Dzisiaj jest 11 lip 2025, 11:08



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 gru 2013, 14:34 
*

Rejestracja: 18 lis 2012, 20:35
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
Pojazd: Suzuki GS500E / Keeway RY8
Witam !

Jak to jest, że kolanko w sportowych wydechach (np Stage6 pro replica) po zdjęciu blokady ma średnice wewnętrzną 29mm, a cylindry nawet 70cc mają nawet po 25mm ? to nie powinno być na równo ? Przecież powstaje nam spory próg.
Że już nie wspomnę o zablokowanych cylindrach seryjnych z nadlanym kanałem wydechowym (20mm)




_________________

Punto Mk1 <3

KeeWay RY8 70cc <3


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 27 gru 2013, 15:57 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Przez to zaistniało zjawisko o nazwie "porting". Lepiej mieć tą odrobinę materiału do szlifowania wg danego setup'u, niż blokady w postaci szerszego kanału wydechowego w stosunku do kolanka. Zauważ, że każdy producent wydechów ma troszkę inne rozmiary kolanek, ktoś to obliczył do optymalnej pracy silnika, reszta leży w rękach tunerów. Nawet sportowe maszyny typu GP przechodzą porting, nikt nie jest jasnowidzem, by z góry stwierdzić jaki model wydechu założy użytkownik. Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 gru 2013, 21:14 
*

Rejestracja: 18 lis 2012, 20:35
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
Pojazd: Suzuki GS500E / Keeway RY8
Okej, więc cyl w imadło i jedziemy.. 9mm to nie jest mało :v no i oczywscie podnięść okno trzeba.. jak myślicie na jaką wysokość podnieść okno wydechowe w cylindrze 50cc (40mm tlok) pod stage6 pro replice ? Oczywiście reszte portu owy cyl też przejdzie.




_________________

Punto Mk1 <3

KeeWay RY8 70cc <3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 gru 2013, 22:54 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Do 50'tki większego wylotu z cylindra jak 26mm nie potrzeba... Zwykle pola kanałów wydechowych w 50cc nie wymagają większej wartości, fakt można wyrównać z kolankiem wydechu, nie powinno to zaszkodzić jeśli wyrówna się kanał wydechowy na samym wlocie zachowując w miarę ładowne przejście... Ale w minarelli już przy 25mm wywala dziurę w cylindrze i trzeba spawać :)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 gru 2013, 13:45 
*

Rejestracja: 18 lis 2012, 20:35
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
Pojazd: Suzuki GS500E / Keeway RY8
w AC nie powinno być problemu z mięsem na wiercenie nawet do 30mm i raczej tego problemu nie ma.

Jeśli chodzi o różnicę 3mm to jak dla mnie jest nie do przyjęcia ! Wybierać materiał z 20mm na 26mm ? i nie pojechać jeszcze tych trzech do całkowitego wyrównania ? Oj pany.. po pierwsze nie lubię leniwców :)



Tak czy siak, wie ktoś na jakiej wysokości ma być okno pod Pro Replice w 50cc ?
Reszta osprzętu to:
Wario Top Racing NG
Sprzęgło Malossi Fly
Pas Malossi X-Special
Przeciwtalerz Motoforce Racing CNC
Zawór Malossi
Gaźnik Mikuni vm16


Edit:
Oryginalne cylindry KeeWay 2t (Ry8, Flash, Fact miały tłoki bez okien ?




_________________

Punto Mk1 <3

KeeWay RY8 70cc <3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 gru 2013, 15:25 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Tłoki w 2T maja zawsze okna, które są zsynchronizowane z oknami cylindra. Tłoki bez okien mają zastosowanie w silnikach 4T, dodatkowa różnica to obecność trzech gniazd pierścieni, dwa uszczelniające i ostatni zagarniający olej. Jak jestem w błędzie to proszę o poprawę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 gru 2013, 16:10 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
EntlikPentlik pisze:
Jeśli chodzi o różnicę 3mm to jak dla mnie jest nie do przyjęcia ! Wybierać materiał z 20mm na 26mm ? i nie pojechać jeszcze tych trzech do całkowitego wyrównania ? Oj pany.. po pierwsze nie lubię leniwców


Nie wiem czy zauważyłeś, lub też czy potrafisz czytać ze zrozumieniem... Ale! Napisałem o zalezności wylotu z cylindra względem okien wydechowych, nie wylotu z cylindra względem wydechu. Już w nie jednym AC minarelli rozwiercałem wylot z cylindra i możesz mi wierzyć, że przy minarelli AC 24mm to jest maksimum. Dokładnie w tym miejscu powstaje dziura:

Obrazek




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 gru 2013, 16:24 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 9:17
Posty: 1142
Lokalizacja: to masz ?
Pojazd:
EntlikPentlik pisze:
cylindrach seryjnych z nadlanym kanałem wydechowym (20mm)


Oryginalnie w cylindrze Minarelli LC jest 17-18mm.

Obrazek

Tutaj jest kanał zrobiony przeze mnie na 22mm. [Biała linia - oryginał]

Obrazek

Tu już jest max jaki dało się wycisnąć czyli ok. 25-26mm.




_________________

Śledź na bieżąco relacje z mojego garażu na Facebook'u: KLIK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 gru 2013, 16:42 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Trochę się pogubiłem, chodzi w końcu o AC, czy też LC? W AC wyrównanie kanału wydechowego ze średnicą tłumika ma zawsze sens, tym bardziej, że jak ktoś kupuje tłumik klasy (co najmniej) sport. Nawet seria po takim zabiegu pokaże więcej co potrafi. Nie chcę wprowadzać w błąd innych "user'ów" forum, udzielam się tylko spostrzeżeniami na silnikach 2T, które moje łapska "dotykały". Pozdrawiam!

Wybaczcie :ups: Miałem na myśli cylinder chłodzony powietrzem, a nie cieczą... W obu przypadkach ma to sens, tyle że na AC można więcej obrobić materiału.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 gru 2013, 21:48 
*

Rejestracja: 18 lis 2012, 20:35
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
Pojazd: Suzuki GS500E / Keeway RY8
Marcin194 pisze:
EntlikPentlik pisze:
Jeśli chodzi o różnicę 3mm to jak dla mnie jest nie do przyjęcia ! Wybierać materiał z 20mm na 26mm ? i nie pojechać jeszcze tych trzech do całkowitego wyrównania ? Oj pany.. po pierwsze nie lubię leniwców


Nie wiem czy zauważyłeś, lub też czy potrafisz czytać ze zrozumieniem... Ale! Napisałem o zalezności wylotu z cylindra względem okien wydechowych, nie wylotu z cylindra względem wydechu. Już w nie jednym AC minarelli rozwiercałem wylot z cylindra i możesz mi wierzyć, że przy minarelli AC 24mm to jest maksimum. Dokładnie w tym miejscu powstaje dziura:

Obrazek



w PW wysłałem ci zdjęcie mojego Tune-Ex 70cc po hard porcie redusa, wydechowy kanał miał 29mm i bez zadnych dziur a nawet troszku mięsa zostało.. spokojnie 30-32mm do uzyskania, tylko potem już problem ze szczelnością. :)
Albo tu wrzucę :D

Obrazek




_________________

Punto Mk1 <3

KeeWay RY8 70cc <3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 gru 2013, 22:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 9:17
Posty: 1142
Lokalizacja: to masz ?
Pojazd:
EntlikPentlik pisze:
w PW wysłałem ci zdjęcie mojego Tune-Ex 70cc po hard porcie redusa, wydechowy kanał miał 29mm i bez zadnych dziur a nawet troszku mięsa zostało.. spokojnie 30-32mm do uzyskania, tylko potem już problem ze szczelnością.
Albo tu wrzucę


Zauważyłeś, że to 70cc, a my rozmawiamy o 50cc ?

30-32mm to już pod spawaka bym robił jeszcze mając pewność, że mam spawacza który mi cylinder nadspawa.




_________________

Śledź na bieżąco relacje z mojego garażu na Facebook'u: KLIK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 gru 2013, 22:40 
*

Rejestracja: 18 lis 2012, 20:35
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
Pojazd: Suzuki GS500E / Keeway RY8
Przecież nie rozwierce na 24mm podczas gdy sam wydech ma 29 bo to jest bez sensu.. albo na równo, albo wcale.




_________________

Punto Mk1 <3

KeeWay RY8 70cc <3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 gru 2013, 5:32 
*****

Rejestracja: 30 gru 2012, 21:15
Posty: 2210
Pojazd:
nowe określenie
Cytuj:
hard porting by redus
da się zrobić jak najbardziej na średnice 29mm ale tuż na samym początku potem gdybyś chciał mieć 29mm faktycznie miał byś dziurę znam ze swojego doświadczenia :) pierwsze mm można smiało rozwiercić a potem po prostu kanał się zwęża na mniejsza średnicę by uniknąć rozwiertu na wylot




_________________

Wariat492 pisze:
dysze też testowe możesz kupić ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy