Dzisiaj jest 24 cze 2025, 23:11



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2010, 14:33 
**

Rejestracja: 16 gru 2010, 20:00
Posty: 215
Lokalizacja: Nidzica
Pojazd: Aprilia SR Aprilia Sonic
stem pisze:
Utarło się na tym forum niedawno (głównie z pomocą jednego użytkownika - Ci co trochę czytają, wiedzą o kogo chodzi) jakieś błędne przekonanie, że wystarczy podnieść okno wydechowe i zaraz będzie większa moc, czasem nawet o 100% a seryjne cylindry nawet poziomu RACING są niedorobione itp, ale mniejsza z tym.

Podniesienie okna wydechowego głównie wydłuża zakres obrotów użytkowych cylindra. Jako, że silniki 2T maksimum swojej mocy osiągają w górnych zakresach, najczęściej powoduje to jakiś tam wzrost mocy ale tak na prawdę przeróbka ta ma sens jeżeli powiększymy też płuki.
Drugą rzeczą jest poszerzenie okna w jego górnej części co przyniesie wzrost mocy w górnych zakresach ale też spadek w dolnych (nic za darmo). Cylinder taki ma wąski zakres maksymalnej mocy i kłania nam się regulacja, często tak trudna w silnikach klasy RACING czy EVO.
To wszystko to oczywiście tylko teoria, w rzeczywistości jest to "trochę" bardziej skomplikowane.

Co wpływu podniesienia okna na żywotność tłoka to jest ona taka, że cylinder kręci wyższe obroty. Bezpośrednio ani tłok ani nicasil się nie niszczy.
Przy poszerzaniu okien doprowadzamy do sytuacji gdzie pierścień jest większym obwodem poza tuleją (na wysokości kanałów nie jest dociskany) i to wpływa na jego większe zużycie.

Garet na Twoim miejscu dał bym sobie spokój z przeróbkami MHR BB bo ma on wydaje mi się wystarczająco mocy. Przerabiając kanały musiałbyś zrobić sobie odpowiedni tłumik, który byłby w stanie uciągnąć te obroty, zastanowić się nad ulepszeniem układu smarującego i pewnie znalazłoby się jeszcze kilka problemów.
Co do tokarki CNC, pogadaj z Dudim, on rzeźbi w metalu;)


Kanały płuczące będą maksymalnie poszerzane, nie widzę sensu kupowania cylindra takiej klasy i wstawić po prostu go sobie tak. Kupując go liczę na moc, a nie na oszczędność. Jeżeli bym chciał osiągnąć to 2 to kupiłbym sobie sporta, ewentualnie pełną serię. Nie wiem jaki dobrać wydech pod ten cylinder ale jedyny jaki mi się na razie widzi to jest Malossi Big Bore, gdyż zapewne najlepiej ze wszystkich będzie spasowany z oknem wydechowym. Może macie jakies inne pomysły na wydechy? Ulepszzenie układu smarowania? Co masz na myśli?

Pozdrawiam


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2010, 14:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2009, 18:52
Posty: 219
Lokalizacja: Krzyżkowice
Pojazd:
Skoro powstał taki temat to mam pytanie: A co z pierścieniami ? Jak często trzeba je wymieniać ?




_________________

Obrazek Piszę poprawnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2010, 14:53 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Jurek, nie mam pojęcia jak to wygląda w sprawie Evo ale przy 2T (ogólnie) dużo osób odradza wymianę samych pierścieni i odrazu lepiej z tłokiem wymienić więc w tym przypadku prawdopodobnie będzie tak samo.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......


Ostatnio zmieniony 19 gru 2010, 14:54 przez Kamek46, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2010, 14:55 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
Pomyśl nad jednym z wyczynowych zestawów:
Cylinder Polini Evolution 70cc big evo+wydech do 70cc big evo
Stage6R/T 70+ wydech Stage6 r/t 70
Do tego oczywiście reszta osprzętu typu gaźnik 28mm, przełożenia zapłon, overrange itp.
Znajdź kogoś kto ci to dobrze złożony i wyreguluje i zapewniam cię że moc będzie wystarczająca :)

Jeżeli chcesz isć w większe pojemnośc -> Polini Big evo 94cc+ wydech big evo i wał polini.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2010, 14:58 
**

Rejestracja: 16 gru 2010, 20:00
Posty: 215
Lokalizacja: Nidzica
Pojazd: Aprilia SR Aprilia Sonic
Panthelion, leży u mnie w domu juz Malossi Big Bore 77cc. Do tego może napęd Malossi OR i Gaźnik 28mm?


Ostatnio zmieniony 19 gru 2010, 14:59 przez Garet, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2010, 15:06 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2010, 17:23
Posty: 243
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Właśnie wymieniając pierścienie 2x częściej niż tłok, zniwelujesz możliwość zatarcia ... i cylinder będzie się wolniej zużywał :)




_________________

Cytuj:
.a siedze w branży juz pare ładnych latek .


Cytuj:
Cytat:
Wiek: 16

:cool: :cool:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2010, 15:07 
*

Rejestracja: 13 gru 2009, 14:56
Posty: 104
Pojazd:
Co do wydechu, może Dudi skonstruuje Ci coś specjalnego ?




_________________

pitbullek6 pisze:
paczałem





Runner :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2010, 15:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Rób jak chcesz. Nie mówię, że z tego cylindra już nic się nie da wycisnąć ale mechanika też ma swoje granice.
Wydech najlepiej jakiś spawak.
Ze smarowaniem, może nie ma takiej potrzeby ale ja bym pomyślał o jakimś dodatkowym kanaliku olejowym na łożyska.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2010, 15:20 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
Nic nie ujmując dudiemu i spawakom najlepiej do MHR BB 77 kupić wydech mhr team big bore :)
Wydechy team są naprawde dobrze wykonane! Gruba blacha- przy glebie się nie wgniecie, dobre spawy i mocowania więc śmiało można na nim robić tysiące kilometrów!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2010, 15:22 
Zbanowany

Rejestracja: 07 gru 2010, 18:31
Posty: 42
Pojazd:
Panthelion, ma ktoś Polini Big evo 94cc w Polsce z resztą setupu Polini Big Evo?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2010, 15:29 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
W Polsce 94ccm chyba nikt jeszcze nie ma. Szymon Rajczak z MRT - międzynarodowy Mistrz Niemiec 2010 jeździł na pełnym setupie Polini Big Evo 70cc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2010, 15:56 
**

Rejestracja: 16 gru 2010, 20:00
Posty: 215
Lokalizacja: Nidzica
Pojazd: Aprilia SR Aprilia Sonic
Panthelion, a jaki tutaj byś wał dobrał do tego? Tak, żeby się nigdy nie martwić, że skuter kręci bycze obroty i może wał nie wytrzymać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2010, 16:39 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
Jeżeli to big bore 77 to wal MHR TEAM
Piaggio:M539703
Minarelli: M5312810




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2010, 17:10 
**

Rejestracja: 16 gru 2010, 20:00
Posty: 215
Lokalizacja: Nidzica
Pojazd: Aprilia SR Aprilia Sonic
A czemu akurat wał MHR Team? Innych marek wały nie są dobre? BB 86cc potrzebuje specjalnego wału 77cc nie potrzebuje, tak wynika z opisu. Więc potrzebny mi jest mocny wał na 12mm. A o co chodzi z tym skokiem wału 85mm i 80mm? Jakie ma tutaj znaczenie długość?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2010, 17:25 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
Chciałeś mocnego wału, tak żeby się nigdy nie martwić to napisałem jaka są moje sugestie na ten temat.
80/85mm to długość korby. 39,3 lub 44mm to skok. BB86 potrzebuje wału z większym skokiem bo nie udało by się osiągnąć wyższej pojemności.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2010, 17:29 
**

Rejestracja: 16 gru 2010, 20:00
Posty: 215
Lokalizacja: Nidzica
Pojazd: Aprilia SR Aprilia Sonic
Ten wał kosztuje 2.500zl :/ Wiem, że Evo kosztuje i to mega dużo, ale wał do BB 86cc jest tańszy od tego do 77cc :?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 gru 2010, 12:47 
**

Rejestracja: 16 gru 2010, 20:00
Posty: 215
Lokalizacja: Nidzica
Pojazd: Aprilia SR Aprilia Sonic
Muszę napisać kolejnego posta żeby temat jakoś ruszył bo niestety jak widać zamarł na jakiś czas. Więc od razu pytanie na śniadanie.

Jakie obroty powinien mieć skuter na zestawieniu EVO, konkretniej przy Big Bore 77cc? Zalecany wydech do tego cylindra to Malossi BIG BORE. Według instrukcji, cylinder osiąga maxymalną moc przy 13800 tyś obr co oznacza, że również do tego cylindra nadawało by się yasuni C30. Słynny tuner DOOD, już świętej pamięci, miał właśnie przy Big Bore C30. Z tego co pamiętam Pontona zipek kręcił coś koło 16000 tyś obrotów czy coś, a jeżeli mnie pamięć nie zawodzi to Pan Mieloch Senior wypowiedział się, że obroty powinny się oscylować granicach 13800 tyś obr. Cylinder będzie miał rozwiercone płuki, maxymalnie spasowany z karterami no i o podniesieniu okna też myśle.

Teraz może coś na temat gaźników. Zalecane gaźniki w instrukcji to tylko napędzanie kasy dla jakiegoś tam producenta, czy naprawdę warto zdecydować się na takowy. Przeglądając różne fora widzę gaźniki Koso , Keihina przy cylindrach Evo do, których jest zalecany inny gaźnik. Czyżby jakaś niemiecka moda, a może jednak lepsze osiągi?

Czym się różni zapłon analogowy od cyfrowego? Czyżby tym, że analog trzeba ustawiać tak jak w jawce, a cyfrowy jest już gotowy, nie trzeba ustawiać ?


Ostatnio zmieniony 31 gru 2010, 13:11 przez Garet, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 gru 2010, 16:22 
**

Rejestracja: 06 sie 2009, 19:56
Posty: 344
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Co sądzicie o tym cylindrze?
:arrow: http://www.racing-planet.pl/tuning-skut ... 275-1.html

Miałem okazję kupić nówkę okazyjnie więc kupiłem. Teraz czekam za paczką. I to prawda, że wyszły 2 wersję i w jednej nie trzeba zmieniać wału? Tak sprzedawca mi mówił, że nie będę musiał kupować innego wału. teraz posiadam wał mhr o zwykłym skoku i długości korby.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sty 2011, 8:21 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
czajnik96,
Cytuj:
Cylinder Xtreme 77cc- potrzebny jest specjalny wał Airsal o skoku 39,2mm. Pracuje ze sworzniami 12mm.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sty 2011, 14:05 
**

Rejestracja: 16 gru 2010, 20:00
Posty: 215
Lokalizacja: Nidzica
Pojazd: Aprilia SR Aprilia Sonic
Żyjecie jakoś po sylwestrze? Udała się impreza?

Zamontowanie wydłużonego korbowodu do cylindra Big Bore 77cc gdzie taki wydłużony skok nie jest wymagany, daje jakąś lepszą pracę, stabilność? Bo jeżeli weźmiemy wał z wydłużonym skokiem do cylindra gdzie to nie jest wymagane trzeba kupić podkładki pod cylinder grube.
Jeżeli ktoś wejdzie Panthelion albo ktoś inny, niech odpowie na moje powyższe pytania, dzięki!

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy