Dzisiaj jest 20 maja 2024, 0:23



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 08 paź 2011, 15:37 
Witam
Na początku sezonu przydarzyła mi się niemiła sytuacja, mianowicie świeca zaczęła się sama wykręcać... Dokręcałem ją kilkakrotnie, ale z biegiem kilometrów sytuacja się powtarzała.Na dzień dzisiejszy wkręciłem świecę z krótkim gwintem i się jakoś trzyma..(poprzednio była z długim) Dodam, że słychać jak powietrze uchodzi spod głowicy :roll:. Mhr'ka jest dosyć droga, dałem za nią przeszło 9 stów... Szukałem samej głowicy, ale bez rezultatów -,-, sprzedają tylko komplety ;/.Słyszałem od kumpla, że jest coś takiego jak redukcja świecy, miał ktoś z was z czymś takim kiedykolwiek styczność ? Osiągi spadły dość radykalnie, mniej więcej jakieś 15- 20 km/h.... Na niższych biegach jest w miarę, natomiast na 5,6 brakuje mocy i więcej idzie na czwórce niż na szóstce -,-. Jest sens gwintować taką głowicę ? Czy lepszym rozwiązaniem będzie kupienie nowej ?. Jak już wcześniej wspomniałem będzie ją ciężko dostać. Proszę o sensowne odpowiedzi. Z góry dziękuje

Jeśli niewłaściwy dział, proszę o przeniesienie :wink:
Pozdrawiam, Kuba :lol:


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
   
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 08 paź 2011, 15:53 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Jeśli nie stać Cię na nową głowicę która będzie kosztować około 200zł to możesz dać ją do tokarza aby wbił Ci nową tuleję z gwintem.




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 paź 2011, 22:05 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Wbita tuleja szybciej wypadnie, niż ją wbijesz.
Nie jeździj tak bo zarżniesz silnik albo już to zrobiłeś. Zdemontuj głowicę i po pierwsze sprawdź w jakim stanie jest cylinder. Redukcję można wykonać samemu z brązu. Ładnie całą tę operację masz opisaną w książce "Naprawa Motocykli"- jest pdf w necie.
W skrócie to gwintujesz tylko pierwszym i drugim gwintownikiem na większy otwór (redukcja musi mieć rozsądną grubość), tworzysz redukcję, nagrzewasz porządnie głowicę i wkręcasz redukcję. Po tej operacji musisz przelecieć jeszcze raz gwintownikiem nowy gwint na świecę. Redukcja musie mieć oparcie na górze głowicy i nie może być zbyt długa.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 paź 2011, 9:34 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
A jakby tak zrobić nowy gwint płynnym metalem ? zalewasz gwint płynnym metalem, wkręcasz swiecę i po chwili wykręcasz, no i gwint zrobiony.




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł:
Post: 09 paź 2011, 11:03 
Płynny metal nie będzie trzymać... Samej głowicy na allegro ani innych stronkach nie znalazłem.Ta redukcja to naprawdę lipa ?.Sam niczego na własną rękę robić nie będę, ewentualnie mechanikowi zawiozę.Ma ktoś u siebie wtłoczoną tą redukcję ?. Jak to się sprawuje ?


Ostatnio zmieniony 09 paź 2011, 11:03 przez aCme!, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
   
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 paź 2011, 11:39 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Płynnym metalem tego nie zrobisz.
aCme!, Napisałem gdzieś, że to lipa? To bardzo dobre rozwiązanie jeśli Ci to ktoś dobrze zrobi-musi być wkręcana, nie wtłaczana. Zawieź do zwykłego tokarza, nie koniecznie mechanika.
Przeczytaj jeszcze raz dokładnie ze zrozumieniem co napisałem. Jak znam życie to do książki też się zaglądać nie chciało, bo po co.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Booyaka, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 paź 2011, 12:34 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 8:49
Posty: 2257
Lokalizacja: Kasinka Mała/krk
Pojazd: Bmw e82
U nas na warsztacię mają normalny gwintownik i gwintują głowice przy samochodach nawet jej nie trzeba sciągać :)

Sam musze zanieść bo mam pare głowic do gwintowania to po kryjomu zrobie :D




_________________

facebook.pl/weldonespawmichalak
Spawanie TIG. MAG . MMA - aluminium, stal nierdzewna, stal czarna itp




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 paź 2011, 13:07 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Michalak pisze:
U nas na warsztacię mają normalny gwintownik i gwintują głowice przy samochodach nawet jej nie trzeba sciągać :)

I opiłki na tłok lecą :)




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 paź 2011, 13:10 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 8:49
Posty: 2257
Lokalizacja: Kasinka Mała/krk
Pojazd: Bmw e82
No to co z tego ? Część sie wydmucha a druga część zostanie wyrzucona przez kanał wydechowy :)




_________________

facebook.pl/weldonespawmichalak
Spawanie TIG. MAG . MMA - aluminium, stal nierdzewna, stal czarna itp




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 paź 2011, 15:59 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Michalak, Zawsze jest ryzyko że wpadną między tłok a tuleje :)




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy