Dzisiaj jest 09 lip 2025, 10:05



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 gru 2010, 22:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2008, 21:48
Posty: 24
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Pojazd:
Siema...


Chciałbym zapoznać się z waszą opinią nt. przerobienia skutera o pojemności 50ccm na typowy pojazd turystyczny.
Jakie waszym zdaniem powinny zostać wykonane przeróbki w skuterze żeby przystosować go turystyki? Co z silnikiem itp?




Proszę tylko nie pisać postów typu ''jesteś debilem, gdzie ty chcesz 50'tka jezdzic'' itp. :roll:


Pozdrawiam BartuS


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2010, 22:19 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Ciekawy pomysł, ja w sumie robie coś tego typu w SR ale bez przesady. Silnik dobrze żebyś miał w cieczy, lub porobić wloty w pługu i jakieś gumy przymocować by szło tam powietrze na silnik. Silnik jako moc i osiągi to kwestia mało ważna w tym temacie, wiadomo że nie może być wyżyłowany, jak Ci nie przeszkadzają małe prędkości to luz, jak tak to robisz 50cc SPORT lub 70cc SPORT (np. Streetrace) i tyle. Ja w mojej SR patrzę za kufrem i kombinuje gdzie by upchać narzędzia by móc co nieco wpakować do schowka chociażby jedzenie, kurtkę, napój itp.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2010, 22:19 
***

Rejestracja: 17 sty 2010, 12:22
Posty: 1052
Lokalizacja: opole
Pojazd:
kup peugeota elyseo czy jakoś tak i git ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2010, 22:22 
***

Rejestracja: 18 lip 2010, 13:38
Posty: 827
Lokalizacja: Wawa
Pojazd:
Sam o tym myślałem . Runner stary na silniku PureJet Silnik troche awaryjny ale bak 12litrów i spalanie małe możesz śmiało jeździć Do tego jakieś stelaże na czaszy po bokach i jakaś sakfa centralna . O tuningu nie ma mowy bo częsci są wtedy wysilone i większe ryzyko że się coś zepsuje . Sam myśle jechać do okoła polski na wiosne ale to są plany na 50% bo na 2 skutery nie za bardzo Nie myśl o przedłóżce amorka bo usztywnia zawieszenie po przejechaniu 200km strasznie boli d.pa




_________________

Monster nr.3


Ostatnio zmieniony 22 gru 2010, 22:23 przez NRG-power, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2010, 22:24 
*

Rejestracja: 24 sie 2010, 22:22
Posty: 98
Pojazd:
ee.. każdy starszy runner ma 12l, nie tylko purejety.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2010, 22:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2008, 21:48
Posty: 24
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Pojazd:
Co myślicie o gadżetach typu gniazdko zapalniczki itp.
Ogólnie chciałbym w nadchodzącym sezonie pojeździć trochę turystycznie :P


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez BartuS, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2010, 23:42 
***

Rejestracja: 18 lip 2010, 13:38
Posty: 827
Lokalizacja: Wawa
Pojazd:
Tato ma Yamahe Fjr1300 troche jeździ i powiem Ci co jest przydatne. Zapalniczka 12V możesz podłączyć Navigację , lampe i możesz podładować telefon. Przydatne są sakfy w firmie Louis w niemczech kupił tato taką dużą za chyba 10Euro 50litrów bardzo poręczna możesz włożyć jedzenie i picie jeśli wszysto wyczerpiesz możesz zwinąć taką sakfe i bardzo mało miejsca zajmuje . Kufer centralny i boczne . W twoim przypadku bym zrobił stelaż typy STUNT i do tego kupić tanio kufer na pizze n górze tego kufra stelaż na sakfe . Przyda Ci się kuchenka gazowa jak nie masz kasy na żywienie się w restauracjach lub poprostu kiełbaski i ognisko . Podstwą jest również śpiwór i namiot do tego przyżądy jak zapalniczki ,scyzoryki ,narzędzia ,klucze . Musisz byc przygotowany na wszystko i trzeba cały czas panować nad sytułacją . NAjlepszą opcją jest przejechane 70-100km i zatrzymanie się na jakiś czas . JAzda ma być przyjemnością a nie męczarnia bo chcesz zdołac zadanie i zrobić 600km przez cały dzień Może i przejedziesz 600km ale poza asfaltem nic innego nie zobaczysz




_________________

Monster nr.3


Ostatnio zmieniony 22 gru 2010, 23:44 przez NRG-power, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2010, 10:52 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Hmm co do turystyki najlepiej Peżota Elyeso (nie na wtrysku) , Gilera Runner, Kymco Bet Win też ciekawy.
Oczywiście silniki lc, z bardzo dobrym chłodzeniem . Mechaniczne zmiany hmm najlepiej gaźnik 17,5.
Co do wyposażenia , wtyczka zapalniczki to nie problem , do tego uchwyt na nawigacje :). Kufer obszerny na tył oraz drobna ,,narzędziówka'' - czyli niezbędne klucze przy dłuższej jeździe.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2010, 11:09 
*

Rejestracja: 17 gru 2010, 18:33
Posty: 22
Pojazd:
Revo pisze:
Oczywiście silniki lc, z bardzo dobrym chłodzeniem


to Ac będzie mocno się grzać ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2010, 11:18 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Poliniak :D pisze:
to Ac będzie mocno się grzać ?


W dłuższej trasie tak, lecz do miasta AC jest lepsze ;) Chyba że zrobisz to o czym wyżej pisałem (wloty w pługu i bezpośrednie chłodzenie pędem powietrza).




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......


Ostatnio zmieniony 23 gru 2010, 11:18 przez Kamek46, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2010, 11:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2010, 20:38
Posty: 131
Lokalizacja: Chorzów
Pojazd:
Moze i sie mocno grzać a nie musi^^ Wgl jak dla mnie nie trzeba zadnych przeróbek specjalnych... Ja apka w 1 dzien zrobiłem 500km i bylo wszystko ok...




_________________

>>> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=108525 <<<


>>> http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Apr ... _50/116152 <<<




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2010, 11:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lis 2010, 17:41
Posty: 115
Pojazd:
Te starsze Boostery są takie ala terenowe:P Zrobisz w takim remont chłodzenie na cylek,jakieś otwory gdzieś i git,weź sobie scyzoryk,jedzenie,picie,dodatkową świece,narzędzia,sprzęgło jakieś i w drogę:P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2010, 12:19 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Polini05 pisze:
sprzęgło jakieś


To jest akurat najbardziej potrzebne... Obowiązek to pasek napędowy.

Poza tym musisz wymienić zabierak i zębatkę kopniaka (chyba że masz w ideale) lub mieć pewny rozrusznik bo jak Ci padnie gdzie w trasie i zacznie przeskakiwać to nie odpalisz moto (wiem bo miałem to w SR ale przy lekkich kopach nie przeskakiwała i udało się odpalić).




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......


Ostatnio zmieniony 23 gru 2010, 12:20 przez Kamek46, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2010, 12:31 
*

Rejestracja: 17 gru 2010, 18:33
Posty: 22
Pojazd:
Kamek46 pisze:
W dłuższej trasie tak


kurde, a chciałem też w jakieś trasy pojechać , jeszcze mam cylinder 70 to chyba mogę zapomnieć o tym. Mam pytanie jak bym dał chwytak powietrza i wentylator , o większych lopatkach , to bym mógł przejechać chociaż 15km bez postoju? przy temperaturze-25 stopni?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2010, 12:38 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
15 km zrobisz spokojnie

ja tgb na chińskim cylu 50 cały czas pełna maneta zrobiłem 68 km po mieście z 2 postojami po 2-3 min




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2010, 13:01 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Oczywiście że pośmigasz.. Tylko jak już ktoś wyżej napisał, a szczególnie do 70cc gaźnik 17,5-19mm obowiązkowo.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2010, 13:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:54
Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
Na dłuższe trasy niezależnie czy ac czy lc, termometr jest konieczny (nie które mają wyłącznie kontrolkę przegrzania). Wtedy wiesz czy potrzebujesz lepsze chłodzenie czy wystarczy wyłącznie chwytak powietrza. :wink:




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Piaggio Typhoon LC
Kubica, jesteśmy z tobą!


Ostatnio zmieniony 23 gru 2010, 13:22 przez Banakil, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2010, 13:29 
***

Rejestracja: 18 lip 2010, 13:38
Posty: 827
Lokalizacja: Wawa
Pojazd:
Kamek46, Przy turystyce nie stosuje się części tuningowych , mozesz cos z optyki ale mechanicznie to tylko odblokować




_________________

Monster nr.3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2010, 13:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 15:38
Posty: 462
Pojazd:
NRG-power, jemu chodzi o to ,żeby zainwestować w większy gaźnik aby było lepsze chłodzenie.




_________________

[center]
Obrazek[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2010, 15:11 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Kamek46 pisze:
Poliniak :D napisał/a:
to Ac będzie mocno się grzać ?


W dłuższej trasie tak

Prędzej spotkasz na drodze kosmitę, niż przegrzejesz seryjny skuter :wink:
Wrzucasz jakiś termometr i cały czas kontrolujesz temperaturę.
Gdyby myśleć o wszystkim to trzeba by zabrać zapasowy silnik. Nie ma sensu przejmować się każdą pierdołą. Jeśli coś ma się posypać to i tak temu nie zaradzisz.
Poliniak :D pisze:
to bym mógł przejechać chociaż 15km bez postoju? przy temperaturze-25 stopni?

Wiele więcej przejedziesz.


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Booyaka, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy