatego pytanie, który gasbox polecacie? Wiem, że jest Malossi oraz BoostBottle co lepsze?

Jeszcze pytanie, poniewaz myślałem o przedłużce amortyzatora. Czy jest to bezpieczne? Czy wtedy pozycja kierowcy jak i pasażera jest mniej wygodna niż przed montażem? Rozumiem, że kanapa jest wtedy nachylona do przodu? Czy ta przedłużka utrudnia wyrywanie skutera na koło?

To chyba tyle. Jeśli jest jeszcze coś o czym zapomniałem przy wymianie tych elementów to piszcie.




_________________

Aprilia SR 50 Factory
-LeoVince ZX HandMade
-Polini Speed Control
-Hebo NG
-Stage6 WingCooler Team


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2010, 10:43 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:54
Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
Na twoim miejscu wybrałbym "Cylinder Malossi Sport 70cc ".
Czytając twój post doszedłem do wniosku, że jesteś kimś zdecydowanym i rozsądnym.
Bardzo ważna jest wymiana wału, nie musisz kupować Stage6 HPC czy odpowiednika Hebo wystarczy Top Racinga. Będziesz potrzebował komplet łożysk i uszczelniaczy stage6 metal.

FantaZy pisze:
'mazią'
Silikon wysoko temperaturowy mała tubka max 5zł, dostępny w każdym motoryzacyjnym.

FantaZy pisze:
filtr powietrza

Powinieneś wybrać, sportowy wkład filtra powietrza o większej przepuszczalności.

FantaZy pisze:
zmiana dyszy jest konieczna

Za mała dysza będzie powodować przegrzanie i zatarcie silnika, powinieneś kupić komplet testowych, ja decydowałbym sięna +/- o 20 większe.

FantaZy pisze:
Gas Box

Przy 17,5 i sportowym cylindrze powinno byćok 0,3l różnicy. Gasbox musi być wyżej niż gaźnik. (kiedy miałem niżej, zbierało mi się w nim skroplone paliwo z mieszanki).

Twój obecny wydech jest za słaby pod sportowy cylinder, do tego cylindra polecany jest m.in Yasuni R. Nie koniecznie musisz kupować nowy, warto polować na używany. Przy złożeniu całego silnika, odczujesz ogromną różnicę przy zmianę wydechu na np. Yasuni R.

Co do składania silnika: jeżeli nie masz doświadczenia (wydaje mi się, że nie bo nie wiesz czym uszczelniać kartery, to raczej się za to nie zabieraj), oddaj to znajomemu mechanikowi, będziesz potrzebował blokadę wariatora, jeżeli nie masz, oraz ściągacz do magneta, aby nie korzystać z "gumowego młotka" oglądając filmy na youtube zobaczysz wszelakiego rodzaju ściągacze do bezpiecznego rozpoławiania silnika.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Piaggio Typhoon LC
Kubica, jesteśmy z tobą!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2010, 12:57 
*

Rejestracja: 26 sty 2009, 12:24
Posty: 11
Lokalizacja: Silesia
Pojazd:
a tak w sumie to czemu ma służyć mocniejszy wał? po co nowe łożyska wału? Przecież seryjne są takie same? o co tu chodzi?




_________________

Aprilia SR 50 Factory
-LeoVince ZX HandMade
-Polini Speed Control
-Hebo NG
-Stage6 WingCooler Team




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2010, 13:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 9:18
Posty: 47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd:
bo jak się wymienia wał to lepiej kupić nowe(tzw jak już coś robisz rób porządnie) :mrgreen:




_________________

Diesis50
V max 90km/h
Setup
Filtr Stage6 Double Layer
Gaźnik 19,5mm
Zawór membranowy Hebo
Tłumik Giannelli Reverse Carbon
Centralna hebo+50%
Rolki 4.5gr Stage6
nie do końca dobra regulacja;]

Mój skromny Pogromca
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=281497




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2010, 13:27 
*

Rejestracja: 26 sty 2009, 12:24
Posty: 11
Lokalizacja: Silesia
Pojazd:
Diesis50 pisze:
bo jak się wymienia wał to lepiej kupić nowe(tzw jak już coś robisz rób porządnie)

to nie jest argument. Równie dobrze możnaby napisać, że powinienem całe kartery wymienić bo mogą przy 70ccm nie wytrzymać.




_________________

Aprilia SR 50 Factory
-LeoVince ZX HandMade
-Polini Speed Control
-Hebo NG
-Stage6 WingCooler Team




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2010, 14:02 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:54
Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
Łożyska, w karterach i w wale (dokładnie w korbowodzie) nie są przystosowane do długo trwałej pracy przy wyższych obrotach niż seryjny skuter oraz pod większym obciążeniem (działają na nie większe siły - większa moc). Wał sportowy ma również wypełniacze, które zmniejszają objętość komory korbowej, co również zwiększa kompresję, a za razem moc silnika.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Piaggio Typhoon LC
Kubica, jesteśmy z tobą!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2010, 17:46 
*

Rejestracja: 26 sty 2009, 12:24
Posty: 11
Lokalizacja: Silesia
Pojazd:
A gdybym został przy seryjnym wale to co się stanie?




_________________

Aprilia SR 50 Factory
-LeoVince ZX HandMade
-Polini Speed Control
-Hebo NG
-Stage6 WingCooler Team




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2010, 19:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:54
Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
Po jakimś czasie usłyszysz głośną pracę łożysk lub podczas jazdy głośny zgrzyt i silnik stanie, uszkodzone łożysko może Ci zniszczyć kartery. Cylinder też może się uszkodzić.
Poza tym spytaj się każdego doświadczonego tunera, czy odważyłby się jeździć sportem na seryjnym wale i łożyskach. :roll:
Diesis50 pisze:
bo jak się wymienia wał to lepiej kupić nowe(tzw jak już coś robisz rób porządnie) :mrgreen:
:idea:




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Piaggio Typhoon LC
Kubica, jesteśmy z tobą!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2013, 12:14 
*

Rejestracja: 13 mar 2013, 17:45
Posty: 5
Pojazd:
Malossi sport z tych wszystkich pali najwięcej :roll:
Przedłużka zależy w jakim silniku, w p/g im dłuższa tym gorzej idzie na koło, a np w minarelli im dłuższa tym lepiej idzie na koło.
Wymiana wału i łożysk nie jest konieczna do np malossi sporta, do streetrace lepiej wymienić, ale jeżeli nie zrobisz tego to też będziesz jeździć tyle że krótszy będzie żywot tego wału, łożyska skf teflon najczęściej się zakłada ponieważ gdy ci pójdzie któreś łożysko to ten teflon nie pozwoli żeby ci się rozsypało wszystko po silniku :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2013, 19:29 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2012, 20:23
Posty: 312
Lokalizacja: Zwoleń
Pojazd:
Odnośnie tych łożysk , to nowe , wzmacniane łożyska są przystosowane do wyższych obrotów i nie walną podczas jazdy uszkadzając silnik.

Co do składania silnika , to mogę Ci polecić pastę "Dirko"czy jakoś tak , zamiast silikonu , jest ona odporna na benzynę i wysoką temperaturę , można ją nabyć w sklepie motoryzacyjnym , tubka kosztuje 20 zł , ale masz pewność że benzyna jej nie wypłuka .

Jak już ktoś wcześniej napisał przydało by się wymienić wydech na Yasuni R / Pro Replicę albo coś podobnego .




_________________

Boberko pisze:
Chodzi o to jak wymawiamy nazwy poszczegolnych firm

KoKaSt^nt pisze:
Yamaha-dżamajha




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2013, 20:49 
*

Rejestracja: 13 mar 2013, 17:45
Posty: 5
Pojazd:
Jakub8816,
Cytuj:
Pro Replicę albo coś podobnego .

Pro replica to za słaby wydech do sporta, tak samo jak gianelli jest do serii :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2013, 21:25 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2012, 20:23
Posty: 312
Lokalizacja: Zwoleń
Pojazd:
arekstr, Napisałem pro replicę tylko dlatego , że kilka dni temu kłóciłem się z kolesiem na forum co jest lepsze do Malossiego sprorta , Yasiek R czy replica .Ja osobiście myślę że ten wydech to pierdziawa , ale wiele osób upiera się że jest lepszy od R ki i świetnie sie zgrywa ze sportem (na podstawie wykresów z hamowni).




_________________

Boberko pisze:
Chodzi o to jak wymawiamy nazwy poszczegolnych firm

KoKaSt^nt pisze:
Yamaha-dżamajha




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2013, 22:25 
*

Rejestracja: 13 mar 2013, 17:45
Posty: 5
Pojazd:
Jakub8816, no spoko, ja tam osobiście uważam że rka do seri jest dobra choć trochę za mocna, a do sporta c16




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2013, 8:03 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2012, 20:23
Posty: 312
Lokalizacja: Zwoleń
Pojazd:
R ka do serii jest dobra , nie jest za mocna ;) sporo latałem na seryjnym cylku i przytarty troche był , ale jeszcze normalnie jeździł przed samym zdjęciem cylka . Od wakacji mam streeta i też fajnie sobie radzi ;) C16 chętnie bym założył , ale głośny :P

Dobra koniec off topu.
FantaZy, wracając do tematu , chcesz zostać przy 17,5mm , a nie lepiej założyć 19mm ? większy gaźnik nie oznacza większego spalania, a poprawi się chłodzenie i trochę przyśpieszenie , więc możesz to przemyśleć .;)




_________________

Boberko pisze:
Chodzi o to jak wymawiamy nazwy poszczegolnych firm

KoKaSt^nt pisze:
Yamaha-dżamajha




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2013, 18:54 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2011, 14:04
Posty: 200
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pojazd:
Pisz GG: 7751758. "Trochę" się na tym znam :<




_________________

Auto-Blask
http://www.facebook.com/autoblaskpl
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2013, 21:41 
*

Rejestracja: 13 mar 2013, 17:45
Posty: 5
Pojazd:
Dobry odkop nie jest zły :O




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 kwie 2013, 15:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lip 2012, 20:09
Posty: 144
Lokalizacja: Polska
Pojazd:
Ale jak już sie rozpoławia kartery to lepiej wymienić za jednym razem




_________________

http://img.userbars.pl/146/29015.jpg




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy