Dzisiaj jest 28 mar 2024, 14:46



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 cze 2009, 1:31 
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2004, 16:41
Posty: 2430
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Gilera Stalker
TUNING W PIGUŁCE
OD MIELOCH RACING TEAM

CZĘŚĆ II - MONTAŻ TŁOKA


Podczas pracy przy naszym skuterze należy przestrzegać kilku zasad:
- nic nie powinno odwracać naszej uwagi, nie powinniśmy pracować w towarzystwie wszechwiedzących kolegów;
- wzorowa czystość, porządek i odpowiednie oświetlenie w miejscu pracy, które niekoniecznie musi znajdować się na podłodze;
- posługuj się odpowiednimi narzędziami. Nie ma nic głupszego niż montaż tłoka z cylindrem o wartości często nawet 1000,- PLN narzędziami słabej jakości.

Montaż tłoka jest właściwie drobnostką, jednak jeszcze zbyt częstą przyczyną późniejszego uszkodzenia silnika. Bardzo często przyczyną uszkodzeń są źle zamontowane zabezpieczenia sworznia tłoka. Podczas montażu tłoka powinny być przestrzegane następujące warunki:
- Należy stosować tylko te zabezpieczenia, które są przewidziane przez producenta! On już nad tym pomyślał i na pewno nie chce nam utrudnić życia. Inne zabezpieczenia być może można łatwiej zamontować, nie mają one jednak wymaganego napięcia i poluźniają się lub obracają w swoim rowku, aż zostanie ono wybite.
- Zabezpieczenia stosuj tylko raz! Lepiej kupić z cylindrem kilka nowych zabezpieczeń, zanim zdecydujemy ponownie zamontować stare.
- Zabezpieczenia montuj w miarę możliwości rozwarciem w kierunku pracy tłoka, tzn. przerwa z zabezpieczeniem musi znajdować się na dole lub u góry otworu sworznia.
Jeżeli zabezpieczenie jest ułożone pod kątem 90 stopni, może ono zacząć drgać przy wyższych obrotach i potem wyskoczyć ze swojego rowka.
- Sworzeń montuj zawsze bez użycia siły i z odrobiną oleju. Sworzeń tłoka powinien się lekko wpasować - jeżeli nie, to możemy tłok lekko ogrzać nawet suszarką. Pod wpływem temperatury otwór w tłoku powiększy się nieznacznie, co pozwoli na wciśnięcie sworznia ręką.

Wiele tłoków posiada rowek lub wywiercony otwór, żeby sworzeń w tłoku był dobrze smarowany. Można także samemu wykonać taką możliwość smarowania. Po prostu małym wiertłem ( 1-1,5mm) zrobić otwór od spodu tłoka i ogradować go. Zagwarantuje to, że sworzeń nie zakleszczy się i nie doprowadzi do naprężeń.

Jeżeli tłok został czysto zamontowany, można rozpocząć montaż cylindra.

Autor tekstu: Jerzy Mieloch sr
____________________________________________________________
Prawa autorskie MIELOCH MOTOCYKLE. Wszystkie prawa zastrzeżone.




_________________

Sklep internetowy z częściami i akcesoriami do skuterów / motorowerów / motocykli
WWW.SKLEP.MIELOCH.PL

Szukasz części oryginalnych Aprilia / Derbi / Gilera / MBK / Peugeot / Piaggio / Vespa?
Jeżeli tak napisz na oe@mieloch.pl !


Ostatnio zmieniony 27 cze 2009, 1:33 przez Junior, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 26 sie 2009, 19:56 
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2004, 16:41
Posty: 2430
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Gilera Stalker
Zapraszamy do dyskusji na temat artykułów!




_________________

Sklep internetowy z częściami i akcesoriami do skuterów / motorowerów / motocykli
WWW.SKLEP.MIELOCH.PL

Szukasz części oryginalnych Aprilia / Derbi / Gilera / MBK / Peugeot / Piaggio / Vespa?
Jeżeli tak napisz na oe@mieloch.pl !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 wrz 2009, 11:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2009, 16:26
Posty: 190
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
Witam. Dorzucę jeszcze o kierunku zamontowania tłoka. Na każdym tłoku jest mała strzałeczka, która wskazuje nam w jakiej pozycji mamy zamontować tłok.

Strzałka w dół - czyli strzałka musi być skierowana ku stopce centralnej.

Pozdrawiam
Łukasz




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Nie udzielam porad przed GG !!
Masz problem ? Pisz na forum !!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 wrz 2009, 11:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Mądrzejsze rozwiązanie to takie, że strzałka na tłoku ma być skierowana w stronę okna wydechowego :P W sumie tak jak kolega mówi to wychodzi na to samo, ale mądrzejsze jest jak się mówi że w stronę wydechu :roll:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 wrz 2009, 18:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Junior pisze:
Wiele tłoków posiada rowek lub wywiercony otwór,

Po środku tłoka i na wylot ?




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 wrz 2009, 17:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2009, 16:26
Posty: 190
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
Nie, od dołu sworznia.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Nie udzielam porad przed GG !!
Masz problem ? Pisz na forum !!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 wrz 2009, 20:03 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2008, 11:10
Posty: 906
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Junior pisze:
Wiele tłoków posiada rowek lub wywiercony otwór, żeby sworzeń w tłoku był dobrze smarowany.


Pewnie miał napisać "wiele korbowodów" a nie "tłoków". Pomyłki się zdarzają :wink:





PS: Przykładowo tak to wygląda, tak jest fabrycznie w wale Hebo Racing HPC:

Obrazek




_________________

http://www.bikepics.com/members/fornal/
"Słuchajcie no, trzeba uspokoić dziadostwo..."
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 wrz 2009, 20:07 
*

Rejestracja: 25 sty 2009, 18:25
Posty: 47
Lokalizacja: krotoszyn
Pojazd:
nie o to chodzi.chodzi o tzw kieszenie olejowe w nabo czyli otworze piasty,po to by bylo lepsze smarowanie sworznia a nie o korbowód.zastanów sie FoRnAl co piszesz.jak sie nie znasz to nie pisz.pracuje w firmie MAHLE przy obróbce tlokow wiec cos wiem na ten temat




_________________

cylek DR EVOLUTION 70 cc
moduł MALOSSI
filtr powietrza POLINI AIR BOX
dysza 85




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 wrz 2009, 20:59 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2008, 11:10
Posty: 906
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
lukaszbroda pisze:
zastanów sie FoRnAl co piszesz

Ja bym raczej te słowa kierował do Ciebie...
lukaszbroda pisze:
po to by bylo lepsze smarowanie sworznia a nie o korbowód

Przecież logiczne, że jak masz otwór na korbowodzie (jak foto wyżej), to będzie lepsze smarowanie sworznia (a dokładniej samego łożyska), a nie korbowodu :roll:



lukaszbroda pisze:
pracuje w firmie MAHLE przy obróbce tlokow wiec cos wiem na ten temat

Jak jesteś taki pewny siebie, to może pokaż najlepiej na foto, gdzie wg Ciebie nacina się otwór w tłoku w celu lepszego smarowania łożyska sworznia :roll:




_________________

http://www.bikepics.com/members/fornal/
"Słuchajcie no, trzeba uspokoić dziadostwo..."
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 wrz 2009, 7:19 
*

Rejestracja: 25 sty 2009, 18:25
Posty: 47
Lokalizacja: krotoszyn
Pojazd:
Junior pisze:
Wiele tłoków posiada rowek lub wywiercony otwór, żeby sworzeń w tłoku był dobrze smarowany.

nie chodzi o smarowanie łożyska tylko sworznia.łożysko to smarowane jest mimo wszystko

Junior pisze:
zrobić otwór od spodu tłoka i ogradować go

nie wiesz gdzie jest spod tłoka?chyba nie na denku

jeśli nie wiesz jak to ma wygladac to zrobie ci zdjecie bo wlsanie czekam za nowym cylkiem i tlokiem i jak bede montowal to zrobie zdjęcie po wywierceniu tego otworu

a w sobote po poludniu po pracy wstawie zdjęcie jak taka kieszen olejowa wygląda w tłoku samochodowym dla koncernu PSA peugeot/citroen

ja akurat o tlokach wiem nie wszystko ale bardzo duzo




_________________

cylek DR EVOLUTION 70 cc
moduł MALOSSI
filtr powietrza POLINI AIR BOX
dysza 85




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2009, 11:55 
*

Rejestracja: 25 sty 2009, 18:25
Posty: 47
Lokalizacja: krotoszyn
Pojazd:
FoRnaL tu masz link do fotki pokazującej jak wygląda kieszen olejowa w otworze sworznia,majaca na celu lepsze smarowanie sworznia.jest to tłok diesla
oto link
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/42a ... 992df.html

nie jest to nawiercenie tak jak to opisano w poscie na poczatku tylko specjalne wyfrezowanie majace swoj okreslony wymiar,polozenie i glebokosc.na swoim tloku zrezygnowalem z poprawy smarowania




_________________

cylek DR EVOLUTION 70 cc
moduł MALOSSI
filtr powietrza POLINI AIR BOX
dysza 85


Ostatnio zmieniony 21 wrz 2009, 11:59 przez lukaszbroda, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 wrz 2013, 21:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
FoRnaL, więc wyrażasz chęć wiercenia dziur w korbie?
Jestem jak najbardziej za,jeszcze nie widziałem jak korba zabija w locie gołębia:D
A tak na serio - wywierć dziurkę a zmieni się masa korby,a co za tym idzie całe wyważenie układu korbowego się zmienia......


lukaszbroda, Dobrze gada,polać mu:)
Ja jakoś nie mam zapału,aby wiercić w tłokach i w korbach dziur wartych ponad 300 zł....
Pomijam fakt,że nie jestem pewny,czy zwykłą wiertarką dałbyś radę wywiercić cokolwiek w korbie.....

Co do artykułu - kilka przydatnych informacji się dowiedziałem(jak chociażby sposób ustawienia zabezpieczeń sworznia:))




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 mar 2014, 14:00 

Rejestracja: 01 mar 2014, 13:53
Posty: 0
Pojazd: skuter
jak już jesteśmy wszyscy tacy dokładni i dążąc do ideałów to nie kaleczmy po drodze prawidłowego nazewnictwa:

Gratowanie (często nieprawidłowo nazywane gradowanie) – usuwanie ostrych pozostałości materiału (metalu lub tworzywa sztucznego), tzw. gratów, na krawędziach detalu pozostałych po różnego rodzaju obróbce skrawaniem lub z wyprasek. Celem gratowania jest stępienie ostrych krawędzi, które mogą uszkodzić ciało lub w celu poprawienia estetyki.
Stosowane w hutnictwie maszyny do gratowania (oszlifowywania) końcówek wyrobów, zwane są gratownicami.

*źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Gratowanie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 maja 2015, 15:52 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Może by tak opublikować część trzecią ? :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 maja 2015, 11:55 

Rejestracja: 18 maja 2015, 11:50
Posty: 0
Pojazd:
Praca w towarzystwie wszystkowiedzących kolegów to nie tylko łatwa droga do pomyłki ale również równie łatwy sposób na kłótnie i kiepską atmosferę. Ogólnie nie polecam :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 kwie 2023, 18:46 
*

Rejestracja: 13 kwie 2023, 6:00
Posty: 1
Pojazd: Junak furious 50
Witam mam pytanie posiadam junaka furious 50 i chciałbym wsadzić większy silnik ale bez dużych przeróbek jaki silnik by pasował




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 kwie 2023, 20:30 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8323
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Jaro74, cylinder może lepiej zmienić?




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy