Dzisiaj jest 18 maja 2025, 18:29



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 gru 2013, 22:32 
**

Rejestracja: 05 mar 2013, 17:48
Posty: 496
Pojazd:
Cześć.
Chciałbym poruszyć temat zatartych cylindrów 70ccm których jest sporo na tablicy. Robię remont silnika w malaguti f10 i zastanawiam się nad założeniem 70ccm bo i tak cylinder z tłokiem musze zmienić a dodatkowa moc mile widziana. Czy da się praktycznie używać skutera do jazdy na co dzień i mieć założone 70ccm bez grzebania się w silniku? Co jest najczęstszą przyczyną zatarcia cylindra w tych oto 70ccm? Chce sie dowiedziec po prostu czy to ma na prawdę taką krótką żywotność czy ludzie coś robią źle że tak dużo jest zatartych. Czekam na rozwinięcie tematu :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 14 gru 2013, 22:36 
**

Rejestracja: 27 lut 2013, 18:46
Posty: 351
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Simson 83/5/2/2m / SR70 ported
większość 70ccm zaciera się przez nie właściwą regulacje... pierw szukają oszczędności w spalaniu zakładając 17,5mm gaźnik i małą dyszę a później mają taką oszczędność, że spali 0,5l mniej na 100km niż na gaźniku 19 czy 21mm z odpowiednią dyszą a cyl za 400zł nadaje się do szlifu (lub jak nicasil to na złom bo wątpię, żeby ktoś to tulejował a o regeneracji nicasilu nie wspomnę) jeszcze jest inna opcja którą są złej jakości tłoki (ale to już w wynalazkach chińskiej techniki xD)




_________________

APRILIA SR 50 LC
-dr evo70 ported
-21mm
-s6 pro
-wario S6 R/T
wszystko w trakcie prac ;)
post2568568.html#p2568568

!!!SPRZEDAM LASERA X-PRO!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 gru 2013, 15:06 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
dlatego że jak założy młody 70cc to gazuje do oporu bo ma sportową maszyne :cool: , pozatym jak napisał pypu regulacja




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 gru 2013, 17:22 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
bo większość posiadaczy to otwarcie powiem małe gnojki co myślą że założą 70cc i szkuter poleci 100km/h pod góre, i widać efekty




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 gru 2013, 17:43 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Najczęstsze przyczyny zatarć:
- źle założone zabezpieczenie sworznia a najczęściej je podginanie
- źle wyregulowany gaźnik
- składany na odpierdziel
- jeździ to jeździ trzeba jechać - to jest najgorsze




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 gru 2013, 22:21 
**

Rejestracja: 05 mar 2013, 17:48
Posty: 496
Pojazd:
Chciałbym przy okazji remontu silnika zmienić cylinder na 70ccm ,ale miałem wątpliwości, bo skuter ma służyć do jazdy na co dzień i chciałem sie dowiedzieć czy moge śmiało 70ccm zakładać i pomykać. Jeżeli coś to mieszać benzynę samemu czy dozownikiem?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 gru 2013, 22:31 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2013, 15:27
Posty: 1389
Lokalizacja: Okolice Gdańska
Pojazd:
Czasami też ludzie jeżdżą na seryjnie ustawionym dozowniku przez co skuter dostaje za mało oleju i się zaciera. Reszta powodów wymienionych są wyżej m.in: Przegrzewanie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 gru 2013, 22:35 
*****

Rejestracja: 24 sty 2013, 15:17
Posty: 2494
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojazd: E46/ Vega swap Piaggio 125
bobslej0, 70 to większe spalanie i wgl większe koszty eksploatacji będą, jak to Ci nie przeszkadza to w sumie warto bo poczujesz przyrost osiągów. Powiem Ci tak, byłem zwolennikiem dozownika ale po tym jak przytarłem skuter powiedziałem sobie ze zaczynam wlewać mieszankę i tego problemu już nie miałem. Od przytarcia zrezygnowałem z dozowników i nie narzekam




_________________

Zapraszam do obejrzenia mojego swapu, kiedyś siedział chiński 4t,następnie minarelli horizontal a teraz piaggio 125cc

post2459516.html#p2459516

maciej3290 pisze:
Prawda taka ,że doniczka była pełna i do baku się spuścił i mu dysze zalepiło




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 gru 2013, 22:36 
**

Rejestracja: 14 cze 2012, 20:08
Posty: 212
Lokalizacja: Garwolin
Pojazd:
Tak, jak kolega Maciek1997, pisze; Regulacja gaźnika i poprawne złożenie to podstawa!
Regulacja jest nudna, ale trzeba to zrobić, aby później się cieszyć z jazdy.
Osobiście mam chińską 70ccm na gaźniku 12mm (planuje kupić większy). Jest dobrze wyregulowana i śmiga.
A co do oleju, to można dolewać korek na cały zbiornik.




_________________

NieCiik pisze:
Ogólnie lubie i peżoty




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 gru 2013, 19:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Wielokrotnie spotkałem się na tym forum z opinią "Przecież to tylko sport, wystarczy mu gaźnik 17.5mm. Niestety ta teza jest błędna. Wielkości gardzieli gaźnika nie dobiera się do wyimaginowanej - przez producentów cylindrów - klasy, będącej jedynie chwytem marketingowym. Otóż nie moi drodzy. Wielkość gardzieli gaźnika dobiera się do wielkości okien płuczących w cylindrze. Swego czasu Stage6 - oczywiście we współpracy z Atheną - wprowadziło nową serię cylindrów MKII. Zmiany w mapie kanałów nowej serii były na tyle duże, że gaźniki 17.5mm które całe tabuny znawców zalecały do streetrace'a MKI okazały się zdecydowanie za małe. Efekt? "Szitrejsy się zacierają! Tłoki są beznadziejne bo szybko puchną!"
Już streetrace MKI (jako warunek optymalny) wymagał gaźnika o niecałe 0.9mm większej gardzieli, niż ten "zalecany" przez forumowych mistrzów tuningu. Jakoś to pracowało. Nie zacierało się. Ale w przypadku doboru gaźnika i tak lepiej postępować w myśl zasady: "Odrobinę więcej, aniżeli mniej.".

Pójdźmy dalej. Znacznie mniejszy wpływ (lecz nadal) ma zapłon. Każda zmiana stopnia sprężania czy strojenia ogólnego silnika wymaga podstawowych regulacji. Niestety w nowoczesnych silnikach, w myśl popularnego trendu "dążenia do bezobsługowości maszyny", producenci postanowili uniemożliwić szaremu użytkownikowi możność do modyfikacji ustawienia zapłonu. Stąd nasuwa się kolejny wniosek -> każda zmiana (porting, zmiana cylindra na mocniejszy, głowicy o innym stopniu sprężania, planowanie głowicy) wymaga przestrojenia wszelkich podstawowych elementów jak gaźnik czy też wspomniany tu zapłon, a nawet i napęd. Silnik na niedokładnie wyregulowanym zapłonie, może i będzie "jakoś" jeździł, nadal lepiej jak seria, lecz mimo to i tak wpłynie na jego żywotność.

Dlaczego wspomniałem o napędzie? Za lekkie rolki sprawią, że silnik będzie kręcił się z mniejszymi oporami, będzie mniej czuły na obciążenie, ale będzie cały czas kręcił maksymalne obroty (coś jak motocykl crossowy na krótkich przełożeniach, między innymi stąd biorą się interwały w wymianach tłoków i łożysk korby, bo to te najbardziej dostają po przysłowiowej dupie, a nie sam korbowód który i tak wypada wymienić). Z drugiej strony, zbyt ciężkie rolki będą dla silnika o przekładni typu CVT (typowa przekładnia stosowana w skuterach) będą tym, czym dla zwykłego silnika biegowego jest ruszanie z 3'ciego biegu lub nawet i wyższego. Zbyt duże obciążenie układu korbowo-tłokowego odbije się na nim.

Dlatego jest w Polsce tyle zajeżdżonych silników, cylindrów. W sumie to nie tylko w Polsce :)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 20 gru 2013, 23:18 
Dawidovvy, twierdzisz, że na 50ccm leje się 1:50 oleju, na 70ccm 1:30, a do dużych motocykli 2T 1:1? :D




Na górę
   
 
 
Offline
Post: 20 gru 2013, 23:52 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lut 2012, 13:38
Posty: 1668
Lokalizacja: Pasłęk
Pojazd: Bora VR5 2.3
Powody zatarcia ?? ludzie bezmyślnie wsadzają zabezpieczenia lub leją za małe dawki oleju ... a w tym jest jak w ... nie smarujesz nie jedziesz proste lub też z przegrzania ale o tym wspomniał Marcin194




_________________

Regulamin ! :D regulamin-forum-t3.html

Polerowanie Felg i Przerabianie lamp

http://imgur.com/a/8DTBO




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 gru 2013, 0:43 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
arek95 pisze:
Dawidovvy, twierdzisz, że na 50ccm leje się 1:50 oleju, na 70ccm 1:30, a do dużych motocykli 2T 1:1? :D


Logicznym jest, że większy gaźnik podaje więcej paliwa (tj. mieszanki benzyna/powietrze)... W takim wypadku fabrycznie ustawiony dozownik podaje zbyt małą dawkę oleju. To również jest logiczne i wynika z tego co Dawidovvy, napisał powyżej. :roll:




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 gru 2013, 22:40 
**

Rejestracja: 29 kwie 2013, 12:58
Posty: 354
Lokalizacja: Lodzkie
Pojazd:
Marcin194 pisze:
arek95 pisze:
Dawidovvy, twierdzisz, że na 50ccm leje się 1:50 oleju, na 70ccm 1:30, a do dużych motocykli 2T 1:1? :D


Logicznym jest, że większy gaźnik podaje więcej paliwa (tj. mieszanki benzyna/powietrze)... W takim wypadku fabrycznie ustawiony dozownik podaje zbyt małą dawkę oleju. To również jest logiczne i wynika z tego co Dawidovvy, napisał powyżej. :roll:


mam 70 streetrace na full serii wraz z gaźnikiem(12mm tylko dysze zmienione) jeżdżę już ponad 3 mies i nic sie nie dzieje :)




_________________

I love two strokes
"They made a horrible ring-ding noise..." -Graham Bell




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 gru 2013, 22:43 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
BadMan i myślisz pewnie że mniejsze spalanie jest jescze.

Wywal całkiem gaźnik wlewaj strzykawką. Zaoszczędzisz na paliwie




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 gru 2013, 22:55 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2013, 15:27
Posty: 1389
Lokalizacja: Okolice Gdańska
Pojazd:
BadMan, To zdejmij cylinder, gładź pewnie w stanie prawie jak przed zatarciem ;)
Nigdy bym nie jeździł na gaźniku 12mm.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 gru 2013, 23:04 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sty 2013, 13:41
Posty: 470
Lokalizacja: okolice Warszawy
Pojazd: Sr na mid-race
Mój kupmel lata już 4 lata na 70 streetrace na gaźniku 12mm ze stożkiem i jest dobrze.




_________________

Moja sr na mid-race aprilia-sr-70-stage-6-mk-i-custrom-by-sr-ka-filmik-t369853.html


Ostatnio zmieniony 21 gru 2013, 23:57 przez Sr-ka, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 gru 2013, 23:10 
**

Rejestracja: 14 cze 2012, 20:08
Posty: 212
Lokalizacja: Garwolin
Pojazd:
dla jednego "dobrze" to będzie 50km/h, a dla drugiego 100 :)
jeździć można i na małym gaźniku, ale to skraca żywotność.




_________________

NieCiik pisze:
Ogólnie lubie i peżoty




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 gru 2013, 23:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 9:17
Posty: 1142
Lokalizacja: to masz ?
Pojazd:
Sr-ka pisze:
4 lata na 70 streetrace na gaźniku 12mm ze stożkiem i jest dobrze.


Założę się, że z dyszą powyżej sety. :wink:




_________________

Śledź na bieżąco relacje z mojego garażu na Facebook'u: KLIK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 gru 2013, 23:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sty 2013, 13:41
Posty: 470
Lokalizacja: okolice Warszawy
Pojazd: Sr na mid-race
Dobrze miałem namysli osiagi koło 105km/h+.Co do dyszy to 90 bo na wiekszej go zalewało.Silnik to minarelli lc w sr.




_________________

Moja sr na mid-race aprilia-sr-70-stage-6-mk-i-custrom-by-sr-ka-filmik-t369853.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy