Dzisiaj jest 14 lis 2024, 7:43



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 25 lis 2011, 16:50 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lis 2009, 12:53
Posty: 711
Lokalizacja: Łęczyca
Pojazd:
Siemka
Opłaca się zawieść wał do tokarza jak się gwint rozwalił? I jak można to trzeba wał wyjmować z karterów czy da rade w całości? Robił ktoś już kiedyś taki zabieg? Czy lepiej kupić nowy wał?


Pozdrawiam.




_________________

Był - Aerox SP55 03r.
Był - Aerox 08r.
Jest - Aprilia SX 50 06r.

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=317770


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2011, 16:57 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
moim zdaniem to lepiej kupić nowy, bo taki regenerowany może jeszcze szybciej się zużyć




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2011, 17:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:43
Posty: 767
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Lepiej kupić nowy wał RMS za około 130zl.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2011, 17:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2010, 19:49
Posty: 319
Pojazd:
Ja raczej nie wierzę w szybsze zużycie się tego wału. Nie będzie żadnej różnicy, jeżeli jest dobry tokarz i na pewno będzie taniej niż kupować nowy :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2011, 18:40 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Racja, daj do tokarza, przegwintuje ci na mniejszy gwint i będzie trzymać dobrze. Ale niestety musisz wyjąć wał z karterów jeśli chcesz mieć to porządnie zrobione.




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2011, 19:40 
*

Rejestracja: 10 wrz 2011, 18:38
Posty: 184
Pojazd:
tak jak kolega wyzej.
Wyjmuj wal i do tokarza.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2011, 19:53 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2009, 10:09
Posty: 270
Lokalizacja: Krotoszyn wlkp
Pojazd:
barto96, a ty co myślisz że w jaki sposób są wykonywane gwinty na wałach?

matjag556 pisze:
Lepiej kupić nowy wał RMS za około 130zl.

jeszcze lepiej chińskie badziewia ładować

jak masz znajomego tokarza do dawaj, i wyjąc wał musisz, bo w tym wypadku to wał sie kręci a nóż tokarski stoi w miejscu




_________________

CUSTOM Piaggio NRG
zapraszam wszystkich
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=17308




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2011, 19:54 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2010, 12:09
Posty: 1376
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd: BMW E30
Ja kumplowi sam gwintowałem wał i bez wyciągania z karterów. Spieszyliśmy się wtedy no i tak wyszło. Ale wszystko działało jak najbardziej ! :mrgreen:




_________________

///BMW




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2011, 20:04 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Nie ma co ryzykować :wink:




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lis 2011, 7:46 
*

Rejestracja: 08 maja 2011, 2:10
Posty: 144
Pojazd:
wyślij ten wał wezmę go na praktykę i zrobię co trzeba :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lis 2011, 13:50 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
XxCzaruś, poczęstujesz go młotkiem ? kub961, daj tokarzowi i nie kombinuj bo jeszcze stracisz :P




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lis 2011, 14:19 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lis 2009, 12:53
Posty: 711
Lokalizacja: Łęczyca
Pojazd:
Znaczy ja mam gwint tylko, raz mi się nakrętka odkręciła w czasie pracy silnika (na szczęscie na wolnych obrotach) i po tym wszystkim gwint sie zjechał tak jakby od góry że jest fezy są takie grube, i jakiej bym nakrętki nie wkręcił to się pali w niej gwint od zgrubiałego gwintu na wale. Mam nadzieję że rozumiecie o co mi chodzi.


PS: A jak oddam do tokarza to co on zrobi? Nagwintuje na mniejszy gwint? Czy narzynką odnowi obecny? Bo jeśli ma tylko narzynką to zrobić to równie dobrze dam to wujowi kóry robi w metalu 20 lat. :mrgreen:




_________________

Był - Aerox SP55 03r.
Był - Aerox 08r.
Jest - Aprilia SX 50 06r.

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=317770




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lis 2011, 14:28 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
To już od niego zależy, zrobi to co uważa za najlepsze. Jeśli masz gwint dobry to przejedzie go aby narzynką i dobierze nakrętkę lub przegwintuje na mniejszy.




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lis 2011, 16:51 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lis 2009, 12:53
Posty: 711
Lokalizacja: Łęczyca
Pojazd:
To chyba najpierw sam narzynką przejadę, jak nie pomoże to oddam do tokarza. Bo jak mam dać komuś kase za to co sam mogę bez problemu zrobić, to wole sam spróbować i jak coś to oddam żeby na mniejszy gwint przerobił. :mrgreen:




_________________

Był - Aerox SP55 03r.
Był - Aerox 08r.
Jest - Aprilia SX 50 06r.

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=317770




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lis 2011, 12:03 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Narzynką to pewnie będzie robił niezależnie czy będzie ratował stary czy robił mniejszy.
Jedynie na tokarce jesteś to w stanie idealnie równo zrobić. Robiąc inaczej zawsze coś tam na wyważeniu idzie stracić.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lis 2011, 14:10 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lis 2009, 12:53
Posty: 711
Lokalizacja: Łęczyca
Pojazd:
Dobra panowie, spróbuje sam narzynką uratowac stary, jak to nie pomoże to oddam do tokarza.




_________________

Był - Aerox SP55 03r.
Był - Aerox 08r.
Jest - Aprilia SX 50 06r.

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=317770




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lis 2011, 19:04 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2009, 19:12
Posty: 291
Pojazd:
kub961, Oczywiście pamiętaj że na wale jest gwint drobnozwojowy o ile dobrze pamiętam to 10x1.25 :P i żeby Ci do głowy nie wpadło żeby tego starego gwintu zwykłą metryczną narzynką poprawiać. Jeszcze kup lub dorób nową nakrętkę i powinno być ok, a jak nie to wykładaj wał z silnika i daj dobremu tokarzowi żeby Ci nowy gwint zrobił, też drobnozwojowy(ja jak takie coś robiłem to robiłem 8x1) i jeszcze jak by Ci zrobił gwint nożem na ciasno to by było idealnie, bo narzynką to zawsze będzie minimalny luz, i oczywiście żeby Cie nie wykasował, jak ja, to za takie coś bym wziął 30-40zł (35zł za roboto/godzinę).




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 27 lis 2011, 19:09 przez Mikuch, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy