Dzisiaj jest 09 maja 2024, 5:09



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 lis 2011, 23:28 
*

Rejestracja: 19 paź 2011, 20:40
Posty: 67
Pojazd:
Jak to jest z tymi dzwonami sprzęgła ?
Czy generalnie chodzi tylko o to by był lekki, nie był krzywy, oraz by się nie grzał powodując "muła" i strate mocy ?

Za co odpowiadaj dzwon sprzęgła ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2011, 9:36 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Sprzęgło w skuterze to sprzęgło suche! Im wyższa temperatura tym lepiej trzyma, jednak jest pewna granica, bo materiały sprzęgła dzwon też muszą mieć jakieś chłodzenie żeby utrzymać swoje właściwości.

Dzwon lekki a dzwon ciężki... Hm...

Lżejszy dzwon pozwala skuterowi szybciej się wkręcić, moc maksymalna zostaje przeniesiona na wyższe obroty i jest minimalnie wyższa, ale za to spada moment obrotowy... Coś za coś. :)

Cięższy dzwon to na odwrót... Skuter wolniej się wkręca, moc maksymalna jest przeniesiona na niższe obroty, a także jest minimalnie niższa, jednak w zamian za to rośnie moment obrotowy, jak w poprzednim przypadku moc maksymalna-również nie znacznie.

Do skutera seryjnego, bądź po tuningu klasy sport dużo lepiej jest inwestować w lekkie dzwony typu S6 WingColler (około 350g) czy S6 R/T (433, 450 lub 479,507) w odmianie lżejszej 433g-450g.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2011, 10:50 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2010, 16:33
Posty: 1158
Lokalizacja: Czerniec
Pojazd: VW GOLF
Piękny wykład Marcina. I wszystko jasne :mrgreen:




_________________

www.klagmotors.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2011, 11:29 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 18:03
Posty: 1716
Lokalizacja: Dubaj
Pojazd: Peugeot 308
Marcin194, Jesteś wykładowcą że się tak wypowiem ? :roll:
Co ma waga dzwonu do wkręcania? Wytłumacz mi bo nie rozumiem a chce wiedzieć :ups: :ups:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2011, 17:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Istnieje coś takiego jak siła bezwładności, prędkość ruchu po okręgu oraz siła odśrodkowa i dośrodkowa, a także (Przede wszystkim) ważne jest prawo zachowania pędu. Zamocuj sobie na kawałku sznurka kredą i spróbuj wprowadzić w ruch, to samo spróbuj zrobić z kilogramem cukru... Czym łatwiej będzie Ci obrócić??
Znowu z drugiej strony... Co uda się szybciej zatrzymać??

Po zmianie dzwonu i sprzęgła na lżejsze najczęściej okazuje się że napęd jest kompletnie rozregulowany... Właśnie z powodu wagi ww elementów przekładni wariacyjnej.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2011, 18:20 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2010, 16:33
Posty: 1158
Lokalizacja: Czerniec
Pojazd: VW GOLF
Podobnie ma się sprawa z kołem zamachowym w silnikach spalinowych.
Dlatego np. 650zzm w jednym cylindrze jest tak mega gwałtowne i agresywne, a 650 w 4 cylindrach kulturka, piękna równa praca




_________________

www.klagmotors.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy