Dzisiaj jest 24 sie 2025, 0:20



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 cze 2012, 12:13 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 paź 2011, 23:33
Posty: 385
Pojazd:
Witam, walczymy ze skuterem kumpla, który na pełnym baku paliwa - 5,5L robi maksymalnie 75 kilometrów przy normalnej ekonomicznej jeździe .

Gaźnik 14mm dellorto z iglicą na samym dole, skład mieszanki ustawiony prawidłowo 0,75 obrotu . Silnik pali na kopniaka, osiąga 75 km/h .

Problem z tym spalaniem, 5,5L na 75 km ? To ogromne spalanie, jak w samochodzie .

Już nie mam siły co mu radzić, skuter zrywny, mocny, kompresja bardzo dobra .

Aha, dysza główna 60tka .

Pozdrawiam, proszę o pomoc, piękna pogoda a tu człowiek nie wydoła na paliwo !


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 30 cze 2012, 12:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 cze 2012, 17:43
Posty: 97
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Pojazd:
Może membranki?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 cze 2012, 13:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sty 2012, 13:38
Posty: 856
Lokalizacja: Mysłowice / Katowice
Pojazd: Aprilia SR
Dokładnie , wg mnie to na 99 % membranki przepuszczają .




_________________



Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 cze 2012, 13:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 paź 2011, 23:33
Posty: 385
Pojazd:
W takim przypadku co zrobić, da się je jakoś naprawić ? Mam jeszcze jedne, zrobię parę fotek i wrzucę byście mogli ocenić ich stan .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 cze 2012, 13:48 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 maja 2010, 14:41
Posty: 570
Lokalizacja: Radlin
Pojazd: Gilera Runner
Wave01, sprawdź, czy odstają, jeśli tak to wymień, bo naprawić się ich nie da :wink:




_________________

KUPIĘ YASUNI C16 P/G stan bdb


Kontakt: puzon20@gmail.com




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 cze 2012, 14:17 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2009, 22:19
Posty: 923
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd: Honda NSR 125
Wave01, iglice zostaw w spokoju dawka paliwa ma być optymalna a nie zaniżona bo wtedy też spalanie wzrośnie a nie zmaleje więc ustaw pośrodku. W automacie ciężko jest o ekonomiczną jazdę bo wiadomo obroty są rzędu 7-8 tyś w 2t. Jeśli kolega nie chcę wydawać fortuny na paliwo to niech sobie zakupi motor z biegami 4t albo 2t np. simson.

Niektórzy mogą mnie zjechać zaraz ale jak ktoś nie ma na paliwo, a przypuścimy pcha się jeszcze w tuning i zakłada durne tematy jak obniżyć spalanie to jak dla mnie ta osoba ma coś nie tak z głową. Seria 2t Piaggio, Yamaha itd. spalanie jest na poziomie 5l niektórzy powiedzą że da się zejść niżej ale po co mi skuter który wyciąga te 85 km/h skoro nie będę tyle jeździł bo z paliwem nie wyrabiam. :wink:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 cze 2012, 18:26 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Wave01, iglica na samym dole i 0,75obr. to nie są optymalne ustawienia, to w zasadzie ustawienia na największe spalanie. Ustaw iglicę na środek, rozgrzej skuter i wykręcaj śrubkę reg. powietrza (jak obroty będą rosły to ok, jak spadać, gasnąc itp. to wróć) i wykręcaj i sprawdzaj jak chodzi.

Jak po przestawieniu na środek iglicy i lekkim odkręceniu śruby od powietrza (odkręcaj o ok. 12,5% czyli 1/8 obrotu) skuter będzie bardzo źle chodził (robi buu, nie jedzie dobrze, problem z rozruchem itp) to diagnozuj membranę i sprawdź czy nie dostaje lewego powietrza (głównie sprawdzaj simeringi wału i połączenie króciec - gaźnik, króciec - membrana - kartery).

Zawór membranowy można regenerować, wszystko zależy od umiejętności technicznych i narzędzi, ale jest to jak najbardziej wykonalne - odwrócić membranki, sprawdzić szczelność, coś podoginać, poprostować, sprawdzić itd. Mój tragicznie puszczający zawór po takiej operacji był w 100% szczelny, dla odmiany nowy zawór RMS od nowości puszczał (wyeliminowałem i mam go na rezerwie), także wszystko się da.

Pozdro.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lip 2012, 9:06 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Cytuj:
Seria 2t Piaggio, Yamaha itd. spalanie jest na poziomie 5l
O czym ty mowisz, 3,5litra i nie wiecej...

7,8 tysiecy to nie jest przeciez duzo w jezdzie, a moto z biegami, np. derbi senda osiaga mniejsza obroty ze tak mowisz ? Och, mieszasz.

Simson malo pali, bo osiaga MAX 6,5-7 tysiecy.


Ostatnio zmieniony 02 lip 2012, 9:07 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lip 2012, 9:45 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2009, 22:19
Posty: 923
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd: Honda NSR 125
maciek805, 3,5 litra spali owszem jak będziesz jechał 40-50 :lol: tylko że w skuterze żeby ruszyć trzeba mieć 4-5 tyś a w biegówce lajtowo 1.5 tyś.

Samochody w automacie czy to ciężarowe czy osobowe palą zawsze więcej niż manual w przypadku motorowerów jest to samo.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lip 2012, 9:58 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Yakuza Uwierz mi, ale ja mam runnera :lol:

Teraz go katowalem, nawet po gorach - Nie moze spalic wiecej niz 3,5 litra :wink:

Mialem takze derbi sende - Spalanie podobne, a nawet minimalnei wieksze.


Ostatnio zmieniony 02 lip 2012, 9:58 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lip 2012, 13:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Yakuza pisze:
maciek805, 3,5 litra spali owszem jak będziesz jechał 40-50


Mbk Booster Rocket:
Hebo Competition Plus rolki 4.1g sprężyna hebo +90%, Pro Replica, zawór membranowy Hebo

Jazda ekonomiczna: Rozpędzenie skutera do 60km/h na maksymalnej manetce i utrzymywanie manetki na około 1/3 obrotu spalanie 2.8-2.9l/100km

Pałowanie: 4-4.5l/100km :wink:




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lip 2012, 13:47 
Zbanowany

Rejestracja: 26 maja 2012, 15:08
Posty: 143
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Jeśli chcesz mieć niskie spalanie to zmień dysze albo zmień gaźnik na 12mm i wszystko na serie zrób.Moja apka z silnikiem piaggio gazior 17,5 przez 90 km spalił mi około 5l ale jeździłem nim po mieście dawałem nieraz mocno na manetke




_________________

Wbijać komentować i oceniać moją Apke SR
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1867330#1867330




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy