Dzisiaj jest 13 cze 2025, 3:30



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 kwie 2013, 5:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2013, 9:52
Posty: 17
Lokalizacja: Suwałki
Pojazd:
Siemka, mam lampę tył z kierunkowskazami LED, kierunkowskazy przód LED, przerywacz kierunkowskazów LED.


Ten problem pewnie znacie, gdy podłącze lampę do całego obiegu, wszystko się świeci i nie działa jak należy, natomiast gdy wprowadze jeszcze żarówki w obieg do każdego z kierunkowskazów to działa jak należy.


Moje pytanie: Jaki, ilu ?watowy? mogę dać opornik zamiast tej żarówki ?




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=335115

Odwiedzaj !! ;D


Ostatnio zmieniony 22 kwie 2013, 6:00 przez Velorym, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2013, 5:43 
*

Rejestracja: 03 lut 2013, 19:44
Posty: 38
Pojazd:
Cześć możesz dac oporniki o 22 omach sztuka 50gr . I muszą działać :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2013, 21:12 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2012, 15:28
Posty: 247
Lokalizacja: Strzelin
Pojazd:
jeśli kierunki na przerywaczu dla led nie działają poprawnie oznacza to ze przerywacz jest wadliwy lub dobrany z innego modelu
na przerywaczu nominalnym jaki miałeś mogły być oznaczenia 10+10+5 to oznacza że masz żarówki 10W z tyłu 10W z przodu i 5W kontrolka
a ponieważ ledy pobierają o wiele mniej to będą miały 5+5+1
wymień przerywacz na właściwy lub dopasuj opornik do mocy żarówek jakie będziesz montował




_________________

Nie ma rzeczy nie możliwych do zrobienia
Jednak zdarzają się czasami drobne trudności
które trzeba rozwiązać




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2013, 21:16 
*

Rejestracja: 05 lis 2011, 16:26
Posty: 99
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Pojazd:
z tego co napisales wynika ze po zmianie kierunkow na ledowe kontrolka z 5W zmienia sie na 1W




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2013, 19:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2013, 9:52
Posty: 17
Lokalizacja: Suwałki
Pojazd:
Siema, dałem opornik 10 W i 22 omy, gdy włączam np. kierunkowskaz prawy - to ładnie miga, ale też delikatnie lewy.

To działa w dwie strony.

Za słaby opornik ?
Jutro kupię dwa oporniki 5 W 6 OM i 10 W 7.5~~8 OM co sądzicie ?




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=335115

Odwiedzaj !! ;D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2013, 20:14 
***

Rejestracja: 15 kwie 2013, 14:59
Posty: 805
Pojazd: swap P/G
Tez mi sie zdaje ze za slaby opornik dales:-)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2013, 20:25 
*

Rejestracja: 03 lut 2013, 19:44
Posty: 38
Pojazd:
Za duża ilość W powinno być 1W a nie 10W.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2013, 20:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2013, 9:52
Posty: 17
Lokalizacja: Suwałki
Pojazd:
No ale żarówka ma moc 10 W, więc chyba opornik musi być tej samej mocy ?




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=335115

Odwiedzaj !! ;D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2013, 22:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2012, 15:28
Posty: 247
Lokalizacja: Strzelin
Pojazd:
dominikm, chodzi o to że przerywacz aby wyzwolić impuls potrzebuje pewnego obciążenia
i mruga z określoną częstotliwością jeśli zmniejszamy obciążenie przerywacz przyspiesza
przerywacz dla LED jest obliczony że ktoś wymienił całość na ledowe czyli razem z kontrolką
pojedyncza dioda dla kontrolki jest chyba mniejszej mocy niż 1W dlatego warto kupić przerywacz za 10 czy 20 zł i nie ryzykować z przerabianiem instalacji elektrycznej
często ludzie dodają oporniki szeregowo co tylko zmniejsza napięcie docierające do żarówki i świeci ona tylko słabiej istnieją oporniki dużej mocy które mogą podołać tym wymaganiom ale do tego trzeba zmontować układ zmieniający obciążenie
moim zdaniem nie warto się tym bawić bo montując ledy chcesz zmniejszyć zużycie prądu czyli zyskać dodatkowe ampery NP dla reflektora aby nie przygasał lub akumulatora aby dłużej służył




_________________

Nie ma rzeczy nie możliwych do zrobienia
Jednak zdarzają się czasami drobne trudności
które trzeba rozwiązać




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2013, 5:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2013, 9:52
Posty: 17
Lokalizacja: Suwałki
Pojazd:
Tylko że ja mam przerywacz LED napisałem to w pierwszym poscie




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=335115

Odwiedzaj !! ;D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2013, 6:47 
*

Rejestracja: 05 lis 2011, 16:26
Posty: 99
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Pojazd:
jobi, nie ucz mnie bo wiem o co chodzi. trzeba bylo napisac ze chodzi ci rowniez o wymiane zarowki od kontrolki na LED co wg mnie potrzebne i tak nie jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy